Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
27 Kasım 2011, 19:41
#25041
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Bu problemle ilk 2009 model motorumda karşılaşmıştım ve foruma geçmiş tarihlerde yazmıştım. Benzin musluğunu kapatıp 30 km yola gittim. Motor durmamıştı. Sonra garantiden musluk değişmişti. Şimdiki motorumda sorun yok. Asıl önemli olan şu: Benzini off konumunda kesmeyen musluk yedek depoyuda kapamıyordur. Yani yedek deponda her zaman devrede. Motorun stop eder. Sen yedek depoya geçerek devam edebileceğini sanırsın ama aslında benzinin bitmiştir. Yolda kalırsın. Tüm cbf alan arkadaşlar sıfır veya ikinci el fark etmez. Benzin musluklarını mutlaka kontrol etsinler.
Ethem hatırladım şimdi bi sende olmuştu bu problem bide (vasco)nicli erhan arkadaşımızda olmuştu bence bir çoğundada vardır... şimdi benim ilk işim sabahtan servise gidip garantiye başvurmak olacak...hondanın bu konuda önemli bir güvenlik zaafı var, motor 2 haftadır garajda yatsın bizde musluk kapalı diye güvenelim biyerler havaya uçsa kimsenin umrunda olmayacak olaya bakın rezalet bi durum bu...
Reklamlar
-
27 Kasım 2011, 20:06
#25042
aykan adlı üyeden alıntı
Ethem hatırladım şimdi bi sende olmuştu bu problem bide (vasco)nicli erhan arkadaşımızda olmuştu bence bir çoğundada vardır... şimdi benim ilk işim sabahtan servise gidip garantiye başvurmak olacak...hondanın bu konuda önemli bir güvenlik zaafı var, motor 2 haftadır garajda yatsın bizde musluk kapalı diye güvenelim biyerler havaya uçsa kimsenin umrunda olmayacak olaya bakın rezalet bi durum bu...
Benim hep açıkta. Ama musluk çalışıyor ilk aldığımda denemiştim. Kitapçıktan bakarak. Açık kalmasının zararı olur mu? Kapının önünde duruyor motor üstü örtülü vaziyette. 4 gündür binmiyorum.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
27 Kasım 2011, 20:11
#25043
ixeywent adlı üyeden alıntı
benim bi cbf yi test etme şansım olmuş tu bana hiç öyle gelmedi yani motorun seriliği bakımından diyorum seriliği düşer. benim tvs ön dişli orjinal 13 dür ben 14 yaptım 5. vitesi kaybettim resmen. arka dişli ile oynayın o ön kadar etkiş etmiyor ama önü bi dişli büyütüp bi rampaya vurursanız o zaman görürsünüz tork kaybını.
ön dişliyi bir diş büyütmek arka dişliyi 3diş küçültmeye denk gelir.
ön dişliyi büyütmek çok fazla yer olmadığı için mantıklı değil.arkayı
2 diş küçültmek daha iyi.yalova gezisinde artçımla beraber bir rampaya
vurduk dedim ben burdan nasıl çıkacam.hem rampa hem u viraj..
1. vitesle girdim fazla geldi,2 ye attım az geldi..orjinal honda 40 t bulsam hemen değiştiririm
cbf 150 nin torku yüksek,bunu kaldırır.5. viteste dibo gaz yapamıyorsun bağırıyor 6. vites istiyor
ayna titreşmeye başlıyor
-
27 Kasım 2011, 20:20
#25044
aykan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bugün bişiy farkettim motorun yakıt musluğu kapalı konuma geldiğindede yakıt akışına devam ediyor 15 dakka bekledim motorun stop etmesi için ancak stop etmedi bu sorundan geçen yıllardada bikaç arkadaş bahsetmişti eski kasada hangi sorun yaşandıysa yeni kasadada devam ediyor sanırım sinir bozucu bişiy normalde motoru haftada 1 kullanıyorum yakıt akışı off konumuna gelincede devam ediyor sizde böyle bişiyle karşılaşan oldumu??
Ben kapalı konumda çalıştırdığımda stop ediyor.2011 Cbf var bende.Hatta bir keresinde kapalı halde çalıştırıp yola çıkmaya kalktım (unutkanlık işte), Allahtan garaj kapısından çıkar çıkmaz stop etti ve benimde fark etmemi sağladı.Benzin musluğu kapalı halde birkaç dakikadan fazla çalışmaması gerekir.O bir kaç dakikada da hortumda kalan benzini çeker.
Motorunu en kısa zamanda servise götür ve şikayetini bildir dostum.
