Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #17521
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    ismail hayırlı olsun,

    bir süredir arka lastiklerimin - pirelli mt65- dişlerinin bitmeye yaklaştığını farkettim. nasıl ya daha 20binden 30bine 10bin oldu diye düşünürken, 17binde değiştirdiğimi ve 32bine yaklaştığımı düşününce 10bin olmadığını farkettim. bugünde arka lastiğim patladı ve tamir köpüğünü kullandım yarın tamir ettireceğim. bu sebeple lastikleri de yenilesem diye düşünürken:

    1- michelin'ler asfalatta çok yüksek performans sergiliyor ama arazide aynı şeyi göstermediği için yine aklımda soru işaretleri var. ismail bi ara michelini araziye sok değerlendirme alalım

    2- ön lastik hala gayet iyi durumda, sadece arka lastiği değiştirsem ne olur farklı bir model desenli lastikle?

    3- balans ayarında janta demirlerden taktılarmı ismail?

    ek olarak 4- dişlerinin çabuk bitmesi durumunun gerçekliği nedir, özellikle saçma saan asfaltı olan bu karabükte
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #17522

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı panikyoook adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam bu yorumu çok aradım bende 5ay dır kışlık lastik düşünüyordum bi ara aydoganx arkadaşımız (pirelli mandrakaru) lastik önerisinde bulunmuştu ne yalan söylim aydoganx arkadaşın hangi lastikte karar kılacagını takip ediyordum. michelin lastiklerinde karar kılmış yorumunda ise motorun kendisinin virajlara yatıp kalktıgından bahsetmiş yagmurlu havada başımıza iş açmasın gerçi bu tezimide senin yorumun çürütüyor 1ay gibi bir süre sonra bende düşünüyorum aydoganx arkadaşım ilk yagmurlu havadaki izlenimlerini bekliyorum şimdiden teşekkürler lastiklerin hayırlı olsun
    Eğer Pirelli mandrakaru'nun tubeless olan modelini bulabilseydim sırf kışın kullanmak için bu modeli alabilirdim.
    Ama ne yazık ki sadece tube type yani iç lastikli olan modeli satışta var.

    İyi dileklerin için teşekkür ederim, takip edildiğimi bilmiyordum Zaman geçtikçe yağmur sonrası yorumlarımı da eklerim.

    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ismail hayırlı olsun,

    bir süredir arka lastiklerimin - pirelli mt65- dişlerinin bitmeye yaklaştığını farkettim. nasıl ya daha 20binden 30bine 10bin oldu diye düşünürken, 17binde değiştirdiğimi ve 32bine yaklaştığımı düşününce 10bin olmadığını farkettim. bugünde arka lastiğim patladı ve tamir köpüğünü kullandım yarın tamir ettireceğim. bu sebeple lastikleri de yenilesem diye düşünürken:

    1- michelin'ler asfalatta çok yüksek performans sergiliyor ama arazide aynı şeyi göstermediği için yine aklımda soru işaretleri var. ismail bi ara michelini araziye sok değerlendirme alalım

    2- ön lastik hala gayet iyi durumda, sadece arka lastiği değiştirsem ne olur farklı bir model desenli lastikle?

    3- balans ayarında janta demirlerden taktılarmı ismail?
    Sağolasın Ekmel;

    1-Michelinlerin asfalt performansından en ufak kuşkum kalmadı, gerçekten yol tutuşu çok güzel. Sen şimdi bu maddeyi söyleyince arazide nerede test edebilirim diye düşündüm ama günlük güzergahım üzerinde hiçbir yerde arazi olan kısım yok
    Uygun bir haftasonu ayarlayabilirsem Çubuk taraflarına stabilize yolda lastikleri test için gidebilirim Ama ne zaman olur meçhul.

    2- Forumlardan okuduğum kadarıyla, ön ve arka lastik farklı olunca desen ve hamur yapısıda farklı olacağı için, ön lastik ve arka lastik farklı yol tutuş performansı gösterecekler.
    Bu durumda sürüşte ve frenajda negatif şekilde hissediliyormuş.

    Şu ana kadar ön-arka farklı lastik/desen/marka kullanmadım, bu yüzden daha detaylı net bir yorum yapamam.

    Ek bilgi : SS motosikletlerde özellikle bu desen ve hamur özelliği farklı olan lastiklerle yol yapmak ciddi risk, ön tekerin tutunmayı bıraktığı bir virajda arka teker yol tutarsa "high side" denilen düşüş tarzı yaşanır, adeta motor sürücüyü üzerinden atar.

    Bizim motorlarda bu risk daha az olmakla birlikte yüksek hızlı girilen virajlarda yinede risk oluşturacağı unutulmamalı.

