Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Aralık 2010, 21:40
#18141
Reklamlar
-
09 Aralık 2010, 23:19
#18142
abolgi adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar . konuyu ve yazdıklarınızı uzun zamandır izlemekteyim. aranızdaki muhabbet ve yardımlaşmada oldukça hoşuma gitti. tanışma kısmında konu açtım ama kendimi birde burada tanıtayım. adım ahmet bolgi 43 yaşındayım. 1.5 yıl kadar önce sigara ile yolumu ayırıp bisiklet kullanmaya başladım. şehir içinde ve şehirler arası turlara katılmaktayım. izmir - fethiye arasını pedalladım gökova körfezi ve köyceğiz gölü çevresi dahil. sadece araba ve bisikletle olmuyor işe birde motosiklet karışmalı deyip incelemeye başladım. şu an 2 motor arasında gel gitler yaşıyorum . biri honda cbf 150 diğeri hyosung gv 250 . özellikle ankara ve döndüğündede metehan ile fikir alışverişinde bulunmak isterim. inşallah sezona bende motorumla gireceğim. hepimize kazasız ve belasız sürüşler dilerim.
Merhabalar, hoşgeldiniz
CBF150 fayda/maliyet/yedek parça vs. açısından çok mantıklı bir seçim olacaktır.
Ankara'dan sayımızın artıyor olması güzel
ultraukala adlı üyeden alıntı
Değerli Arkadaşlarım selam sevgiler olsun...sizleri çok özledim...19 Aralıkta ban bitiyor...size güzel bir haberim var..1 ay sonra CBF 150 karbüratörlü artık TR ye giriş yapmıyor...enjeksiyonlu cbf 150 ler geliyor...bilgilerinize sunarım...ne gibi değişiklikler var bilmiyorum...bilgi Honda Bayisi D&B Motordan verilmiştir...Mete Han.
dip not...motörümü 65.000 de (dün) tekrar silindir piston attırıp sıfırlatmak zorunda kaldım...önceki sıfırlatma 40.000 deydi hatırlarsanız...ban bittiğinde sitede yaygarayı koparıcam Hondaya ver coşkuyu yapıcam...Mete Han
Arkadaslar metehandro adlı pandamızın ricası üzerine =))
Selamlar Metehandro
Benim bu motor sıfırlama işine aklım ermedi, hele bi şu topiğe sağa sağlim gelde detaylarıda anlatmanı bekleriz.
Ne yapıyorsunda bu motorun canını çıkartmayı beceriyorsun ben en çok o konuda merak içindeyim
Allah kaza bela vermesin, bu motor uzun süre gider inşallah
hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun Hasan, geçenlerde 1000rr'ın satış ilanınıda görmüştüm, cbf150'de gidince sanki biraz ikitekere veda sezinledim, doğrumu acaba ?
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
09 Aralık 2010, 23:35
#18143
ankaralı arkadaşlardan müsait olan varsa motorlar ve ger3ekli malzeme olayı hakkında görüşmek isterim. nerden alacaz ne alacağız vs . motor almak için bekleyeyimmi yoksa enjektör yerine karbüratörlüyemi dalayım hazır fiyatlar düşükken?
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
10 Aralık 2010, 00:04
#18144
mmucit
Alıntı:
piranha dört Nickli Üyeden Alıntı
Arkadaşlar cbf 150 de silindir piston segman orjinal set yerine ,silindir taşlatıp bir büyük çap piston segman taktırıp deneyen varmı.Bunu neden soruyorum:yağ yakma probleminde degişme ve performansda fark oluyormu.Amacım modifiye veya başka bir macera degil.Tamire bile ayıracak vakit kısıtlı olduğundan,işcilikte süre düştügünden,büyük çap piston pahalı kakalandıgından set takılıyor ve yağ yakma problemi genelde var.Tanıdıklarımdan deneyen yok.Tamirde bir öncekin de de vardı ve yeni takılan set dede aynı olay var.Biraz takip ettim ortalama 100 ü aşarak kullanımla 100 ü aşmadan kullanımda bile fark ediyor fakat nekadar kıssam da iş geregi daha düşügü olmuyor trafik kuralları dahilinde arabalarla akmam lazım.Rodaj da şöyle felen demeyin lütfen.Cevap verenlere veya karşlaşmayıp veremeyenlere şimdiden teşekkür ederim.
Galiba kuryesiniz, işin aslı deneyeni daha görmedim, duymadım. Motorumuz ybr ye göre daha yeni olduğundan ileriki zamanlarda bu işlemleri deneyenlerin artacağını düşünüyorum.
Tabii forumda yapan ya da gören arkadaşlar var ise seve seve bilgilerini bizimle paylaşırlar
Kaynak:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz17eOLCFMf
İlginiz için teşekkürler.Umarım deneyen biri vardır.Ben umtluyum fark olduguna.Seti elime alıp inceleyemedim.Motorun yanına kahvaltı edip gelene kadar takmışlardı.Biraz bol toleranslı oldugunu düşünüyorum.
-
10 Aralık 2010, 00:23
#18145
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
....şu devir saati de gelirse benim çinden başka bişey istemem beklemedeyim...
Arkadaşlar devir saatli panel konusunda çok önemli gelişmeler var:
Türkiye’den bir arkadaşımın, Çin'deki bir tanıdığı vesilesiyle devir saatli gösterge panellerinden sipariş verdim.
Aslında riskli bir siparişti, çünkü ödemeyi yapıp bekliyorum, karşıdaki adamı tanımıyorum ve daha önce bu şekilde bir satın alma yapmamıştım.
Çin’deki elemana ulaşmamı sağlayan elemanda Türkiye’de uzun süredir tanıdığım birisi değildi sonuçta.
Yani kazıklanma ihtimalimde vardı. Bu yüzden gösterge panelleri elime ulaşmadan, güvenilirliği kanıtlanmadan buraya yazmak, sizleri meraklandırmak istemedim.
İşte bu riski göze alarak “Yetti gayri devir saati, alacam artık seni” diyerekten siparişi verdim.
Çok şükür siparişim sorunsuz geldi motoruma taktım ve gayet sağlıklı çalışıyor.
Ürün orijinal Honda ürünü, arkasındaki plastik kısmında vs. >PP< HONDA >PP< şeklinde kabartma logoları da mevcut.
Ön tarafta ise MeteHan'ın motordan aşina olduğumuz ve "Sök artık şu ekranın üstündeki dediğimiz, sıfır motorun üstünde gelen şeffaf ve çizilmeyi önleyen yapışkanda mevcut
Gösterge panelini taktıktan sonra 1 depo yakıt bitirdim.
İLK İZLENİMLERİM:
1- Motor daha az yakıyor. Aslında bu durumun birebir devir saati ile tabii ki ilgisi yok ama dolaylı yoldan var
Teorik olarak bu insana saçma geliyor fakat işin aslı öyle değil, neden derseniz;
Bizim motorumuzun fabrikasyon olarak verileri elimizde mevcut:
Maksimum tork olarak 5.250 RPM’de 12,7 Nm
Maksimum güç olarak 7.000 RPM’de 11,3 PS veriyor.
Malumunuz bu verilere eski gösterge paneli ile uymak imkânsız çünkü devir sayısını göremiyoruz.
Hal böyle olunca bu depoyu bitirene kadar genelde bu verilere uymaya çalıştım.
Mesela artık sert kalkış yapıyor olsam bile 7000 devirde vitesi değiştiriyorum, çünkü 7000'den sonra 9500'e kadar motoru gereksiz yere bağırtıyor, çok yakıt harcatıyor ama güç olarak daha düşük güç veriyor.
Standart kullanımda ise motorun en az yaktığı devir, maximum TORK’u verdiği devirdir, dikkat edin maximum güç değil TORK,
yani 5250 Devir bizim için az yakmada KİLİT NOKTA’dır.
Sürekli olarak olmasa bile bu verilere uymaya çalışarak kullanım sonucunda;
Eskiden 300 km. civarında yedeğe geçerdim. Yeni gösterge panelini taktıktan sonra ve sürüş stilime az biraz dikkat ederek kullandığımda 390’da yedeğe geçtim.
Kaldı ki yine arada bazen sert kalkışlar ve 100+ gibi hızlarda gördüm. Bu durumlara da dikkat edilerek kullanılırsa eminim bir depo 450-500 km. rahat gidecektir.
2- Devir kesici 9.500 devirde faaliyete geçiyor. Yeni panelle birlikte hafif meyilli bir yolda maksimum sürati denedim ve 125 km hıza ulaştığımda devir saatim 9500’ü gösteriyordu. Motorun hızı sanki 125’ten daha yukarı çıkmak istiyor ama devir 9600-9700’lere gelince net olarak devir kesiciyi hissediyorsunuz ve 9500’e tekrardan devir geriliyor. Doğal olarak hız 125’ten yukarı çıkmıyor, zaten tasvipte etmiyorum bu durumu. Sadece devir saatini test amaçlı bir kez denedim. CBF150 ile bu hızlar insana güven vermiyor.
3- Yine aynı şekilde birinci viteste gazı kökleyince 20-30 km diye hızlanırken devir saati 9500’ü geçer geçmez tekrar 9500’e geriliyor. Devir kesici yine devreye giriyor.
4- Benzin göstergesinin hassasiyeti eskisi ile aynı.
5- Rölanti devrim standart ısınmış motorda 1200-1300 d/d olarak gözüküyor. İlk çalıştırmada soğuk havalarda motor öksürürken 800-900 d/d civarında dolanıyor.
6- 1 yıldan fazladır bu gösterge panelinin hayalini kurduğum için inciğini cinciğini denedim. Merak ettiklerinizi sorabilirsiniz )))
Diğer önemli bir konu ise, maliyet:
Aslında istediğim düşük fiyata mal edemedim ama elimizden gelende bu oldu ancak.
Bir gösterge panelinin maliyeti, Çin’deki yerel kargo + Çin’deki elemanın komisyonu + uluslararası kargo dahil toplamda 146-147 TL gibi bir rakama mâl oldu bana.
Gümrüklerde ticari mal sınıfına girmemesi için farklı farklı kargolarda ürünleri istememiz gerekiyor.
Bu yüzden de kargo ücretini düşüremiyoruz. Aksi takdirde tek kargoda iki adet gösterge paneli dahi giriş yapsa ticari ürün sınıfına girip gümrükle uğraşma ihtimali çok çok fazla.
İlk siparişim sorunsuz geldikten sonra 3 ürün daha sipariş verdim.
Kargoları farklı farklı aldığımız için şu anda 3 panelden 2 si Türkiye'ye giriş yaptı, Bugün yarın elimde olur. Kargo takip numaraları elimde mevcut.
Bu 3 panelden 1 tanesi, arkadaşımın isteğiydi.
Yani halihazırda 2 adet gösterge paneli isteyen arkadaşıma kargo ile gönderebilirim.
Diğer arkadaşlarım için ise buradan bir liste yaptıktan sonra isteyen sayısı kadar oradaki elemanla iletişime geçip sipariş geçebilirim.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
10 Aralık 2010, 00:38
#18146
aydoğanx kardeşim acil durum bana yardımcı olabilir misin? maliyet önemli değil. Motoru ilk aldığım gün yazmıştım, devir saatinin ihtiyaç olduğunu. diğer konu devir saatini motorun nersine ve nasıl bağlantı yaptığını belirtirsen sevinirim. tel: 506 258 95 18 çaldır ben seni ararım.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
-
10 Aralık 2010, 00:45
#18147
Yeni gösterge panelinin montajı:
Ürünün montajı için ekstra tek bir kablo takmak gerekiyor. Eski gösterge panelini 4 adet cıvata tutuyor. Eskiyi söküp yenisini takıyoruz. Zaten birebir bağlantılar aynı.
Ekstra olarak bizim devir saatimizin çalışması için gereken soket boşta. Şu fotoğrafta kabloların ne olduğunu işaretledim. Benim yeni panelin kablolarının montaj öncesi fotoğrafı:
Bu boştaki kabloyu da bizim bobinin çıkış ucuna bağlıyoruz. Bobin denilen zımbırtıyı ise şöyle tarif edeyim.
Bu aşağıdaki resim temsilidir. Bizdede buna benzeyen bir parça var.
Bujiden çıkan kabloyu takip ediyorsunuz ve benzin musluğunun olduğu kısmın arkalarında bir yere giriş yapıyor. Küçük siyah bir parça, bu parçanın çıkış ucundan kabloyu 10 -15 cm takip ederseniz, ek yapılan bir kısım göreceksiniz daha doğrusu ek değil de faklı bir yerden gelen kablo ile birleşiyorlar. İşte bu kısma ek bir kablo atıyoruz (Ben eski power supply kablosu kullandım Bu ek kablonun uzunluğu ise ortalama 30 cm civarı yeterli olacaktır.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
10 Aralık 2010, 00:56
#18148
ismail bir çığır açtığının farkındamısın?
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
10 Aralık 2010, 00:58
#18149
aydoğanx kardeşim panelin bir tanesini istiyorum. yardımcı olursan sevinirim.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
-
10 Aralık 2010, 01:03
#18150
-
10 Aralık 2010, 01:12
#18151
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
10 Aralık 2010, 01:22
#18152
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
ismini telafuz edebilsem alıcamda
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
10 Aralık 2010, 01:25
#18153
bobinin tam olarak neresine bağlıyoruz?bnm devir saatim manuel yani telli başka bi saaat alıp elektronik yapmak istiyorum bu yüzden bobine gelen kabloyamı baglantı yapıyoruz burası cok önemli yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
10 Aralık 2010, 01:33
#18154
GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı
aydoğanx kardeşim acil durum bana yardımcı olabilir misin? maliyet önemli değil. Motoru ilk aldığım gün yazmıştım, devir saatinin ihtiyaç olduğunu. diğer konu devir saatini motorun nersine ve nasıl bağlantı yaptığını belirtirsen sevinirim. tel: 506 258 95 18 çaldır ben seni ararım.
GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı
aydoğanx kardeşim panelin bir tanesini istiyorum. yardımcı olursan sevinirim.
Tamam, ilk gelen ürünlerden bir tanesinide GÜNTEKİN isimli arkadaşımıza ayırıyorum.
babaçi adlı üyeden alıntı
Yok abi yahu ne çığırı
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
bobinin tam olarak neresine bağlıyoruz?bnm devir saatim manuel yani telli başka bi saaat alıp elektronik yapmak istiyorum bu yüzden bobine gelen kabloyamı baglantı yapıyoruz burası cok önemli yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Mantık basit, bujiden çıkan kablo bobine giriyor bobinden çıkan kabloyada biz devir saati kablosunu bağlıyoruz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:31 ----------
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
vaybe bü günleride görcekmiydik
helal ismail kardeş valla kutluyorum seni süper bi başarı
cbfi bide böyle kullanmayı çok isterim sürüş keyfi kat kat artmıştır
şuan cbfim olmasada bende devir saatli göstergelerden almak isterim valla
Eyvallah Mücahid, sende sağolasın.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
10 Aralık 2010, 01:36
#18155
Teşekkür ederim kardeşim.Sağolasın... Heyecanla bekliyorum.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
-
10 Aralık 2010, 01:38
#18156
amma bobinden cıkan bujiye gidiyor bobine giren kablo ya baglamıcazmı ? ayriyetten bnm düşündüğüm şey olurmu devir saaati elektronik olan bi göstrgese hangi uca baglıcamı deneyerekmi bulucam yoksa belli olurmu denerken bi yeri yakmayalım ?
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
10 Aralık 2010, 01:44
#18157
zaferkarizma adlı üyeden alıntı
amma bobinden cıkan bujiye gidiyor bobine giren kablo ya baglamıcazmı ? ayriyetten bnm düşündüğüm şey olurmu devir saaati elektronik olan bi göstrgese hangi uca baglıcamı deneyerekmi bulucam yoksa belli olurmu denerken bi yeri yakmayalım ?
Motorun CBF150 olsaydı çalıştığından emin olabilirdik ama senin motor farklı bir markaydı sanırım, çalışırmı çalışmazmı emin değilim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:40 ----------
GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim kardeşim.Sağolasın... Heyecanla bekliyorum.
Rica ederim, paneller bir kaç gün içinde elimde olur diye ümid ediyorum.
Geldikten sonra tekrar iletişime geçer kargo ile gönderirim.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
10 Aralık 2010, 01:45
#18158
sonuçta sistem aynı denemek lazım göstergeden çıkan ucuda bulmak kolay şimdi aklıma geldi sonuçta devir saatinin kablosu ayrı. motorum mondial uag işte çalışırmı acaba biraz araştırım ustalara sorım bakalım. sadece öğrenmek istediğim bobinin çıkısı buji ye giden kablo biz bobine gelen kabloyla birleştiricez dimi ? bobinin monte olgu yerde bobini iki tane vida tutuyor bu vidanın altına bi pabuç ile vidalarız olur diilmi ?
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
10 Aralık 2010, 02:10
#18159
AydoganX adlı üyeden alıntı
Motorun CBF150 olsaydı çalıştığından emin olabilirdik ama senin motor farklı bir markaydı sanırım, çalışırmı çalışmazmı emin değilim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:40 ----------
Rica ederim, paneller bir kaç gün içinde elimde olur diye ümid ediyorum.
Geldikten sonra tekrar iletişime geçer kargo ile gönderirim.
aydoğan kardeş digerini soz vermedinse alabılırım
-
10 Aralık 2010, 02:24
#18160
Hayırlı olsun ismail. Ben de oraya giden bir arkadaştan istedim bakalım eli kulağında haber bekliyorum, yanında getirecek. şimdi senden istesem bir tane de o getirse olmayacak ben beklemeye devam edeyim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)
Bu Konudaki Etiketler