B rh(+)
Aynada Herkesin Baktığı Yabancı
Bahsettiğin gibi iki teker sevdası ayrı bir tutku, başka şeylere benzemiyor.
Aslında bizim 700 küsürlü sayfalarda bu şekilde herkesin kendini tanıttığı bir bölüm vardı, ama tabi konuda çok mesaj olunca arada kaynıyor gidiyor.
Kısaca kendimi tanıtmak gerekirse;
Adım İsmail, Ankara'da özel bir yayınevinde bilgisayar teknisyeni olarak çalışıyorum.
Benim motor geçmişi de 2004'teki bisan 100 cup motorla başladı.
Yaklaşık 25.000 km. yol yaptım o motorla.
2008'de ise abime cbf150 aldık, sonra baktım ki abimden çok motora ben biniyorum abimle papaz olmaya başlayınca da 2009 Mayıs'ında ikinci cbf150'yi taksitle aldık.
O gün bugündür de cbf150 üstündeyim. Sıfır almıştım şu anda 24.000 km.ye yaklaşıyor.
Motosiklet harici genelde basketbol oynarım.
Teknik konulara özel olarak meraklıyım. Bu yüzden bahsettiğin gibi bende motorumu ustaya vs. bırakmam bir problemi olursa kendim halletmeye çalışırım.
Hoş, aldığım günden beri motosikletten kaynaklı bir problem yaşamadım henüz.
Bakımlarını yapıp benzinini koyup sürmeye devam ediyorum.
Bugün işe motorumla geldim.
Şunu anladım ki motorun devir/ kilometre ilişkisi;
yolun düzlüğüne, eğimine
rüzgara vs. vs. birçok etkene göre değişiyor.
Düz zannettiğim yol için konuşmak gerekirse
Kalkış 1.vites ile
20-25 km/h'e gelince - 2.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
30-35 km/h'e gelince - 3.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
40-45 km/h'e gelince - 4.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
60-70 km/h'e gelince - 5.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
Bu şekilde 60 civarı hızla gidince devirde 5000-5500 arasında değişiyor.
Bugünkü kullanımda ekonomik kullanmak için bu değerleri gözlemledim.
Yalnız işe gidiş geliş güzergahlarımda aşırı yoğun trafik olduğu için rahat rahat test edemedim.
Fakat dediğim gibi hafif aşağı meyilli bir yolda aynı devir değerleri ile kullanınca km/h cinsinden hızımız +10 +20 arası artıyor. (Çünkü motorun devrine yardımcı olarak yolun eğimi destek veriyor. Daha düşük devirde daha yüksek hızlara çıkabiliriz.)
Aynı şekilde hafif yokuş yukarı çıkarkende aynı devirde motorun hızı bir miktar düşüyor. (Yolun eğimi bize karşı geliyor, ve motorun bu karşı güce karşılık daha fazla devir çevirmesi gerekiyor vs. gibi )
Bu yüzden km/h çok güvenilir bir referans noktası değil, çünkü aynı devirde yola göre değişebilen bir değer.Devir saati birazda bu yüzden önemli
İlerki zamanlarda motoru düzgün trafiksiz bir alanda kullandıkça, yine bu tip detayları paylaşırım.
Bu akünün kutup başlarına ne kadar çok gres yağı sürmüş montajı yapan kişi, ortalığı batırır o gres.
Çok az bir miktar sürmesi yeterli olurdu, vida gözükmüyor yahu
Kuru tip olması avantaj, güle güle kullan.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Bu akünün kutup başlarına ne kadar çok gres yağı sürmüş montajı yapan kişi, ortalığı batırır o gres.
Çok az bir miktar sürmesi yeterli olurdu, vida gözükmüyor yahu
Kuru tip olması avantaj, güle güle kullan.[/QUOTE]
arap yağı bol bulunca.....
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Akü kuruymuş ama zorla yaşlaştırılmış
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
motorumun 8000km bakımı geldi geçiyor (8088 km) rutin yağ değişiminden başka neler değişebilir acaba? hava filtre buji mesela?? servise gitmeyi düşünmüyorum da... bir de bizim orjinal arka dişli ölçüsü nedir ? bu dişliyi bir küçüğüyle değiştirsem yokuşlarda çok zararı olurmu çekişe,kalkışlar da v.s.? ve son olarak,hangi yağı tavsiye edersiniz saygılar sevgiler..
8.000 bakımında buji'ninde değişmesi lazım.
Yapılacak işlemler;
1- Motor yağı değişimi (Kış için 10w-40 ve SJ sınıfı, castrol power1 10w-40 uygundur)
2- Hava filtresi değişimi
3- Buji değişimi (NGK CPR8EA-9 kodlu bujiden başka buji kullanma, yeni bujiyi takarken çok fazla sıkma)
4- Zincir gerdirme, kumanda düğmelerinin yağlanması, kontağın yağlanması vs. vs. ufak detaylar...
Önemli olan ilk 3 madde. Kolay gelsin
Orijinal ön dişlimiz 15
arka ise 42 diş
Zincir bakla sayımız da 126 adet
www.sprocketcalculator.com adresinden dişli değişimi ile ne kadar hız veya tork kazanıp/kaybedeceğini görebilirsin.