    Ön-arka set olarak değiştirmek en mantıklı çözüm.

    3- Evet, balans kurşunlarından taktılar, yeni lastik ve jantı birlikte makineye bağlıyorlar. Makine lastiği çeviriyor. Daha sonra lastik durduktan sonra monitörden nereye kaç gr.lık kurşun takılması gerektiğini söylüyor. O makine bende olsa bende balans ayarı çekerim

    Balans sonrası gidonda ellerimi bırakınca oluşan kafa sallama olayı ortadan kalktı.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  3. #17523
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    eyw ismail,

    muhtemelen michelin set olarak taktıracağım ama o janttaki ekler canımı sıkar benim yahu :D

    ben burdan anlıyorumki benim önceki d&b de değiştirdiğimde balans ayarı falan yapılmamış :D çünkü gözümün önünde taktılar hadi güle güle dediler :D
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  4. #17524

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı flok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar,
    yaklasik bir ay once planladigim Izmir-Bozcaada gezisini yalniz da olsam gerceklestirdim. Asagidaki linkten inceleyebilirsiniz.

    http://www.motosiklet.net/forum/etki...ml#post2167007
    Güzel bir gezi olmuş.

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]Arkadaşlar dün İstanbul - Buz motordan Michelin Pilot Sporty lastiklerden 1 çift sipariş geçtim, bugün lastikler elime ulaştı ve montajını yaptırdım.

    Hani bazı arkadaşlar derlerdi "motor virajlara kendiliğinden giriyor çıkıyor sanki" diye, ben pek ciddiye almazdım.
    "Lastik lastikdir" diye düşünüyordum ama bugün tüm düşüncelerim alt üst oldu.

    Bu michelin acayip bir lastikmiş henüz rodajda olmasına rağmen gerçekten sanki virajları kendisi dönüyor motor.

    Lastik değişimi sonrası eve dönüş yolunda ilk viraja girişimde "lan ne oluyor bi dengesizlik var bu motorda" diye düşündüm. Alışmışım IRC'lerin tabiri caizse virajlara dümdüz girmesine. Ama devam eden virajlarda anladımki motor virajlara kendisi yatıp kalkıyor Resmen içimden "ohaa, helal olsun" dedim. Gerçekten beni çok şaşırttı.

    İmkanı olan arkadaşlar mutlaka michelinleri denesinler.
    Önceki lastiklerim IRC'ydi. Bu kadar fark olacağını hiç tahmin etmiyordum.

    Buzmotorda kredi kartına mail order yöntemiyle aldım. Ön ve arka toplam 150 TL tuttu.

    13 lirada lastiklerin (İstanbul-Ankara) kargo ücreti.

    Montaj ve balans ayarı içinde Ankara'daki Çinici kardeşlere gittim 40 lirada oraya bayıldık. (Biraz fazla geldi ama motosiklet için balans ayarı makinesi sadece burada olduğu için gittim)

    Toplam maliyeti 203 TL.

    Daha önce sadece lastikler 200-210 TL arasıydı. Şu anda 150 TL ile güzel bir indirimi var. Tavsiye ediyorum.

    Michelin ürün etiketleri aşağıda. Lastiklerin sınırlarıda yazdığı için fotoğraflarını çektim. Faydası olabilir.


    Hayırlı olsun, kesinlikle memnun kalacağını sanıyorum. Ben de 2009 yılında 200 e almıştım. Resmen koymuştu ama değer.

    Bu ara lastik tarihine dikkat et derim, ben de buz motordan almıştım ve direkt ustanın adresine gelmişti lastikler ama 2007 yılı idi. Tabii ben bunu 5 ay sonra filan fark etmiştim. Yani buz motor da olsa arada kaptırıyor.

    Toprakta performans beklemeyin, sonuçta lastikde diş yok. Ve hamuru çok yumuşak olduğundan lastik zarar bile görür.

    Alıntı kimi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim motor 500 km oldu, yağı değiştirmeyi düşünüyorum. Serviste castrol Castrol 10-40 yağ koymayı tavsiye etti. Ben Castrol 10-50 mi alsam diye düşünüyorum, yağ yakma meselesinden dolayı. (kalın olduğundan diye düşündüm belki saçma olabilir ) Sizce hangisi daha iyidir ?
    API SJ sınıfı olsun 10-40 olsun fark etmez. Yazın ise daha kalın yağ tavsiye ediliyor.

