Mustafa Kemal Atatürk
Bende cbf varken ps de binmişliğim var limanda elini sallasan ps dylan innova ..bugüne kadar bindiğim 125 150cc sınıfında en seri alet dylan sonra ps sonra innovadır cbf ağır kalan kasası yüzünden biraz zorlansada torku fena değildir özellikle 2 kişi kullanımlarda ybr den 2 gömlek üstündür diyebilirim kullanıcı çok önemlidir ama ps i yabana atma altındaki alet 16 beygir ok gibi gidiyor ...
orası öyle ama cbf150 kullanmanın tadı gerçekten daha başka.motor özellikliklerini bi kenara at bana daha çok hitab ediyordu.orta yaşta biri için yada motoru ulaşım aracı gören biri için bu tip motorlar uygun olabilir ama motoru sürmek sürerken hazda almasını bilenler için hiç değilse başlangıç yapma adına bu motorlar zevk veriyo ben bunu anladım.
Mustafa Kemal Atatürk
Arkadaşlar mercekli xenon düşünenler için yaptığım uygulama,ampul takar gibi mercekli far takıyorsunuz.
Resimlerin devamı linkte:
http://img341.imageshack.us/slidesho...10397small.jpg
facebook(Fazer Tutkunları)
Öncelikle ii günler ben sizlere bir kaç bir şey sormak istiyorum...
Motorum YBR 125'dir...
1.Ben kıs lastiği alıcam da acaba hangi marka tavsiye edersiniz...
2.Mont olarak hangi marka alayım sizce hangisi daha ii dir...
3.Kask olarak LS2 DELTA CENE AÇILIR KASK sipariş ettim sizce nasıl...
Şimdilik sizlere soracağım bu kadar'dır kendimi tanıtma fastını daha sonra yapıcağım şuan iş yerindeyim...
Hocam karışıklık oldu galiba
Biz de yardımcı olmak isteriz ama uradaki arkadaşların da ybr125 i olduğundan daha fazla yardımcı olabilirler.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
Bu ara kaskınız ucuz ama kaliteli sınıfında bir kasktır.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:03 ----------
Bu yorumun üzerine cbf150 kullanmaya devam diyorum
Güzelmiş, kaç kuruş acaba?
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Cbf 150 limle Nisan'dan beri non stop işe gidip gelme olayım dün itibariyle Bitmiştir Malum hava soğukluğu, 2 ay servis zorunluluğu başlamıştır, Martta olaya devam Havaların soğukluğu beni motoru satıp araba almaya itiyo bunun parasıyla alınacak arabalar kuş serisi biraz üstüne eklersenizde ford escort ama hepsi sorun çıkarıyo forum donanım haber'de hiç ii haber yok 10 yaşından büyük arabalara..
slmlar..Castrol Magnatec 10W/40 yağ aldım.acaba bizim motor için uygunmudur kış şartlarında?üzerinde ''sentetik teknolojisi'' yazıyor.Sj sınıfından daha üst sınıfmış.... 4LT 50tl verdim.uygun değilse değiştirebilirim
Selamlar @boudberg
Bence değiştirsen iyi olur.
Çünkü Magnatec otomobiller için üretilmiş bir yağ.
Bizim motora koyulduğu zaman debriyajın kaçırmasına veya daha farklı problemlere sebep olabilir.
Castrol Power1 10w-40 isimli, sarı kutudaki ve üzerinde motosiklet resmi bulunan yağdan alman en uygunudur.
motosiklet yağlarının üzerinde API SJ performans seviyesine ek olarak genelde motosiklet yağlarında bulunan JASO ibareside vardır.
Satıcılara pek inanma, onlar genelde "herkes bunu kullanıyor abi" derler ama işin aslı öyle değil.
Kısacası şu ürün bizim motora uygun değil :
http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=6007009
Aşağıdaki yağ ise uygun
http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7027125
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
O halde değiştiriyorum.teşekkür ederim uyarın için.saygılar sevgiler.
Arkadaşlar uzun süredir giremiyorum topağa..Giremediğim gibi motorumada son 1o gündür binemiyorum..
