Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #18301
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    hoşgeldin metehan


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #18302
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    metehan abi nolcak bu cbfn hali yaa
    Mustafa Kemal Atatürk

  3. #18303

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Konu ahalisi cümbür cemaat Metehan'ı bekliyormuşuz.
    Tekrardan hoşgeldin mete_han

    Bugün motorumun ön jantının göbeğindeki rulmanları ve keçelerini değiştirdim.
    Takır takır ses yapmaya başlamıştı.

    Rulmanı yenilemişken keçelerinide yeniledim.

    Rulman olarak Nachi markasının (Made in JAPAN) 6301 2nse9 modelini kullandım.

    Şunlar taktığım rulman kutusundaki bilgiler:





    Rulmanları orijinal honda olarak kullanmamamın sebebi, Nachi'lerin daha kaliteli olduğunu düşünmemdir.

    Rulman keçelerini ise Honda orijinal parçalarından kullandım.
    Keçe ebatlarımızı paylaşıyorum, işine yarayan arkadaşlarımız olabilir.
    Motoru karşımıza alıp baktığımız zaman soldaki rulman 21 x 37 x 7,
    sağdaki yani kilometre rediktörü'nün girdiği kısımdaki rulman ise 40 x 50 x 5 ebatlarında.

    Şunlarda keçelerin orijinal parça kodları:


    Rulmanların montajında ellerim bolca gresli olduğu için fotoğraf çekemedim

    Fiyat bilgisini de paylaşayım.
    Rulman adet fiyatı 6 TL , iki tanesi 12 TL

    Orijinal keçeler, ikisi birlikte toplam 5 TL.

    Montaj sonrası sonuç başarılı, takırtı sesi kesildi.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  4. #18304
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı ellvis_78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ve ALEYKÜM SELAM mete_han usta .hoş gelmişsen
    dostum aleyküm selam...sizleri burda görmekten hep mutlu oldum...sayenizde bu site daha keyifli...sırf sizlerden kopmamak için cbfi satmayabilirimde...

    Alıntı zeki cbf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    metehan kardeş dönmüş olmana sevindim .kendine iyi bak görüşürüz.
    Zeki abi nettin ya...kış geldi yalan olduk...

    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oooo metehan abi hoşgelmişsin mapusluk bitti ha vallah özlemişik seni
    abin öpsün seni tek teker ayko alıcam aklını...

    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    metehan adam king beyler dağılın
    ver coşkuyu ver coşkuyu...

    Alıntı boudberg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hoşgeldin metehan abi...
    selamlar dostum...

    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hoşgeldin metehan

    hoşgördük dostum...seninde tecrübelerin bize ışık tutacak...bilen adamın hali başka olur...motor üzerinde devirdiğim 65.000 kmden başka bir dikili ağacım yok teknikde...

    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    metehan abi nolcak bu cbfn hali yaa
    abi 1 ay sonra cbf 150 enjeksiyonlu geleceği bana bildirildi...bakalım ne olacak...

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu ahalisi cümbür cemaat Metehan'ı bekliyormuşuz.
    Tekrardan hoşgeldin mete_han

    i.
    Aydoğan dost cbf 150 dedin mi konu ellerinden öper...her hususda sana güveniyoruz...MT ye girme nedenlerimden birisin...bizim ethem76 ve sana her konuda güveniyorum...bende sizleri özledim...

    benm konuyu okumuşsunuzdur burayada ekleyim...


    ...............................

    Bir CBF 150 cinin Çilesi... - Dün, 15:32

    --------------------------------------------------------------------------------


    Selam Arkadaşlar...eski forumdaşların bildiği gibi motorum 39.000 de sıfırlandı...bunu nedeni gezide motor takası yapmıştık bir arkadaş nasıl yaptı yaptı sıkıştırarak pistonda hasara ve vuruntuya sebep olmuştu...garip sesler gelmeye başlayınca...Nisan 2009 da sıfırladık silindir piston ve gerek olmamasına rağmen fantastik olarak krank değişimi oldu...inanın o gün motor performansında ahım şahım birşey olmadı...yani motorun sıfırlandığını hissettiğimi dahi hatırlamıyorum...


    motorum yani düşünün ki şu an 65.000 de...yani 25.000 sayılır...bu nedenle motoruma hep sıfır gözüyle baktım...


    bundan 6 ay önce servise motordan gelen bir ses yüzünden uğradığımda ustam yanma odasının olduğu silindir kafasının değişmesi gerektiğini söyledi ve yüksek bir maliyet tablosu çıkardı...bende bunu karşılayacak durumum olmadığını ve bu şekilde bir sıkıntı olup olmayacağını sordum...hayır sadece sese alış dedi...eyvallah dedik...