-
27 Kasım 2011, 20:20
#25045
farcob adlı üyeden alıntı
ön dişliyi bir diş büyütmek arka dişliyi 3diş küçültmeye denk gelir.
ön dişliyi büyütmek çok fazla yer olmadığı için mantıklı değil.arkayı
2 diş küçültmek daha iyi.yalova gezisinde artçımla beraber bir rampaya
vurduk dedim ben burdan nasıl çıkacam.hem rampa hem u viraj..
1. vitesle girdim fazla geldi,2 ye attım az geldi..orjinal honda 40 t bulsam hemen değiştiririm
cbf 150 nin torku yüksek,bunu kaldırır.5. viteste dibo gaz yapamıyorsun bağırıyor 6. vites istiyor
ayna titreşmeye başlıyor
http://www.rialli.com/urunler/362_ho...i-40t-cbf-150/
Bunu aldık, kullandık, malzeme kalitesi güzel. Banada arka 41 t dişli lazım, bilen duyan varsa yazarsa sevinirim. 2009 modelde kullanmıştım ve memnun kalmıştım. Şimdi bu motorumada takmak istiyorum. Ama bulamıyorum. 38-40-42 var 41 yok.
-
27 Kasım 2011, 22:36
#25046
farcob adlı üyeden alıntı
ön dişliyi bir diş büyütmek arka dişliyi 3diş küçültmeye denk gelir.
ön dişliyi büyütmek çok fazla yer olmadığı için mantıklı değil.arkayı
2 diş küçültmek daha iyi.yalova gezisinde artçımla beraber bir rampaya
vurduk dedim ben burdan nasıl çıkacam.hem rampa hem u viraj..
1. vitesle girdim fazla geldi,2 ye attım az geldi..orjinal honda 40 t bulsam hemen değiştiririm
cbf 150 nin torku yüksek,bunu kaldırır.5. viteste dibo gaz yapamıyorsun bağırıyor 6. vites istiyor
ayna titreşmeye başlıyor
en azından arka dişli ile oynayın o zaman. ön tat vermiyor çünkü.
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
-
28 Kasım 2011, 00:19
#25047
7 ay musluk açık yattı hiçbirşey olmadı
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
28 Kasım 2011, 12:42
#25048
syn022 adlı üyeden alıntı
Benim hep açıkta. Ama musluk çalışıyor ilk aldığımda denemiştim. Kitapçıktan bakarak. Açık kalmasının zararı olur mu? Kapının önünde duruyor motor üstü örtülü vaziyette. 4 gündür binmiyorum.
Açık kalmasının şöyle bir zararı olur eğer motosiklet kapalı bir alandaysa güvenlik önlemi olarak illaki kapalı konumda olması gerek, zira geçenlerde servise bir spacy 110 geldi bütün kablo ve hortumlarını fare kemirmiş görünce inanamadım motor kapalı alanda depodaki yakıt boşalmış Allahtan herhangibir elektrik tesisatı vs yere denk gelmemiş düşünsenize akla gelmeyecek bir olay..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------
Calavera adlı üyeden alıntı
Ben kapalı konumda çalıştırdığımda stop ediyor.2011 Cbf var bende.Hatta bir keresinde kapalı halde çalıştırıp yola çıkmaya kalktım (unutkanlık işte), Allahtan garaj kapısından çıkar çıkmaz stop etti ve benimde fark etmemi sağladı.Benzin musluğu kapalı halde birkaç dakikadan fazla çalışmaması gerekir.O bir kaç dakikada da hortumda kalan benzini çeker.
Motorunu en kısa zamanda servise götür ve şikayetini bildir dostum.
Bugün götürdüm dostum garanti işlemi uygulanacak, perşembe gel dediler ancak cumartesi gidicem galiba depo sökülecek hazır gitmişken 2580 km ama 3000 bakımınıda yaptırıcam yani hepsi bi arada olsun...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
jr. adlı üyeden alıntı
7 ay musluk açık yattı hiçbirşey olmadı
Motor dış mekanda kalıyorsa pek bir önemi yok, ancak garaj vs kapalı alanlarda mutlaka musluğun kapalı kalması gerek..
-
28 Kasım 2011, 15:34
#25049
crux2006 adlı üyeden alıntı
Daha duuuurr su ısıtıcılarımız da gelecek
Kahve keyfi yapıcaz daha
@ crux2006 ısıtmalı elcik taktırdım pazar gunu artık ellerim sıcacık ;)
sanırım benim CBF Artık FULL + FULL + FULL oldu )
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.