    Alıntı mbuyuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben haziran ayında motorumu aldığımda 29.000 km de servise uğrayıp ilk önce yağını değiştirip öyle çıkmştım yola ve o zaman serviste shell advance vsx 10-40 yağ koydular yaklaşık 1000 km sonra yarım litre eksiltmişti benim cbf, sonra castrol 10 40 denedim onuda 1000 kmde yaklaşık 350 ml eksiltti şimdi ise petrol ofisinin maximoto 15 50 yağını kullanıyorum 1500 km oldu 100 ml kadar eksiltti, benim dikkatimi çeken yağların sınıfı yani shell ve castrol SG sınıfı, şimdiki kullandığım maximoto ise SH sanki SH olunca biraz daha az eksitti gibi geldi bana demekki SJ sınıfı bir yağ bulupta koysam hiç eksiltmeyecek bu arada benim cbf 2007 model ve 32000 km de SG sınıfı yağları acımadan yok ediyo..
    Olabilir, bazı arkadaşlar bizim motor kısmını beğenmiyorlar ama motor yeni nesil olduğundan olabilir. Bz. Metehan, 50000 de motoru bitiren şahıs. Piyasada halen SG sınıfı yağlar ağırlıkta.

    Alıntı meapa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor şu anda 2600 km.'de. her 30 Tl'lik benzin alışımda km sayacını sıfırlıyorum. ilk aldığımda 360, 2.'de 330, 3.'de 290 ve son aldığım benzinle de 285 km yol gittim.
    Yani motor gittikçe daha fazla yakmaya başladı. Bunun tersi olması gerekmez miydi?
    Sizce nedeni ne olabilir?
    Buji, hava filtresi ve yağı kontrol et. Olmadıysa karburator ve subap ayarı isteyebilir. Karburatorun hava ayarını mümkünse kurcalatma.

    Benzini herzaman aynı yerden al. Bide benzine zam gelmiş olabilir


    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum yağın etkisinden ziyade

    dipgaz kullanıp kullanmadığınız önemli,yıllık izinimdeyken 1000 km'de 250 gram yağ eksilten motor

    ramazan ayından beri hiç eksiltmedi sadece işe gidip geliyorum aheste aheste.

    izindeyken,genelde şehirler arası yollarda 110-120 arası kullandım çok fark ediyor bunuda göz ardı etmeyin
    Bence de 100 ü geçmeyin bu motorla, sollamalar hariç. Çünki hiçbir makina uzun süre dip gaz gitmemeli.

    Alıntı panikyoook adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam bu yorumu çok aradım bende 5ay dır kışlık lastik düşünüyordum bi ara aydoganx arkadaşımız (pirelli mandrakaru) lastik önerisinde bulunmuştu ne yalan söylim aydoganx arkadaşın hangi lastikte karar kılacagını takip ediyordum. michelin lastiklerinde karar kılmış yorumunda ise motorun kendisinin virajlara yatıp kalktıgından bahsetmiş yagmurlu havada başımıza iş açmasın gerçi bu tezimide senin yorumun çürütüyor 1ay gibi bir süre sonra bende düşünüyorum aydoganx arkadaşım ilk yagmurlu havadaki izlenimlerini bekliyorum şimdiden teşekkürler lastiklerin hayırlı olsun
    Arkadaş aydoğanx in yorumunu merak ediyor ama ben söyleyeyim, kuru havada nasılsa yağışlı havada da aynı. Abartısız öyle ama fren mesafesine karışmam.

    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyw ismail,

    muhtemelen michelin set olarak taktıracağım ama o janttaki ekler canımı sıkar benim yahu :D

    ben burdan anlıyorumki benim önceki d&b de değiştirdiğimde balans ayarı falan yapılmamış :D çünkü gözümün önünde taktılar hadi güle güle dediler :D
    Maalesef öyle. Bizim memlekete her şey 4 teker ve üzeri için. Büyük motor alması birşey değil(10 milyara alınır) onun bakımı vs. si masraftan ziyade yaptıracak yer bile mesele. Lastik bile sorun, hatta motor yağı. Bende de balas sorunu var galiba. Bazı hızlarda gidonu bırakınca sıtma geçirir gibi sallıyor ama niye her hızda yapmıyor o ayrı bir konu.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  5. #17525

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun, kesinlikle memnun kalacağını sanıyorum. Ben de 2009 yılında 200 e almıştım. Resmen koymuştu ama değer.

    Bu ara lastik tarihine dikkat et derim, ben de buz motordan almıştım ve direkt ustanın adresine gelmişti lastikler ama 2007 yılı idi. Tabii ben bunu 5 ay sonra filan fark etmiştim. Yani buz motor da olsa arada kaptırıyor.

