Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #17401
    exile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne / İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence çok doğru tercih, bende mobil 15w50 kullandım satmadan önce uzun bir süre, çok memnundum. Motorun sessiz çalışması, vites geçişlerindeki yumuşaklık ve sesizlik, yağ eksiltmiyor olması güzeldi.
    aslında merak ettiğim şuydu genelde 10 40 ve yarı sentetik tercih ediliyor,
    belkide ucuz diye ama, 15 50 ve tam sentetik olması "racing 1 " adı altında model olması acaba bu motora uygun değilmi diye düşündürdü, farklı bir düz mantık ise racingler zaten çok sıkıştırılan yuksek devirlerde kullanılan motosikletler oldukları için ona dayanıyorsa bunada dayanır tarzı bir varsayım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #17402
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elbette 2000 de bir değiştir. 4000 km aynı yağ ile kullanılabileceğini idea edenler olabilir. Sakın aldırma.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:51 ----------



    600-700 km demişsiniz, ve bu özellikle de uzun yolsa yağınız bozulmuş olamaz. Eksik görürseniz tamamlamanız gayet güzel ama 600-700 km gibi erken km lerde yağ değişimine bence hiç gerek yok. Şehir içi kullanım yağın ömrünü daha erken tüketir. Çünki genelde düşük viteslerle o km yapılmıştır. Ve motor o km de zaman olarak daha çok çalışmıştır. Uzun yolda en fazla 600-700 km yol yaptıktan sonra, motoru devirli, sıkıştırarak kullanıyorsanız belki bir miktar yağ yakmış olabilir ama bu km içersinde yağı değiştirmeniz değil, eksiğini tamamlamanız yeterli olacaktır. Piyasada bilinen Castrol, mobil, shell vb motosiklet yağlarından hiç biri 600-700 km de bozulma göstermez. Hangi yağı kullandığınızı bilmiyorum ama her hangi bir yağ için bile bu km lerde bozulma veya değişim gereği oluşsun, hiç sanmıyorum.

    Ayrıca karter tapasının bu sıklıkla devamlı açılıp sıkılması, yakın gelecekte tapa yuvasının deforme olması, yalama olması riski ile sizi karşılaştırabilir.
    Daha önce 2000lere yaklaşırken bakıyordum, yağ eksiltme gibi bir durumu yoktu 10w 40 castrol kullanıyordum, en son 15w40 yağ ile değiştirdim ama 1000li km lerde 200ml civarı yağ eksilttiğini farkettim. Sebebi sj sınıfı yağ kullanmamam da olabilir. (15w40 sj değil sg sınıfıydı sanırım) son 2 keredir 700 lü kmlerde yağını kontrol ediyorum. Haklı olabilirsin Karter tıpası konusunda ama yağ kontol cubuğumun uç tarafı kırık ve o parçayı almadan nekadar eksildiğini kontrol etme şansım yok, bende hem yağ durumunu hem de seviyesini kontrol ediyorum tüm yağı boşaltarak. Zaten 20000 de bu aralar genel bakımını yapmam gerekiyor, şöyle bir haftasonu denk getiremiyorum.

  3. #17403
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı exile adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında merak ettiğim şuydu genelde 10 40 ve yarı sentetik tercih ediliyor,
    belkide ucuz diye ama, 15 50 ve tam sentetik olması "racing 1 " adı altında model olması acaba bu motora uygun değilmi diye düşündürdü, farklı bir düz mantık ise racingler zaten çok sıkıştırılan yuksek devirlerde kullanılan motosikletler oldukları için ona dayanıyorsa bunada dayanır tarzı bir varsayım.
    10w-40 / 15w/50 kullanımı iklim koşullarına göre değişim gösterebilir. Kocaeli İstanbul civarında 15w/50 4 mevsim kullanılabilir. Veya kışın 10w-40 ta olabilir. kışın 15w50 kullanılıyor olmamdaki tek sıkıntı motorun biraz daha geç ısınması idi. Harici bir sıkıntısını yaşamadım. İst. Kocaeli. kışın 10w-40 ta kullanabilir. Dört mevsim 15w-50 de olabilir. O yağlara racing demelerindeki etken 10-40 a nazaran kalın olmaları olabilir. Kalın yağın, daha fazla ısınabilme özelliği ile motorun sıcaklığını daha iyi emerek motoru koruyabilme özelliği ince yağa nazaran daha yüksektir. Her halde racinglerde tam sentetik 15w/50 uygun görülüyor. Bence 10-40 ta olsa 15-50 de olsa tam sentetik tercih et.

