CBF'lere nazar boncuğu şart ya aksesuar olarak.
CBF'lere nazar boncuğu şart ya aksesuar olarak.
Aynı sesten dolayı motoru aldıktan 1 saat sonra servise gittim dedim vites küçültürken seri bir sekilde çat çat sesi geliyor diye zincire vs. baktılar sorun yok dediler daha sıfır alışması gerek dediler bende tamam dedim çıktım. 2000 km yaklıştım ses falan kalmadı kafana takma zaten sıfır cbf adamın canını biraz sıkıyor ama daha sonra kaymak gibi oluyor motor.
Biraz km yap anlıyacaksın güzel motor olduğunu. Bi kere motor aşırı rahat bugün baya bi gezdim motorla 2 kişi hiç bi yorgunluk yok sonra git gide az yakmaya başladı , motor baya bi serileşti sesi bile değişti sağdon soldan gelen sesler git gide azalıyor yani zamana bırak zaten 1000 km bakımdan sonra farkı direk anlıyacaksın.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
İyi ramazanlar herkese CBF ailesi
Geçtiğimiz gece motosikletimle ıssız bir sokakdan giderken ileriyi görmek için uzunları yaktım. Peşine tekrar kısaları yaktığımda farlarım yanmıyordu.(sadece park lambası yanıyordu) biraz ilerledim ışıksız fakat önümü göremeyince tekrar uzunları yaktım uzunlarda problem yoktu. Kısaya çevirdim hala tık yok yanmıyor.Motoru sağa çekdim bakdım kısalar yanmıo uzunu açıyorum sellektör yapıyorum onlarda sorun yok. biraz gaz verdikden sonra kısa ışık bi anda yandı.Ondan sonra tekrar sellektör yapdım. Uzun kısa yapdım problem kalmadı.
Sebebi ne olabilir bilgisi olan varmı?
Motor Kullanırken doğayı izlemeye kalkarsan doğanın bir parçası olursun :)
Sanada iyi ramazanlar Semih;
Far ampulünün arkasında bir plastik muhafaza kabı var. Ampul yuvasına su vs. almasını engellemek için.
Gidon, en sağ yada en soldayken, elini farın altından içeriye sokarak bu kısma ulaşabilirsin.
Bu plastiği geriye sıyırdıktan sonra ampul soketine bağlanan kabloları göreceksin.
Kablo girişleri oksitlenmiş veya kirlenmişse bu yüzden bahsettiğin sorunu yapıyor olabilir. Çıkartıp güzelce wd40'lı bezle temizleyip tekrar takarsan muhtemelen sorun çözülecektir.
Benim aklıma bu ihtimal geldi. Belki bilmediğim başka sebebide olabilir. Ama büyük ihtimalle oksitlenmedir diye tahmin ediyorum.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Eyvallah İsmail,teşekkür edrim,bende orayı açıp eksoz monte edicektim azdaha
Demek egzantirik gergisi ordan yapılıyormuş.Bu arad Mete abiyede selamlar olsun,özledik beee
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Debriyajı biraz boşluk bırakarak kullanıyorum.O zaman hiçbir sıkıntı olmuyor vites geçişlerinde. Vites değiştirme işini hızlı yaparsanız ve o anda gazı bırakırsanız debriyajsız da geçer. Her km de motosiklet dahada kendne geliyor. Hatta 6000 den sonrası motorun karakteri değişiyor çok performanslı olmaya ve az yakmaya başlıyor.
Jantları boyatmak çok hoş duruyorda buradaki ustalar uçuk fiyatlar çekiyor. Birinin dediğini birisi tutmuyor. Bazıları sprey boya bazıları fırın boyası daha iyidir diyor. 100-150 lira fiyat çekiyorlar.
@muratgün
Siz kaça yaptırmıştınız acaba ?
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
@babaçi
Merkezden kastettiğin sarı renki olan kalipermi? Eğer oysa jantı söktükten sonra kaliperin üstünde 2 tane düz vida var. (Aşağıya resim ekliyorum.)
Bunları düz tornavida ile açıyorsun.
İçinde 2 adet (8" diye hatırlıyorum) alyan anahtarın tutacağı vidalar var.
Genelde bunlar çok sıkı olduğu için önce wd40 sıkıp biraz beklersen kolay sökebilirsin.
Aman bu alyanları sökerken dikkat et diş kaptırma çok pis yerdeler çünkü.
Bunları söktükten sonra ön 2 balatayı çıkıyor zaten.
Sonra kaliperi içeri doğru çekince 2 tane milden çıkarak geliyor.
Takarken de tam tersi.
Çok uzun bir mesaj oldu arkadaşlar, kusura bakmayın [/QUOTE]
sağol ismail kardeşim,jantı sökmem gerektiğini bilmiyordum.balataları çıkartmam gerekmedi,kaliperi yerinden çıkarıp işlemi gerçekleştirdim ve yerine montaj ettim.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
İsmail abi kısa far bugün tamamen iptal oldu. Hiç yanmıyor.
Oksitlenme olup olmadığını nasıl anlarım anlama şansı varmı?
Acaba kısa ampulün kesme istimali varmı?
