Bana kalırsa ekonomik kullanım için, devir 5500-6000 aralığında vitesi yükseltmek gerekiyor.
Çünkü yükselen viteste devir düşeceği için yine maximum torku verdiği 5200 lere geriliyor.
Aynı hızda uzun süreli ekonomik kullanılacaksa ise 5250 devirde sürüş yapılmalı.
Eğer performans sürüş uygulanacaksa (bizim motorla ne kadar performans kabul ederseniz artık ) 7000 d/d vites değişimi için ideal.
Şu an için aklımda kalanlar;
9500 d/d ve 5.viteste iken hız 125 km/h,
3500-4000 d/d arası (yani gösterge panelinin ekonomi yazan bölümü) ve 5.viteste iken hız 50 km/h
7000 d/d ve 5.vites'te hız 90 km/h civarı
Ara vites geçişlerinin hangi hızlara tekabül ettiğini net olarak şu anda hatırlamıyorum.
Onları da en kısa zamanda ölçüp buraya eklerim.
Bu fotoğrafta bugün elime ulaşan gösterge panelinden
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
"5.viteste iken hız 50 km/h"
ben 70' le gidin az yakıyor deyince motor sağır olur diyenler, bu şarkı sizin için!
Haydi halaya!!!!
Bu arada bence onlardaki vites aralıklarıyla ya da motor tipiyle bizimki farklılık gösteriyor. 50 ile en az yakıyor olamaz. bu hız her araç için trafikte kurallara uygun ve trafikle birlikte akabileceğiniz bir hıza tekabül eder. ama bu doğruysa 5 bin devirde onların motorlar 80-90 yapıyor demektir. acaba hız ibresindeki 160 km'nin en azından 130u doğru mu?
...
yok canım olamaz
...
ismail bir rica da benden aga'cım.
5. fiteste hız göstergesindeki redlayn devirdeki redlayna da denk geliyor mu?
gelmiyorsa 5. fiteste devir saatindeki redlayna giriş kaç km hızda oluyor?
(anlatabildim mi?...herhalde anlattım ya)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:56 ----------
aslında baktım da buna yaklaşık bi cevap vermişsin zaten. 9500de devir kesiyosa 9binde 120 falandır sanırım.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
KM. göstergesi bizim devir saatsiz panellerde ne gösteriyorsa, bu devir saatli olanda da aynı şekilde gösteriyor.
Hız yükseldikçe her motosikletin kadranında olan sapma değeri mutlaka vardır. Bu her markada farklı farklı oluyor ama tahminim bizim kadran 125 km/h gösteriyorken gps ile gerçek ölçüm halinde 110-120 arası bir değer çıkacaktır.
5.viteste ve KM göstergesi redline'da iken (yani 100 km/h de) devir göstergesi 8000 RPM.
5.viteste ve DEVİR göstergesi redline'da iken (yani 9000 RPM de) hız göstergesi 115-120 km/h civarı gösteriyor.
Evrencim Çin'deki motor bloğu ile bizdeki cbf150'nin motor bloğunun birebir aynısı olduğuna eminim.
Oradaki motorlar için bahsettiğinönermesi doğru olamaz.jr. adlı üyeden alıntı
Çünkü o durumda devir olarak redline'a girdikleri zaman motorun en az 160'ı görmesi gerekiyor, belki daha fazla.
Biliyoruz ki bu hıza çıkmak standart bir cbf ile imkansız.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
km göstergesinin iki göstergede aynı olduğuna eminim.
ben de 100e gelince gazı sabitliyodum demek ki redlayn başına kadar daha 10-15 km yapabilirmişim. yine de yavaş gitmek iyidir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:12 ----------
ismail, ekonomide kullanılması durumunda hondanın sitesinde yazan tüketimi arkadaşlarla da paylaşır mısın
zamlardan herkes döküldüğünde jubunfçular yollarda olacak
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Arkadaşlar Çin sitelerinde dolanırken bir video buldum.
Bizim motorun teknik özelliklerini vs. anlatıyor.
İlk dakikalarda Honda markası üzerinde durmuşlar ama biraz sonra CBF150'nin teknik detayları başlıyor.
Çince konuşsalarda yinede görüntüden neyin ne olduğu anlaşılıyor. Bazı yerlerde İngilizce kısımlarda mevcut.
Bu arada bizim önceki sayfada üzerinde konuştuğumuz 5 nolu giriş vardıya, tam olarak işlevi burada anlatılmış. Soğutma.
Profesyonelce hazırlamış adamlar, helal olsun. Bu işi biliyor Honda.
Evet Evren
Yine Çin diyarlarında dolanırken şu bilgiye rastladım.
Bizim motor, 5.viteste ve sürekli 3500 devirde kullanılınca (yani 50 km hıza tekabül ediyor.)
100 kilometrede 1,61 Litre yakıt tüketimi olduğu belirtilmiş.
Kaynak Çin'deki resmi Honda sitesidir.
Yalnız bu şartları sağlamak biraz zor, çünkü hafif yukarı meyilli yolda 3500 devirde çekiş çok azalıyor.
