Bu tip yazıları gördüğümde gerçekten üzülüyorum. Üşenmiyorum araştırıyorum, yazıyorum ama sanki suçlanıyor gibi hissediyorum. Neye göre castrol power1 konulması gerekiyormuş, kitapçıkta mı yazıyor? Neden mineral konulamazmış, kitapçıkta yazan API sınıfını destekliyor mu desteklemiyor mu? Rodajın amacı parçaları birbirine aşındırarak altını çizerek söylüyorum aşındırarak alıştırmaktır. Çok yumuşak rodaj yaparsanız motorunuz gereği kadar alışmadığından gereken performansı alamazsınız. Anlayamayacak bir şey yok gayet açıklayıcı şekilde yazmıştım neden 3000-4000 olmadan geçmemek gerektiğini. Siz istemiyorsanız yapmazsınız ama tutup da servis böyle dedi siz yalan söylüyorsunuz dercesine bu yazıyı yazmanız bence hiç doğru değil. Ana dilim gibi Fransızca ve İngilizce biliyorum, yurt dışı yazılardan tutun msds teknik verilerine kadar araştırıp forumda paylaşıyorum, sonra birisi çıkıyor cık cık servis böyle dedi diyor. Servisteki eleman hangi teknik okuldan mezun, hangi teknik bilgiye dayanarak bu sözleri söylüyor. Ben Ankara da Efe Honda servisini gördüm, Honda Goldwing'in aktarma şaftında her teker söküldüğüne kullanılması gereken moly60 isimli bir yağ var, sormaya gittim, başka bir projemde içeriğindeki %60 molybden disülfid içeriği piyasada hiç bir gres yağı içeriğine mevcut değil, özel bir yağ anlayacağınız. Servis ne dedi biliyor musunuz, o yağı hiç duymadık. Ben de Honda Goldwing servise geldiğine ne yapıyorsunuz dedim, biz 10 numara yağ basıyorduk galiba gibi bir şeyler gevelediler. Honda Goldwing in fiyatı orta halli bir otomobilden yüksek, gördüğü muamele ortada. 20.000 km sonra şaftı elinize aldığınızda servis sizi tanımayacak bile. Herneyse, siz servislerin dediklerini yapmaya devam edin, aman belki motorunuz garantiden falan çıkıverir mazallah.
fatih arkadaşım, internet explorer yerine google chrome'la aç siteyi. oradan sayfayı türkçeye çevirebilirsin.
gittigidiyor.com'a üye olmak kadar basit.
Ben alışverişi sanal kredi kartımla yaptım. sanal kart'a alışveriş yapmadan önce bir limit belirtiyorsunuz. alışveriş bitince limiti tekrar kapatıyorsunuz. kart bilgilerinizi birileri alsa bile limit olmadığı için kullanamayacaklardır.
o şekilde aldım ben. sadece motosikletle ilgili değil de bayaa güzel ürünler var. ama alırken dikkat edin, türkiyeye bedava kargo olanlardan sipariş verin. siteyi incelediğim kadarıyla, bir ürün için birden fazla satın alma seçeneği var. şöyle ki, kimisinde en az 5 parça almanız lazım diyor, kimisinde en az 100 parça, kimisinde en az 1 parça diyor. en az 1 parça olanların ücretli kargo olanları da var, ücretsiz kargo olanları da. aradığınız şeyi bulunca hem 1 parça olanlardan hem de ücretsiz kargo olandan sipariş vermeniz lazım ki hesaplı olsun...
herkese iyi akşamlar...
AB rh (+)Biz rüzgarı hissetmeyi seçtik, klimayı değil...
Bu riallide iki tip YBR aynası var biri orijinal olan diğeri yeni diyor hangisi alınmalı aynı gibide duruyorlar ama bilemedim bide motorun rahatlaması için arka dişliyi 42 yapmak gerekiyordu degil mi? Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
Hepinize iyi geceler selamlar arkadaşlar...