    motor sıfır diye geziyoruz...bu arada o dönemler yağ eksiltmeye devam ediyor...sürekli bıkmadan usanmadan yağ eksiltiyor...


    ustam niye yağ eksiltiyor...normaldir deniyor ve kanıksanmış...yağı 50 gr bile eksilmemli...200 grama normal denmesi saçma geliyor artık...

    bende yağ denemelerine başlıyorum...markaları tek tek deniyorum...ıphone vs fantastik ne kadar yağ varsa deniyorum...ama uyuma dikkat ediyorum...servisin koyduğu mobil 15/50 den daha iyi olduğuna inandığım yağları seçiyorum...sadece bu kriterlere uygun olmayan otomobil yağı 10/60 ı yağ eksiltmeyi sona erdirdiği için bir süre kullanmaya devam ettim...3-4 bin kilometre...belkide bu yağ silindirimi pistonumu bitirdi bilemedim tam...

    son dönem gezilerimde motorum artık pasif direniş göstermeye başladı...getmiyor namıssız...çekiş zıfır...rampada bayılıyor rüzgarı gördüğünde ben yokum argedeş diyor...


    çözüm motoru sıfırlamak dedi servis...hata kimde kullanıcıda...motoru çok sıkıştırıyormuşum...kilom nedeniyle (130 um bu arada) dezavanatajlıymışım vs...topu bana attılar...motorun parça kalitesinde sorun yok...yağ eksiltmesi normal kanıksanmış...hata bende...

    25.000 km önce sıfırlanan 400 lira bayıldığım motorum yine pes etmiş durumda...adı Honda...hayat onda...suçlu kim...kullanıcı...suçlu ayağa kalk...

    halen çok güvendiğim beni hiçbir konuda yalnız bırakmayan hep sahip çıkan servisimede antipati yapıp(kahrolası bu cbf 150 modeli yüzünden) bu sıfırlamayı dışarıda yaptıracağımı bildirdim...


    bu arada Oğuz isimli bir arkadaşım Mecidiyeköy Profilo aşağısında Cool Motordan Ercan Ustadan bahsetti ve kendisine gidince...konulan teşhis tabiki aynı...bana bir tablo sunuldu...parçalar ve işçilik tutarı belirlendi...parçaları alacağımı söyledim..i.istenilenler yine servisim(D&B Honda) den aldım teslim ettiğim günün akşamına makinam hazırdı...

    değişen parçalar...segman..piston...silindir komple ve egzantirik zinciri...motor doğal olarak kendine geldi...ilk günkü canlılığında şu an...kendine geldi...her devirde hissediyorum bunu...parçalar 220 lira işçilik 100 lira tuttu...birde debriyaj balatalarını değiştiricem ama onları serviste değiştirmek istiyorum...onula 400 edecek...gerek yok dendi ama bu kmde değişmesi lazım...çekişe etkisi var...silindir kafasının değişmesine gerek olmadığını söyledi Ercan Usta...servisle çelişen bir durum bu...bakalım kim haklı...

    iki yılda bir 400 harcıyorum...Gökhan Konşuk şunu söyledi...2006 ve 2007 model cbf lerd ebu sıkıntıların hep yaşandığını sonraki modellerde yaşanmadığını söyledi...top en son üretim yılına atıldı...e peki 39.000 kmdeyken 2009 Nisanında sıfırladığım krank piston silindir 2007 yılından kalma parçalarmıydı... kimse malım kötü demiyor...

    günde 300-400 km cb cbf150 kullanan çatlatana kadar basan kuryelerin silindiri bitmiyor ben standart kullanıcının motoru 25.000 km sonra bitebiliyor...


    motorumdan memnun değilmiyim...tabiki memnunum...bu cüsseyle beni başka bir düşük cc taşıyamazdı...ama bu forumda ybrnin hakkını hep verdim...sezarın hakkı sezara...benim gibi cüsseli değilseniz tercihinizi ybr 125 den yana yapınız...motorum 4 yıldır beni bir kez bile yolda bırakmadı...ama kriterlerim beklentilerim farklı...ben Titan gibi Hero MZ ler gibi daha sağlam bir makina olmasını isterdim...

    4 yıllık bir cbf kullancısı olarak şu detaylara dikkat etmenizi isterim...

    1.) 2007 Model CBF 150 lerden uzak durunuz...bazı 08 ler 2007 sonunda alındığı için 2008 olarak geçiyor...trafiğe çıkış tarihinin eylül 2008 den sonra olmasına özen gösterin...

