Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
16 Mayıs 2011, 23:14
#22241
abolgi adlı üyeden alıntı
benim ölçümüme göre 85-90krş yakıyor. hız- yol ve hava şartları da yakıtı etkiler. bunun dışında motor ayarları, hava filtresinin temizliği gibi, kullanım tarzınıza kadar pek çok etmen var.
bu motorda %2,5 n altına düşürebilen v armı yakıtı. ben bunu başaramadım b türlü. 2010 cbf le de aynı yakıyordu bunlada aynı yakıyor. 07.05.2011 tarihinde istanbuldan getirdim bursaya şuan 800 km oldu. ki pazar çıktım gezdim geçen pazar 315km yol kat ettim tek başıma tek motor. bu pazar ise iki cbf biri 2007 biri 2011 245km yol kat ettik yine aynı yine aynı. 2,5-2,6 arası değişiyor yakıt. bu pazar gezmek için fulledim 245km sonunda net 6.1 litre benzin aldı. benzinimin litresi 4,19TL. yani 25,50TL lik benzin almış oldum. fakat hızlanma oranı 80-90-100 yer yer çok nadiren 110 arkada 46LT çanta ve ben ve rüzgar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:09 ----------
8 mayıs pazar günü de fullemiştim. 386km sonra yedeğe geçti hep uzun yolda kullanıldı. gttiğim yer 166km gidiş dönüş zaten bir günde 320-330 km yaptım. ortalama hız yine 80-90 cvarındaydım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:11 ----------
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Hocam kuruş değil de litre hesabı yapsak ?
kuruş her ay artıyor...
ve sana katılıyorum dostum. bende bugüne kadar hiç şukadar kuruş yakıyor demedim. o zaman. yarım km de kaç cent yakıyor acaba o zaman her km'de gitt iki çay parası
[COLOR="Red"][I] ::uzgunum: ama BİGÜN HERKES "benimde bi cbf'im olsa" diyecek ((hayatımı VFR-1200 ile sonlandırmak istyrm)) [/I][/COLOR]
Reklamlar
-
16 Mayıs 2011, 23:16
#22242
necdet_vv adlı üyeden alıntı
bu motorda %2,5 n altına düşürebilen v armı yakıtı. ben bunu başaramadım b türlü. 2010 cbf le de aynı yakıyordu bunlada aynı yakıyor. 07.05.2011 tarihinde istanbuldan getirdim bursaya şuan 800 km oldu. ki pazar çıktım gezdim geçen pazar 315km yol kat ettim tek başıma tek motor. bu pazar ise iki cbf biri 2007 biri 2011 245km yol kat ettik yine aynı yine aynı. 2,5-2,6 arası değişiyor yakıt. bu pazar gezmek için fulledim 245km sonunda net 6.1 litre benzin aldı. benzinimin litresi 4,19TL. yani 25,50TL lik benzin almış oldum. fakat hızlanma oranı 80-90-100 yer yer çok nadiren 110 arkada 46LT çanta ve ben ve rüzgar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:09 ----------
8 mayıs pazar günü de fullemiştim. 386km sonra yedeğe geçti hep uzun yolda kullanıldı. gttiğim yer 166km gidiş dönüş zaten bir günde 320-330 km yaptım. ortalama hız yine 80-90 cvarındaydım.
Ben şöyle söyliyeyim, uzun yol 2.17 yakmıştı (10lt ile 460km) hemde öyle az yaksın diye kasmadan sürekli yoldaydım.
Geçen aylar yani havalar soğukken 2.7 yaktı (10lt -360km) istanbul trafiği dur kalk 2. vites ağırlıklı.
En son şehir içi ve çorlu karışık 380 km de ve alttaki kırmızı çizginin bir kademe üstünde... kullanıma çok bağlı diyebilirim ama uzun yolda 500km yani 2tl yaktırabilirim
2007 Model 23000 civarında 80kg 1.83 ben ve 46 full dolu kappa çanta
-
16 Mayıs 2011, 23:19
#22243
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Ben şöyle söyliyeyim, uzun yol 2.17 yakmıştı (10lt ile 460km) hemde öyle az yaksın diye kasmadan sürekli yoldaydım.