En son 10 gün önce yağan sağlam yağmurda bi 1o km gidip stop ettim..Sonra bi dahada çalışmadı..1 hafta boyunca garajda yattı..
Sonra saolsun motorcuyu aradım geldi aldı..
Motorda buji değişti tık yok..
engine off tuşu çalışıyo..
benzin gidiyo..
Son olarak ustam motoru açıp bakmam lazım dedi.iyi dedik koyuldu işe..
subablar sağlam çıktı..
Ama piston o biçim silindir o biçim..
Zaten motorum 1ooo kmde 600 gram gibi ciddi bir yağ yakıyodu..
Ustamın ağrızaya yorumu şu oldu..
Pistonun artık iş görmediğinden ve silindirin ayna gibi olmasından dolayı..
Motorda komprasör yok yani sıkıştırmıyo boşa dönüyo dedi..
Eee napalım derken;
Silindir,piston,segman,balans dişlisi,baskı balata komple yaptırcaz dedik.
Yer Avcılarda Bilge motor..
Anes motoru aradık..Silindir segman piston :170 tl dedi.
debriyaj:70 tl
balans dişlisi:35 tl
Bujisi değişti sinirden hiç bakmadım 20 tl..
Ustam işçilik olarakta 9o tl para istedi..
Toplamda:385 tl ye motoru sıfırlıyorum..
Motoru Allah'ın izniyle perşembe sabah'ı gidip alıcam..
Satmayı koymuşken kafama başıma gelen durum canımı çok sıktı..
Benden size tavsiye;Motoru sıkıştırmayın,ön kaldırmayın,hatta stopie falan düşünmeyin bile..
Sonra vay anam 25binde cbf motorumu yer dersiniz yersiniz kendinizi
Saygılar
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
Ben de iyi giyinerekten ve trafik müsaitse yavaş giderekten bu kış da motora binmeyi düşünüyorum.
Ama söyleyeyim, kışın motosiklet çok da tat vermiyor.
Aydoğan x e katılıyorum, hemen değiştir. Ama fiyat uygunmuş
Geçmiş olsun, teselli vermek gerekirse Metehan abi 10 bin de sıfırlıyor motoru.
İşin aslı motorumuzun en azından sıfırlanması ucuz, yoksa kerata sıkıştırmaya gelmiyor(muş)
Ben de akıllandım ama iş iş geçmiş olabilir, göreceğiz
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Geçmiş olsun, sen didime gitmemiş miydin yakın bir süre önce, uzun yolda sürekli kullanıp sıkıştırdıysan belki motor bu hale gelmiştir farketmeden. Bir de ben de beylikdüzünde oturuyorum, özel mesajlarına bakabilir misin
Yakın iyi bir usta arıyorum, bana göre ufak tefek ustaya göre biraz uzun iş, bir türlü zaman ayırıp cesaret edemedim şu amortisör bakımına kendim yapmak istiyorum ama aparat gibi malzemeleri yaptıracağım yada alacağım kimse yok işin aslı zamanım da yok pek,
Bilen var mı bizim amortisörler kac cc yağ alıyor, servis manueli de yok :(
Aydoğan x e katılıyorum, hemen değiştir. Ama fiyat uygunmuş
Evet tanıdıktan almıştık bayağı bir ucuza geldi yağ ama yanlış yağ imiş ) geç saatte de olsa gidip Aydoğan abimizin önerdiği yağdan alıp değiştirdim yağı(teşekkürler bu arada)Fakat normalmi değilmi bilmiyorum ama 1lt yağ koydum,motordan çıkan yağ ise 750ml idi..
ama tabi şuda var 6000de yağ değiştirmiştik şuanda 8450km de ve son 1 aydır hemen hemen hergün motor günde 60 70 km yol yaptı,100-110Km hızın üstüne bir çok kez çıktım uzun süre..yani son aylar da motoru çok sert ve devirli kullandım.buna göre 250ml yağ eksiltmesi ve çıkan yağın simsiyah olması normal sanırım.Neyseki şuan havafiltresi bujisi yağı değiştirilmiş ve kumanda kontak gibi kısımlar(wd40) yağlanmış,jincirde temizlenip yağlanmış motorum tertemiz paklanmış oldu :D :D
Arkadaşlar bir sorum olacak.yağı değiştirirken dikkatimi çeken bir şey oldu.resimde belirttiğim yerde herhangi bir somun vida v.s. yok bu normalmi ? yoksa benim motordan o bölgedeki somun çıkmış olabilirmi.kuşkulandım.
