Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Kasım 2010, 17:55
#17961
aydogan alınacaklar sırasına ekledim.bu ay kartla çok harcamam oldu 29 unda sipariş çekicem sana, kart diğer aya bi atsın
yalnız ben ön arka dişliyi değiştircem önü orjinal 15 tutucam fakat arkayı 38 yapayım diyorum. yada önüde mi küçülteyim ? çekiş çok değişir mi?
Reklamlar
-
19 Kasım 2010, 18:13
#17962
Dogan88 adlı üyeden alıntı
aydogan alınacaklar sırasına ekledim.bu ay kartla çok harcamam oldu 29 unda sipariş çekicem sana, kart diğer aya bi atsın
yalnız ben ön arka dişliyi değiştircem önü orjinal 15 tutucam fakat arkayı 38 yapayım diyorum. yada önüde mi küçülteyim ? çekiş çok değişir mi?
http://www.sprocketcalculator.com
Yukarıdaki adreste üstteki boş kısma 15-42-126 olarak yaz.
Bizim motordaki orijinal ölçüler;
ön dişli (front) :15
arka dişli (rear) : 42
zincir bakla sayısı (links) : 126
Daha sonra bir alt kısma ise yapmak istediğin dişli oranlarını yaz.
"+" veya "-" olarak tork ve hızın nasıl değişeceğini görebilirsin.
Örnek : Sadece arka dişliyi 38 olarak değiştirirsen;
Tork %10,5 azalacak
Hız %10,5 artacaktır.
Bu durumda hafif yukarı meyilli yollarda önceden 60 la çıkılabiliyosa mesela 50 yada 40 km/h hızda çıkmak demek.
Hafif aşağı meyilli yollarda ise sonhız %10 oranında artacaktır. Ortalama 130 gibi hızlara çıkılabilir.
Dişli değişince doğal olarak orijinal zincir ölçümüzde değişecek yani 126 bakla değilde 38 dişli takınca 118 bakla olarak kullanmak gerekecek.
Şahsen orijinal dişli oranları ile oynamayı pek tavsiye etmiyorum.
Ama tabi tercih meselesidir.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
19 Kasım 2010, 20:10
#17963
ben de sıçramadığı direk yapıştığı için ipone zincir yağından şaşmam.
ismail hava filtresini nereden temin ediyoruz?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
19 Kasım 2010, 21:43
#17964
jr. adlı üyeden alıntı
ismail hava filtresini nereden temin ediyoruz?
1 - Ulus YIBA çarşısı 9-15 TL aralığında değişiyor fiyat.
2 - http://www.velomoto.com.tr/urun.php?...4&kategori=114 5 lira sabit kargo ücreti ile gönderim yapıyor.
3 - http://www.rialli.com/ara/5775__hava...honda-cbf-150/ kargo parası 6-7 lira civarı değişiyor
Seç beğen al
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
19 Kasım 2010, 22:27
#17965
AydoganX adlı üyeden alıntı
1- Hava filtresi değişimi
2- Motor yağı değişimi (Kış ayları için 10w-40 ve en az API-SJ standardında)
3- NGK CPR8EA-9 buji değişimi
4- Fren, debriyaj telleri ve zincirin yağlanması, zincirin boşluğunun ayarlanması gibi ufak tefek işler...
Honda efe'de en az 100 lira civarı bir paraya malolur. (Telefonla 8 bin bakımının maliyetini sorabilirsin).
Kendin yaparsan;
20 lira yağ
10 lira buji
7 lira filtre ile 37 TL'ye malolur.
CBF150'nin orijinal zinciri gerçekten çok kalitesiz. Bende henüz 6 bin. kmde iken değiştirmiş ve oringli DBC takmıştım.
Zincir ömrünü düşüren en önemli etkenler;
1- Sert ve ani kalkışlar yapmak
2- Yağmurlu havalarda kullandıktan sonra yağlamadan bırakmak. (Direk paslanma sebebi)
3- Periyodik olarak en geç 500 km.de bir yağlamak. (Ben bu işi rutine bindirdim, her bir depo benzin aldığımda zincirire ufaktan yağlarım. 350-400 km civarı)
4- Genel temizlik zamanlarında en azından 2000 km. gibi bir zamanda gazyağı ile zinciri ve ön-arka dişlileri komple temizlemek.
Bunları aksatmadan yaptıktan sonra minimum 30-40 bin km. gideceğine garanti verebilirim.
DID marka evet çok güzel, kaliteli fakat bence gereksiz yere pahalı.
DBC marka olan zinciri ben kullanıyorum ve bu forumdaki birçok arkadaşa da temin ettim, şu ana kadar hiçbir sıkıntım olmadı. Geçmiş sayfalara göz atarsan bir çok arkadaşın memnun olduğunu görebilirsin.
Temizliğine ve yağlanmasına dikkat edildiği takdirde 20-25 bin km.den çok daha fazla gideceği kesin.
350-400 km arası mı?! Benim motor şu anda 3950 km'de ve tam depoyla (yedek hariç) 280'i daha geçemedim :( arada neden bu kadar fark oluyor, bir anlayabilsem...
bir de dediğiniz doğru, ben yağışlı havalardan sonra zincire hiç bakmadım..
Peki DBC zinciri nasıl temin edebilirim? Bana ne kadara mal olacak?
-
19 Kasım 2010, 22:50
#17966
meapa adlı üyeden alıntı
350-400 km arası mı?! Benim motor şu anda 3950 km'de ve tam depoyla (yedek hariç) 280'i daha geçemedim :( arada neden bu kadar fark oluyor, bir anlayabilsem...
bir de dediğiniz doğru, ben yağışlı havalardan sonra zincire hiç bakmadım..
Peki DBC zinciri nasıl temin edebilirim? Bana ne kadara mal olacak?
Tam dolu depo ile yedeğe geçmeden yapılan km. 300-400 arası kullanıma göre değişir. Yüksek devirli kullanıp vitesleri geç değiştirirsen, her kırmızı ışıklarda sert kalkış yaparsan 300 civarında yedeğe geçmen normal.
Eğer; sakin ve yüksek devirlere çıkmadan kullanıma rağmen 300den daha aşağı km.lerde yedeğe düşüyorsa karbüratör ayarı, subap ayarı, hava filtresi temizliği, vs. gibi kontrolleri yapmakta yarar var.
DBC zincirin fiyatı aslında 50 lira sahibindende GET aracılığıyla alınırsa site komisyon alıyor oradaki 4,9 küsüratı o yüzden yazmıştım.
Buradan alacak arkadaşlar olursa eğer 50 liraya gönderebilirim. Sahibindene boş yere komisyon ödemeyin. Tabi en erken ilk iş günü olan Pazartesi kargolayabilirim, salı günü elinizde olur.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
19 Kasım 2010, 23:52
#17967
415 km yedek hariç
yedeği de koyarsam 500ü geçmesi gerek. motorunuza yumuşak davranın, 60ta 5e atıp 80i geçmeyin siz de yapın.
ismailim sağol, klavyeye basan barnakların dert görmesin
özlemişim burayı ya.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
20 Kasım 2010, 07:38
#17968
Arkadaşlar ne kadar zormuş motoru satıp yeni gelecek cıbıfımı beklemek valla elim ayağım gitti motorum gidince evden çıkmak istemiyorum geçen cumartesi okulda sınavım vardı bostancıdan davutpaşaya 2 saatte gittim kafayı yedim otobüste
Neyse velasıl 2000 tl kaporayı verdim pazartesi sabahtan da kalanı verip mototaldan alıcam akşama çıkar umarım
-
20 Kasım 2010, 14:23
#17969
Herşey gönlüne göre olur inşallah.Güle güle kullan.
-
21 Kasım 2010, 03:29
#17970
arkadaşlar bu siteye yeni üye oldum herkezi canı gönülden selamlıyorum...bi sorum olacak bende 1 haftaya kadar cbf 150 alıcam ama ben hız tutkunuyum o yüzden de hepinizden cbf 150 ile gördüğünüz son ibreyi (son hızı) öğrenebilir miyim aydınlatırsanız sevinirim
teşekkürler...
-
21 Kasım 2010, 04:03
#17971
Hoşgeldin motorunda hayırlı olsun ama bu motorda hız merakını gideremezsin.
-
21 Kasım 2010, 04:07
#17972
cbf hız için üretilmemiştir. insanlar burada benimki niye 10 km az yapıyor diye tartışmayacak muhtemelen. mete_han vardı onun videolarını arattır 140 dı sanırım onun üstünde görmedim ben, şöyle birşey de var sen de alıp canını çıkarma motorun. Yazık olur.
-
21 Kasım 2010, 10:51
#17973
jr. adlı üyeden alıntı
acaba rutubetten mi? benim zincir ilk günkü görünümünde. daha bollaşmadı bile.
boudberg isim neydi?
ben de goturmeyeceğim de servise, garantisi haziranda bitecek.
adım doğukan hocam. benim motor mayıs 2010 model :D 7500 km'de, garantiye girmemesi muhtemel parçaları servisten alıp yaptırmayacağım ben,çünkü normalde dışarıda daha ucuz parçalar onlar..buji filtre v.s. parçalar. sadece yağ değişimi ve rutin kontrolleri yaptırıcam serviste..
-
21 Kasım 2010, 13:03
#17974
ya zaten hız deyince öle 160 170 görmiceğimi bende biliyorum ama cbf ile gördüğünüz en son hızınızı söyler misiniz
-
21 Kasım 2010, 13:52
#17975
cbf-_-150 adlı üyeden alıntı
ya zaten hız deyince öle 160 170 görmiceğimi bende biliyorum ama cbf ile gördüğünüz en son hızınızı söyler misiniz
Öncelikle hoşgeldin...
Anladığım kadarıyla illa bir cevap istiyorsun, Ben düz yolda 110'u görüyorum. Bazen 120 oluyor. Yolun ve rüzgarın durumuna göre değişiyor. Fakat Cbf 150 için sağlıklı olan hız limiti 80-90'dır.
-
21 Kasım 2010, 16:08
#17976
jr. adlı üyeden alıntı
415 km yedek hariç
yedeği de koyarsam 500ü geçmesi gerek. motorunuza yumuşak davranın, 60ta 5e atıp 80i geçmeyin siz de yapın.
ismailim sağol, klavyeye basan barnakların dert görmesin
özlemişim burayı ya.
280 ile 415 arasında ciddi bir fark var.. bu farkın 80'i geçmemekle, kalkışlarda sert olunmamasıyla doğmasına imkan yok. Ya benim motorda önemli bir arıza var -ki yok, bakımı, yağı, filtresi tam, zaten oldukça yeni- ya da içimizden birileri kontrollerini yanlış yapıyor...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 ----------
cbf-_-150 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu siteye yeni üye oldum herkezi canı gönülden selamlıyorum...bi sorum olacak bende 1 haftaya kadar cbf 150 alıcam ama ben hız tutkunuyum o yüzden de hepinizden cbf 150 ile gördüğünüz son ibreyi (son hızı) öğrenebilir miyim aydınlatırsanız sevinirim
teşekkürler...
En fazla 110... Her gün 20km gidiş 20 km dönüş toplam 40 km yapıyorum. Yol inişli çıkışlı değil ve çift yön. giderken rüzgar arkamda ve şu ana kadar en fazla 110.. dönüşte rüzgar karşımda ve en fazla 95...
-
21 Kasım 2010, 16:42
#17977
-
21 Kasım 2010, 18:03
#17978
meapa adlı üyeden alıntı
280 ile 415 arasında ciddi bir fark var.. bu farkın 80'i geçmemekle, kalkışlarda sert olunmamasıyla doğmasına imkan yok. Ya benim motorda önemli bir arıza var -ki yok, bakımı, yağı, filtresi tam, zaten oldukça yeni- ya da içimizden birileri kontrollerini yanlış yapıyor...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 ----------
En fazla 110... Her gün 20km gidiş 20 km dönüş toplam 40 km yapıyorum. Yol inişli çıkışlı değil ve çift yön. giderken rüzgar arkamda ve şu ana kadar en fazla 110.. dönüşte rüzgar karşımda ve en fazla 95...
Ben bu yaz denedim, daha önce de yazmıştım 460km de yedeğe geçtim. Uzun yol çok nadir 100 üstüne çıktım tekirdağ istanbul arası iki kerede(hiç mola vermemiştim) 250+250 km ile dönüş yolunda yeni çiftliğe gelirken benzinim bitip stop etmişti. Yedeğe geçip ileride 5tl lik benzin daha alarak (1.5lt) geri dönmüştüm. 2007 model ve 20000 civarındaydı o zamanlar..
-
21 Kasım 2010, 18:09
#17979
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Ben bu yaz denedim, daha önce de yazmıştım 460km de yedeğe geçtim. Uzun yol çok nadir 100 üstüne çıktım tekirdağ istanbul arası iki kerede(hiç mola vermemiştim) 250+250 km ile dönüş yolunda yeni çiftliğe gelirken benzinim bitip stop etmişti. Yedeğe geçip ileride 5tl lik benzin daha alarak (1.5lt)
geri dönmüştüm. 2007 model ve 20000 civarındaydı o zamanlar..
415, 460... benim motorda ciddi bir sorun var :(
-
21 Kasım 2010, 19:25
#17980
bana net 125 130 arası gitmesi lazım ya var mı bildiğiniz öle her bastığında o hıza ulaşan bi motor arkadaşlar ama bi yandan da dayanıklı olması lazım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)
Bu Konudaki Etiketler