Geçen aylar yani havalar soğukken 2.7 yaktı (10lt -360km) istanbul trafiği dur kalk 2. vites ağırlıklı.
En son şehir içi ve çorlu karışık 380 km de ve alttaki kırmızı çizginin bir kademe üstünde... kullanıma çok bağlı diyebilirim ama uzun yolda 500km yani 2tl yaktırabilirim
2007 Model 23000 civarında 80kg 1.83 ben ve 46 full dolu kappa çanta
sen bu motora bunu yaptırabiliyorsan ben sana çok şaşarım. hatta değişelim motor+silindir+blok her ne varsa gerisini vermem amma.vede senin öncetouring cam var galiba ve bunun etksi nedir acaba yolda bir artısı varmıdır düşünüyordum fakat olumsuzluklarını duyunca almadım
[COLOR="Red"][I] ::uzgunum: ama BİGÜN HERKES "benimde bi cbf'im olsa" diyecek ((hayatımı VFR-1200 ile sonlandırmak istyrm)) [/I][/COLOR]
-
16 Mayıs 2011, 23:19
#22244
abolgi adlı üyeden alıntı
kitapçıkta 2000km diye birşey yok. yanlış bilgi vermeyelim. kitapçık: 1000-4000-8000-12000-16.000................ diye yazıyor. bazı arkadaşlar 2000km de bir değiştiriyormuş, ama honda yukarıda yazdığım gibi diyor.
serviste 2000bin de 1 diyor gerisi garanti bozar filan diyor cok zorladım böle diyorlar bu motorlar standart olarak üretiyor her ülkenin şartlarına göre deyişebilir o bilgiler çin için bence
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
16 Mayıs 2011, 23:23
#22245
ben de boğuşuyorum bu konu ile, depoyu full yapıyorum taş çatlasın 325 km de yedeğe geçiyor. Kendim hava filtresini temizledim buji yi değiştirdim, hava ayarını bir tur açtım, nasib olursa çarşamba günü Eğirdir motosiklet şenliklerine gidip geleceğim sonucu yazarım.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
-
16 Mayıs 2011, 23:27
#22246
-
16 Mayıs 2011, 23:30
#22247
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Hocam bir ara beraber geziye gitme şansımız olursa deneriz. Bu sene uzun yolda denemek istiyorum rekorumu geliştirebilecekmiyim bakalım
geçen sefer de rekor değildi hani. sabah 5 de boş yolda yokuşlarda biraz gaz vererek bazen dip gaz 464 yapmıştım işte. istanbul-enez-istanbul git gel 520 km civarı dönüşte yedeğe geçtikten sonra 5tl benzin almıştım eve kadar getirdi.(tabi yine yedeğe düştüm
şaşıracak birşey yok aslında. Normal değerler değil mi bunlar
Bu arada benim motosiklette bir kez rölanti ayarı yapılmış. Motoru hiç açılmamış orjinal.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:24 ----------
Ne yani 2000 de bir servise mi gidecek yağ değişimine, yeni alanlar
Otoseverden almıştın değilmi sen Alper
benimkide aşa yukarı 3 oldu bakıyorum yedeğe geçtiğimde 10tllik benizinle en kötü 103 en iyi 111km gitim bu değerler nasıl benzinin litresini 4.06dan alıyorum ve bu değerleri şehir içinde yapıyorum
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
16 Mayıs 2011, 23:31
#22248
-
16 Mayıs 2011, 23:32
#22249
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Hocam bir ara beraber geziye gitme şansımız olursa deneriz. Bu sene uzun yolda denemek istiyorum rekorumu geliştirebilecekmiyim bakalım
geçen sefer de rekor değildi hani. sabah 5 de boş yolda yokuşlarda biraz gaz vererek bazen dip gaz 464 yapmıştım işte. istanbul-enez-istanbul git gel 520 km civarı dönüşte yedeğe geçtikten sonra 5tl benzin almıştım eve kadar getirdi.(tabi yine yedeğe düştüm
şaşıracak birşey yok aslında. Normal değerler değil mi bunlar
Bu arada benim motosiklette bir kez rölanti ayarı yapılmış. Motoru hiç açılmamış orjinal.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:24 ----------
Ne yani 2000 de bir servise mi gidecek yağ değişimine, yeni alanlar
Otoseverden almıştın değilmi sen Alper
anes ten aldım bende anlam veremedim 1000km gitim 2000km redede geliceksin dediler sonra 2 şer şer gidicekmiş yani şöle 1000-2000-4000-6000-8000-10000 gibi :S ve baya itiraz etmeme rahmen siz bilirsiniz garanti koşulları bu diyor
evet öle gitim 2.5lt civarına geliyor çokmu imkansız
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
16 Mayıs 2011, 23:38
#22250
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Bu arada benim motosiklette bir kez rölanti ayarı yapılmış. Motoru hiç açılmamış orjinal.