    2.) Bu kadar ekmeğe bu kadar köfte demeyin...malınız sonucta bir Honda...her ne kadar bu isme yakışmayan bir model olsa bile serviste 50 gr üzeri yağ eksiltmesinde tereddütlü çekimser davranın...servisi sıkıştırın ve garanti kapsamında ise motorun ücretsiz sıfırlanabileceğini unutmayın...

    3.) Jantlarda pul pul dökülmeler varsa JANT...benzin göstergesi sağlıklı çalışmıyorsa KADRAN ın garanti kapsamında değişmesi gerektiğini unutmayın....

    4.) Marş Motoru zamanla içeri su ve toz almaya başlıyor...belli aralıkla marş motoruna söküp temizletin...kendinizde yapabilirsiniz...aman basınclı havayı dayayım demeyin... küçük boya frçasıyla temizleyin...sökülüp temizlenmesi çok basittir...


    5.) Bakımlarda zincirin yağlanması ve gerilmesine dikkat edin...sinyalin olduğu kütüğün içine ve debriyaj bağlantı yerlerii yağlanmalı...

    6.) kontak yağlanmalı..çok önemli bu...düzenli her bakımda gerekirse siz alın kendiniz yapın ...çantanızın anahtar yuvası sele altındaki (seleyi kaldırmak için) anahtar yuvasıda yağlanmalı...


    7.) Aküyü arada bir söküp temizleyebilirsiniz...akü başlarına gres sürebilirsiniz...1 damla kadar tabi...

    8.)Lastik basıncları benim ön 26 arka 32 ( ağır olduğumdan) bakımlarda bunlarıda yapsınlar siz bir daha uğraşmayın...

    9.) karbüratör temizliği çok önemli...servis standartlarının içinde yok sizin ricanız üzerine çok basit ve kısa bir işlem...karbüratör benzinle yıkanıp hava basılacak oh mis...kalbe yapılan by pass gibi bişey...

    10.) 0 makina almamaya gayret ediniz...2.elde çok temiz makinalar var...1000 tl karda olacağınızı taahhüt ederim..yeterki araştıralım ve doğru zamanda karar verelim...motorun yanına gittiğinizde uygun fiat kırmalar olacaktır...

    11.) Garanti kapsamındaysa makinan bizim devir saati ve diğer fantazilerimizi uyguladığınızda makinanız garantiden çıkacaktır bunu unutmayın...

    12.) xenon takdırdığınızda bile garantiden çıkma olasılığı var...servisin insiyatifinde unutmayın...

    13.CBF 150 motoru olan arkadaşlar acilen ybr 125 usun saplı aynası taktırıp rahat etsinler...



    son olarak bu segmentte bir motor arıyorsanız cbf nin kalıbıyla alakalı detaylara takılmayın...sağlamlık hususunda ybr 125 her zaman 1 numaradır...

    CBF 150 sıkıştırılmaya gelmeyen bir makina...devre uygun vitesi attığınız ve 90 ı geçmediğiniz sürece sorun yaşamazsınız...emin olun...

    kazasız belasız günler dilerim...

    Kaderimse çekerim...çilem cbf 150 ise güler geçerim...

    Mete Han Aralık 2010


    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz18afZnxh7

    .......................................

    çektiğim çile bitti mi hayır...

    motorumda 1 aydır akü kaynaklı bir akım eksikliği hissediyorum...aküm tam 2.yılını doldurdu..servise sordum ne kadar...91 gayme...

    AKtaş Motor Dudulluya gittim oradan 40 liraya aldım...arkadaşlar akünün seksisi olur mu olur...aküyüde servisim DB Hondaya taktırdım...ücretde ödemedim...

    aldığım akü sapsarı fosfor renginde üzerinde dijital bir test buton ve devresi vardı...görmelisiniz...yakında fotolarını çeker koyarım...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  5. #18305
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Mete han abi bi mesajın vardı bulamadım.Bu yaz boluya gelmeyen totoş olsun dediydin sanırım
    HONDA

  6. #18306

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aydoğan dost cbf 150 dedin mi konu ellerinden öper...her hususda sana güveniyoruz...MT ye girme nedenlerimden birisin...bizim ethem76 ve sana her konuda güveniyorum...bende sizleri özledim...
    Eyvallah metehan hocam, teveccühün için teşekkürler.
    Elimizden geldiğince bilgilerimizi paylaşıyoruz.
    Burada bulunma sebeplerimizden biriside bu zaten
    Ethem76 ise artık pek uğramıyor buralara, okuyormu emin değilim, konuyu okuyanlar kısmında da uzun süredir adını görmüyorum.
    Acaba bende motoru satarsam bu konudan elimi eteğimi çekermiyim

    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorumda 1 aydır akü kaynaklı bir akım eksikliği hissediyorum...aküm tam 2.yılını doldurdu..servise sordum ne kadar...91 gayme...