    Yanlışım varsa arkadaşlar düzeltsinler veya ilave etsinler.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:23 ----------

    Alıntı cbr125cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce 2000lere yaklaşırken bakıyordum, yağ eksiltme gibi bir durumu yoktu 10w 40 castrol kullanıyordum, en son 15w40 yağ ile değiştirdim ama 1000li km lerde 200ml civarı yağ eksilttiğini farkettim. Sebebi sj sınıfı yağ kullanmamam da olabilir. (15w40 sj değil sg sınıfıydı sanırım) son 2 keredir 700 lü kmlerde yağını kontrol ediyorum. Haklı olabilirsin Karter tıpası konusunda ama yağ kontol cubuğumun uç tarafı kırık ve o parçayı almadan nekadar eksildiğini kontrol etme şansım yok, bende hem yağ durumunu hem de seviyesini kontrol ediyorum tüm yağı boşaltarak. Zaten 20000 de bu aralar genel bakımını yapmam gerekiyor, şöyle bir haftasonu denk getiremiyorum.
    Benim deneyimlerime göre cbf 150 nin yağ eksiltmesinin 3 sebebi var. Ya çok sakin kullandığından km. ren yüksek olduğu halde halen rodajdasın. Ya inanılmaz çok motoru sıkıştırarak uzun süreli yüksek devirli sürüş yapıyorsun. Yada motoru kullanma tarzın karakter olarak, sert ve dip gaz şeklinde ise motorun 0 motor isteme aşamasına girmiş olabilir. İtinasız kullanıldığında (sert, devirli) ne yazık ki cbf te 20-25 binli km lerde yağ eksiltmenin başladığını görüyorum. Ayrıca kullandığın yağlar yarı sentetik veya madeni yağlar mı ?

    Bi kaç sorum olacak. Motorun ilk sahibimisin ? İlk sahibi isen yağ eksiltme baştan beri hep varmıydı ? 2. sahibi isen vb kaç km de motoru aldın ? Aldığında da yağ eksiltiyormuydu =? Kullanım tarzın nasıldır ?

  4. #17404
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10w-40 / 15w/50 kullanımı iklim koşullarına göre değişim gösterebilir. Kocaeli İstanbul civarında 15w/50 4 mevsim kullanılabilir. Veya kışın 10w-40 ta olabilir. kışın 15w50 kullanılıyor olmamdaki tek sıkıntı motorun biraz daha geç ısınması idi. Harici bir sıkıntısını yaşamadım. İst. Kocaeli. kışın 10w-40 ta kullanabilir. Dört mevsim 15w-50 de olabilir. O yağlara racing demelerindeki etken 10-40 a nazaran kalın olmaları olabilir. Kalın yağın, daha fazla ısınabilme özelliği ile motorun sıcaklığını daha iyi emerek motoru koruyabilme özelliği ince yağa nazaran daha yüksektir. Her halde racinglerde tam sentetik 15w/50 uygun görülüyor. Bence 10-40 ta olsa 15-50 de olsa tam sentetik tercih et.

    Yanlışım varsa arkadaşlar düzeltsinler veya ilave etsinler.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:23 ----------



    Benim deneyimlerime göre cbf 150 nin yağ eksiltmesinin 3 sebebi var. Ya çok sakin kullandığından km. ren yüksek olduğu halde halen rodajdasın. Ya inanılmaz çok motoru sıkıştırarak uzun süreli yüksek devirli sürüş yapıyorsun. Yada motoru kullanma tarzın karakter olarak, sert ve dip gaz şeklinde ise motorun 0 motor isteme aşamasına girmiş olabilir. İtinasız kullanıldığında (sert, devirli) ne yazık ki cbf te 20-25 binli km lerde yağ eksiltmenin başladığını görüyorum. Ayrıca kullandığın yağlar yarı sentetik veya madeni yağlar mı ?

