Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Ağustos 2010, 15:15
#16841
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Rica ederim, resimdeki benim
ben yaptığım işlemi söyliyeyim, eski aynanın gidona bağlandığı yerdeki somunu gevşetip, aynayı döndürmek sureti ile çıkarıyorsun
,sonra yeni aldığın aynayı yine döndürerek takıyorsun, somun ile de kontra yapıyorsun sabitlensin diye, ben pense ile sıkmıştım elimin altında anahtar olmayınca, siyah boyası biraz çizildi somunun (siz yapmassınız biliyorum )
. Bir de aynayı ayarlarken uc kısmını biraz yukarı ayarlarsan hem yüksek oluyor hemde geniş açı ile heryeri görebiliyorsun, benim boyum da 184 aynaları hiç alçakta kalıyor diye hissetmedim. Kolay gelsin..
Anlatım için teşekkür ederim. Aynayı takmakta sorunum yok fakat tek anlamadığım muğlakta kaldığım nokta nikelajlı aynayı çıkarırken nikelajlı aynaya ait herşeyi mi çıkarıyoruz yani en dipteki beyaz dalgada mı çıkacak ? Çünkü o çıkarsa ayna çok aşağıda oluyor yani yolda giderken birine çarpacak seviyede oluyor neredeyse. Bu arada motosikletin wiwi aynalarla birlikte çok güzel duruyor , tabii motosikletin üstündekide
Allah kaza bela vermesin.
Reklamlar
-
19 Ağustos 2010, 15:37
#16842
seza35 adlı üyeden alıntı
Anlatım için teşekkür ederim. Aynayı takmakta sorunum yok fakat tek anlamadığım muğlakta kaldığım nokta nikelajlı aynayı çıkarırken nikelajlı aynaya ait herşeyi mi çıkarıyoruz yani en dipteki beyaz dalgada mı çıkacak ? Çünkü o çıkarsa ayna çok aşağıda oluyor yani yolda giderken birine çarpacak seviyede oluyor neredeyse. Bu arada motosikletin wiwi aynalarla birlikte çok güzel duruyor , tabii motosikletin üstündekide
Allah kaza bela vermesin.
Ben wiwileri aldığımda, içinden ekstra bir aparat çıkmadı, ben de anlattığım şekilde vidalı olan yerinden söküp yenisini taktım. Herhangi bir parça çıkarmadım.
Teşekkür ederim beğendiğin için. Amacım tamamen kullanışlılık.
Şu sıralar kaza haberlerini okuyoruz sık sık, aman dikkat edelim. Allah kimseye kaza bela vermesin.
-
19 Ağustos 2010, 15:52
#16843
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Ben wiwileri aldığımda, içinden ekstra bir aparat çıkmadı, ben de anlattığım şekilde vidalı olan yerinden söküp yenisini taktım. Herhangi bir parça çıkarmadım.
Teşekkür ederim beğendiğin için.
Amacım tamamen kullanışlılık.
Şu sıralar kaza haberlerini okuyoruz sık sık, aman dikkat edelim. Allah kimseye kaza bela vermesin.
Anladım. Yardımcı olduğun için teşekkürler eve gittiğimde deneyeceğim.
-
19 Ağustos 2010, 18:49
#16844
cihan_35 adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba. Bir sorum olacaktı. Motosikleti çalıştırıyorum. 15 dk kadar yol gittikten sonra motor blogundan çıtır çıtır (çıtı-çıtı-çıtı-çıtı) diye sesler gelmeye başlıyor. Nedeni ne olabilir? Teşekkürler.
O lanet olası sesle 16000 km gezdim.Defalarca sırf bu ses yüzünden motoru satmaya kalktım.En sonunda sesi kesebildiler.
Ses egzantirik gergisinden geliyor.Gergi değişti ve sibop ayarı yapıldı.Şimdi Hiç anormal ses yok..
Sağlam bi ustaya derdini anlat gergiyi değiştirip sibop ayarı yapsın.Ses tamamen ortadan kalkıyo...