    Toprakta performans beklemeyin, sonuçta lastikde diş yok. Ve hamuru çok yumuşak olduğundan lastik zarar bile görür.
    Teşekkürler mmucit. Lastiklerin üretim tarihi 2009 sonu, telefonda sipariş geçerken çok ısrar ettim 2010 üretimi lastik gönderin diye ama 2009 sonu var sadece dediler. Yanaktaki tarih yanlış hatırlamıyorsam "4909" olması lazım. 2009'un 49.haftası yani.

    Bugün sabah işe gelirkende farkettimki virajlarda gerçekten lastik güven veriyor, önceki irc'ler ile yusuflaya yusuflaya virajlara giriyordum, Irc kullandığım günlere yazık olmuş, keşke daha önce bu michelinleri taksaydım.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  6. #17526
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    mucit, hamuru yumuşak olduğu için arazide zarar görür demen kafamı karıştırdı yine :D
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  7. #17527

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mucit, hamuru yumuşak olduğu için arazide zarar görür demen kafamı karıştırdı yine :D
    Abi araziye dalacam diyorsan Pirelli mandrakaru alacaksın, takacaksın iç lastikleride, sonra ver elini dağlar taşlar Gerçekten aklımda olan bir proje ama arazi kullanımım yok denilecek kadar az. Bu yüzden tercihim michelin oldu.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  8. #17528

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mucit, hamuru yumuşak olduğu için arazide zarar görür demen kafamı karıştırdı yine :D
    Biraz iddialı bir laf oldu ama bence öyle. Tabii yolun durumu da önemli. Çakılı az olan toprak arazide zarar fazla olmaz ama taşlı çakıllı arazide lastikde ince ince delikler oluşmakta.(İğne deliği kadar) Yok bunlar sorun olmayabilir ama sorun da olabilir. Zaten lastikde diş yok, ne yapacaksınız toprak yolda. Düşersiniz maazallah.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  9. #17529
    erdo2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 kirmizu :) Şuanda motorsuz.
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi araziye dalacam diyorsan Pirelli mandrakaru alacaksın, takacaksın iç lastikleride, sonra ver elini dağlar taşlar Gerçekten aklımda olan bir proje ama arazi kullanımım yok denilecek kadar az. Bu yüzden tercihim michelin oldu.
    Pirellinin bir versiyonu mu var acaba lastikde? Ben prelli düşünüyorum fiyatta ötürü.Sanırım michelin en iyisi bu piyasada ki.Motorunun kornasını değiştiren var mı? Uygun ve nispeten dikkat çekici bir korna almayı düşünüyorum.Fikri olan.
    lezzet gider,mesuliyet kalır...

  10. #17530

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı erdo2002 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pirellinin bir versiyonu mu var acaba lastikde? Ben prelli düşünüyorum fiyatta ötürü.Sanırım michelin en iyisi bu piyasada ki.Motorunun kornasını değiştiren var mı? Uygun ve nispeten dikkat çekici bir korna almayı düşünüyorum.Fikri olan.
    Erdo önceki sayfalarda yazmıştık, çok olmadı sanırım 5-10 sayfa geriye gitsen bulabilirsin. Kornayı yenilemiştim ben, tavsiye ederim onun detaylarıda önceki sayfalarda var.
    Pirellinin ise mandrakaru modeli dişli ve arazi lastiği tarzında. Fakat tubeless olanı yok iç lastikle kullanmalısın.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  11. #17531

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı erdo2002 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pirellinin bir versiyonu mu var acaba lastikde? Ben prelli düşünüyorum fiyatta ötürü.Sanırım michelin en iyisi bu piyasada ki.Motorunun kornasını değiştiren var mı? Uygun ve nispeten dikkat çekici bir korna almayı düşünüyorum.Fikri olan.
    Ben de seger korna taktım, aydoganx gibi ama benimkiler takım. Kalın ve ince dat dat korna olarak.(Turuncu ve kırmızı 12 V) Tavsiye eder misin derseniz, kesinlikle. Çünki işe yarıyor. Tabii gereksiz kullanmamanızı öneririm.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  12. #17532
    erdo2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150 kirmizu :) Şuanda motorsuz.
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erdo önceki sayfalarda yazmıştık, çok olmadı sanırım 5-10 sayfa geriye gitsen bulabilirsin. Kornayı yenilemiştim ben, tavsiye ederim onun detaylarıda önceki sayfalarda var.
    Pirellinin ise mandrakaru modeli dişli ve arazi lastiği tarzında. Fakat tubeless olanı yok iç lastikle kullanmalısın.
    Sizin mesajlardan aratırıp bulmaya çalışıyım bakalım.Sağolun.Korna bozulmuş bende değişik bir korna takmayı düşünüyorum.Fiyatları hakkında bilgilerde orda vardır herhalde. ....baktım ama bulamadım yazıları

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:28 ----------

    cbf 150 ye takıcağımız korna 12V mu olmalı.Belli kriterleri var mı acaba bilgisi olan var mı? Amperi kaç olmalı mesela.Birde anadolu yakasında bu kornaları elden alabilecğeimiz bir yer var mı?İstanbulda.
    lezzet gider,mesuliyet kalır...

