2007 modellerde devir kesici var mı?
Bu motorlarda uzun soluklu yokuş aşağı inişte kompresyon (motor freni) yapmak motorda herhangi bi probleme sebep verebilir mi?
@TheNightHawk 2011 model hariç bütün modellerde devir kesici vardır diye tahmin ediyorum.
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
beyler eğer kesici yoksa bu makine 4. viteste zorlansa hız oalrak ne yapar?tahminler?
gedelekli acaba size kaça mal oldu çantasız fiyatı
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Kardeşim ALLAH kazasız belasız binmek nasip etsin inşallah.
- arkadaşlar bir yağ yakma muhabbetidir almış başını gidiyor. Bırakın bu motoru hangi motoru sıkıştırırsanız o motor yağ yakar terleme yapar, motora binmek demek illaki tam gaz açmak yada motora 130 km yapmaya uğraşmak mıdır? cbf 150 videolarına bakıyorsunuz yok 125 km yaptı yok 130 km yaptı, anlamıyorum.
- diğer konu; yine bir hız kesici var mı yok mu? eğer yoksa şimdi ne olcak. sonuç yine aynı. yoksa ne olacak, sanki motorun üzerine çıkınca hep 10000 devirde mi kullanacaksınız. nedir bu hız sevdası anlamıyorum.
Bu motora ticari amaçlı binenleri bilmiyorum ama, ben motora binmek istiyorum diyen arkadaşlar, motor sevgi işidir, motora binecekseniz binmeden 10 dk önce motorunla konuşarak tozunu almak, hadi yavrum biraz hava alalım demek, en ideali 4000 5000 devirde kullanmak yolunu bulunca 7000 deviri görmek bence en ideali.
- sonuç olarak kaç bin devir yaparsanız yapın, kaç km hız yaparsanız yapın, kaç araç sollarsanız sollayın, kırmızı ışık yanınca hep beraber olursunuz. bu motor bence motoru sevecek ve sürüş zevkini insana yaşatacak şekilde tasarlanmış, sürat ve tork isteyenler için değil. ALLAH tüm iki teker sürücülerini kazadan beladan esirgesin inşallah. Hayırlı cumalar.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
Güntekin dostum ne güzel yazmışsın.Bu yazının altına aynen imzamı atarımKesinlikle seninle aynı fikirdeyim.
Sonuçta sürat motoru değil topu topu 150cc lik bi motor.Amacı o değil bi kere.Nedir bu yarışlar,max hız denemeleri ve hız karşılaştırmaları.150 cc lik bi motordan ne bekliyorsunuz neden bu kadar sınırlarını zorluyorsunuz?Bende bunu anlamıyorum.Her nereye bakarsam bakayım 3 konudan 2 si motorun hızı ile ilgili.Bu durumu çok garipsiyorum.Devir kesici ile ilgili de sadece tek bi düşüncem var honda bunca zamandır yapmadığı şeyi kalkıpta neden 2011 model makinalarda yaptı?Ne değişti de neden böyle bi risk faktörünü açık açık kullanıcıların önüne serdi?Umarım devir kesicinin olmamasından kaynaklanacak piston,krank vs vs gibi yedek parçaların satışını artırmak amacıyla böyle bi işe el atmamıştır.Umarım öyle değildir.Motorumu ALLAH nasip ederde alırsam son hızlarını denemeyeceğimin belki garantisini bile verebilirim.Son olarak da güntekin arkadaşımın dediği gibi motor sevda işidir.Onlara iyi bakın diyorum...
ALLAH cümlemizi kazadan beladan korusun.Hayırlı cumalar...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:34 ----------
Peki size bi soru Motor kompresyonda iken benzin yakarmı?
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Cevap için teşekkürler.
Peki yaktığı miktar hakkında birşey söyleyebilecekmisin AydoganX
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Hep Pür Dikkat...
Bugün Efe honda ya gittim,2011 yeni cbf 150 siyah renk-Kırmızı sticker li olanından sipariş verdim..Önümüzdeki hafta içinde teslim alıcaz bakalım..Devir saati koymaları iyi olmuş birde kesiciyi kaldırmışlar,ekzos ve karbüratörde yenilenmiş söylediklerine göre...ama yeni tipleri eskiye oranla stickerlar falan daha güzel olmuş..hayırlısı..
Hayırlı olsun.
Motorun subaplarını açıp kapatan zinciri bollaştırabilir diye duydum ama bence motor freni iyi birşey, kullanmaya devam et
Buna da katılmamak elde değil ama yine ama trafikde bazen hızlı ve kıvrak olmak ya da yokuşta diğer araçlardan daha çabuk hızlanabilmek önemli oluyor. Yalan yok ben bu makinenin emsallerine göre daha torklu olmasına aldandım.
Sonuçta dediklerinize katılıyorum, kimin için dediğiniz de azbuçuk anladım bu lafları(apaçi olsalar gerek) AMA işin birde bu boyutları var. Şehir dışı 100 km sbt hız ve bazen ani olarak 110-120 beni tatmin eder ya da işimi görür diyeyim ama makina zarar görecekse iş kötü.
Yani motorun ilk başlarında devir kesici var sonra yok; yine ilk başlarda devir göstergesi yok şimdi var.
Benim aklım ermiyor vesselam. Birde türkiyede tatlı tatlı motosiklet kullanabileceğim bir yer varsa bilmek isterim. Genelde hep akraksiyonlu oluyor.