    Bi kaç sorum olacak. Motorun ilk sahibimisin ? İlk sahibi isen yağ eksiltme baştan beri hep varmıydı ? 2. sahibi isen vb kaç km de motoru aldın ? Aldığında da yağ eksiltiyormuydu =? Kullanım tarzın nasıldır ?
    ikinci sahibiyim motosikletimin 2007 model, sahibine sormadım daha önce, ilk seferlerde ben de kontrol etmedim yağ eksiltiyormu diye, sakin kullanmaya çalışıyorum düşük devirlerde yani motor öyle çok bağırmıyor genelde. yaklaşık 6000 dir ben kullanıyorum son 3000 de yağı kontrol etmeye başladım. ilk kontrol ettiğimde 50 ml kadar bir eksilme vardı, daha sonra değiştirirken yine kontrol etmedim. En son Bursa- Balıkesir-Bilecik gezisinden sonra ( iki kişi ve virajlı dik yollar ,uludağ yolları gibi ) geldiğimde kontrol ettiğimde 200 ml kadar eksildiğini gördüm.

  5. #17405
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı cbr125cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ikinci sahibiyim motosikletimin 2007 model, sahibine sormadım daha önce, ilk seferlerde ben de kontrol etmedim yağ eksiltiyormu diye, sakin kullanmaya çalışıyorum düşük devirlerde yani motor öyle çok bağırmıyor genelde. yaklaşık 6000 dir ben kullanıyorum son 3000 de yağı kontrol etmeye başladım. ilk kontrol ettiğimde 50 ml kadar bir eksilme vardı, daha sonra değiştirirken yine kontrol etmedim. En son Bursa- Balıkesir-Bilecik gezisinden sonra ( iki kişi ve virajlı dik yollar ,uludağ yolları gibi ) geldiğimde kontrol ettiğimde 200 ml kadar eksildiğini gördüm.
    Motor sizde iken 20 bin km bakımı yaklaşıyorsa sanırım 13-14 binli km lerde motoru aldınız. Bu km zarfında motorun nasıl kullanıldığı çok önemli.

    İlk sahibi tarafından rodaj kurallarına harfiyen uyulduysa, sıkıştırılmadıysa, rodaj doğru yağ ile yapıldıysa, bu dönemde eksilen yağı ihmal edilmeyip tamamlandıysa, yani;motorun rodajı düzgün ve itinalı yapıldıysa, şu an motorunuz mesela 15w50 ful sentetik bilinen kaliteli bir yağ ile, çok aşırı sıkıştırmadığınız taktirde yağ eksiltmemeli. Eğer bu durumda dahi yağ eksiltiyorsa, motor ilk sahibi tarafından rodaj döneminde itinalı kullanılmamış olabilir.

    Yada ikinci bir ihtimal,(Umarım böyledir bu arada) ilk sahibi tarafından motor çok sakin, devirsiz, yağına vb kontrol edilerek gayet uygun kullanıldı. Motor hala rodajda ve yağ yakması devam ediyor. Satmış olduğum cbf yağ yakmayı 25 binde tamamen kesmiş ve motorun rodajının bittiği ise belirgin bi biçimde performans artışı ile kendini göstermişti. Bu arada bir gözlem, yağ eksiltmeyen cbf, yağıda geç kirletiyor. Motor yağ eksilttiği rodaj döneminde iken çok erken km lerde yağ eksilmesi ile birlikte yağ kirleniyordu. Ama şimdi öyle değil. Mesela o zaman 1000 km de iken kirli gördüğüm yağ, şimdi aynı kirlilik seviyesinde iken ortalama 1500-200 km yok yapmış oluyor. Bilmiyorum sizde de böylemi. Buda ilginç bir gözlemdi.

  6. #17406

    Üyelik
    18 Şubat 2009
    Şehir
    Kamboçya
    Motosikleti
    transalp yavrusu
    SELAM CBF ALEMİ , uzun süre oldu yazmayalı, sanırım en sonunda devir saatli paneli de yaptınız sizin elinizden ne kurtulabilirki . kazasız belasız sürüşler dilerim hepinize.
    İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..

  7. #17407
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Alıntı ilhan YAZICI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SELAM CBF ALEMİ , uzun süre oldu yazmayalı, sanırım en sonunda devir saatli paneli de yaptınız sizin elinizden ne kurtulabilirki . kazasız belasız sürüşler dilerim hepinize.
    O çinden geldi, elden getiren bir arkadaş taktı ve kullanıyor tek sorun devir saatli göstergeye o kadar para vermeye değer mi

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:00 ----------

    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor sizde iken 20 bin km bakımı yaklaşıyorsa sanırım 13-14 binli km lerde motoru aldınız. Bu km zarfında motorun nasıl kullanıldığı çok önemli.

    İlk sahibi tarafından rodaj kurallarına harfiyen uyulduysa, sıkıştırılmadıysa, rodaj doğru yağ ile yapıldıysa, bu dönemde eksilen yağı ihmal edilmeyip tamamlandıysa, yani;motorun rodajı düzgün ve itinalı yapıldıysa, şu an motorunuz mesela 15w50 ful sentetik bilinen kaliteli bir yağ ile, çok aşırı sıkıştırmadığınız taktirde yağ eksiltmemeli. Eğer bu durumda dahi yağ eksiltiyorsa, motor ilk sahibi tarafından rodaj döneminde itinalı kullanılmamış olabilir.

    Yada ikinci bir ihtimal,(Umarım böyledir bu arada) ilk sahibi tarafından motor çok sakin, devirsiz, yağına vb kontrol edilerek gayet uygun kullanıldı. Motor hala rodajda ve yağ yakması devam ediyor. Satmış olduğum cbf yağ yakmayı 25 binde tamamen kesmiş ve motorun rodajının bittiği ise belirgin bi biçimde performans artışı ile kendini göstermişti. Bu arada bir gözlem, yağ eksiltmeyen cbf, yağıda geç kirletiyor. Motor yağ eksilttiği rodaj döneminde iken çok erken km lerde yağ eksilmesi ile birlikte yağ kirleniyordu. Ama şimdi öyle değil. Mesela o zaman 1000 km de iken kirli gördüğüm yağ, şimdi aynı kirlilik seviyesinde iken ortalama 1500-200 km yok yapmış oluyor. Bilmiyorum sizde de böylemi. Buda ilginç bir gözlemdi.
    Umarım ikinci ihtimalde dediğiniz gibidir. Bazı soruları ben de merak ediyorum. Bakalım denk gelebilirsek benden önceki sahibi ile uzun uzun soracağım şeyler var. Bilgilendirmeler için teşekkürler bu arada.

  8. #17408
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Alıntı exile adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında merak ettiğim şuydu genelde 10 40 ve yarı sentetik tercih ediliyor,
    belkide ucuz diye ama, 15 50 ve tam sentetik olması "racing 1 " adı altında model olması acaba bu motora uygun değilmi diye düşündürdü, farklı bir düz mantık ise racingler zaten çok sıkıştırılan yuksek devirlerde kullanılan motosikletler oldukları için ona dayanıyorsa bunada dayanır tarzı bir varsayım.
    Merhaba arkadaşım bizim motorlar için yarı sentetik yağ en güzeli çünkü tam sentetik yağ debriyaj balatasında kaçırmaya neden oluyomuş...
    Motosiklette yazın 15 50 , kışın 10 40 yarı sentetik ideal...
    Ben motul un 15 50 yarı sentetik yağını kullanıyorum ( esterli ) 24 tl ve çok memnunum...
    Yardımcı olabildiysem ne mutlu
    İyi günler kazasız sürüşler dilerim