  13. #17533

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı erdo2002 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin mesajlardan aratırıp bulmaya çalışıyım bakalım.Sağolun.Korna bozulmuş bende değişik bir korna takmayı düşünüyorum.Fiyatları hakkında bilgilerde orda vardır herhalde. ....baktım ama bulamadım yazıları


    Sayfa 857 :

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haftasonu biraderin motoruna seger korna taktım. Tavsiye ediyorum arkadaşlar kornanızı değiştirin trafikteki farkedilebilirliğiniz artsın.

    Taktığım korna aşağıdaki resmin iki girişli olanı. Eski kornayı çıkartıp yerine bunu takıyorsunuz.
    Normalde otomobiller için ikili set olarak satılıyor bunlar.
    Teki ince teki kalın ses veriyor, ben sadece kalın ses verenini oto aksesuarcıdan aldım 7,5 TL.
    Bu korna tek başına bile orijinalinden en az 3-5 kat daha yüksek sesle ötüyor.



    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  14. #17534
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    an itibari ile buz'dan 160 liraya kargo dahil michelinleri sipariş etmiş bulunuyorum. hayırlısı
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  15. #17535

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    an itibari ile buz'dan 160 liraya kargo dahil michelinleri sipariş etmiş bulunuyorum. hayırlısı
    Hadi hayırlı olsun Ekmel, demin telefonda söylemeyi unuttum. 2 tanede sibop istemiştim. "İndirim yapmadınız bari 2 tane sibop gönderin" demiştim ben. Faturanın olduğu zarfa koyup göndermişlerdi.

    Eski siboplar deforme olmuşsa lastik yenilenirken hazır siboplarda yenilensin
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  16. #17536
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Arkadaşlar merhaba

    Ne zamandır yapmak isteyip yapamadığım bir şey egzozumun motor kısmında kalan yerinin biraz paslanması sebebiyle ve kış geldiği için çok fazla binemeyeceğimden ötürü daha fazla paslanmaması için boyama işlemini bu hafta sonu yaptım
    Neredeyse bir ay önceden 600 numara su zımparası, Macota 800 dereceye dayanıklı Egzoz ve kaliper boyası ( mat siyah ve 20 tl civarı satılıyor) gibi malzemelerimi hazırladım. Sorun sadece zaman dı, onu da bu pazar denk getirdim Çok fazla fotoğraf çekemedim ellerim simsiyah olduğu için ama merak eden var ise çok zor bir uygulama değil.


    Söktükten sonra güzelce zımparalıyoruz önceki boyayın ve paslı yerlerin iyice temizlenmesi için.


    Zımparadan sonra bu hale geldi.





    Bu da boyanmış ve bitmiş hali.





    Arka jantıma bakmayın farkettiğim 3000km dir öyle hava da kaçırmıyor




    Benim hoşuma gitti yeni gibi oldu dışarıdan. Kullandıkça umarım bir atma yada bozulma olmaz.

  17. #17537

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bunlar da benim segerler ama biraz daha pahalı. Çifti 20 tl civarı. İnce-kalın. İki kornayı birbirine paralel bağlıyorsunuz. Tabii eskiyi de söküyorsunuz.

    Eski kornam da arkadaşın hyosung250r sinde.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:05 ----------

    Alıntı cbr125cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba

    Ne zamandır yapmak isteyip yapamadığım bir şey egzozumun motor kısmında kalan yerinin biraz paslanması sebebiyle ve kış geldiği için çok fazla binemeyeceğimden ötürü daha fazla paslanmaması için boyama işlemini bu hafta sonu yaptım
    Neredeyse bir ay önceden 600 numara su zımparası, Macota 800 dereceye dayanıklı Egzoz ve kaliper boyası ( mat siyah ve 20 tl civarı satılıyor) gibi malzemelerimi hazırladım. Sorun sadece zaman dı, onu da bu pazar denk getirdim Çok fazla fotoğraf çekemedim ellerim simsiyah olduğu için ama merak eden var ise çok zor bir uygulama değil.


    Söktükten sonra güzelce zımparalıyoruz önceki boyayın ve paslı yerlerin iyice temizlenmesi için.


    Zımparadan sonra bu hale geldi.



    Bu da boyanmış ve bitmiş hali.