2011 model 3100km cbf 150 ile dün d100 de biraz basayım dedim 105-110 u geçmedi, forumdan takip ediyorum yıllardır,tartışmalara girmesemde,en çok merak ettiğim öndişli 15li olanı 16lı yapmak; arka dişli 43 diş imiş sanırım 2011 lerde, bunu 43ten 42 ve ya 41e düşürmek,ya da her ikisini aynı anda yapmak,genelde uzun yolda tek kişi kullanıyorum,deneyeniniz oldu mu hiç? otoyolda 120 sabit gitmesini,en azından yüksek hızlarda motorun fazla bağırmamasını istiyorum. debiyajı normal;çok yukarıdan kavramıyor 1-2 cm boşluk var,motor yağını 999km de ve 2500 km de değiştirildi,ilk 999 km vites geçişleri sertti ilk yağ değişiminden sonra düzeldi,çok hafif eğimli (az biraz bayır aşağı sayılır) düz yolda rüzgar karşıdan 5.vites ibreye göre ortalama 6000devir de 75-80km/h normal mi? 100-110 km/h ile giderken motor devir yüksek iken çok bağırıyor gibi oluyor,daha önceleri mz301 jawa350 kullandım onlara göre kedi yavrusu ama uzun yolda genelde şehirler arası kullandığım için 100-110km\h seyir hızım sanki şehiriçi yaktığıyla da aynı yakıyor,yakıttan tasarruf için ve motoru fazla bağırtmamak için ön dişli veya arka dişli değişikliği ya da her iki dişli değişikliği düşünüyorum,tecrubesi olan arkadaşlardan cevap bekliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:47 ----------
23 gün daha erken üye olsaydım 07/07/07 777yi yakalayacakmışım vay be yıllar olmuş zamanı unutmuşuz
Beyler yakınlarında yet. servis olan veya yetkili servise ulaşmata sıkıntısı olmayan, zaten her gün önünden geçen veya servise giden herhangi bi ark.. ımdan bişey rica edicem.
Dün DB Motor dan hava filt.. ve buji aldım kargoyla, bu gün gelecek. Fakat Buji pipomdan yanık kukuları geliyor. Buji piposuda alacaktım. Ellerinde kalmamış ve bu parçayı alamadım.
Bana her hangi bir yet. servisten bi arkadaşım buji piposu alarak. Mng veya Yurt içi kargoya. Ethem MUTLUCAN. Kocaeli - Karamürsel, şubeden alınacak, kargo ücretini benim ödeyeceğim şeklinde kargolayabilir mi =? Bu parça çok ucuz bir parça, 3-5 tl arası bi fiyatı var. Bana bu konuda yardımcı olmak isteyen arkadaşım, iban hesabını bana özelinden mesaj atarak uşaltırdığında anında kendisine buji piposunun mevlasını eft veya havale yapacağım.
Bazı servisler 3-5 tl lik bir parçanın kargosuyla vb uğraşmak istemiyorlarmış gibi davranıyorlar, can sıkıyorlar. Bu yüzden bi ark.. ımdan bu konuda yardım istiyorum.
honda servisi bana yakın cbf 150nin buji piposu oluyormu
konşuk motor
Benim amacım kimseyi üzmekde değil kırmakta değil size ithafen yazılmış bir yazıda değildi.ayrıca cıkcık mıkcıkda yapmam direk konuşurum.Kırıcı olmayalım.burası bir bilgi plarformu herkes bilgilerini paylaşıyor ve yardımcı olmaya çalışıyor,doğrular bulunmaya çalışılıyor.üstteki kendi yazınızda 1000 km bakımında servis ne koyarsa onu kullanırım demişsiniz.bende onu dedim servis castrol 10-40 koyuyor zaten kendi gözümle iki serviside gördüm birisi bursa duran diğeride pendik güngördü.ve bizzat castrol firmasıylada görüştüm sonuçta actevoda powerda kendi, yağları onlarda power 10-40 kullanacaksın dedi,isteyen istediğini kullanır ve buradada paylaşır.
telefon ettim, bugün gelecek dediler,ethem kardeşim
takip edeceğim
Yeni kasalarda arka dişli 43 eskilerde 42 ,ben çok araştırdıktan sonra arka dişliyi 40 a cevirdim(rialli motordan sipariş ettim 19 tl) arka dişliyi 42 yapan arkadaşlarımızda var cekişini kaybedecegini düşünerek 1 dişli küçültüyorlar.Lakin o zamanda ben motorun eskisinden cok farklı olmadıgını sanıyorum tabu benim fikrim.Ben 40 dişliyi taktırdıktan sonra motorda önemli derecede rahatlama oldu,motorun o bagırması gitti ,vites araları olabildigince sünmeye başladı önceden 100 km hıza geldigimizde bagıran motor şu an 115-120 km hıza 7500-8000 devir aralıgında ulaşabiliyor ve bunu bagırmadan cigerlerini yırtmadan rahatlıkla yapabiliyor.Ben 40 dişlide cekiş noktasında bi sıkıntı yaşamadım tabi cografi şartlara göre,devamlı kullandıgınız yere görede değişebilir bizim burası çukurova adı üstünde.Ben 40 dişliden gayet memnunum tavsiye ederim
en yeni cevap, 6 sene öncesi ...