    AKtaş Motor Dudulluya gittim oradan 40 liraya aldım...arkadaşlar akünün seksisi olur mu olur...aküyüde servisim DB Hondaya taktırdım...ücretde ödemedim...

    aldığım akü sapsarı fosfor renginde üzerinde dijital bir test buton ve devresi vardı...görmelisiniz...yakında fotolarını çeker koyarım...
    Orijinal Honda aküsünü kullanmak ve 91 TL vermek gerçekten mantık dışı.
    Farklı marka almakla iyi yapmışsın, inşallah kuru akü almışsındır.
    Kuru akü standart sulu akülere göre soğuktan daha az etkilenirler.

    Son zamanlarda benim motorun aküde de problemler başgösteriyor.
    2 kez şarj ettim, artık şarj yemeye de nazlanıyor.
    Bakalım nereye kadar gidecek Benim aküde 2. yılına yaklaşıyor.

    Marka olarak hangi aküyü aldın?


    --------------------------------------------------
    Şu yaşamış olduğun motor sıfırlama probleminde telefonda da seninle konuşmuştuk.
    Montajda vs. yapılan problemler bence bunlar.

    Birde diğer konuda arkadaşın birisi demiş ya "devir saati olmadığı için çok sıkıştırılıyor bu motorlar" diye, bence doğruluk payı var.

    Çünkü motor maksimum gücünü 7.000 devirde zaten veriyor,
    bu devirden sonra 9.500 devire kadar (devir kesicinin devreye girdiği an),
    boş yere hem motora yük biniyor,
    hem aldığın güç giderek düşüyor,
    hem de ekstra fazla yakıt tüketiyor. Külliyen zarar yani.

    Bu durumda 9.500 devire kadar çıkmanın hiçbir mantığı yok ama devir saatimiz olmadığı için mecburen arada sırada belki daha uzun süreler bu devirlerde kullanıyoruz. (Gerçi bende var ama )

    Senin durumda bence devir saati olayıda önemli olabilir.
    Soğuklardan fırsat bulup motoru kullanmaya başladığım zaman hangi devirde kaç km hızla gidildiğinide paylaşacağım, aklımda yani

    Birde önceden dikkatimi çeken şey, senin motorun sık şekilde subap ayarı istemesiydi.

    Subap ayarı gerek olmadıkça motorun subapları ile servis dahi olsa oynanmamalı bence.

    24 bin km.ye girmek üzere benim motor.
    Hala silindir üst kapağı açılmadı.
    Yani bir defa bile subap ayarı istemedi.
    Yakıt tüketim değerlerimde normal, subap seside yok.

    Bu yüzden senin subap ayarının çok fazla yapıldığını düşünüyorum.
    Net olarak emin olmasan da bununda etkisi olabilir.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  7. #18307
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Her zaman derim gerek olmadıkça motorun asıl ayarlarıyla oynanmamalı diye, supap karbüratör vs servis söylese dahi oynatmam, ayarları iyi olmayan bir makina zaten kendini belli eder...hele işten anlamayan bir adamın elinde ayar yapılırsa olan motorun başına gelen her şey farzdır.. kendim oto teknisyenliğide yaptım halen aktif olmamakla birlikte yapıyorumda, gelen araçların orasını burasını elletmeye okadar meraklıki millet şaşıyorum....bide yağ olayı varki sormayın gitsin, arkadaşlar bu yağ olayınada fazla takılmayın inanın hepsi aynı çeşmeden damlıyor gerisi ticari strateji ancak şu var inceliği ve kalınlığı mevsime göre ayarlanmalı gerisi teferruat tam sentetiğin 15 günde kızartma yağına döndüğünü gördükten sonra bişiy demiyorum...labaratuvar vs vs hikaye...po maximoto 15/50 koyuyorum canavar 9 tl fiyatı 23 tl verdikte ne oldu...cbf yağ eksiltiyormuş ben hiç rastlamadım bütün arızalarını gördüm bu motorun ama bende okadar hor kullanmama rağmen yağ eksiltmedi.......diyeceğim ben takmıyorum nasip olursa yenileri bi gelsin beyenirsem tekrar alırım............

  8. #18308
    superkaos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul-kozyatağı
    Motosikleti
    Honda Ncx700
    Arkadaşlar Lpg li ruhsata işli muanesi 2012 ye kadar doğan tempra motorlu km si az Takas istiyor benim motor 15.000 de 2010 model 2 mılyar ekliycem benımkının stune nasıl sizce?