    Arka jantıma bakmayın farkettiğim 3000km dir öyle hava da kaçırmıyor




    Benim hoşuma gitti yeni gibi oldu dışarıdan. Kullandıkça umarım bir atma yada bozulma olmaz.
    Çok güzel olmuş. Boyanın yüksek sıcaklığa dayanıklı olanını alman iyi olmuş.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  18. #17538

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    @cbr125cbr
    Bence çok güzel olmuş, yeni egsoz gibi duruyor.
    Kullandıktan sonra yorumlarını eklersen sevinirim. Çünkü egsoz manifold kısmından çok fazla ısınıyor. Acaba boya o kadar yüksek sıcaklığa gerçekten dayanacak mı?

    Benim egsozda da boğaz kısmında ufak ufak paslanmalar görüyorum. Eğer senden olumlu görüş alırsam bende bu egsoz boyama işine girişebilirim.

    Arka jantındaki yamukluk için;
    İşinin ehli bir jant ustası o jantı ısıtıp eskisi gibi düzeltebilir. En fazla hafif renk atması yapar. İyi bir jant ustası bulup jantı düzelttirmeni öneririm. Hiç ummadığın bir anda oradan hava kaçırırsa tüm keyfin bozulabilir.
    Ama kesinlikle ısıtmadan düzeltmeye çalışma, ben ısıtmadan denedim jant çatlıyor Sonra yeni jant almak zorunda kalıyorsun.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  19. #17539

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Şu yazıyı okuyun da kafanız karışsın.

    Neden Repsol Tartışmasız En Üstün Motosiklet Yağı?

    Repsol ürünlerini rakiplerinden öne çıkaran ve "En İyi" olmasını sağlayan koşulları açıklamak için önce size bir takım bilgiler vermek istiyoruz. Aşağıda detaylı olarak açıkladığımız metni okursanız ve karşılaştırma tablolarını kontrol ederseniz sizde Repsol'ün tartışmasız en iyi motosiklet yağlarını ürettiğini görebilirsiniz.
    (Bu metni okumadan önce Kalite Sınıflamaları sayfamızı okumuş olmanızı tavsiye ederiz.)

    Otomobil ve motosiklet yağları farklı olmak zorundadır.

    Otomobil ve motosiklet motorunun ihtiyaçları arasında şüphesiz farklar vardır. Motosikletler, otomobilden farklı olarak motor yağlarını vites ve debriyaj sistemlerinde de kullanırlar. Bu uygulamalar motosiklet yağlarına eşsiz bir stres uygular. Günümüz motosikletlerinin devir ve çıkış güçleri otomobil motorlarının 1.3 - 1.8 katı arasındadır. Bununla beraber motosiklet motorları küçük ve hafiftir. Bu yüzden motosiklet motorları küçük termal kapasiteleri ile motor yağlarına 160 °C'ye varan bir ısı uygularlar. Açıkladığımız bu sebeplerden dolayı motosikletlerde bu motorların çalışma şartlarına uygun üretilmiş motor yağlarının kullanımı muhakkak gereklidir.

    Ayrıca, motosiklet motorlarındaki yüksek ısı ve RPM nedeni ile kullanılacak yağa ZDDP (Zinc Diethyl Dithiophosphate) ve fosfor gibi maddeler kimyasal yıpranma ve yağ oksidasyonunu önlemek için eklenmiş olmalıdır.

    SAE ve API Sınıflamaları

    SAE (Society of Automotive Engineers) ve API (American Petroleum Institute) otomobil ve motosiklet yağlarının derecelendirmesini yapan belli başlı komisyonlardan ikisidir. Pek çok motor yağının üzerinde ya da kılavuzunda SAE (Örn. 10W-40 gibi) ve API (Örn. API SJ gibi) standardizasyon etiketlerini görebilirsiniz. Kaba bir tabirle SAE sınıflaması daha çok yağın viskozite özellikleri ile ilgili iken API sınıflaması daha çok yağın kalitesi ve kullanım amaçları ile ilgilidir. Türkiye'de satılan pek çok yağ bu standartları karşılamaktadır.

    O halde problem nedir?

    Problem API sınıflamasının yıllar içinde ihtiyaçlar ve istekler üzerine değişmiş olmasıdır. SA ile başlayan sınıflama günümüzde SL'ye gelmiştir. Ama asıl problem 1996 yılında SH sınıflamasına geçildiğinde ortaya çıkmıştır.

    Yukarıda belirttiğimiz gibi motor yağlarında çinko ve fosfor gibi koruyucu maddeler vardır. API 1996 yılında SH sınıflamasına geçerken petrol şirketlerinin ve otomobil üreticilerinin isteğini dikkate alarak bu maddelerin oranlarını büyük ölçüde düşürmüştür. Bu uygulama SJ ve SL sınıflamalarında da devam etmiştir.