eski kitapçıkta yanlış hatırlamıyorsam eğer subap ayarlarını 8.000km te baktırın ve ayarlayın yazıyordu fakat bunda ise hep bakım safhasında subap ayarı yapılmasının uygun olduğu görüşü var. ben düne kadar bin bakımında yapılmasını düşünüyordum vuruntu sesinin gitmesi açısında iyi olacağını düşünüyordum fakat 2010 makimada 8 bin bakımında subapları ellettikten sonra sanki motorda biraz ağırlaşma biraz zorlanma oluyormuş gibi hisseettim hep ama bunu net olarak söyleyemyorum sadece bir çelişki. ve demin de söylediğim gibi dün 2007 model cbf sahibi arakdaşım ile gezinti arasında bir molada yemeğimizi yerken bazı konularda istişarede bulunduk ve söyeldiği kadaryıla o kendi motoruna subap ayarlarını yaptırana dek hiçbir sorun yokmuş ve taaki bakımda ayarlarını yapmaya çalışana kadar ve sonrasında motorumun performansı düştü deyip durdu. benide ürküttü böyle deyince ve sakın elletme o supaplar bir süre sonra kendine yer edecek birde sesi kesmek için açtırırsan daha br boşluk oluşacak ve sıkıştırmayı iyi yapamayacak dedi ve düşününce mantıklı geliyor çünkü bunun için etrafımda 3 tane örnek var biri kendi eski motorum. biri bu arakdaş dğeri de daha öncede birisiyle aynı konuyu konuşmuştuk oda subaplara elledikten sonra değiştiğini eski gücünün kalmadığını ve halada düzeltemediğini söyledi. ve hakikaten gelirken dönüş yolunda benim motora heveslendi değiştik tabii. ben onun motora binince örneğin5. vteste 70-80 ile giderken biraz daha hızlanayım dediğimde gaza basıyorum ve motor kendini toparlıyor fakat öyle değişik bir ses veriyorki dışarıya o ses sanki bir morunun ucunu kapatırsın içinde bağırırsın ses boğulur aynı öyle veriyor gaza yüklenince sanki dyorumki bu motor ha boğuldu ha boğulacak fakat gidişinde bir eksklik yok ki onun makina tam 30 binde şuan. benimki ise her gazda sesi aynı. tın tın ötüyor ama bu yeni olduğundandır elbet bakalım bende elletmcem subaplara bırakıcam öyle gtsin aslında korkuyorumda subap uçları kırılmasın dyorum inşallah. kendimce yani öyle düşünüyorum
[COLOR="Red"][I] ::uzgunum: ama BİGÜN HERKES "benimde bi cbf'im olsa" diyecek ((hayatımı VFR-1200 ile sonlandırmak istyrm)) [/I][/COLOR]
-
16 Mayıs 2011, 23:40
#22251
-
16 Mayıs 2011, 23:41
#22252
Bende 50 tl lik benzinle 380 km de yedeğe düştüm şuan 430 km yedekte gidiyorum bakalım ne zaman biticek
Hepsi istanbul trafigi 1-2-3. vites dur kalk ve sürekli 2 kişi bu değerler sizce nasıl iyimi arkadaşlar.