-
19 Ağustos 2010, 19:08
#16845
blue white adlı üyeden alıntı
2009 model siyah , kazasız ,led ısıklandırmalı arka çanta , koruma demiri , yan ayaklık , iridyum buji , ana far xenon , sis farları xenon , uzun ön cam , yeni lastik , paslanmaz dıreksıyon topuzu vs . 3,200 e verdim
Evet ucuza almışsın, hayırlı olsun.
seza35 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Sizlerin önerisiyle giwi marka 2006 ybr aynası aldım (uzun saplı). Fakat bu aynaları takarken nikelajlı aynaları komple mi çıkaracağız yoksa o en alttaki beyaz renkli somunlu dalgayı da sökecek miyiz pek anlayamadım ? O dalgayı söküp takınca ayna çok aşağıda kalıyor. Sökmeyince de biraz üstte gibi kalıyor. Nasıl yapacağım anlayamadım ybr aynası takmış arkadaşlar yardımcı olabilirlerse çok sevinirim.
O dediğin zamazingoya aynak kütüklüğü deniyor galiba. İstersen çıkarma. Ayna daha bi yüksekte oluyor o zaman. Birde ayna her yeri göstermiyor, kör noktalara dikkat et derim, özellikle sollamalarda.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
19 Ağustos 2010, 22:54
#16846
flok adlı üyeden alıntı
Aman kardesim hic bekleme lastik degistirmek icin, o namussuz Durolar beni asfalta yapistirdi gecen ay, disler duruyor ama hamuru sertlesip tas gibi oluyor...Lastikleri cok sevdigim bir arkadasima aldirdim onun soyledigi Buz Motorun cok yardimci oldugu. Daha once de duymustum esnaf insanlarmis, fiyata balans ve montaj dahil degil sanirim o isler icin 15 TL gibi bir sey istiyorlar.
Teşekkürler,en kısa zamanda uğrayacağım...
Hep Pür Dikkat...
-
20 Ağustos 2010, 02:52
#16847
Merhaba herkese.
Öncelikle herkese Hayırlı Ramazan'lar dilemek isterim.Bir süredir foruma giremiyordum. Okul,staj nedenleriyle. Fazla uzatmadan konuma geçmek istiyorum.
Bildiğiniz üzre yeni cbf 150'mi aldım.2200km oldu. Pek gezemiyorum gerçi. Havalar malum gezilecek gibi değil. Yakıt konusunda bir tereddütüm var diyorum acaba fazla mı yakıyor.
Eski cbf'im ile karşılaştırıyorum. O çok daha ekonomik geliyordu. Şimdi tekrar depomu doldurdum. Her depoyu doldurduğumda kullanım sitilim aynı olsa da (tapa gaz) yakıt düşüyor nihayet
İşte sonuçlar.
270 kilometreyi 34 liraya gittim. Bu da 9,4 litre benzin demek. Benzinin litresi 3,610 TL.
Bu da 100 kilometreyi 12 küsür liraya gitmişim demek. 100 km'de 3,4 litre yakıta tekabul ediyor. Daha önceki hesaplamamda 3,8 litre yakmıştım. Kilometre yaptıkça açılıyor demekki.
100 km'de 3,4 de çok ekonomik değil bizim motosikletler için . Sürekli 70-80 gitsem belki 3 litreye düşer . Ancak şehir içi dur kalk çok olduğundan ister istemez yakıt tüketimi artıyor.
Motoron dergisinde okumuştum. Yakıt tüketimi, aracın deposu tam dolu kullanıldığında düşüyormuş. Yani her seferinde depoyu doldurmak akıllıca bir seçim gibi görünüyor. Ne kadar doğru yada yanlış tartışılır. Ama ben her seferinde dolduruyorum artık.
Sizce depoyu tam dolu kullanmanın yakıt tüketimini düşürme gibi bir etkisi olabilir mi ?
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
-
20 Ağustos 2010, 11:08
#16848
ben okadar ince hesaplar yapmadım ama takip ettiğim ortalama 10 lira doldurursam 100, 20 lira doldurursam 200, 30 lira doldurusam 300 km gidiyor ne şekilde kullanırsan kullan ki çoğunda temde dipgaz gidiyorum.seninki biraz fazla yakıyor
-
20 Ağustos 2010, 11:16
#16849
merhaba,
dün 940 km de iken 1000 km bakımına gittim. herşeyine baktılar "konşuk" da ve ayarlandı sağolsunlar. motoru 800 km aldığımda 25 tl lik benzin koymuştum. şu an 181 km de ve çeyrek depo daha var. yani tahminen bi 80-90 km daha gider diye düşünüyorum. dolayısı ile 25 tl lik benzinle hemen hemen 260-270 km yapar diye düşünüyorum. bence kötü bir ortalama değil. daha yeni, sanıyorum motor km yaptıkça yakıt da düşecektir.