Servisler ne yazık ki her konuda ehil değiller. Çok çok basit bir kaç örnek. Serviste bir kere yağ değişimi yaptırdım kazara, bi daha yağ değişimlerini kendim yapmaya başladım. Şöyle:
Be kardeşim, o yağ tapası öyle sıkılırmı ! O kadar o tapa 3-5 kere daha sıkılsa tapa veya karter içten mutlaka diş sıyırır. Serviste yağ değiştikten sonraki yağ değişimini kendim yapayım dedim. İnanın servisin sıktığı tapayı zor açtım desem yalan olmaz. Ne tork anahtarları var, nede ellerinin ayarı. Sevgili servis kardeşim, madem yağ kaçıracak endişesi ile o kadar sıkıyorsun. Aliminyum karter tapa jontasını her yağ değişiminde değiştir. Tapa, o kadar yüklenilmesi gerekliliği olmadan kaçırmama özelliğini kazansın. Şimdi daha servise gitmedim ama, gitsem dahi yağını elletmiyicem. Çünki ben her yağ değişiminde karter tapa jontamı da değiştiriyorum. Çok fazla yüklenmeden güzelce sıkıyorum. 25 kuruş. Servislere kalsa belki 5-6 yağ değişimi belkide daha fazla jontayı değiştirmek akıllarına bile gelmiyor. Ondan sonra karter diş kapar. Heli coil bilmem ne uğraş babam uğraş. Benim bu deneyimimin aksine sevis bakımından çıktıktan sonra karter tapasının iyi sıkılmamış olduğunu ve bundan dolayı aşırı yağ kaçağı oluştuğunu söyleyen, belkide jonta ömrü bile bittiği halde servis tarafından değiştirilmemiş bi cbf kullanıcısı da bu yönde kötü bi deneyiminden bahsetmişti.
Motora hemen müdahale edebilmek için sıcak motora su vurmalar mı dersin. Hava filtresini söktüklerinde yeni filtreyi takmadan önce hava filtresi yuvasını şöyle bi tozbezi ile silme gereği duymadan takmalar mı dersin. Motor yağını boşaltırken yeteri kadar beklememeleri, karter tapası solda olduğundan yağın hepsinin tam olarak boşalabilmesi için motoru sola yatırarak bir müddet tutmaya zahmet etmemeleri mi dersin. Bir sürü şey. Ya adamların başında dikilip hoş olmayan bi biçimde şunu şöyle yap bunu böyle yap aman aman müdahale edeceksin. Yada kaderine razı geleceksin. Ben servis elemanlarına bu şekilde yaklaşarak tüm bakım boyunca başlarında zebellak gibi dikilmeyi kendime yakıştıramadığım için servise gitmiyorum, tüm bakımlarımı kendim yapıyorum. Sırf bu yüzden sıfır aldığım garantideki motoru dahi servise bir kere götürdüm oda 4000 bakımında süpap ayarı var. Bari sübap ayarını yapsınlar diye. Bi dahada gitmedim. Şu anda 13 bini yeni geçtim. Motorum maaşallah saat gibi.
Samimi söylüyorum, motor pek şehir içi görmüyorsa çok sert kullanılmıyorsa en kötü 25 30 bine kadar hava filt. yağ ve buji değişmi haricinde değişmesi gereken parça yok. Hava filt ..buji ve yağdan sonra sırada genellikle fren balataları ve zincir dişli grubu geliyor. Bunlarda sert kullanılmadığı taktirde 25-30 bin km den erken bitmesi çok zor. Sırf şu üç parçanın değişimi, zincir gevşekse gerdirilmesi, fren deb. tellerini yağlamak vs ıvır zıvır işler için, hem bu servislerini itinasız davranışlarına maruz kalmamak hemde ekonomik fayda sağlamak adına servislere gitmiyorum.
Yani demem o ki bence servislere tamami ile gebe kalmamak,araştırmak, biraz olsun gözlem yapmayı bilmek lazım. Yetkili servislerde yapılan tüm uygulamalar ne yazık ki doğru değil. Yapılan işlemler motor sıfırlamak değil nihayetinde, ciddi bi arıza olmadığı sürece bu işlemler çok basit ve keyif veren işlemler. Düşünün, ben garantideki motorumu bile servise götürmüyorum.
Ethemm76 aynı dilden konuştuğumuzu görmek güzel. Daha önceki motorumu sırf tecrübe olsun diye en döküğünden alıp sağını solunu yaparak neyin ne olduğunu öğrenmek için almıştım. Sonunda karbüratör ayarından tut da tekerlek rulman' ı ,debriyaj, değişimine kadar sübap ayarına kadar bilir buldum. Servis ile yaşadığım bahsettiğim goldwing hikayesinden sonra aynı senin gibi düşünüyorum. Motorumu garanti deyken bile servise sokmayıp gereken işlemleri kendim yapacağım. Şimdiye kadar duyduğum korkunç hikayelerden sonra (karter tıpası, çamurluk düzeltmek için demirle kanırtmak vs) eski bir bisikletçi olarak elimden motor indirmek dahil hepsinin geleceğine inanıyorum Hepinize keyifli sorunsuz sürüşler dilerim.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)