-
28 Kasım 2011, 18:33
#25050
2010 ve öncesi
42,15 dişli - 2,80
40,15 dişli - 2,66
42,16 dişli - 2,62
2011
43/15 dişli - 2,86
40/15 dişli - 2,66
43/16 dişli - 2,68
2010 ve öncesinde ön dişliyi bir büyütmek motoru daha çok yoruyor.
2011 lerde 41T dişli olmadığından (ben öyle biliyorum) arka dişliye 40T takmak ön dişliyi 1 büyütmekten daha çok yoruyor.
-
28 Kasım 2011, 22:39
#25051
ethemm76 adlı üyeden alıntı
http://www.rialli.com/urunler/362_ho...i-40t-cbf-150/
Bunu aldık, kullandık, malzeme kalitesi güzel. Banada arka 41 t dişli lazım, bilen duyan varsa yazarsa sevinirim. 2009 modelde kullanmıştım ve memnun kalmıştım. Şimdi bu motorumada takmak istiyorum. Ama bulamıyorum. 38-40-42 var 41 yok.
Bende 41 T takmayı düşünüyorum. Bulursanız bana da haber verebilir misiniz? Bir de cidden yakıt ekonomisine katkısı var mı? Ben hız için değil ekonomi için istiyorum ve motoru yormamak için. Malum 43t dişli ile 100le giderken bile en üst devirlerde geziyor Cbf. Çekişinde , son süratinde ne gibi bir artış oldu. Düz yolda yapabildiği maksimum sürati ve seyir sürati neydi? Benim istedğim 100 le daha düşük devirlerde sabit uzun yolda gidebiliyim hem az yaksın hemde yolda sıkılmayayım. Biraz fazla uzattım lafı kusura bakmayın.
Mesela bu olur mu? http://www.rialli.com/ara/9229__arka-disli-41t-ybr/
Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu
-
28 Kasım 2011, 22:46
#25052
aykan adlı üyeden alıntı
Açık kalmasının şöyle bir zararı olur eğer motosiklet kapalı bir alandaysa güvenlik önlemi olarak illaki kapalı konumda olması gerek, zira geçenlerde servise bir spacy 110 geldi bütün kablo ve hortumlarını fare kemirmiş görünce inanamadım motor kapalı alanda depodaki yakıt boşalmış Allahtan herhangibir elektrik tesisatı vs yere denk gelmemiş düşünsenize akla gelmeyecek bir olay..
Aman allah korusun. Bende 15-20 gün içerisinde kaldırıcam depoya. Kapatayım o zaman şimdilik kapının önünde örtülü vaziyette yatıyor 4 gündür hava epey soğuk binemedim. Yarın iyi gösteriyor binicem inşallah.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
28 Kasım 2011, 22:47
#25053
.Mhmt. adlı üyeden alıntı
Bende 41 T takmayı düşünüyorum. Bulursanız bana da haber verebilir misiniz? Bir de cidden yakıt ekonomisine katkısı var mı? Ben hız için değil ekonomi için istiyorum ve motoru yormamak için. Malum 43t dişli ile 100le giderken bile en üst devirlerde geziyor Cbf. Çekişinde , son süratinde ne gibi bir artış oldu. Düz yolda yapabildiği maksimum sürati ve seyir sürati neydi? Benim istedğim 100 le daha düşük devirlerde sabit uzun yolda gidebiliyim hem az yaksın hemde yolda sıkılmayayım. Biraz fazla uzattım lafı kusura bakmayın.
Mesela bu olur mu?
http://www.rialli.com/ara/9229__arka-disli-41t-ybr/
yok bu dişli olmaz
Sıdkın hakikatı seni yalandan başka bir şeyin kurtaramayacağı bir yerde gerçeği söylemendir"Cüneyd i Bağdadi"
-
29 Kasım 2011, 02:21
#25054
arkadaş hepinize selamlar bana bizim motorun arka lastiği lazım yani duro 90 90 18 elinde olan bana satabilecek olanınız varsa rica ediyorum
-
29 Kasım 2011, 11:13
#25055
Benzin eksilmedi mi Jr. Geçen sene ben açık bırakmıştım sanki karbüratördeki benzin uçuyor gibi geldi. Şimdi musluğu kapatıyorum, açmadan tekrar çalıştırmayı deniyorum 1 hafta sonra, karbüratördeki kalan benzin uçuyor. Malum benzin pahalı, ben de stop edene kadar musluk kapalı çalıştırıyorum. Garajda öyle yatıyor şimdi.