http://img340.imageshack.us/i/ekranalntsjn.jpg/
temsili fotoğrafı , üstünde de adı geçen bir siteden bulabildim,umarım reklam gibi bir sorun olmaz
Hocam sana tavsiyem kesinlikle motoru sıkıştırma, 250 ml çok yüksek bir değer. En fazla 500 km de bir yağ durumunu kontrol et ve eksikse mutlaka tamamla.
0-10 1. vites
10-30 2. vites
30-40 3. vites
40-50 4. vites
50-60 5. vites
Uzun yolda ise 100 ü geçme.
Bunlar en az yakan aralıklar, doğru hatırlıyorsam. Bu verilere uyarsan motorun sıfırlanması biraz daha ertelenir.
İnş. motorun sıfırlama istemez ama sitemizde düşük km lerde motor sıfırlayanları görünce insan cbf150 konusunda kuşkuya kaplıyor, iyi motor mu diye?
Konunun özü ne biliyormusunuz...
Anlatayım....Bu topicte cbf 150 yi öve öve bitiremeyen arkadaşlar la diğer modelleri kıyaslayan arkadaşlar (marka vermiyorum, Şöyle diyelim cbf ve diğerleri) Kendi düşüncelerini başkalarına kabul ettirmeye çalışıyor...Kimse kendi motorunun eleştirilmesine tahammül edemiyor...
Burda tarafsız olup artıları eksileri yazacağımıza tutturmuşuz burası cbf topiği bu motor harikadır mükemmeldir , burda cbf yi eleştiremessiniz....Bu olmaz....Mademki cbf topiği herkes görüşlerini yazıcak....Olumlu yada olumsuz...
Eleştiren arkadaşlarda diğer arkadaşlarının heveslerini kırmaya onların motorunu fanatik şekilde kötülemeye hakları yok..Aynı şekilde cbf kullananlarında....
Çok önemli birşeyi atlıyorsunuz.....Cbf 150 görünüş olarak ybr den daha alımlı duruyor...Albenisi fazla....Ama günümüz koşullarnda hele ki alım gücümüzün sınırlı olduğu ülkemizde ekonomiklik ön plana çıkmaktadır...Bu da sadece yaktığı benzinle diil motoru sorunsuz kullanabilme uzun bir müddet çok önemlidir....
Şimdi sorarım cbf sahiplerine....Daha 4-5 ay önce çıkan bir model hakkında nasıl bu kadar kesin konuşabiliyorsunuz?...Bu topicte cbf ile 20.000 km yapmış arkadaş veya cbf ile kuryelik yapan arkadaş var mı?....O arkadaşın görüşleri çok önemlidir....Yoksa günde 20 km binmeyle ayda 600 km..Yılda 7.200 km binmeyle bir motorun mükemmelliğini savunamassınız....İnternet denen araçtan sadece fikir alınabilir...Teknik verilere bakarak yorum yapamassınız...Önemli olan asfaltta verdiği verilerdir.....
Bir soru da ybr veya diğer motor sahiplerine....Kendi motorunuzu çok iyi tanıyormusunuz...Bir kıyaslama yaparken cbf yi de ya kullanacaksınız ya da uzun süre kullanan arkadaşlardan çok km yapmış arkadaşlardan duyumlar alıcaksınız ki yaptığınız yorum gerçeklik kazansın...Sallama laflarla olmaz bu iş...
Bu topicte yazı yazan arkadaşların genelde hepsinin ya ilk motoru ya da 2. motoru...Yıllardır motora binipte cbf kullanan kişinin yazısını okumadım daha hiç...Motora ilk başlayan birisinin hevesini kırmanın yanlış olacağı gibi , ilk cbf ile başlayıpta diğer motorları aşağılamanında yanlış olacağı kanaatindeyim...