    Neden API koruyucu maddelerin oranlarını düşürdü?

    Yağlardaki ek koruyucu maddelerin motoru koruduğunu daha önce ifade etmiştik. Ama bu maddelerin katalitik konvertör için aynı etkiyi yaptığını söyleyemeyiz. Bu maddeler katalistin ve emisyon sistemlerinin ömrünü kısaltıyordu. Bu yüzden otomobil üreticileri bu maddelerin oranlarının düşürülmesini talep ettiler. (Böylece emisyon sistemlerine verdikleri 100.000 km garantisi onlar için sorun oluşturmaktan çıkmış oldu) Koruyucu maddeler çok fazla para tuttuğu için bu uygulama petrol şirketlerinin de işine geldi. Böylece her yeni sınıflamayla beraber koruyucu maddeler azaltıldı ve yerlerine sürtünme modifikatörleri eklendi. Bu şekilde önemli ölçüde yakıt sarfiyatı da sağlanmış oldu. (Zamanlamaya dikkat ederseniz son 10 yılda daha az yakıtla daha çok yol gidebilen ekonomik arabaların ne kadar hızlı piyasaya hakim olduklarını görebilirsiniz)

    Kısaca??

    Kısaca, API SH - API SJ - API SL kodlu ürünler otomobiller için yakıt sarfiyatı ve emisyon dayanıklılığı açısından uygun yağlar sınıfını oluştururken çok yüksek devirde ve ısıda çalışmak zorunda olan motosikletler için uygun değildir. Nitekim JASO bu konuya el koymuş ve yeni bir tanımlama getirmiştir.

    JASO ne yaptı?

    JASO (Japan Automobile Standarts Organization) Japonya'da değişik marklardan pek çok araç üzerinde testler yaptı. Bu araçlara deterjan testi, yağlayıcı testi, başlangıç tork testi, egzoz duman testi, egzoz blok testi gibi pek çok test uyguladı. bu testlerin sonucunda pek çok yeni standart belirledi.

    Yağlar için sülfatlanmış kül, buharlaşma kaybı, makaslama satbilitesi gibi pek çok değere ama en çok sürtünme özelliklerine dikkat ederek JASO T 903 standartlarını belirledi. Bu standartları sağlayabilen yağları da dinamik sürtünme katsayısı, statik sürtünme katsayısı ve durma zamanı indeksine bakarak JASO MA ve JASO MB olmak üzere iki gruba ayırdı.

    Bu testlerin orijinal hallerini ve uygulama kılavuzunun orijinalini aşağıda bulabilirsiniz.

    Tablo 1 - Motor Yağı Spesifikasyonlarında Kalite Derecelendirmesi
    Spesifications

    Categories
    API SE, SF, SG, SH, SJ, SL
    ILSAC GF-1, GF-2
    ACEA A1, A2, A3
    CCMC G-4 and G-5

    Tablo 2 - Fizyokimyasal Özellikler
    Item Test Method Limit
    JIS ASTM
    Sulfated Ash, mass% K2272 D874 1,2 max.
    Evaporative Loss, mass% JPI 5S-41-93 D5800 20 max.
    Foaming Tendency, ml
    (Tendency/Stability) Sequence I
    Sequence II
    Sequence III K 2518 D892
    10/0 max.
    50/0 max.
    10/0 max.
    Shear Stability, mm2/s
    xW-30
    xW-40
    xW-50 JPI 5S-29-88
    (Note 1) D6278
    9,0 min.
    12,0 min.
    15,0 min.
    High Temp. High Shear rate
    Viscosity (150deg.C), mPa.s JPI 5S-36-91 D4683 2,9 min.

    Tablo 3 - Test Prosedürleri ve Standart İndeksleri

    Evaluation Item


    Test Procedure
    Standart Index
    MA MB
    DFI (Dynamic Friction Characteristic Index)

    JASO T 904
    1.45 or greater Less than 1.45
    SFI (Static Friction Characteristic Index) 1.15 or greater Less than 1.15
    STI (Stop Time Index) 1.55 or greater Less than 1.55

    Motorcycle Four Cycle Gasoline Engine Oil Performance Classification (JASO T 903)
    Implementation Manual

    Bir ürünün JASO T 903 kalite belgesini alabilmesi için Tablo-1'deki spesifikasyonlardan birine sahip olması, Tablo-2'deki fizyokimyasal özelliklere sahip olması ve Tablo-3'teki sürtünme testlerinden geçmesi gerekmektedir. Tablo-1, Tablo-2 ve Tablo-3'teki tüm özellikleri sağlayabilen ürünler JASO MA kalite belgesi almaya hak kazanırlar. Tablo-1 ve Tablo-2'deki özellikleri sağlayıp Tablo-3'teki özelliklerin hepsini sağlayamayanlar JASO MB kalite belgesi alırlar.