-
29 Kasım 2011, 11:19
#25056
mstf_gnc adlı üyeden alıntı
dostum km nin önemi yok arkaya 40 lık takarsın normalde 100km/h - 9000 devir giden motor 100km/h - 8300 e düşer bu da titreşimde azalma olur istoç köprü tem yolunda 135 i gördüm motorla 120km/h hızda 9200 gösteriyor..
şuan 10200 de motoru ilk aldığımda 2000 km de bir kere subap ayarı yaptırtmıştım şaun hiç bi sorun yok günde 100 km yol gidiyorum sadece her gün..
100km/h 9000 devir mi???? Benim 2012 cbf 100km/h da 7500 d/d çeviriyor.
80km/h da tam olarak 6000 d/d
70km/h da ise 5400 d/d...
100km/h ile 9000 devir nasıl çevirttin bu motora çok merak ediyorum.
-
29 Kasım 2011, 12:12
#25057
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
Benzin eksilmedi mi Jr. Geçen sene ben açık bırakmıştım sanki karbüratördeki benzin uçuyor gibi geldi. Şimdi musluğu kapatıyorum, açmadan tekrar çalıştırmayı deniyorum 1 hafta sonra, karbüratördeki kalan benzin uçuyor. Malum benzin pahalı, ben de stop edene kadar musluk kapalı çalıştırıyorum. Garajda öyle yatıyor şimdi.
Motor uzun süre yatacaksa çok doğru bi teknik bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:07 ----------
Rebornx4 adlı üyeden alıntı
100km/h 9000 devir mi???? Benim 2012 cbf 100km/h da 7500 d/d çeviriyor.
80km/h da tam olarak 6000 d/d
70km/h da ise 5400 d/d...
100km/h ile 9000 devir nasıl çevirttin bu motora çok merak ediyorum.
Ben 2011 motoruma 43 ü söküp 42 diş taktım. Şimdi 6-6200 devir aralığında 80 yapıyor. 43 diş ile 6400-6500 seviyelerinde idi.Bir diş bile olsa bu seviyede rahatlatıyor motoru. Tabi bu hızve devir değerleri arka ve ön lastiğimizin dişlerine görede ufak ta olsa fark eder. Arka tekere aynı marka kabak lastiği söküp, dişli yeni lastiği taktığınızda devir 0.2-0.3 gibi değişecektir. Bunuda göz arda etmemek lazım. Aynı şey ön lastik için de geçerli elbette.
-
29 Kasım 2011, 12:31
#25058
Ben orjinal dişli ile 2011 model 8000 devirde 100 km yapıyorum ama hala arka dişliye ne taksam diya kararsızım herkesın görüşü izlenimi farklı kafam karıştı..
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır.
-
29 Kasım 2011, 12:40
#25059
evocamd adlı üyeden alıntı
Ben orjinal dişli ile 2011 model 8000 devirde 100 km yapıyorum ama hala arka dişliye ne taksam diya kararsızım herkesın görüşü izlenimi farklı kafam karıştı..
Arkaya aslında en mantıklı 42 te takmak, çünki şu anda sende de 43 t var. Orjinaline en yakın dişli değişikliği bu. 42 t zaten 2010 ve öncesinin orjinal arka dişlisi. Memnun kalırsın. Motorun gerçekten rahatladığını hissedersin. Eski motorumda 40 t denemiştim. Fakat yolculu uzun ve dik yokuş viraj vb dağ bayır gezilerinde sıkıntı olmuştu. 43 ten 42 yaparsan böyle bişey yaşamazsın. Bende 42 yaptım ve çok çok memnunum. Hatta dişliyi aldığım yer ve aldığım dişlide bu: Malzeme kalitesi güzel. İşletme Hatay da olduğunda kargosu İstanbul-Kocaeli çevresine 2 günde geliyor.
http://www.rialli.com/urunler/362_ho...i-41t-cbf-150/
4-5 tl gibide kargosu tutuyor. Bi mahalle arası mondial kanuni servisleri dahi bu işi 5 e 10 a yapar. Sana en fazla 30-35 tl ye gelir.
-
29 Kasım 2011, 12:42
#25060
ethemm76 adlı üyeden alıntı
http://www.rialli.com/urunler/362_ho...i-40t-cbf-150/
Bunu aldık, kullandık, malzeme kalitesi güzel. Banada arka 41 t dişli lazım, bilen duyan varsa yazarsa sevinirim. 2009 modelde kullanmıştım ve memnun kalmıştım. Şimdi bu motorumada takmak istiyorum. Ama bulamıyorum. 38-40-42 var 41 yok.
40 t taktır neden 41 t?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler