Selamlar,
yaklasik bir ay once planladigim Izmir-Bozcaada gezisini yalniz da olsam gerceklestirdim. Asagidaki linkten inceleyebilirsiniz.
http://www.motosiklet.net/forum/etki...ml#post2167007
Selamlar,
yaklasik bir ay once planladigim Izmir-Bozcaada gezisini yalniz da olsam gerceklestirdim. Asagidaki linkten inceleyebilirsiniz.
http://www.motosiklet.net/forum/etki...ml#post2167007
[B]:pale: Part time motorcu :pale:[/B]
Stickerlarıda yine yetkili servislerden alabilirsin. 3-5 Tl fiyatları var yanılmıyorsam. Grenajlara nazaran çok ucuz. Grenaj yan sanayi alınıp, stickerlar orijinal sticker yapıştırılabilir. Sonuçta plastik aksam, motorun yürürü ile alakası yok.
Yanlış hatırlamıyorsam İzmir'den KaptanHasan arkadaşımız bu balatalardan kullanıyordu. "Neredeyse stoppie yapacak kadar iyi" demişti ama daha sonraki yorumları ne yönde bilmiyorum.
Sipariş geçmişsin balatalarını, hayırlı olsun şimdiden, kullandıktan sonra detaylıca izlenimlerini aktarırsan memnun olurumç
K46 güzel çantadır, hayırlı olsun.
Çok güzel gezi olmuş, tebrikler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:35 ----------
Arkadaşlar dün İstanbul - Buz motordan Michelin Pilot Sporty lastiklerden 1 çift sipariş geçtim, bugün lastikler elime ulaştı ve montajını yaptırdım.
Hani bazı arkadaşlar derlerdi "motor virajlara kendiliğinden giriyor çıkıyor sanki" diye, ben pek ciddiye almazdım.
"Lastik lastikdir" diye düşünüyordum ama bugün tüm düşüncelerim alt üst oldu.
Bu michelin acayip bir lastikmiş henüz rodajda olmasına rağmen gerçekten sanki virajları kendisi dönüyor motor.
Lastik değişimi sonrası eve dönüş yolunda ilk viraja girişimde "lan ne oluyor bi dengesizlik var bu motorda" diye düşündüm. Alışmışım IRC'lerin tabiri caizse virajlara dümdüz girmesine. Ama devam eden virajlarda anladımki motor virajlara kendisi yatıp kalkıyor Resmen içimden "ohaa, helal olsun" dedim. Gerçekten beni çok şaşırttı.
İmkanı olan arkadaşlar mutlaka michelinleri denesinler.
Önceki lastiklerim IRC'ydi. Bu kadar fark olacağını hiç tahmin etmiyordum.
Buzmotorda kredi kartına mail order yöntemiyle aldım. Ön ve arka toplam 150 TL tuttu.
13 lirada lastiklerin (İstanbul-Ankara) kargo ücreti.
Montaj ve balans ayarı içinde Ankara'daki Çinici kardeşlere gittim 40 lirada oraya bayıldık. (Biraz fazla geldi ama motosiklet için balans ayarı makinesi sadece burada olduğu için gittim)
Toplam maliyeti 203 TL.
Daha önce sadece lastikler 200-210 TL arasıydı. Şu anda 150 TL ile güzel bir indirimi var. Tavsiye ediyorum.
Michelin ürün etiketleri aşağıda. Lastiklerin sınırlarıda yazdığı için fotoğraflarını çektim. Faydası olabilir.
Ön lastik:
Arka lastik :
Diğer bir forumdan Osman Oğuzhan isimli arkadaşın eklemiş olduğu resimler:
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
aydoganx hocam hayırlı olsun,mişlenlerin sürüş keyfi çok farklı gerçekten...aldığım ilk cbfte mişlen lastikler vardı başka cbf kullananlarla gerçekten çok farklı bi motor sürüyormuşum
Cbf nin arka lastiği 90 90 18 mi ? Ben daha kalındır diyordum
HONDA
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Bende michelin almayı planlıyorum kısmet Parlak asfaltta sabun gibi kayıyor sakuralar.
HONDA
slm arkadaslar michelin bende takmıstım bi ara ancak biraz hızlı bitiyor sanki lastik sizde durum ne takanlar memnunmu..?motoru alınca tekrar takıcam benimkiler 90 90 18 idi ön arkaya aynısını taktım zannediyorum ybr 125 esd dede aynı ebat lastik var...
Önceki lastiğim ön-arka IRC'ydi. 22.08.2009 tarihinde motorum 5.500 km.de iken takmışım.
Şu anki kullandığım Michelin'leri 02.10.2010 tarihinde motorum 22.500 km.de iken taktım.
IRC lastiklerimi 14 ay ve toplam 17.000 km. kullanmışım.
Son 1-2 ayda artık her frenlemede kızaklamayı, virajlarda ise hafif drift yaparak dönmeye alışmıştım.
Hiçbir şekilde güven vermiyordu.