  9. #18309
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Geçenlerde diğer hobim olan havalısilahımın yayını ve pistonunu yağlamak için gerekli olan Honda üretimi , öğrendiğim kadarıyle Honda Goldwing motorların şaft mafsalında kullanıldığını öğrendiğim Moly60 Paste sormak için ankara daki yetkili bir honda motorsiklet servisine gittim. Önce motor mağazasından sonra da servisten kişilere sormama rağmen bu yağı bulamadım. Hatta bir ara biz şafta 10 numara yağ basıyoruz diyen bir arkadaşla bile karşılaştım. Bu yağı hiç duymadıklarını söylediler. Ben de siz goldwing gelince nasıl bakım yapıyorsunuz gibisinden bir soru sorunca, sanayide vardır aradığın yağ heralde diye kaçamak bir cevap verildi. Bu yağ çok özel bir yağ, fiyatlı da ayrıca içeriğinde %60 MoS2 (Molibden Disülfüd) bulunduran çok özel bir katı yağlayıcı. Yerine ne kullandıklarını gerçekten merak ettim. Ardından da 80.000 tl lik ABS li Airbag li goldwing im olsa garantiden bu adamların eline teslim edecektim bu motoru diye düşünmeden edemedim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:29 ----------

    http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Shaft.html

    Krytox falan da soracaktım ama vazgeçtim birden

    Goldwingde ve şaftlı motorlarda Arka teker her değiştiğinde bu yağdan sürülmesi gerekiyor. Sürmezseniz şaftı 50.000 de elinize alıyormuşsunuz


  10. #18310
    BİROL 78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    İSTANBUL/ Bakırköy
    Motosikleti
    HAYABUSA
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamun aleyküm beyler...hoşbulduk...nasıl keyifler...takip ediyorum yazıları mesajları...benimde sıkıntılarım oldu son dönemler...uygun bir zamanda palaşırım hepsini...genelde okumayı tercih ediyorum bu aralar...

    Aydoğan..mucit...gereğini yapıyor zaten...
    Vay Metehan abim gelmiş.

    Sensiz bomboş buralar metehan abi,özlettin gari kendini.
    facebook(Fazer Tutkunları)

  11. #18311

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçenlerde diğer hobim olan havalısilahımın yayını ve pistonunu yağlamak için gerekli olan Honda üretimi , öğrendiğim kadarıyle Honda Goldwing motorların şaft mafsalında kullanıldığını öğrendiğim Moly60 Paste sormak için ankara daki yetkili bir honda motorsiklet servisine gittim. Önce motor mağazasından sonra da servisten kişilere sormama rağmen bu yağı bulamadım. Hatta bir ara biz şafta 10 numara yağ basıyoruz diyen bir arkadaşla bile karşılaştım. Bu yağı hiç duymadıklarını söylediler. Ben de siz goldwing gelince nasıl bakım yapıyorsunuz gibisinden bir soru sorunca, sanayide vardır aradığın yağ heralde diye kaçamak bir cevap verildi. Bu yağ çok özel bir yağ, fiyatlı da ayrıca içeriğinde %60 MoS2 (Molibden Disülfüd) bulunduran çok özel bir katı yağlayıcı. Yerine ne kullandıklarını gerçekten merak ettim. Ardından da 80.000 tl lik ABS li Airbag li goldwing im olsa garantiden bu adamların eline teslim edecektim bu motoru diye düşünmeden edemedim
    Malum Honda servisi, ne yazık ki bu şekilde.
    Ankara'da tekel olan honda motosiklet servis ve satışının artması ve rekabetin gelmesi belki bu sorunu biraz olsun çözebilir.

    İstanbul'da 9 tane honda servisi varken Ankara'da sadece 1 (bir) adet honda motosiklet servisi olması gerçekten şaşırtıcı.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  12. #18312
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    AydoğanX rulmanların bir de seramik bilyalı olanları var, sürtünmeyi ciddi oranda azalttığı söylenmekte. Diğer bir hobim olan bisiklet hobimde bu tür rulmanlar kullanmıştım. Akışkanlıkları ciddi oranda iyiydi. Ben rulmanları skf olanlarla değiştirdim. Ama o verdiğin sayı standart bir ölçüyü belirtiyor 6301

    mesela seramik rulmana örnek

    http://www.ortechceramics.com/store/...D=469&orderID=

    Hatta full seramik rulmanlar da var, ama dayanıklılık konusunu bilemiyorum. Kullanıldıkları yer itibariyle belki güvenli olmayabilir. Teknik olarak araştırmadım.



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:35 ----------

    Avantajı ne olur dersen, inanılmaz derecede uzun süre döner mesela tekeri havaya kaldırıp çevirsen bir 6 dakika döner. Ayrıca hiç paslanmaz.

  13. #18313

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    motorumda 1 aydır akü kaynaklı bir akım eksikliği hissediyorum...aküm tam 2.yılını doldurdu..servise sordum ne kadar...91 gayme...

    AKtaş Motor Dudulluya gittim oradan 40 liraya aldım...arkadaşlar akünün seksisi olur mu olur...aküyüde servisim DB Hondaya taktırdım...ücretde ödemedim...

    aldığım akü sapsarı fosfor renginde üzerinde dijital bir test buton ve devresi vardı...görmelisiniz...yakında fotolarını çeker koyarım...
    İyikiş orjinal diye hondanın aküsünü almamışsın, kazık yememişsin. Bizim aküyü çinlinin birinde daha görmüştüm.

    Benim akü de ilk kışta soğuğu görünce cortlamıştı ama şimdi idare ediyor. Gittiği kadar gider deyip sonra bunu almayı planlıyorum:

    http://www.hepsiburada.com/Liste/vis...&categoryId=36

    çünki ucuz.

    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her zaman derim gerek olmadıkça motorun asıl ayarlarıyla oynanmamalı diye, supap karbüratör vs servis söylese dahi oynatmam, ayarları iyi olmayan bir makina zaten kendini belli eder...hele işten anlamayan bir adamın elinde ayar yapılırsa olan motorun başına gelen her şey farzdır.. kendim oto teknisyenliğide yaptım halen aktif olmamakla birlikte yapıyorumda, gelen araçların orasını burasını elletmeye okadar meraklıki millet şaşıyorum....bide yağ olayı varki sormayın gitsin, arkadaşlar bu yağ olayınada fazla takılmayın inanın hepsi aynı çeşmeden damlıyor gerisi ticari strateji ancak şu var inceliği ve kalınlığı mevsime göre ayarlanmalı gerisi teferruat tam sentetiğin 15 günde kızartma yağına döndüğünü gördükten sonra bişiy demiyorum...labaratuvar vs vs hikaye...po maximoto 15/50 koyuyorum canavar 9 tl fiyatı 23 tl verdikte ne oldu...cbf yağ eksiltiyormuş ben hiç rastlamadım bütün arızalarını gördüm bu motorun ama bende okadar hor kullanmama rağmen yağ eksiltmedi.......diyeceğim ben takmıyorum nasip olursa yenileri bi gelsin beyenirsem tekrar alırım............
    Sakınılan göze çöp batarmış. Çokda titizlenmemek lazım ama ben şimdilik kullanma kitapçığına uymaya çalışıyorum. Ama ne diyeyim ben de bilemiyorum, yoksa temiz bir çinli mi alsak?
    Cross motora sardımda.

    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçenlerde diğer hobim olan havalısilahımın yayını ve pistonunu yağlamak için gerekli olan Honda üretimi , öğrendiğim kadarıyle Honda Goldwing motorların şaft mafsalında kullanıldığını öğrendiğim Moly60 Paste sormak için ankara daki yetkili bir honda motorsiklet servisine gittim. Önce motor mağazasından sonra da servisten kişilere sormama rağmen bu yağı bulamadım. Hatta bir ara biz şafta 10 numara yağ basıyoruz diyen bir arkadaşla bile karşılaştım. Bu yağı hiç duymadıklarını söylediler. Ben de siz goldwing gelince nasıl bakım yapıyorsunuz gibisinden bir soru sorunca, sanayide vardır aradığın yağ heralde diye kaçamak bir cevap verildi. Bu yağ çok özel bir yağ, fiyatlı da ayrıca içeriğinde %60 MoS2 (Molibden Disülfüd) bulunduran çok özel bir katı yağlayıcı. Yerine ne kullandıklarını gerçekten merak ettim. Ardından da 80.000 tl lik ABS li Airbag li goldwing im olsa garantiden bu adamların eline teslim edecektim bu motoru diye düşünmeden edemedim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:29 ----------

    http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Shaft.html

    Krytox falan da soracaktım ama vazgeçtim birden

    Goldwingde ve şaftlı motorlarda Arka teker her değiştiğinde bu yağdan sürülmesi gerekiyor. Sürmezseniz şaftı 50.000 de elinize alıyormuşsunuz

    Maalesef servislerin durumu bu, gerçi adam da haklı. Yılda kaç tane goldwing gelir ki?