Hayırlı cumalar. Amin.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
aykan : teşekkür ederim dostum sorularınızı cevaplıya bilirim ama daha 30 km yol yapabildim. ilk başta hoşuma giden özelliği farlar gaza bağlı değil bu hoşuma gitti bilmiyorum belki sizin düşünceniz farklıdır ama bence iyi olmuş.
alper150zc : dostum 4250 motorun fiyatı 200 de plaka ruhsat masrafları için verdim motorcuya 4450 anahtar teslim fiyatı
kimi : teşekkür ederim
GÜNTEKİN: teşekkür ederim kardeşim ALLAH cümlemizi kaza beladan korusun
Bruce 65: inşallah arkadaşım temennimiz o honda ya güvenerek aldık bakalım hayırlısı
mmucit : teşekkür ederim dostum forum u takip ediyordum bayadan beri verdiğin bilgilerle herkezin kararına yardımcı oluyorsun ve soruları cevaplıyorsun inşallah bilgi paylaşımın hep devam eder
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:04 ----------
EGELİ: hayırlı olsun dostum
ooo bak bu çok iyi olmuş demek statörde değişmiş farların direk yanması iyi olmuş bikaç resim eklede görelim cbf ini...bide bişiy sorucam yolda ilerlerken km göstergendeki çubukta titreme varmı?beni çok kızdıran bi olaydı 3 defa tel değişmişti ancak titriyordu meğer paneldeki dişlilerdenmiş sende anormal bişiy varmı??
karbüratörlü motorlarda çoğu zaman yakut pompalama işi eksantiriğe bağlı bir diyafram pompa ile sağlanır. Eksantirik döndüğü sürece yakıt pompalandığından motor stop düğmesinden motoru bile kapatsanız motor viteste ise bu sefer de yakıtı ateşlemeden eksoza verecektir. Yakıt yakmadan yokuş aşağı inmenin bizim motorlarda tek yolu motoru düğmeden susturup vitesi de boşa almaktır. Bu durum ise tekrar çalıştırma durumunda yanlış vites seçilirse binicinin motordan düşmesine sebep olabileceğinden (arka tekerin kilitlenmesi gibi, zincir kopartma gibi) çok tehlikeli bir harekettir. 1 litre yakıt tasarruf edeceğiz diye kimse canından olmasın. Bırakın motor freninde yakıt yansın.
Enjeksiyonlu motorlarda yakıt pompası vardır ve enjektöre elektrik gelmediği sürece yakıt püskürtülmediğinden yakıt ekonomisi yapılabilmektedir.
Yakıt akışını kesen ecotronik karbüratörler de mevcuttur ama kompleks yapısından dolayı bizimki gibi basit bir motor için çok lüks kaçabilir.
Daha önce forumda yeni motorda statorun değiştiğinden bahsedilmişti. Stator değişince bizim motorlarda yaşanan rölantide farımızın pili bitmek üzere olan el feneri gibi yanmasının önüne geçilmiştir. Ayrıca karbüratörde ek bir fiş vardı. Belki otomatik jikle falan vardır. Yenilerde jikle kolu hala var mı?
thenightHawk - Daha önce forumda yeni motorda statorun değiştiğinden bahsedilmişti. Stator değişince bizim motorlarda yaşanan rölantide farımızın pili bitmek üzere olan el feneri gibi yanmasının önüne geçilmiştir. Ayrıca karbüratörde ek bir fiş vardı. Belki otomatik jikle falan vardır. Yenilerde jikle kolu hala var mı?[/QUOTE]
yenilerde jikle kolu var, ben 15 gündür kafayı yiyorum karbüratördeki yeni elektrik ve enjeksiyonvari zımbırtıyı çözemedim, elektrik bağlantısını kesiyoruz hiç bir değişiklik olmuyor, acaba dedik sabahları jikle ile 20 30 saniye çalıştırmak zorundayız onun için mi filan diye ama nafile, ybr 125 lerde aynı sistem olduğunu duydum forumdaki ybr cilerde aynı konuyu tartışıyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:48 ----------
mmucit kardeşim istisnalar olabilir tabiki, olacaktır da, benim anlatmak istediğim bu olay bu topikte belki de farkında olmadan paranoya haline geldi. kimse bilinçli ve teknik bir yorum yapmıyor, herkes acaba diyor. belki fabrikayla konuşma imkanımız olsa şu hız kesici muhabbetini karbüratördeki ilave sistem gereksiz hale getirmiştir, araştırıyorum. her türlü değişim gelişimin göstergesidir. ben yorumlara genel anlam katmak istedim, bugün hangi motoru getirirsen getir sıkışınca, ama segmandan, ama pistondan, ama silindir kapağından mutlaka bir yerinden kaçıracaktır. inanmayacaksın belki ama ben bujiyi yerinden fırlatan motor gördüm(arabada). tekrar herkese hayırlı geceler diliyorum.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
yeni motor alan arkadaşlar ; motorlarınız hayırlı olsun. allah kaza bela ceza dan uzak sürmenizi nasip etsin. ( ne dua oldu bea)
ankaradan yeni cbf i alan arkadaşım motoru kaça mal ettiniz? bende alacağımda
honda gs1 eğitimine katıldım, 2 gün cbf 150 lerle çalıştık, son gün cbf 500 lerle 3 er tur attık ki cbf 150 alma fikrimi kesinleştirmeme sebep oldu en azından 5-10.000km kadar kullanmak üzere.
fuarda motosiklet.net standına uğradım kimsecikler yoktu dolaysıyla kimseyle tanışma fırsatım olmadı.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
YENI MOTOR ALAN ARAKDASLARA UZUCU HABER OTV 250CC E KADAR OLAN MOTORLARDA 22DEN 8 DUSTU YANI DUN ALANLAR ZARAR ETI g.olsun MUTHIS HABER RUYA OLMALI CBF 150 UCUZLADI BE 3800 FALN OLDU GALIBA.D:D::D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)