Bana kalırsa orijinal dişli değerleri ile oynama.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Kitapçığa bakabilirsin bu konularda.
Ama sana kafadan söylemem gerekirse, buji yağ ve hava filtresi değişir. Subap ayarına bakılır, yapılır demiyorum dikkat.
Bizim arka dişli 42 olması lazım, onun yerine 40 takılabilir ama tavsiye etmem. Adamlar hesaplamış, bozmamak lazım. Bakarsan üstündede yazar zaten.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Arka dişlinin bir boy küçüğü 40 diş oluyor.
Ön 15, arka ise 40 dişli olarak hesaplayınca +%5 hız ama -%5 tork kaybı yaşarsın.
40 dişliyi taktıktan sonra "tüh ya, beğenmedim orijinal dişliye döneyim" dersen zinciride yenilemen lazım.
Çünkü 40 dişli olunca 122 bakla zincir kullanmak gerekiyor.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Biraz kafam dağınık da, bakarsan dediğim dişlinin üzerinde de yazar diyerekten.
Aydoğanx güzel bir şekilde izahını yapmış. Ben de o sitenin linkini vereyim,
http://www.sprocketcalculator.com/
Buradan bakmadan dişlilerle oynamanı tavsiye etmem.
Zaman zaman işler karışabiliyor hayatta, ben de o dönemde sayılırım.
Tabii Allah beterinden korusun.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
anlatımlarınız için hepinize teşekkür ederim.sanırım dişli değişiminden vazgeçtim.riske girmek istemem gerçekten dediğiniz gibi.subap ayarımda sanırım iyi.diğer işlemleride kolay şekilde gerçekleştirebilirim.iyiki varsınız tekrar teşekkürler.
ismailim şu yokuş aşağı/yukarı konusunda sana katılmıyorum. yokuş yukarı da olsa aşağı da olsa aynı devirde arka teker aynı hızda döner aga.
dediğinin olması için debriyajın kaydırması gerek.
rampa yukarı ya da ruzgarlı havada motor düzdeki gibi hızlanamaz evet ama bunun nedeni düzdeki gibi devirlenememesidir. istersen tekeri yerden kes havada gaz ver yine de aynı devirde aynı hızı gösterir. (tabi hız göstergesini arka tekere bağlayabilirsek)
motorun döndüğü devir dişliler vasıtasıyla bir katsayıyla çarpılır ve arka teker ona göre bir devirde döner. dediğin gibi olması için arada biyerde devir kaybı olması gerekir. bu da ancak kaçıran debriyaj ile olur.
mesela "Fakat dediğim gibi hafif aşağı meyilli bir yolda aynı devir değerleri ile kullanınca km/h cinsinden hızımız +10 +20 arası artıyor. (Çünkü motorun devrine yardımcı olarak yolun eğimi destek veriyor. Daha düşük devirde daha yüksek hızlara çıkabiliriz.) demişsin ya,
yolun eğimi gazı bırakırsan devir ile hızı aynı anda artırır. devir sabitken hız artar mı aga
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
affınıza sığınarak bir yanlışı düzeltmek isterim. devir dediğimiz olay krank milinin 1 dakikadaki dönüş sayısıdır en basit anlatım ile. kısaca anlatacak olursakta devir - hız ilişkisini sağlıklı bir motorda yokuş aşşağı yada yokuş yukarı demeden aynı devirde aynı hız ile gidilir. eğer gidilmiyorsa debriyajınız aşırı derecede kaçırıyor demektir. rampada 5ooo devirle 1. viteste 20km hız yapan motor düz yoldada 5000 devirde 20km yapar. yokuş yukarı zaten hızımız düşer aynı zamanda devirde düşer. zaten devir düşmese motor aynı hızda gitmeye devam eder.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Katılıyorum, yokuşta debriyajın kaçırıyor ismail.
önce ben dedim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:57 ----------
abolgi, "heryere girerim çıkarım, bi şaşal dolusu benzinle dünyayı gezerim, bunun yanında otobanda sollamalarda mütevazi kalırım" dersen cbf bambaşkadır,
amma ve lakin
"yok arkadaş paraydı benzindi derdim yok asfalttan şaşmam kaldırımla işim olmaz, asfalt bitti mi eğlence biter yol biter geri dönerim, ama otobanda da 150mi çakar rüzgarı yerim" dersen gv 250den şaşma.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Debriyaj balatalarını değiştirmem gerektiğinin belirtisi bunlar.
TheNightHawk ile birlikte debriyaja bi operasyon yapacaktık ama vakit ayarlayamadık kaldı.
Yarın işe giderken sabah daha erken çıkıp bu devir-km ilişkisini boş bir yolda tekrar detaylıca inceleyeceğim.
Hafif meyilli yolda daha çabuk devirlenen motor ve km/h beni bu konuda yanıltmışta olabilir.
@Elviss_78 ve @GÜNTEKİN;
Sizde de devir saati var , sizin durumlar nasıl?
"devir/hız" ilişkisini bide sizlerden dinlesek iyi olacak
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)