-
16 Mayıs 2011, 23:42
#22253
alper150zc adlı üyeden alıntı
siz bilirsiniz garanti koşulları bu diyor
iterim garanti koşuluna len çakal deseydin. sende. açıp kitabı yüzüne fırlatsaydın. ben buna göre geleceğim sende buna uyacaksın. bozuluncada değişeceksin deseydin. birde çekil bakalım ordan ne marka yağ koyuyon bakayım deseydin. bakıyorumda siz istanbulda epey çakallarla uğraşıyonuz yaa. bunlar böyle davranıyolarsa eğer castrol yerine de 10 numara yağ koyarlar sende ne bilcen ne olduğunu
[COLOR="Red"][I] ::uzgunum: ama BİGÜN HERKES "benimde bi cbf'im olsa" diyecek ((hayatımı VFR-1200 ile sonlandırmak istyrm)) [/I][/COLOR]
-
16 Mayıs 2011, 23:45
#22254
necdet_vv adlı üyeden alıntı
iterim garanti koşuluna len çakal deseydin. sende. açıp kitabı yüzüne fırlatsaydın. ben buna göre geleceğim sende buna uyacaksın. bozuluncada değişeceksin deseydin.
onu dedim onun içinde o türkiye şartları için değil dedi bu motorlar standart üretiyormuş her ülkenin şartları bir değilmiş ama hatırladığım kadarıyla metehan abi de böle diyordu ilk başlarda 4000bin de 1 iken yağ yakmalar ortaya çıkınca 2000km de 1 e çekildi bu konuyu en iyi metehan abi bilir heralde-dedim bunlar ara bakımlarmış kendim deyiştiriyim yağımı dedim cevap buydu burda kullanılan yağ belil shell 10-40 veya 15-50 kullanıyorlar sizin kendiniz kullanıcağınız yağ belki en ucuz en kalitesiz yağ bir müşterimiz makinağ yağı koymuştu bilemediğimizden nasıl garantiye alabiliriz dedi metehan abi gelince ib açıklık getirse iyi olucak yoksa garanti yüzünden öpe öpe gidicem
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
16 Mayıs 2011, 23:47
#22255
-
16 Mayıs 2011, 23:48
#22256
alper150zc adlı üyeden alıntı
serviste 2000bin de 1 diyor gerisi garanti bozar filan diyor cok zorladım böle diyorlar bu motorlar standart olarak üretiyor her ülkenin şartlarına göre deyişebilir o bilgiler çin için bence
efe honda ankara, cbf 150 kitapçığı , 1000-4000-8000-12000............ diyor. servise bi sorsanıza neye göre 2000km ve garanti bozulur. açın elinizdeki kitapçığı bakın.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
16 Mayıs 2011, 23:50
#22257
abolgi adlı üyeden alıntı
efe honda ankara, cbf 150 kitapçığı , 1000-4000-8000-12000............ diyor. servise bi sorsanıza neye göre 2000km ve garanti bozulur. açın elinizdeki kitapçığı bakın.
abi öle idyosunki kitapçığa bizde baktık gorduk neye göre 2000km dediğinide yukarıda yazdım sebebi oymuş yoksa bende 20tl işçilik vermeye bayılmıyorum :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
16 Mayıs 2011, 23:52
#22258
alper150zc adlı üyeden alıntı
onu dedim onun içinde o türkiye şartları için değil dedi bu motorlar standart üretiyormuş her ülkenin şartları bir değilmiş ama hatırladığım kadarıyla metehan abi de böle diyordu ilk başlarda 4000bin de 1 iken yağ yakmalar ortaya çıkınca 2000km de 1 e çekildi bu konuyu en iyi metehan abi bilir heralde-dedim bunlar ara bakımlarmış kendim deyiştiriyim yağımı dedim cevap buydu burda kullanılan yağ belil shell 10-40 veya 15-50 kullanıyorlar sizin kendiniz kullanıcağınız yağ belki en ucuz en kalitesiz yağ bir müşterimiz makinağ yağı koymuştu bilemediğimizden nasıl garantiye alabiliriz dedi metehan abi gelince ib açıklık getirse iyi olucak yoksa garanti yüzünden öpe öpe gidicem