  9. #17409
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı cesur509 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşım bizim motorlar için yarı sentetik yağ en güzeli çünkü tam sentetik yağ debriyaj balatasında kaçırmaya neden oluyomuş...
    Motosiklette yazın 15 50 , kışın 10 40 yarı sentetik ideal...
    Ben motul un 15 50 yarı sentetik yağını kullanıyorum ( esterli ) 24 tl ve çok memnunum...
    Yardımcı olabildiysem ne mutlu
    İyi günler kazasız sürüşler dilerim
    Evet haklsınız ama bu deb. kaçırma ihtimalini hiç yaşamadım tam sentetik yağ kullandığım 10 binlerce km boyunca, ayrıca bunlar motosiklet için özel yağlar, bor, yağ katkı maddesi vb kullanan ark. ların arasında debriyaj kaçırmasından bahsedenler oldu ama, yağ bilinen kerndini kanitlamış bir motosiklet yağı ise tam sentetik olduğundan böyle bi deb. kaçırması yaşanabileceğine ihtimal vermiyorum. Tam sentetik yağın, yüksek sıcaklıklara karşı dayanımı ve eksilmeye karşı gösterdiği direnç, yarı sentetiklerden daha yüksektir. Bu yüzden cbf 150 için bence tam sentetik olmalı diye düşünüyorum. Örneğin Mobil 15w50 tam sentetik yağı bildiğim bir kaç Honda yet. servisi öneriyor ve zaten kendileride atölyelerinde cbf 150 ve diğer motorlarada bu yağı kullanıyorlar.

    Cbf 150 yüksek sıcaklıklarda ve uzun süreli yüksek perf. sürüş yapıdığında yağ eksiltme eğilimi gösterebiliyor. Bu yüzden ben cbf 150 için tam sentetik diyorum. Elbette farklı marka veya model motosikletler ile ilgili yaptığınız yorum doğru olabilir. Size bu konuda katılabilirim.

  10. #17410
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet


    Uploaded with ImageShack.us

    deneme 1..2

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:56 ----------

    arkadaşlar bugün 4,5 saatlik bir uğraş sonunda kazasız belasız xenon montajını bitirmiş bulunmaktayım
    ilk önce açma kapama düğmesinin montajı için gereken yuvayı açıyoruz


    Uploaded with ImageShack.us

    işaretleyip 2mm matkap ucuyla çerçeveyi çürütüyoruz


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    anahtarın oturacağı şekilde tesviye işlemini yapıp yerine oturtuyoruz



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    ilk olarak artı kablosunu akünün sağında bulunan 2 adet sigortadan(bir tanesi kontakla beraber akımı kesiyor buna bağlıyoruz)artı ucunu alıyoruz


    Uploaded with ImageShack.us

    akünün üzerinden motorun sıcak kısımlarına temas etmeyecek şekilde ön tarafa uzatıyoruz



    Uploaded with ImageShack.us

    anahtara bağlayıp oradanda xonun tesisatına bir hat çekiyoruz



    Uploaded with ImageShack.us

    bizim motorun duy'una uygun olarak aldığım için,metehanınki gibi kesme biçme ve silikon dolgusuna gerek kalmadan ampülü monte ediyorum



    Uploaded with ImageShack.us

    şimdi zurnanın zart dediği yere geldim,selektör ve uzun kısa bağlantısı için,sol kütüklüğü söküp bu devrelere ait olan kabloların renklerini tespit ettim.
    devamında depo altından geçen kablo demetinden bu kabloları bulup gerekli bağlantıyı yaptım



    Uploaded with ImageShack.us

    beyni motorun üzerinde bulunduğumu farz edersek sağ granajın altına monte ettim



    Uploaded with ImageShack.us

    hadi elimiz değmişken filtreyide takalım dedik



    Uploaded with ImageShack.us

    yardımları için aydoğanx (ismail) kardeşime teşekkür ederim
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  11. #17411

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yardımları için aydoğanx (ismail) kardeşime teşekkür ederim
    Estağfirullah abi, yardımım dokunduysa ne mutlu
    İşçiliğin çok güzel olmuş, eline sağlık. Açma kapama düğmesini güzel yere gizlemişsin.Önüne gelen düğmeyle oynamaz.