    Sonuç??

    Repsol ürünlerinin hepsi API SG ve JASO T-903-98 (D) TYPE MA kalite belgelerine sahiptir. (Datasheet'lere Ürün Çeşitleri sayfamızdan ulaşabilirsiniz) Yukarıda da açıkladığımız gibi Repsol en iyi motosiklet yağlarını üretmektedir. Yıllardır Moto GP'de Repsol Honda Team olarak alınan mükemmel sonuçlarda bunu desteklemektedir.

    Repsol, motorunuzdan en yüksek performansı almanızı sağlarken aynı zamanda motorunuzu mükemmel bir şekilde korur. Tamamen motosiklet için geliştirilmiş olan ürünlerimiz size her koşulda en yüksek performansı ve en iyi korumayı garanti etmektedir.

    link: http://repsolturkey.com/rivals.html
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  20. #17540
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @cbr125cbr
    Bence çok güzel olmuş, yeni egsoz gibi duruyor.
    Kullandıktan sonra yorumlarını eklersen sevinirim. Çünkü egsoz manifold kısmından çok fazla ısınıyor. Acaba boya o kadar yüksek sıcaklığa gerçekten dayanacak mı?

    Benim egsozda da boğaz kısmında ufak ufak paslanmalar görüyorum. Eğer senden olumlu görüş alırsam bende bu egsoz boyama işine girişebilirim.

    Arka jantındaki yamukluk için;
    İşinin ehli bir jant ustası o jantı ısıtıp eskisi gibi düzeltebilir. En fazla hafif renk atması yapar. İyi bir jant ustası bulup jantı düzelttirmeni öneririm. Hiç ummadığın bir anda oradan hava kaçırırsa tüm keyfin bozulabilir.
    Ama kesinlikle ısıtmadan düzeltmeye çalışma, ben ısıtmadan denedim jant çatlıyor Sonra yeni jant almak zorunda kalıyorsun.
    Ben de merak ediyorum, daha önce okuduğum yazılarda kimi boya atıyor demiş kimi sorunsuz kullanıyorum demiş. Ben de denemeden bilinmez ama her halükarda paslı olmasından iyidir diye düşünüyorum. ( çıkarmadan önce fotoğrafını çekemedim çok fazla paslı değildi aslında hafif hafif sararmaya başlamıştı ) Bu arada sizde de egzoz un arka çıkışının altında küçük bir delik var mı ? Bir tane de söktüğümde farkettim, egzoz borusunun bittiği yerde susturucunun başladığı yerde, alt tarafta aynı boyutta bir delik var, acaba sonradan mı açıldı.

    Jant , eğer istanbulda denk gelirsem öyle birine emin ol ilk işim yaptırmak. Arka değil de benim ön tarafla problemim var, 70 ile giderken geniş ve keskin bir çukura girdim, hatta nasıl takla atmadım diye hala şaşırıyorum.
    Keşan da yan yolda ( keşan ipsala enez yol ayrımı vardır. göbek de denilir ) orada yan tarafta ( asfalt değil stabilize yol, asfalt 10-15 cm yüksekte olduğu için ve o yol da düz gözüktüğünden ve 100-150 mt ileride asfaltla sıfır geldiği için orayı tercih ettim, sakin sakin giderken birden çukuru gördüm elim frene gitti ama 5 mt önümdeki çukura yapılacak çok da bişey yok zıpladım yerimde sadece ama sanırım amortisörlerin bir ayarı bozuldu.
    200 km kadar geldim öyle ne jantta yamukluk ne de lastikte bir yumurta durumu olmadı. Şimdi durduğum yerde ileri geri ön tarafa yüklenince hafif ses geliyor ön taraftan hafif bir gıcırtı. Zaten hala genel bir bakıma ihtiyacı var , tek sorunum zaman


    Bir soru daha eve gidince resmini eklerim, ben de valemoto dan benzin filtresi sipariş ettim ama sendekinden çok farklı daha küçük boncuklu birşey geldi. orada seçtiğim değildi ve sadece arada tül gibi bir parça ve boncuk gibi siyah bir şey var ( mıknatıs olabilir). Onu da bu akşam takıyor olurum muhtemelen.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 36 kullanıcı var. (0 üye ve 36 misafir)

Bu Konudaki Etiketler