Bu şartlarda michelinler bana 1 yıl yetse kafidir diye düşünüyorum
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Arkadaşlar benim motor 500 km oldu, yağı değiştirmeyi düşünüyorum. Serviste castrol Castrol 10-40 yağ koymayı tavsiye etti. Ben Castrol 10-50 mi alsam diye düşünüyorum, yağ yakma meselesinden dolayı. (kalın olduğundan diye düşündüm belki saçma olabilir ) Sizce hangisi daha iyidir ?
Selamlar,bugün bende yağını değiştirdim shell advance vsx 10-40 koydum(14000km)...serviste 12000bakımında sordum Castrol 10-40 koyduklarını söyledi...yaklaşık 200 ml eksiltmişti...bakalım shell vsx tam sentetik nasıl olucak...kısa bir tur yaptım sesi hemen farketti vitesler daha rahat gibi geldi bana...herkese kazasız sürüşler
Hep Pür Dikkat...
ybr de ön arka aynı ebatlarda 90-90-18
cbf de ön 100-90-18 arka 90-90-18
amortisörlerinizin doğru çalışmasını istiyorsanız orjinal ebatlarından şaşmayın tecrübe ile sabittir özelliklede hondanın arka tek amortisörü kütük gibi oluyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:02 ----------
ben ebc kullandım ön lastiğim de mişlen di stopi ye bile kalkıyordu
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
İsmail hayırlı uğurlu olsun dostum,bende iştaha geldim nasipse 12. ayda kople bakım yapıcam ardından motor için 3 ay yat emri vericem
Toptan bir parça alımı yapmam gerekicek,bunun yanında bende senin gibi michelin takıcam,tabi nasibimde varsa.
Tekrar hayırlı olsun,uzun km'lerce bitmesin
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
ben haziran ayında motorumu aldığımda 29.000 km de servise uğrayıp ilk önce yağını değiştirip öyle çıkmştım yola ve o zaman serviste shell advance vsx 10-40 yağ koydular yaklaşık 1000 km sonra yarım litre eksiltmişti benim cbf, sonra castrol 10 40 denedim onuda 1000 kmde yaklaşık 350 ml eksiltti şimdi ise petrol ofisinin maximoto 15 50 yağını kullanıyorum 1500 km oldu 100 ml kadar eksiltti, benim dikkatimi çeken yağların sınıfı yani shell ve castrol SG sınıfı, şimdiki kullandığım maximoto ise SH sanki SH olunca biraz daha az eksitti gibi geldi bana demekki SJ sınıfı bir yağ bulupta koysam hiç eksiltmeyecek bu arada benim cbf 2007 model ve 32000 km de SG sınıfı yağları acımadan yok ediyo..
Biz ki kula kulluk edip cennete gitme kaygısıyla üç maymunu oynayanlardan değiliz.
motor şu anda 2600 km.'de. her 30 Tl'lik benzin alışımda km sayacını sıfırlıyorum. ilk aldığımda 360, 2.'de 330, 3.'de 290 ve son aldığım benzinle de 285 km yol gittim.
Yani motor gittikçe daha fazla yakmaya başladı. Bunun tersi olması gerekmez miydi?
Sizce nedeni ne olabilir?
Eyvallah Mehmet hocam sağolasın. Eğer mevcut lastiklerin ömrü tükeniyorsa 100-110 lira IRC'lere vereceğine 150 liraya michelin almak çok daha mantıklı.
Ben kışları yat emri vermiyorum, yerde yoğun kar olmadığı sürece sürekli ev-iş arası git gel yapıyorum. Bakalım, kullandıkça yağışlı hava performansını da bildiririm.
Tekrar teşekkürler.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
dostum yağın etkisinden ziyade
dipgaz kullanıp kullanmadığınız önemli,yıllık izinimdeyken 1000 km'de 250 gram yağ eksilten motor
ramazan ayından beri hiç eksiltmedi sadece işe gidip geliyorum aheste aheste.
izindeyken,genelde şehirler arası yollarda 110-120 arası kullandım çok fark ediyor bunuda göz ardı etmeyin
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
selam bu yorumu çok aradım bende 5ay dır kışlık lastik düşünüyordum bi ara aydoganx arkadaşımız (pirelli mandrakaru) lastik önerisinde bulunmuştu ne yalan söylim aydoganx arkadaşın hangi lastikte karar kılacagını takip ediyordum. michelin lastiklerinde karar kılmış yorumunda ise motorun kendisinin virajlara yatıp kalktıgından bahsetmiş yagmurlu havada başımıza iş açmasın gerçi bu tezimide senin yorumun çürütüyor 1ay gibi bir süre sonra bende düşünüyorum aydoganx arkadaşım ilk yagmurlu havadaki izlenimlerini bekliyorum şimdiden teşekkürler lastiklerin hayırlı olsun
Şu an bu konu içerisinde 30 kullanıcı var. (0 üye ve 30 misafir)