    Yalnız benzin filtresini ters takmışsın gibi gözüküyor,
    Bu şekilde olunca filtreye takılan pislikleri dışarıdan göremezsin.
    Filtrenin üzerindeki ok, benzinin akış yönünü gösterir.

    Bkz. : Benzin filtresinin yönü hakkında yardım..?
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  12. #17412
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Estağfirullah abi, yardımım dokunduysa ne mutlu
    İşçiliğin çok güzel olmuş, eline sağlık. Açma kapama düğmesini güzel yere gizlemişsin.Önüne gelen düğmeyle oynamaz.

    Yalnız benzin filtresini ters takmışsın gibi gözüküyor,
    Bu şekilde olunca filtreye takılan pislikleri dışarıdan göremezsin.
    Filtrenin üzerindeki ok, benzinin akış yönünü gösterir.

    Bkz. : Benzin filtresinin yönü hakkında yardım..?
    Aklıma geldiydide ok işareti koymamış namussuzlar

    ilk fırsatta değiştireyim yönünü
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  13. #17413

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı Dogan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    walla bnde cbf e mercek isterim yapmak ama bunu bi bilenyapsa guzel olur.

    arkadaslar gçen motoru yağmurda sürdüm. ön lastikten inanılmaz ayaklarıma su geldi. arka tekerde pantalonuma cok su atti ve çözümü buldum.

    malzeme: 1 metre yumuşak tır brandası = 8 TL

    Oto Döşemecilerinede biraz rica ve pazarlıkla = 20 TL

    + kola falan alırsanız hora geçer )

    en az 3-4 sene gidicektir.

    yaparkende cektim yaptıktan sonrada buyrun.


    Resimleri Telefonla cektim.bu kadar oldu ancak.
    Güzel bir çalışma ama ben de bu şekilde kullanmamanı tavsiye edeceğim.

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte benim yapmak istediğim bu, Çin diyarından mercekli xenon uygulaması :
    Adamlar yapmış yahu
    Hakkaten güzel olmuş.

    Alıntı exile adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel oldu... 80 6000 dede gayet iyi gidiyor.

    Çok güzel, ama hani bunun economy yazan yeri?

    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum tavsiyelerin için teşekkür ederim

    kullanılması muhtemel tüm ekipmanları aldım(role,açma kapama düğmesi,araya sigorta,kalın kablo,bağlantılar için klips,kablo kelepçesi vs..)

    elime hiç ummadığım bir yerden bir elektrik şeması geçti,voltaj nerden alınacak,role nereye konacak hepsi tek tek resmedilmiş.

    tesisatı korumak adına,bir adet kısa devre tespitinde kullanılan ampüllü test cihazı yapacağım.

    Sonra sakin kafayla girişirim işe

    artık ya yollarım ışıl ışıl olur,yada zifiri karanlık
    İnş güzel bir uygulama olur.

    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Uploaded with ImageShack.us

    deneme 1..2

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:56 ----------

    arkadaşlar bugün 4,5 saatlik bir uğraş sonunda kazasız belasız xenon montajını bitirmiş bulunmaktayım
    ilk önce açma kapama düğmesinin montajı için gereken yuvayı açıyoruz






    anahtarın oturacağı şekilde tesviye işlemini yapıp yerine oturtuyoruz


    ilk olarak artı kablosunu akünün sağında bulunan 2 adet sigortadan(bir tanesi kontakla beraber akımı kesiyor buna bağlıyoruz)artı ucunu alıyoruz


    akünün üzerinden motorun sıcak kısımlarına temas etmeyecek şekilde ön tarafa uzatıyoruz



    anahtara bağlayıp oradanda xonun tesisatına bir hat çekiyoruz



    bizim motorun duy'una uygun olarak aldığım için,metehanınki gibi kesme biçme ve silikon dolgusuna gerek kalmadan ampülü monte ediyorum