    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AydoğanX rulmanların bir de seramik bilyalı olanları var, sürtünmeyi ciddi oranda azalttığı söylenmekte. Diğer bir hobim olan bisiklet hobimde bu tür rulmanlar kullanmıştım. Akışkanlıkları ciddi oranda iyiydi. Ben rulmanları skf olanlarla değiştirdim. Ama o verdiğin sayı standart bir ölçüyü belirtiyor 6301

    mesela seramik rulmana örnek

    http://www.ortechceramics.com/store/...D=469&orderID=

    Hatta full seramik rulmanlar da var, ama dayanıklılık konusunu bilemiyorum. Kullanıldıkları yer itibariyle belki güvenli olmayabilir. Teknik olarak araştırmadım.



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:35 ----------

    Avantajı ne olur dersen, inanılmaz derecede uzun süre döner mesela tekeri havaya kaldırıp çevirsen bir 6 dakika döner. Ayrıca hiç paslanmaz.
    Güzel oyuncaklar, insanın alıp oynayası geliyor ama belki motosiklet için biraz daha beklemek lazım. Sağlamlık ve fiyat açısından.

    ------------------------------------------------------------------
    Bu motorun böyle sorunlar çıkarmasının en temel nedeni bizim beklentimizin yüksek olması. Adı honda ya o bakımdan en iyisini üretmiştir diyerekten aldık. Ama honda çin malları ile rekabet edeceğim diyerekten kalita düşürmüş olabilir(Hala düşürmüştür diyemiyorum.) Commuter işte, fazla zorlamaya gelmez ama zorluyoruz. Oda honda, dayansın değil mi?
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  14. #18314

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AydoğanX rulmanların bir de seramik bilyalı olanları var, sürtünmeyi ciddi oranda azalttığı söylenmekte. Diğer bir hobim olan bisiklet hobimde bu tür rulmanlar kullanmıştım. Akışkanlıkları ciddi oranda iyiydi. Ben rulmanları skf olanlarla değiştirdim. Ama o verdiğin sayı standart bir ölçüyü belirtiyor 6301

    mesela seramik rulmana örnek

    http://www.ortechceramics.com/store/...D=469&orderID=

    Hatta full seramik rulmanlar da var, ama dayanıklılık konusunu bilemiyorum. Kullanıldıkları yer itibariyle belki güvenli olmayabilir. Teknik olarak araştırmadım.


    [/COLOR]Avantajı ne olur dersen, inanılmaz derecede uzun süre döner mesela tekeri havaya kaldırıp çevirsen bir 6 dakika döner. Ayrıca hiç paslanmaz.
    Abi maşallah ne hobi varmış sende de, say say bitmiyor

    Seramik bilyalı rulman fikri gayet güzel geliyor , hem sürtünmeyi azaltması hemde paslanmaması gerçekten çok güzel avantajlar.

    Fakat montaj ve sökme işleminde bunlar standart rulmanlara göre nasıllar acaba?
    Birde maruz kaldığı güç olarak bir kasise falan sert girince küt diye çatlamasın rulmanlar
    Pek parça hakkında bilgim yok ama ne biliyim sanki seramik rulman diyince biraz tırstım

    Mesela ben bu rulmanları çakarak taktım, seramik rulmana da aynı oranda güç uygulasam montajda sorun yaşarmıydım?

    Bunlar yine rulman greslemi yağlanıyor acaba? Yoksa seramik rulman gresi diye özel yağlarımı var?

    Fikir çok güzel, araştırıp uygulanabilirliğini öğrenmek lazım.

    6301 rulmanın ölçüsünü belirtiyor evet, daha önce bende NSK'nın 6301ZZ olan modelini takmıştım. Bu bilya da metal kapaklıydı.

    Sonradan farkettim ki bu rulmanın kullanıldığı yer itibariyle metal kapak olması dezavantaj içine su.vs alabilir.

    Zaten montajındaki hatamdan dolayı rulman zarar gördü, bende "gittiği yere kadar gitsin şimdi tekrar sökmeyim, ilerde problem oluşturduğu zaman yenilerim" diye düşünmüştüm 10 bin.km civarı gitti az hasarlı rulmanlar
    Son dönemde tıkır tıkır ses yapmaya başlamıştı. Gidona da hafif titreşimler gönderiyordu.

    Böyle olunca da yıbanın arkadaki sanayide rulmancıları dolanırken bu nachi ye denk geldim japon markasına güvenerek aldım bakalım, yalnız bu sefer montaj 4x4 lük oldu. Rulmanlarda en ufak hasar yok.
    Bakalım kaç km. gidecek. Bizim "osmaniyeli" isimli bi arkadaş vardı bu forumda, uzun süredir online olmuyor. Bu arkadaş rulmancıydı ve standart kullanımda japon malı rulmanların eskitilemeyeceğini söylüyordu.

