[COLOR="black"][B]Motorumun beygiri Senin Arabana yeter :bounce:
::kalbim:: Hayatımın Anlamı, Ömrüm, Vazgeçilmezim... Başak'ımmm::kalbim:: [/B][/COLOR]
bir de merakımı bağışlayın bu subap ne sebepten ötürü en başından ayarlı gelmiyor da sonradan subap ve karbüratör ayarı gibi bir ayar yapılıyor. sıfır motorun ayar tutmaması ya da her bir kullanıcısının farklı kullanış sitili olması sebbei ile mi böyledir ?
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
CBF 150 ye saat takan var mı?
geçen gün yolda gördüm
tam gösterge panelinde honda yazının üstüne bi dijital saat takmış düşündüğüm gibi.
tak çıkar dijital bi saat ayarlıyabilrmiyiz oraya ve yolda düşermi.bilgisi olan varsa söylesin yoksa bi çözüm bakıcam
Aşağıdaki linkte olan saatten takılabilir.Kasası çift taraflı bantla yapışıyor, saat kısmıda çıkabiliyo diye hatırlıyorum ama emin değilim.Tabi bunu takarsak güneşte ve yağmurda bırakmamak lazım.
http://www.motomaxonlineshop.com/mai...D=0&cat_ID=106
ben casio nun efsane saati var ya asker saati diyorlar onun kordonunu çıkartım, gidonun tam ortasındaki büyük somun yada vida mı derler bilmiyorum oraya çift taraflı bant ile yapıştırdım, hem gayet güzel görüyorum hem de su geçirmiyor. aslında yağmurda daha hiç kullanmadım ama bence gayet kullanışlı oldu.
Sizlere birkaç sorum olcak cbf ailesi.
Öncelikle motor hakında bilgi veriyim motor daha 1300 kmde 1000 km bakımı yapıldı.
Ama bakımdan sonra motor bazen garip hallere giriyor. İlk kafama takılan motoru soğukken çalıştırmak baya bi zorlaştı rahat 20 sn ufak bi gaz vermem gerekiyor hatta bazen daha fazla yoksa motor stop ediyor. Jikle kullanma işini anlamadım zaten motor soğuk çalışmıyor jikle açık marşa basıyorum fakat biraz çalışıp gene stop ediyor gaz verirsem sorun yok onda sonra jikleyi kapatıyorum. Bende artık kesinlikle jikle kullanmıyorum zaten bu havalar için gerek yok ama gaz vermeden çalışmayınca bide öyle deniyim dedim o yüzden kullandım ama bi fark olmadığı için marşa basıyorum ve devamlı ufak gaz veriyorum ancak öyle. Motor çalıştı rolantide gayet güzel hop 1. vitese takıyorum stop ediyor. tek marşta alıyor artık sıcak diye sonra bi sıkıntı yok herşey yağ gibi. Bi sonraki problem motor sıcak gene herşey yolunda ama vites küçültüp yavaşladığımda boğulmuş gibi bi ses geliyor poff diye bazen stop ediyor bazen etmiyor. bu son olay 3-4 kere başıma geldi o kadar. Biraz uzun oldu ama kafama takıldı acayip bi şekilde.
Motorun rölanti devri düşük olduğu için bu problemi yaşıyor olabilirsin.
Motor ideal çalışma sıcaklığiına geldiği zaman, yani en az 5-10 km. yol yaptıktan sonra aşağıdaki şekilde gözüktüğü gibi karbüratörün üstündeki vidadan rölantiyi biraz arttırırsan sorun çözülecektir.
Yalnız kullanım kılavuzunun 2.maddesi evlere şenlik
"Motora bir takometre bağlayın."
Be hey zalim Honda Türkiye, niye Çin'deki devir saatli panelleri getirmiyorsunda bizi motora "takometre" bağlamak zorunda bırakıyorsun?
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Teşekkürler ismail abi gene yetiştin zaten ben artık sana yönelik soruyorum ama özellikle isim belirtmiyorum kişisel algılanmasın diye senin cevap vericeğini bildiğim için bide. Ben yarın denerim peki stop etmesi bu yüzden de o boğulma da mı buna bağlı.
Ayrıca o takometre ne amaçla konmamış çok merak ediyorum madem koymadın para kazanmak için bari yedek parça olarak getir yada gönder. Neyse bu mevzu zaten çok çok tatışıldı ama çözüm yok gibi gözükyor.
Rica ederim
Boğulma olayını net olarak anlayamadım. Vites düşürünce zaten motor kompresyona girmesi lazım hani devir yüksekten aşağı düşer gibi olması lazım.
Hangi aşamada boğulma oluyor tam olarak?
Yavaşlarken -mesela- 80'le giderken kırmızı gördün yavaşlıyorsun.
70-4.vites
50-3.vites
20-2.vites
0-1.vites
şeklindemi düşüyorsun?
Yoksa 5.vitesteyken debriyaja basıp kırmızıya gelene kadar elini debriyajdan çekmiyormusun?
İkinci söylediğim ise rölantiden olabilir. birinci şıkta ise boğulma riski yok gibi birşey.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Abi boğulma olayını söyle anlatayım motor giderken gaz kesme gibi bişey değil motor kompresyona girdiğinde de yapmıyor mesela 2. vites 30 km gidiyorsun yavaşladın 1 e attın durdun kalkıcan gaz verdin poff diye bi ses egsozdan sanki bişey atıyor bazen stop ediyor bazen poff sesinden sonra hemen gaz verince toparlıyor ve bidaha yapmıyor garip bişey bakımdan önce yoktu zaten böle bi olay bakımndan bi 300 km sonra başladı diyebilrim ama 3-4 kere yaptı sadece.
Rölanti ayarından sonra tekrar bunu kontrol etmende fayda var.
Bu son yazdığın emarelerden çıkardığıma göre belki aldığın yakıttan bile olabilir.
Ama önce rölanti ayarını düzelttikten sonra buna bakmalısın.
Hala devam ediyorsa basitten karmaşığa doğru bir çözüm yolu izlenerek sebep bulunabilir.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Evet yakıtta olabilir. Peki sorun yakıttan ise benzin bitince herhangi bi sıkıntı devam edermi karbüratörde veya başka bi yerde. Tamamdır abi rolantiye bakıcaz ona göre değerlendircez sıkıntıları. Bi organizasyonda benim motor daha 300-500 kmde iken rolantimi yüksek bulmuşlardı ama normal olduğunu söyleyende oldu cbf ailesinden. servis düşürdü heralde ama tam ayarı yakalamdan teslim edildi demek.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:34 ----------
İsmail abi harici devir saati tartışıldı mı ? Aradım ama bulamamışta olabilrim. Acaba bizim motora söyle küçük bi devir saati ek olarak takılır mı ?
Arkadaşlar 10.000 km de lastiklerimi metzeler me 22 ile değiştirdim yaz başında.Fakat takılan lastikler 2408 tarihliydi yani 2 yıl rafta beklemiş.çok sonra farkettim.ve şu an açıkçası pek memnun değilim lastiklerden 6000 km dir kullanıyorum.Bundan sonra en iyisini almak istiyorum.Siz neler önerirsiniz.Bide bursa da fazla seçenek yok.Kargo ile istanbuldan falan getirme imkanı olabilir mı
aydoğanx lastiğine kadar jantı soyuyolar bildiğimiz ufak tüpe hortum takmışlar hortumun ucunda ateş püskürten bi kafa var onla iyice ısıttı jantın yamuk tarafını takoz koydu kalın bi tahta sonra cekiçle vurmaya başladı ama usulunce cok abanmadan sonra usta gene ısıttı aynı sekilde gene aynı sekilde cekiçledi sonra el zımpara makinesiyle üstünden yavaş yavaş geçti jilet gibi düzeldi yamuk yeri bulamak zor hiç belli bile olmuyo bitek zımpara yerinden hafif belli oluyo yanlız usta demişti motor jantları kırılgan ısıyı iyi ayarlanmasa kopartır arar orası demişti
2 içten yama jant düzeltme işlemine 20 tl verdim
hacı hayyyy takometresineee yavv kardeşim koysana işte devir saati kacıncı yüzyılda kaldın be magara adamı derler beyaaa
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:49 ----------
dostum aslında metzeller cok guzel bır lastık sadece motor uzerıne calısıyor ybr varken me22 bende kunlanmıstım yenı uretım bır lastıktı cok memnundum hatta alan motoru benden alan abımız bıle o lastıklerı kunlanıyor tık yok masallah ancak senın aldıgın lastıgın uretımı hem tarıh hemde bazı kosullardan dolayı ozellıgını yıtırmıs performansı dusmus olabılır mişlen konusunda cogu kısı hem fıkır memnunıyetsızlık yok fıyat bıraz yuksek gelebılır ama asfaltta mukemmel bence bıraz daha dusuk fıyatlı arıyorsan pırellı ve ırc ler var ancak bence mişlen-pırellı-zorda kalırsam ırc olarak sıralıyorum lastık secımını
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:55 ----------
dostum harıcı devır saatını cok tartıstık ancak ıcraatını bı turlu gerceklestırenımız cıkmadı bazı servıslere gelebılır dendı gelmedı ızmırde bırınde vardı satıyordu fos cıktı yurtdısı çaynadan fılan gelebılırdı oda olmadı bence anca honda kendısı getırırse alın kardesım sızın saatiniz yokmuş derse oyle olup montajı yapılabılır dıye düşünüyorum
Şimdi singapur da bi site gördüm burda link verilmiş biraz bakındım adamlar takmış bi tane honda yazısının oraya zaten fotolar var daha önce konmuş görmüşsünüzdür zaten öyle bişey olabilir. Bi gelişmede şöyle oldu abim taylanda gidicek konuyu bahsettim gidince bakıcak fakat singapur sitesinde okudum uymuyor demiş adamlar zaten uysa singapurdaki adam alır takar dimi neden uğraşsın marka bi ürün almak için.Yani şimdi abim buldu bu devir saatli gösterge panelini aldı geldi fakat takıcak olursak uymama ihtimali çok yüksek ek bi kaç parça takmak gerekicek bi kere durum çok karışık.
1. motoru alalı 6. gündeyim ve kilometre 280'i buldu. Ancak benzin göstergesi şimdiden kırmızı çizgiye yaklaştı bile -bitmedi, ama yaklaştı-. Şimdiden bir şey söylemek yanlış olur belki ama sanırım CBF 150, Titandan biraz fazla yakıyor. Kaldı ki Titan'ın deposu 1 litre daha küçük ve 10 kg. da daha hafif. Siz tam depoyla (13 litre ve yedek hariç) kaç km gidebiliyorsunuz?
2. Arka fren ilk aldığım günden beri bana zayıf geldi. Ama ön fren disk olduğu için ve ben de bu frene alışık olmadığım için arka fren bana öyle geliyor da olabilir. Siz de arka freni zayıf buluyor musunuz?
3. Kasko yaptırırsak kaza masrafları dışında hırsızlık olaylarına karşı da önlem almış oluyoruz, değil mi? Aranızda hiç kasko yaptıran var mı? Varsa ne kadara mal oluyor? Diyelim çalındı, sigorta firması bize ne kadarını öder?
4. Hala rodaj dönemindeyim. Bana servisten 70 km.'yi aşmamamı söylemişlerdi. Ve ben de hiç aşmıyorum. Ama kafam karıştı: rodaj döneminde sorun "hız" mı, yoksa "yüksek devir" mi? Bilen var mı?
Bence yüksek devirle ilgilidir ki 70km hızla giderken acaba devir kaça çıkıyor? Benim gibi yeni başlayacaklar için cbf150de devir saati olmaması çok kötü. Tek hoşuma gitmeyen şey bu devir saati çünkü rodaj döneminde devir için kendime bir limit koyamayacağım. motora alışmamış olacağım için sesinden ne kadar anlayabilirim ki? cbf150 kullanıcıları bu konuda ne düşünüyor? Ben cbf150 almak konusunda kararlıyım...
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
1-Kırmızı ışığa geldi fakat henüz hala bitmiş dediğin yer,bizim motorların en bereketli olduğu yerdir.Tam depo benzin full çizgideyken,atıyorum...iki tur atarsın birde baktın kırmızıda,ama ne hikmetse o kırmızı bitmek bilmez
2007/20.000km.'deki motorumla full dolu depoyla yedek hariç 400/430km.arası değişiyor buda benim kullanış şeklime göre çıkan sonuçlar...Yedek dahil 450/480km.
2-Arka fren öne göre daha zayıf görüne bilir çünki diğer ön fren disk,ikisinin sistemi arasında illaki fark olabilir,ilerleyen zamanlarda alışırsın...
3-Bu soru hakkında hiç bir bilgim yok,buna istinaden sallamayada gerek yok diyip diğer soruya geçiyorum
4-Rodaj,motor parçalarının birbirine alışma dönemidir,bu dönemde yük sek hızlardan kaçınmak makul olandır,zaten serviste bunu sana söylemiş ''70'i geçme''Bu demek değildirki motor 4. vitestede 70 çok rahat görüyor 4'ten yukarı çıkmayim,neden? çünki yukarısında 5. vites var...5. vitese geçersem hızımda buna paralel artıcaktır...Bu yanlış düşünce farklı viteslerde kullanarak ve 70'i geçmiyerek kullanıcaksın...Dikkat etmen gereken,ani kalkışlar,yüksek vitestesteyken,mesela...yavaşladın hızın 25/30 arası fakat vites 3'te,gaz verdiğinde krank kolunun kasıldığını hissedersin,işte bunu yapma...
Geriside zaten motor Honda olduğu için,yapmış olduğun hataları tolera edicektir...
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)