Motor Kullanırken doğayı izlemeye kalkarsan doğanın bir parçası olursun :)
teşekkürler sağ olun allah razı olsun nazar değmesin
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:45 ----------
evet aynen bende bulup buluşturup taktım 2-3 tane hemen hoş gerçi motoru alalı 1 sene oldu emme daha yeni takabilmişim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:47 ----------
rica ederim ismailcim asıl senin ellerine sağlık aslında ankrada iken yapıcaktım bu boya işini ama manisada iken yapmak nasip oldu çokta hoş oldu acaip beğendim bende vede içime sindi motoru aldığımdan beri siyah rengin jantlarda daha bi güzel durucağını düşünüyordum ve jantların boyalarının atmasıda bahane olmuştu zaten aslında bana
şimdi hacı resimlerde görünen diğer cbfli arkadaşımında h4 tip xenon taktı ve oda açma kapama anahtarı yaptı mecburen ancak benim gibi sağ kütüklüğe değilde sağ tarafa panzalota basit bi delik delip bildiğimiz 0-1 yazan kırmızı düğmelerden taktı ben hiç beğenmedim iyiki kütüklüğe yapmışım dedim hem daha işlevsel hemde daha orjinal oldu bencede ismailcim aynen bi ara diğer arkadaşın taktığı açma kapama anahtarının fotosunuda çekerim
şimdi yanlız şöyle bi durum var bu sağ kütüklüğün montajı acaip çok zahmetli bi iş zaten elektrikten bende anlamam ve pis bi iştir tesisat o yüzden bu sağ kütüklüğün montajı 1 saati geçti sök tak kopar ilave yap kabloya derken çok uğraştırdı çünkü ismail bu riallinin kütüklüğündeki soket sayısı ile bizim orjinal kütüklüğün sayısı malum aynı değil hangisi hangisininkidir derken çok sinir bozuluyor ve kabloları taktığımız büyük soketimizi kesip kablo ilavesi yaptık kısaca iyi bir elektrikçiyle birlikte yapmanız ruh sağlığınız için iyi olur ancak görüntü ve işlevsellik olarak çok hoş oluyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:01 ----------
köftestar özletti kendini mapus damlarında nabıyodur aceppp
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:03 ----------
dostum ben jantlarımı 1 takım olarak değil 3 arkadaş 3 takım olarak yaptırdık sök tak motoru takoza kaldırma işlemi filan oldu haliyle ve motorlarımızı 1 hafta boyacı arkadaşımızın evinde bıraktık gece işten çıktıktan sonra boyama işlerini hallettik ustamızla beraber ve kişi başı herşey dahil 80 tl verdik çok güzel bi fiyata hallettik bayramdan sonra komple pasta cila ve rütüş işlemlerinide yapacak arkadaş ve belkide arka tutacak demirinide boyatabilirim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:09 ----------
kısa far hiç yanmıyor ise kesmiştir o zaman zaten genelde kronik bi şekilde kesebiliyor farı ampülünü değiştirmen yeterli olucaktır sorunun için yanlış bilmiyorsam osram yada philipsin 35 watt ampüllerinden alman daha sağlıklı olur bence
Far kısmının arkasına elini soktuğunda plastik muhafazayı geri çekersen bağlantıları görmüş olurusun. Eğer o kısımla oynadığın zaman kısalar geliyorsa temassızlık vs. olabilir.
Ama daha büyük ihtimal olanda ampulün patlama olasılığı.
Benimde 2 kez şu ana kadar kısa far ampulü patladı.
Ampulün duyunu sola çevirdiğin zaman ise ampul ve duy birlikte sökülür.
Alacağın ampul "S2 , 12V/35/35" olarak geçiyor. Aşağıdaki gibi olacak
Osram'ınki kalitelidir. Kolay kolay patlamaz.
http://www.rialli.com/urunler/motors...-3535-MS10021/
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Devir oldukça yüksekken 3 ten ikiye attığında vites gürültülü ve sert geçer. En uygun vites değiştirme devrini seçtiğinde dişliler yuvalarını karşılıklı olarak daha sağlıklı bulacağından bu ses tamamen azalır veya kaybolur. Bunun zincirin yağlı olup olmaması ile bir ilgisi yok. Kullandığım farklı cbf lerde bu durumu fark ettim, aşağı yukarı her cbf te olabiliyor, mesela kimisi 1 den ikiye takarken 1. viteste çok devir yaptırdığında sert ve sesli geçiyor. Bazı cbf 2 den 1 e düşerken devir yüksek ken bu vites değişimi yapılırsa sert ve sesli bi geçiş oluyor. Tahmin ediyorum devir yüksekken vites dişlilerinin karşı karşıya gelmesi daha güç olduğundan dolayı bu gürültülü geçiş oluşuyor. Bence tatlı vites geçişi için en uygun motor devrine kendinizi alıştırarak bu şekilde kullanın. Yoksa ilerki km lerde tüm vites geçişlerinin sesli, kemikli geçiş halini alması söz konusu olabilir.
Eskiden şıkır şıkır, sessiz çok güzel olan şansımanınızın bu konforu git gide ortadan kalkabilir.
Bu konu ile ilgili çinliyi aramassın, 30 bin km de sattığım kendi motorumun vites geçişleri, sattığım gün ilk günki kalitesinde idi. Ama bahsettiğim gibi şanzımanı zorlamadan, (her cbf için ufak farklılıklar gösterebildiğinden) kendi motorun için uygun vites değiştirme devirlerine kendini alıştırmalı ve bu şekilde kullanmalısın.
Bu arada acaba zincirin bir miktar bol olabilir mi ? Bu sesin kaynağı bi ihtimal bu da olabilir.
Haftasonu biraderin motoruna seger korna taktım. Tavsiye ediyorum arkadaşlar kornanızı değiştirin trafikteki farkedilebilirliğiniz artsın.
Taktığım korna aşağıdaki resmin iki girişli olanı. Eski kornayı çıkartıp yerine bunu takıyorsunuz.
Normalde otomobiller için ikili set olarak satılıyor bunlar.
Teki ince teki kalın ses veriyor, ben sadece kalın ses verenini oto aksesuarcıdan aldım 7,5 TL.
Bu korna tek başına bile orijinalinden en az 3-5 kat daha yüksek sesle ötüyor.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Şu an bu konu içerisinde 25 kullanıcı var. (0 üye ve 25 misafir)