-
20 Ağustos 2010, 11:39
#16850
Klavuz
Arkadaşlar,
henüz bir motorum ve ehliyetim olmadığı için (her şey zamanla), motora dair terimlere aşina değilim Bu yüzden yazdıklarınız spesifik şeyler canlandırmıyor kafamda. Motorla ilgili tabirleri (dip gaz, tapa gaz ve daha bir sürü şey) şöyle okuyup adam akıllı öğrenebileceğim, muhabbetlere yabancı kalmayacağım bi kaynak var mı
Bi terimler kitabı gibi bişey. Yoksa da yapsak mı bi tane?
Hayat, arkadaşının motorsikletinin kaç model olduğunu sorarken "how old is she" demektir...
-
20 Ağustos 2010, 11:44
#16851
ottomanlast adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar,
henüz bir motorum ve ehliyetim olmadığı için (her şey zamanla), motora dair terimlere aşina değilim
Bu yüzden yazdıklarınız spesifik şeyler canlandırmıyor kafamda. Motorla ilgili tabirleri (dip gaz, tapa gaz ve daha bir sürü şey) şöyle okuyup adam akıllı öğrenebileceğim, muhabbetlere yabancı kalmayacağım bi kaynak var mı
Bi terimler kitabı gibi bişey. Yoksa da yapsak mı bi tane?
Aşağıdaki konular faydalı olabilir.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...i-sozlugu.html
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...terimleri.html
Dip gaz veya tapagaz aynı şeydir. Gaz elciğinde, boşluk kalmayacak kadar açık konumda tutulmasıdır. Arabadaki gaz pedalını sonuna kadar basmak gibi.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
20 Ağustos 2010, 11:52
#16852
Hayat, arkadaşının motorsikletinin kaç model olduğunu sorarken "how old is she" demektir...
-
20 Ağustos 2010, 12:29
#16853
Orjinal cbf 150 yedek parça
CBF 150 orjina yedek parça artık Beşiktaş Mağazamızda
Adres: Zincirlikuyu'dan Beşiktaş' a inerken, ATV/SABAH binasından 150 metre sonra caddenin solunda. No:48/1
0212 216 20 16
0554 880 05 75
-
20 Ağustos 2010, 12:53
#16854
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Merhaba herkese
Arkadaşlar benim zincir 20000 yaptı, bakımlarını zamanında yapıyorum ama biraz bollaştı, yeni bir zincir buldum oring li işimize yararmı ? çok pahalı gelmedi bana ,yada tavsiye edebileceğiniz başka oringli zincir var mı ? Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...-zincir/detay/
O zinciri alıcağına bunu al çünkü hem markası güzel hem de az fiyat farkı var.
http://www.velomoto.com.tr/urun.php?...5&kategori=104
Benim motorun orjinal zinciri 36000 km de değişti ve Dong bo marka oringli bir zincir ile değiştirdim.14000 kmdir 400km de bir 90 lık yağı fırça ile sürüyorum sonra devam.Sadece bir kez gerdirdim.Eski zincir zırt pırt gerdirme istiyodu..
-
20 Ağustos 2010, 13:10
#16855
ottomanlast adlı üyeden alıntı
İlkine netten göz atmıştım fakat ikincisi çok iyiymiş
Saolasın AydoğanX, yine hızır gibi yetiştin
Rica ederim.
Lafı geçmişken söyleyim DBC markasının oringli zincirini 50 TL'den temin edebilirim. İhtiyacı olan arkadaşlar var ise bana ulaşabilirler.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
20 Ağustos 2010, 15:41
#16856
MRYLDZ adlı üyeden alıntı
Benim motorun orjinal zinciri 36000 km de değişti ve Dong bo marka oringli bir zincir ile değiştirdim.14000 kmdir 400km de bir 90 lık yağı fırça ile sürüyorum sonra devam.Sadece bir kez gerdirdim.Eski zincir zırt pırt gerdirme istiyodu..
AydoganX adlı üyeden alıntı
Rica ederim.
Lafı geçmişken söyleyim DBC markasının oringli zincirini 50 TL'den temin edebilirim. İhtiyacı olan arkadaşlar var ise bana ulaşabilirler.
Teşekkür ederim cevaplar için
Dong Bo ve dbc aynı zincir markası sanırım. Aydoğanx ö.m. den ulaşıyorum sana
-
20 Ağustos 2010, 16:31
#16857
aydoganx
ben de yeniyim. birşey de ben sormak istiyorum. zinciri ne kadar sürede bir (veya kaç km de bir) yağlamak lazım? bunun için ne tip bir yağ kullanmak lazım (marka varsa paylaşırsan sevinirim)? veya hangi sprey yağı alalım??
daha geniş bir soru da olabilir aslında bu konuda. servise gitme aralarında (1000 - 2500-4000 vs gibi) motorumuza kendimiz hangi bakımları kaç km de bir yapmamız lazım? bununla ilgi bir forum vs konusu da varsa linki göderebiirsen sevinirim. selamlar.
-
20 Ağustos 2010, 16:41
#16858
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Dong Bo ve dbc aynı zincir markası sanırım. Aydoğanx ö.m. den ulaşıyorum sana
Evet DBC zaten Dong Bo Chain'in kısaltması.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:35 ----------
dohansen adlı üyeden alıntı
aydoganx
ben de yeniyim. birşey de ben sormak istiyorum. zinciri ne kadar sürede bir (veya kaç km de bir) yağlamak lazım? bunun için ne tip bir yağ kullanmak lazım (marka varsa paylaşırsan sevinirim)? veya hangi sprey yağı alalım??
daha geniş bir soru da olabilir aslında bu konuda. servise gitme aralarında (1000 - 2500-4000 vs gibi) motorumuza kendimiz hangi bakımları kaç km de bir yapmamız lazım? bununla ilgi bir forum vs konusu da varsa linki göderebiirsen sevinirim. selamlar.
Zincir yağlama ve zincirin temizliği ile alakalı mükemmek bir başlık var.
Tüm detayları içeriyor. Tüm arkadaşların okumasını tavsiye ederim.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...uel-subat.html
Ben şu ana kadar, mobil ve motul zincir yağı kullandım, ikisindende memnunum. Özellikle motul janta kesinlikle sıçratma yapmıyor. Tavsiye ederim.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
20 Ağustos 2010, 16:47
#16859
çok teşekkürler hocam. okuyorum dosyayı. zincir yağlamanın dışında sanıyorum başka yapılacak birşey yok servis bakımları arasında değil mi??
-
20 Ağustos 2010, 16:58
#16860
Servis harici kullanıcının en önemli yapması gereken kontrol zaten zincirdir.
Ortalama 300-500 km.de bir yağlamak gerekir. Yağmur yada zor koşullarda sürüş varsa toprak yol vs. gibi daha sık yağlamak gerekebilir.
Bunun haricinde her sürüş öncesi kontrol etmemiz gereken, lastik basınçları ve yağ seviye kontrolüde var. Ön 25 psi, arka lastik ise sadece sürücü varsa 29psi, yolcu veya yük varsa 31 psi olarak ayarlanmalı.
Aslında çok önemli bu lastik hava basıncı kontrolü.
Motorun yakıt tüketimine ve yol tutuşuna doğrudan etkisi olan bir kontrol.
Eğer servis harici bakım oluyorsada;
her 2 bin km.de bir hava filtresi temizliği ,
her 2 bin km.de bir yağ değişimi ,
her 4 bin km.de bir hava filtresi değişimi ,
her 8 bin km.de bir buji değişimi ,
Kilometreden bağımsız olarak her 2 yılda bir fren hidroliği değişimi ,
2 mm altına inmiş fren balatalarının yenilenmesi vs.
gibi periyodik bakımlar var.
Bunları aksatmazsanız, kolay kolay büyük bakım gerektirmez bizim motorlar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:56 ----------
dohansen adlı üyeden alıntı
çok teşekkürler hocam. okuyorum dosyayı. zincir yağlamanın dışında sanıyorum başka yapılacak birşey yok servis bakımları arasında değil mi??
Rica ederim.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)
Bu Konudaki Etiketler