ya makina yağı olup olmadığını anlamıyosan bu kurnazlara işini bırakmican sağlama alıcan. ordan hemen bir pet şişe kapıcan biraz daldırıp alıcan. ve moleküler ayrışım için laboratuvara gönderecekler zaten onlar. ve sende elindekini saklican sana geldklerinde yok bu yağ makina yağı derlerse blesin ki orda değiştirdiler ve incelemeye garanti dışında kalsın diye kendi atık yağlarını gönderdiler diyebileceksin bakın ıspatı burda elimde benim koyduğum yağ le onu inceleyin bakalım moleküler yapıları br mi görelim diceksin. o zaman gerisi çorap söküğü gibi gelecek ve o servise de bir sarı kart yiyecek honda dan. ve bende hatırladığım kadarıyla metehan abiniz 110 kiloluk bir adam ve motoruyla 120-130 gitmesini seven bir adam ona göre her 500 de bir bakım gerekir sen kendini onla kıyaslama. aç briaz kitap oku kitap. burda bu kadar yorum yapacağına 10 dakika incelesen o kitabı neler öğrenicen
[COLOR="Red"][I] ::uzgunum: ama BİGÜN HERKES "benimde bi cbf'im olsa" diyecek ((hayatımı VFR-1200 ile sonlandırmak istyrm)) [/I][/COLOR]
-
16 Mayıs 2011, 23:53
#22259
necdet_vv adlı üyeden alıntı
ya makina yağı olup olmadığını anlamıyosan bu kurnazlara işini bırakmican sağlama alıcan. ordan hemen bir pet şişe kapıcan biraz daldırıp alıcan. ve moleküler ayrışım için laboratuvara gönderecekler zaten onlar. ve sende elindekini saklican sana geldklerinde yok bu yağ makina yağı derlerse blesin ki orda değiştirdiler ve incelemeye garanti dışında kalsın diye kendi atık yağlarını gönderdiler diyebileceksin bakın ıspatı burda elimde benim koyduğum yağ le onu inceleyin bakalım moleküler yapıları br mi görelim diceksin. o zaman gerisi çorap söküğü gibi gelecek ve o servise de bir sarı kart yiyecek honda dan
şu 2000km reyede gidiyimde sonra metehan abi ne derse ona göre hereket edicem-nejdet abi senin dediğinde yapılır hata video çekilir deyiştirilirken de ne gerek var diye düşünüyorum metehan abiye sorucam dorusu neyse o nası lyapmışsa aynısını yapıcam ha metehan abinin dediği şartlar anes motor tarafından reddedilirse ... çeker db motora giderim çok kafa karıştırıyorlar kitapçık farklı servis farklı bide şantaj gibi garantiden çıkar demiyolarmı
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
17 Mayıs 2011, 00:03
#22260
kartalizma07 adlı üyeden alıntı
cbf150 için hava ayarı 3 tur açtım normalmi yapanınız varmı???
sevgili dostum bağırma tamam anladık fakat bunu biz değil makinan sana söyler sana. sen bunu niye soruyorsun burda. az açarsan da STOP ediyor çok açarsanda stop ediyor. sen dinleyeceksin motorun sesini ayar yaparken gazı ani köklemeler yapacaksın sıcakken olacak tüm bunlar birden ani gaz verdiğinde stop ediyorsa çok açtın demektir az ne yapacaksın tabii tersine çevreceksin. yani ahva ve benzn karışımı eşit olmalı. yani sen motorunla konuş bizle değil o sana cevap verecektir
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------
alper150zc adlı üyeden alıntı
abi öle idyosunki kitapçığa bizde baktık gorduk neye göre 2000km dediğinide yukarıda yazdım sebebi oymuş yoksa bende 20tl işçilik vermeye bayılmıyorum :D
arkadaşım fikir senin istersen her binde git ne diyelim. binlerce kullanıcı kitaba uyuyor üç-beş kiş çıkmış burda böyle diyor diye herkezi karıştırıyor. siz inanmayın böyle şeylere kendi maddi sağlığınız için motoru ben hırpalamıyorum diyorsan erken gitmene gerek yok elalem ne dyorsa dnliyorsan benide dinle o zaman.
[COLOR="Red"][I] ::uzgunum: ama BİGÜN HERKES "benimde bi cbf'im olsa" diyecek ((hayatımı VFR-1200 ile sonlandırmak istyrm)) [/I][/COLOR]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler