Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
İyi akşamlar arkadaşlar..
Hep sorunlarla geliyorum ama.Başımdan dert sıkıntı eksik olmuyo..
Bu sabah Ybr aynalarımı takarken yani takmaya çalışırken..
Sol taraf cuk oturdu ince ayarları kaldı..
Sağ taraf döndür döndür bi türlü olmadı..Birazda zorladım herhalde 1-2 diş yalama oldu gibi..
Orjinalini sökerkende anahtarla zor çıktı..Paslanmıştı biraz..
Şimdi ben bu bi kaç dişi atlattırıp nasıl tutturabilirim bu aynayı..
Olmaz demeyin aman hidrolik haznesi filan hepsi ona bağlıymış
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
Arkadaşlar irc yeni lastik çıkarmış, gören duyan bilen var mı dişli kış lastiği diye geçiyor.
Ahanda linki burada
Lastiklerimin bitmesine daha var ama duroları değiştirecek arkadaşlara duyurulur.
Benimkiler de irc bir sıkıntım yok.
yeni model cbfl 150 erde vites göstergesi yok mu :(
Dünya Denen Şu Hanede Elbet Seni Biri Anlar...
evet arkadaşlar herkese selam...uzun bir aradan sonra tekrar geldim, görüyorum ki hala ayna,devir saati muhabbeti var ağustos 2010 da garaja kapattığım makinemi geçen hafta ilk kez çıkardım günışığına.. aküsü bitmiş boş lambası zor gözüküyodu marş yapınca oda söndü, sonra itekleyip zorda olsa çalıştırdım, şu kış günü baya terletti beni... çarşıda işlerim vardı biraz dolandım neyse makine kendine geldi bide yıkayıp parlattım ki süper oldu.. lastikler 8 bar'a kadar inmiş havası bide hava bastım ama korna hala mobylette kornası gibi çalıyo nedense paslanmışmı aceba, heralde açılır tekrar... geçen pazar eve dönüş yolunda kepez rampasını çıkarken sol şerit 5. vites 90 kms süratle motor birden sustu kendimi sağ şeride zor attım arkam baya kalabalıktı çünkü yedeğe düştüğünü sanıp yedeğe aldım 20sn marşla zor çalıştı 100mt kadar gidince yine stop etti depoyu açıp bi salladım ses yok 2-3 defa daha çalışa stop ede 4km'lik rampayı çıktım, sonrada 50 mt elimle itekledim terden sırılsıklam sinirden motoru yere atacakken 2 kişinin olduğu bi biyonik mobylette geldi ''abi benzinmi bitti itekleyelim seni'' dediler sol artçı ayaklığına dayayarak garibim mobylette 30 kms süratle beni benzin istasyonuna götürdü cüzdan evde cebimde 2 lira para rezillik adama dedim ''olmaz en az 5 lira'' dedi eve 12 km var deli olacam 1 km ilerde bi istasyon daha var sağolsun pompacı çocuk kendine alır gibi bidona 2 liralık benzin koydu onunla eve ulaştım, yani şu yedek musluğu ne ayak arkadaşlar.. yedeğemi düştü yoksa bittimi anlamıyorum bu 2 oldu...
Hiç bir zaman,ben motorumu satmam diye konuşma.Bu iş öyle birşeyki hani sonuyok diye bir tabir varya tıpkı öyle birşey,karşına bir motor çıkar,en kral manita bile aklına bukadar takılmaz.
Bir an önce akşa olsunda evegidip yatağıma yatim ve yorgunluk ile yatağın rahatlığı arasında,yastığın yumuşak bir köşesine sarılıp hayal kurmak istersin.
O yüzden ben kesinlile satmam deme,yeri ve zamanı gelir ve satarsın.
Şimdi sıfırmı 2. elmi konusuna gelince...Sıfır ayarında 2. el ve aksesuarlı almak daha mantıklı bence.Neden peki. 2.elin oturmuş bir fiyatı var tabi burda motorun temizliğide söz konusu,sıfır aldığın zaman 6 ay sonra satmaya kalksan kesinlikle aldığın fiyata satamazsın 500.00tl.aşağı veririsin buda zarar.Ama sen gidip temiz 2. el alırsan yeri gelincede satmak istediğinde aldığın fiyata satmam %80 daha yüksek.
O yüzden ben temiz 2. el derim.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Katılıyorum, şimdi sezon değil 2.elde güzel motorları ucuza alabilirsin. Bence koruma motordan daha önemli. Paranı korumaya harca, nasıl olsa motorun parçaları ucuz, 2.elde sorun yaşarsam diye düşünme. Tamir ve bakım maliyetleri düşük bir motor. Hem satmak istersen sezonda satarsan kar bile edebilirsin.
[QUOTE=Bruce 65;2240712]Sen en iyisi kurban kes, nede olsa 2007 model ve yağ yakmıyor.
Direkt beyaz led tabikide takılmaz. Direnç ve diyot(AC voltaj için) gerekir.
Bir taraf ters biliyorsun değil mi?
Buna rağmen sorun devam ediyorsa kütüklüğün içine yağ sık dene.
Birde sökersen pas sökücü ile denersen biraz daha kolay açılabilir.
Pas sökücü sıkılır ve gevşeme yönüne göre zorlanır, hiç gevşeme belirtisi yoksa bu kez sıkma yönüne uğraşılır, sonra tekrar gevşeme yönüne.
Bu şekilde açmaya çalışırsın. Ya da biri senin için bu işi yapar.
Güzel bir lastik gibi duruyor ama ben 4 mevsim taraftarıyım.
Tabii kuryelerin ve kışın binenlerin çok işine yarar gibi gözüküyor.
Teşekkürler.
Yok ama çoğu motorda vites göstergesi olmaz zaten.
Boş hariç
Geçmiş olsun, çook büyük tecrübe olmuş senin için. Bazı motorların musluğunda arıza var der metehan abi. İstersen baktır. Ya da ufak bir şişe benzin taşı bagajında.
Birde herzaman cüzdan taşısan yanında iyi olur, polis ehliyet ruhsat ister vs.
Arkadaşlar şu etapta 147 lira veremiyeceğim için ebayden takometre bakmaya başladım.
Şunu buldum, ne dersiniz. Pilli ama 35 bin saat ömür biçmiçler ve bağlantı için 2 tel gerekiyormuş. Ve 25 bin rpm e kadar gösterebiliyor. Fiyatı ise 30 tl yi geçmez ise alacağım.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...STRK:MEBIDX:IT
Göstergelerinizi orjinal ile değiştirin arkadaşlar ama uğraşmak istemiyorsanız buda işe yarayabilir. Tabi denemek lazım.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
şimdi al ile 25 dolara falan geliyor. şansını bir dene hoşuna giderse bu da bir seçenek. Bakım aralığı da girilebiliyormuş.
Benzinin yolda bitmemesi için deponuzu sürekli full tutmanızı tavsiye ediyorum. benzin ilk çizgiye geldiğinde benzin istasyonuna gidip '' ustam depoyu bir fulleyiver'' . diyerek 8 yada 10 tl lik benzin alırsanız hem yolda benzinsiz kalmazsınız hemde deponuzu paslanmaya karşı korumuş olursunuz .
sevgilerimle herkese iyi sürüşler
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
ama yanımızda da devamlı 10 kilo fazladan ağırlık taşımış oluruz
kullanılan motorda deponun paslanacağını sanmıyorum. Anca boş depoyla yatarsa sıkıntı olur bence. Bir de yatan motorların benzin musluğunu kapatmakta fayda var. Karbüratöre dolan benzin buharlaşacak, eksildikçe üstü tamamlanacak, yakıtımız uçup gidecektir bence. Böyle pahalı yakıtın olduğu bir ülkede bunu bile hasaplamak gerek.
Şimdi bişey dicem o kıvrak motorada bayramlık ağzımı açmıyım
Ben Motoru Bodrumdan almıştım..Benden önceki sahibide oraya götürüyomuş..Aldığımda kayıtları filan gösteriyo eleman 750 km de 1 yağ değişimi diyo..
Bende heveslenmişim ya motoru alıcam..Oh oh ne güzel falan neyse..
Motoru alıyorum noter satışı falan oluyo.
Gerçektende 750 kmde 1 yağ değiştirmek zorunda kalıyorum motorun segman bitik..
13 binde aldım 25 ine kadar yağ değiştir takviye en son;
2-3 sayfa önce yazmıştım silindir,piston segman..
Bela okumak istemiyorum bana Kıprak demeyin
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
Bir teklif verdim, bakalım tutturamazsak şimdi al ile çinlilerden alırız.
Ben de her benzin almama km sayacını sıfırlarım.
Maalesef memlekette adam kıtlığı çekiliyor. Bu şahsı tanımam, bu sebeple onun için demiyorum ama her yerde düzgün, dürüst adam bulmak zorlaştı.
Bu da farklı bir bakış açısı tabii. Bu ara klavuzumuzda motor yatırırken karbüratörün içindeki benzini de boşaltmamız tavsiye ediliyordu diye hatırlıyorum.
Arkadaşlar birçok konu klavuzumuzda açıklanmış, bakmanızı tavsiye ediyorum, AMA devir göstergesi olmadan hangi hız aralığında vites değiştirmemiz gerektiğini yazmamış.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Şu an bu konu içerisinde 30 kullanıcı var. (0 üye ve 30 misafir)