    şimdi zurnanın zart dediği yere geldim,selektör ve uzun kısa bağlantısı için,sol kütüklüğü söküp bu devrelere ait olan kabloların renklerini tespit ettim.
    devamında depo altından geçen kablo demetinden bu kabloları bulup gerekli bağlantıyı yaptım





    beyni motorun üzerinde bulunduğumu farz edersek sağ granajın altına monte ettim



    Uploaded with ImageShack.us

    hadi elimiz değmişken filtreyide takalım dedik





    yardımları için aydoğanx (ismail) kardeşime teşekkür ederim
    Hayırlı olsun, zahmetli olmuştur ama değmiştir.

    Senden ricam uzun-kısa ve selktör düğmelerinin renklerini bizimle paylaşsan.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  14. #17414
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir çalışma ama ben de bu şekilde kullanmamanı tavsiye edeceğim.



    Adamlar yapmış yahu
    Hakkaten güzel olmuş.




    Çok güzel, ama hani bunun economy yazan yeri?



    İnş güzel bir uygulama olur.



    Hayırlı olsun, zahmetli olmuştur ama değmiştir.

    Senden ricam uzun-kısa ve selktör düğmelerinin renklerini bizimle paylaşsan.
    ince MAVİ+SİYAH= SELEKTÖR: Xenonun uzun kablosunu köprü atarak takınca çalışıyor.

    MAVİ+BEYAZ=Dinamodan gelen kablo,kesilip dinamo iptal edilecek ve aküden + akım verilecek

    MAVİ+KIRMIZI=bu kablo hafif soyulup araya uzun farın bağlantısı yapılacak
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  15. #17415

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ince MAVİ+SİYAH= SELEKTÖR: Xenonun uzun kablosunu köprü atarak takınca çalışıyor.

    MAVİ+BEYAZ=Dinamodan gelen kablo,kesilip dinamo iptal edilecek ve aküden + akım verilecek

    MAVİ+KIRMIZI=bu kablo hafif soyulup araya uzun farın bağlantısı yapılacak
    teşekkürler.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  16. #17416
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    cümletten iyi akşamlar arkadaşlar

    Yahu çoşkun iki dk yanlız bırakmaya gelmiyorsun, bunu dün yaptım deme kan çıkar
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  17. #17417
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı aparat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cümletten iyi akşamlar arkadaşlar

    Yahu çoşkun iki dk yanlız bırakmaya gelmiyorsun, bunu dün yaptım deme kan çıkar
    yok la bugün öğleden sonra oturdum başına,yanıma 1 demlik çay aldım aheste aheste yaptım.

    sonuç 30 tl montaj parası cepte kaldı + bundan yapacak olan arkadaşlara fikir verebilirim.

    neyin ne olduğunu öğrenmiş oldum
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  18. #17418
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok la bugün öğleden sonra oturdum başına,yanıma 1 demlik çay aldım aheste aheste yaptım.

    sonuç 30 tl montaj parası cepte kaldı + bundan yapacak olan arkadaşlara fikir verebilirim.

    neyin ne olduğunu öğrenmiş oldum
    Bak bendede 1 demlik taze çay var hele buyana doğru bi gelde bakalım nasıl aydınlatıyor
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  19. #17419

    Üyelik
    24 Mayıs 2008
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    '09 CBF 150 Siyah '06 TransAlp Siyah
    Çoşkun abi ;

    Sanırım ampuller bizim duy a uygun kesip biçme gerekmedi?

    Uzun kısamı xenonlar?

    Nerden temin edebiliriz?

    Çok mu? soru sordum
    Motor Kullanırken doğayı izlemeye kalkarsan doğanın bir parçası olursun :)

  20. #17420
    Bruce 65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HONDA - CBF150> 250>...?
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam Bruce;
    Konu gümbürtüye gitmedi, diğer topikte tartışıldı
    Link burada:
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ildi-bile.html
    Selam,ilgine teşekkürler kardeşim sayende aydınlandık...yalnız O fiyata biraz zor...
    Hep Pür Dikkat...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)

Bu Konudaki Etiketler