Bu kadar erken tartışmalara başlamak ne kadar doğru sizce?....Biraz daha geçsin...Kullanan sayısı artsın , memnuniyetsizlikler, memnuniyetler bir tarafta toplansın bir hele....Bilanço çıksın daha doğrusu...
Ama esprili amaçlı konuşmalar herzaman faydalı olmuştur aynı zamanda eğlenceli....Birbirimizi kırmaya gerek yok...Sonuçta speed motor diil hepsi...Ekonomik halk motoru....
Sağı kopar solu çıkar, yatırır düşürürsünüz, kedi tırmalar, ayaklıktan düşer...Bunları paylaşalım....Benim motorum senin motorunu döver klişesinden vazgeçelim.....
Herkesin tekeri düz bassın...
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1A80tf7P2
Arkadaş konuyu özetlemiş, artık dağılabiliriz.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
@Emrah
Ah Emrahcım ah, zamanında demedikmi güzel kardeşim wheelie, stoppie gibi garip hareketler yapma şu motorla diye, canını çıkardın sonunda
Akrobatik hareket yapacaksan en güzeli alacaksın bi süpermoto, aklına gelenleri sırasıyla yapacaksın.
Sonuçta bizim motorun amortisörü, zinciri, dişlileri vs.vs.vs. hiçbir şeyi akrobasik hareketler için uygun değil.
Adı üstünde, commuter
600 gr. eksik yağ, çok fazla bir değer, motor yağsızlıktan dolayıda hasar görmüş olabilir.
Geçmiş olsun ne diyelim. Umarım tekrar sorun yaşamazsın.
Rica ederim.
Amortisörlerin kaç cc yağ aldığı konusunda bilgim yok, araştırıyorum, eğer bulabilirsem tekrar yazarım, şimdilikj bulabildiğim şu belge var, amortisörü açmak için işine yarayabilir.
Bende bu satırları daha önce okumuştum diyorum, meğer alıntıymış
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:27 ----------
Çıkan yağın simsiyah olması normaldir, sonuçta motor bloğunun, karterin temizliğinide motor yağı yapar, bu yüzden siyahlaşan motor yağı iyidir. Görevini iyi yapıyor demektir.
Aksine diyelimki motor yağı 2 bin. km geçti ama hala sapsarı duruyor, asıl bu durum tehlikeli, çünkü motor yağı görevini düzgün yapıp temizliği sağlayamamış olabilir. Yada yağ pompasında vs. problem olabilir.
2 bin km.yi geçirmeden yağ değişimi yapmaya çalış.
En fazla 2000 km.de 100-200 gr arası eksiltme belki normal karşılanabilir, (o da sürekli yüksek devirli kullanımda) bu değerlerin üstüne çıkarsa bir sorun olabilir motorda.
Resimde gösterdiğin yer daha önce dikkatimi çekmedi, motor evde, ben işyerindeyim, müsait bir zamanda orada somun, civata olup olmadığını kontrol edip bilgi veririm.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
forummmmm12345679
Selamlar CBF milleti...bu aralar pek bi tenha burası...
Hep Pür Dikkat...
Ailem Didimde olduğundan 2-3 ayda 1 gidip gelmeye çalışıyorum..4. seferi yaptım en son herahlde cbf'le
Sıkıştırmaya gelince..
Motoru 0'lattırmamda cbf'in suçu günahı yok..Hepsi benim kabayatım
Didime giderken hep tapa gaz kapattım.
Motoru tekere kaldırmayı ben cbf'te öğrendim veya ne biliyim stopie'yi.Benim gözümde o hep bi supermoto..
Haziran ayında 13 bin küsürde aldığımda kız gibiydi halada öyle..Bakarım motoruma ama içine bakamamışım demekki şuan 24.5oo de..
Motorum bugün geldi..Eski performansında hem rodaj süreci hemde artık aklım başına geldiğinden eskiden 120'yle gittim yolda 7o i geçmedim.
Bu arada msj'ına cwp yazdım..Seninle tanışmak isterim
Problemli olan benim ben bunu anladım Cbf'te problem yok
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)