AydoganX kardeşimin yardım edeceğini umuyorum
Yukarıdaki yöntemin kısayolu da şu :
Bu linke tıklayarak motosohbet bölümüne konu açabilirsin.
http://www.motosiklet.net/forum/newt...=newthread&f=9
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
teşekürler iyi akşamlar.yanılmamışım
büyüksün kardeşim oldu.........umarım anlayan çıkar
İsmail kardeşim panel bugün (Cuma) öğlen elime geçti ALLAH razı olsun. sabah inşallah takacağım. Sadece bobin bağlantısını tam anlamadım ama sökünce manzarayı görürüz herhalde. Tüm iki teker sürücülerine kazasız belasız hayırlı sürüşler diliyorum.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
Hayırlı olsun GÜNTEKİN, güle güle kullan.
Allah cümlemizden razı olsun, sağolasın.
Bobin bağlantısını tekrar anlatmak gerekirse;
- Öncelikle ön grenajı komple söküyoruz. (Nasıl söküleceğini adım adım yukarıda yazmıştım.)
- Eski gösterge panelini altındaki metal tablaya bağlayan 4 adet 8" somun var.
Bunları söküp yeni paneli aynen 4 adet aynı civatalarla sıkıyoruz.
- Göstegeden çıkan gruplanmış kablolar zaten eskisi ile birebir aynı, aynen olduğu gibi onları takıyoruz.
- Boşta kalan tek kablonun ucunu ise (devir sayıcımızın kablosu); bobinin çıkışına bağlıyoruz.
- Bu bobin nerede? Şöyle ki : motorun üzerine oturduğumuzu varsayarsak sağ elimizin altındaki buji piposundan çıkan kabloyu takipediyoruz, deponun altından geçen bu kablo sol kısımdaki bobin'e giriyor.
Bobin'den çıkan kablodan ise 10 cm sonra ek yeri mevcut.
Bizim kabloyu bağlamamız için en uygun yer bu ek yeri.
- Daha rahat çalışmak isterseniz de grenajlar vs. sökük olduktan sonra selenin altında 1 adet 12" somunun tuttuğu depoyu sökerek çıkartabilirsiniz.
Depo çıkınca çok daha rahat olarak işlemleri tamamlayıp tekrar depoyu takabilirsiniz.
- Depoyu sökerken dikkat edilecekler listesi (söktüm ordan biliyorum ) :
- Selenin altında hava filtresinin bulunduğu kısımda depoyu tutan sarı renkli 12" somunu söküyoruz.
- Benzin musluğunu kapalı konumuna alıyoruz. (Musluk %100 benzini kesiyorsa şanslısınız, genelde biraz kaçırır musluk.)
- (Eğer musluk benzini tam kesmiyorsa) Musluk'tan çıkan hortumun ucunu bir tel ile vs. sıkıca benzin kaçırmayacak şekilde bağlıyoruz. Ve hortumu söküyoruz.
- Bu hortum işlemi bittikten sonra deponun sele kısmından tutarak yukarı çekiyoruz. (DİKKAT: Deponun gösterge kısmı tarafını yukarı kaldırmaya çalışmayın, çünkü plastik takozlara geçmeli sistem ile monte edilmiş.Geri çekerek depo çıkıyor.)
10-20 cm deponun arka kısmını yani sele tarafındaki kısmını yukarı kaldırdıktan sonra depoyu motorun arkasına doğru çekiyoruz. Alt kısımda 2 adet tahliye hortumu var, kendisi çıkar zaten. Hortumların içlerinde birşey yok. (Birisi deponun hava almasını sağlayan hortum, diğeri ise depo tahliye hortumu)
- Bir kez söktükten sonra ne kadar kolay sökülüp takıldığını farkedersiniz zaten
- Önümüzdeki bakım gününde depoyu söktükten sonra subap ayarınıda rahat rahat yapacağım
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
teşekkürler ismail not alıyorum yazdıklarını gerçekten işime yarayacak bilgiler bende kısmet olursa yılbaşından sonra bol fotolu bir bakım macerası paylaşacağım motorun bütün aksamlarını elden geçirip yaza sorunsuz girmek istiyorum.
Biz ki kula kulluk edip cennete gitme kaygısıyla üç maymunu oynayanlardan değiliz.
sanada hayırlı olsun gosterge panelin . gosterge panelıyerine bı sıte acsak modifiye degil 2011 o km cbf ler sadece motorsiklet .net de diye belki utanırlarada honda yetkıllıleri biz T.C vatandaşlarına en yakışanını getirirler
xenon yetmedi bi-xenon ,devir saatli gosterge ,sport lastıkler ,Q ring zincir ,ek kornalar ( cbf 150 ye bunlar yapılabiliniyorsa ve bunlar sadece biz kullanıcılar tarafından yapılabiliniyorsa demekki: 2011 hondayı biz getiriyoruz hatta oyleki bu hızla ve düşünceyle 2012 de bile honda da göremiycez
kardeş ben 10 ayda 3 kere ön far ampulu değiştim...hepte kısa arıza yaptı uzun sağlamdı...
sanırım farı sürekli uzun konumda kullanırsak bu kronik arızadan kurtuluruz...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:41 ----------
İsmail kardeşim merhaba...hakikatten baya yetkili ve bilgili servis ayarında anlıyorsun cbf 150 den...ilgi ile takip ediyorum verdiğin bilgileri...teşekkürler...
Öncelikle METE_HAN hoşgeldin
Rica ederim, faydalı olabiliyorsak ne mutlu
Ne diyelim ki sonuna kadar haklısın.
Honda Türkiye yetkililerinden illa ki bu satırları okuyan vardır.
Merak ediyorum, acaba akıllarından neler geçiyor.
Rica ederim ZS805.
Faydalı olabiliyorsak ne mutlu.
Rica ederim.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
selamun aleyküm beyler...hoşbulduk...nasıl keyifler...takip ediyorum yazıları mesajları...benimde sıkıntılarım oldu son dönemler...uygun bir zamanda palaşırım hepsini...genelde okumayı tercih ediyorum bu aralar...
Aydoğan..mucit...gereğini yapıyor zaten...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
ve ALEYKÜM SELAM mete_han usta .hoş gelmişsen
metehan kardeş dönmüş olmana sevindim .kendine iyi bak görüşürüz.
oooo metehan abi hoşgelmişsin mapusluk bitti ha vallah özlemişik seni
metehan adam king beyler dağılın
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
hoşgeldin metehan abi...
Şu an bu konu içerisinde 40 kullanıcı var. (0 üye ve 40 misafir)