    Yahu mesajda çok uzun oldu Bu rulmanlarla ilgili konuyu "Rulmanlar hakkında bilinmesi gerekenler" konusunda tartışsak daha iyi olacak sanırım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:30 ----------

    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef servislerin durumu bu, gerçi adam da haklı. Yılda kaç tane goldwing gelir ki?
    Ankara'daki servise toplamda 3-5 kez ancak gitmişimdir.
    Ama her gittiğimde de ayrı ayrı goldwing'ler vardı serviste

    Adamlar tekel olunca honda kullanıcılarının birçoğu servise buraya gidiyor.
    Ne yazık ki durum ortada.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  15. #18315
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    AydoğanX kapaklı rulmanlar sanıyorum yağlama problemi olmasın diye kullanılıyor, zira içlerinde orjinal gresleri hazır sürülmüş durumda. Zamanla sanıyorum yağsız kalıp bozuluyorlar. Açık tip kullanmadığımız için sıkıntı olur mu bilemiyorum. Fakat devir sınırlamaları var. Zaten bizim motorlarınd a devir sınırını devirebileceklerini hiç sanmam montaj konusuna gelince evet ben takarken zedeleneceğini fark edip bir başka metal parça uydurup üzerine vurarak takmıştım. Seramik olanların çelikten daha sağlam olabilmesi mümkün. Montajda sorun olurmu bakmak lazım.

  16. #18316
    Bruce 65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HONDA - CBF150> 250>...?
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamun aleyküm beyler...hoşbulduk...nasıl keyifler...takip ediyorum yazıları mesajları...benimde sıkıntılarım oldu son dönemler...uygun bir zamanda palaşırım hepsini...genelde okumayı tercih ediyorum bu aralar...

    Aydoğan..mucit...gereğini yapıyor zaten...
    Hoşgeldin Mete-Handro Şükür kavuşturana...
    Hep Pür Dikkat...

  17. #18317
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    aga hoşgeldin.

    bizim matur bir başka maturdur. alacaksın bunu gezeceksin 70-90..yardırmayacaksın.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  18. #18318

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aga hoşgeldin.

    bizim matur bir başka maturdur. alacaksın bunu gezeceksin 70-90..yardırmayacaksın.
    Yoksa yardırırsın maturu
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  19. #18319
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS

    Gösterge paneli

    İsmail kardeşim paneli aldıktan sonra sabahın 6 sında garaja inip başladım cbf yi parçalamaya, heyecanla eski paneli söküp yenisini monte etmeden kabaca bağlantıları yapıp çalıştırdım. VEEE işte olay bu dedim. vitesleri kontrol ettim. şimdi toplayabiliriz. Fakat toplarken bir şeye kafam takıldı, eski panelin dış kısmındaki plastik koruyucu yukarı doğru duruyordu, bir süre düşündükten sonra mantıken plastiği olduğu gibi taktım. şimdi cbf yi kullanırken gözümü hiç ayırmıyorum. Fakat devir saati olmadan gerçekten çok yüksek devirlerde kullandığımızı farkettim. Bu arada ayna sorununu da benim cgl 125 inde gönlünü alarak değiştirdim. nikelajlı olunca cgl nin far kasnağına ve çamurluğuna uydu. CGL nin direksiyonu geniş olduğu için tam uydu. cgl nin aynalarıda cby ye uydu. resimleri bir ara yayınlayacağım. sayende çok teşekkür ederim.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.

  20. #18320

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsmail kardeşim paneli aldıktan sonra sabahın 6 sında garaja inip başladım cbf yi parçalamaya, heyecanla eski paneli söküp yenisini monte etmeden kabaca bağlantıları yapıp çalıştırdım. VEEE işte olay bu dedim. vitesleri kontrol ettim. şimdi toplayabiliriz. Fakat toplarken bir şeye kafam takıldı, eski panelin dış kısmındaki plastik koruyucu yukarı doğru duruyordu, bir süre düşündükten sonra mantıken plastiği olduğu gibi taktım. şimdi cbf yi kullanırken gözümü hiç ayırmıyorum. Fakat devir saati olmadan gerçekten çok yüksek devirlerde kullandığımızı farkettim. Bu arada ayna sorununu da benim cgl 125 inde gönlünü alarak değiştirdim. nikelajlı olunca cgl nin far kasnağına ve çamurluğuna uydu. CGL nin direksiyonu geniş olduğu için tam uydu. cgl nin aynalarıda cby ye uydu. resimleri bir ara yayınlayacağım. sayende çok teşekkür ederim.
    Hayırlı uğurlu olsun GÜNTEKİN, rica ederim.
    Montajı da sorunsuz yapabilmene sevindim.
    Güle güle kullan

    Resimleride bekliyoruz
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)

Bu Konudaki Etiketler