Adamlar muhtemelen bu testi Çin'deki uzun ve düz otobanlardan birinde, sürekli 50km. ile giderek yapmışlardır.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
verdiğin bilgiler için teşekurler . ne dedıklerını anlamasak bile makına üzerınde gosterınce anlasılıyor
sımdı delıgın ne işe yaradıgını dogru anladıysak buji ve govdenın sogutulması işne yarıyor
bende çin sitelerını cok gezdım, yanıtım videosu izledim ama bu farklı ve gerçekçi olmuş
eline emeğine sağlık AydoğanX kardeşim...yeni tablon hayırlı olsun iyi günlerde kullan...
Yeni gösterge paneli'n hayırlı olsun üstadım.Birşey sorucam,benim gösterge camı kırık,kendi imkanlarımla değiştirebilirmiyim acaba,plexi glass malzemeden aynı ölçülerde kestirip taksam olurmu,söktüğün eski göstergeden kontrol ederek bana bilgi verebilmen mümkünmüdür ? saat camı değiştirmek kadar kolay birşeyse uğraşıcam çünkü teşekkürler.
Teşekkür ederim, sağolasın.
Hayırlı olsun dileklerin için teşekkürler.
Eski gösterge panelini komple söktükten sonra arkadaki kısımda 3 tane büyük vida var bunları söküyoruz.
Daha sonra sağdaki tripmetreyi sıfırlayabildiğimiz parçayıda sökünce, (bu parçanın içinde minik bir yıldız vida var, minik saatçi tornavidası gerekiyor) gösterge panelinin dış siyah çerçevesi ve plastik mika gibi olan kısmı sökülebiliyor.
Yalnız gösterge camı dediğimiz ama plastik olan bu kısım dış siyah çerçeveden nasıl ayrılıyor emin değilim.
Bu ikisinide birbirine bağlayan bir vida falan yok.
Buraya kadar olan kısmı hallettikten sonra kırık olan kısmı yenileyebilirsin heralde .
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
arkadaslar bişey sorcam, akü almayı planlıyorumda 12v 7 amper yerine 12v-12 amper alsam elektriksel bi sorn olur mu? hacim olarak uyan akü var fakat elektriksel sorun olmasın istiyorum?
Selamlar
İsmail kardeş hayırlı uğurlu olsun,bu azim ve çaban için kutluyorum gerçekten takdire şayan bir iş koydun ortaya...
liste yaparsanız şayet benide eklemeni rica ederim. Özel mesaj ile adresimi bildirecem,sende lütfen hesap bilgilerini bildir.
Güzel günlerde kullanman dileğiyle...
Hep Pür Dikkat...
dostlar cubuf.a POWER1 15W-40 Castrol yağ sizce uygunmudur?
10W-40 Bulamadımda şimdiden teşekürler
en son ben de o yağdan koydum.Galiba mineral 15*40 , 13 liraya almıştım. Motorun çalışmasında bi değişiklik olmadı. Öncden 10-40, 10-50 de kullandım.Kullanım olarak bi fark göremedim. Bu yağ daha ucuz oldugu için daha sık değiştirirm ucuzunu kullanırım diye düşündüm. Ama api vs. standartlarına göre bizim motora uygun değil onu belirtiym. SJ ve yukarısı yazıyor kılavuzda bu yağ SL olması lazım..
Eğer bizim akünün bulunduğu yere bahsettiğin yüksek amperli olan akü fiziksel olarak sığıyorsa bence kullanılabilir.
Yüksek amper çekebilen bir akü daha sağlıklı olur, şeklinde bir bilgim var.
Ama topikte elektrik elktronik konusunda daha bilgiili arkadaşlarımız var, onlarda görüş bildirirse daha iyi bilgilenmiş oluruz.
Hayırlı olsun dileklerin için teşekkürler @Bruce65
Adres bilgilerini kaydettim. Liste konusunda aklımdasın.
Ne olur ne olmaz Dünya'nın kırk türlü hali var, şimdi parayı yatırırsınız sonra ürünlerin TR girişinde bir aksilik vs. olur.
En sağlamı, ürünler Türkiye'de bana ulaştıktan sonra ben sana kargo çıkartacağım zaman ücret işini hallederiz.
Castrol Power1 15w-40 SG sınıfında bir yağ ve viskozitesi yaz ayları için daha uygun.
Yine castrol'ün ama Power1 10w-40 olan (SJ) yağını tercih etmen saha sağlıklı olacaktır. Veya SJ sınıfında olup 10w-40 olan başka marka bir yağ da olabilir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:43 ----------
İbrahim senin koyduğun yağ aşağıdaki yağdan olmasın?
Bu yağ motosiklet yağı değil de.
CASTROL GTX MODERN ENGINE 15W-40
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
AydoganX arkadaşa.teşekürler sanırım Castrol Power1 15w-40 yağı kullansam çok bir sakıncası yok yaz aylarında kullanıldığına göre,zira malum izmirde kıştan çok yaz uzun sürer birde kışın motoru kullanmadığımızı düşünürsek.(ayrıca adı geçen yağ 13 tl değil 20 tl)
Yok ismail abi ben yanlış hatırlamışım.Koydugum yağ 20-40 SG sınıfı motosiklet yağıydı.
http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7019435
Ayrıca yeni göstergen hayırlı olsun abi.Uzun süredir foruma girmemiştim. ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:29 ----------
Arkadaşım kusura bakma yanlış hatırladım bahsettiğin yağ hakkında fikrim yok.Ben Castrol actevo 20-40 kullandım. Mineral yağ..
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)