Ferhat'tan (mimoza_cbf) istemiş olduğum CBF150 stickerları bugün elime ulaştı.
Kargo kolisine bir sürü hediye eklemiş. Canım kardeşim beni mahcup ettin.
Buradan da ilgisine ve alakasına tekrar teşekkür ediyorum
Ferhat'tan (mimoza_cbf) istemiş olduğum CBF150 stickerları bugün elime ulaştı.
Kargo kolisine bir sürü hediye eklemiş. Canım kardeşim beni mahcup ettin.
Buradan da ilgisine ve alakasına tekrar teşekkür ediyorum
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Evet kesinlikle tavsiye ederim. Benim motorum 1000 2500 4000 6000 8000 10000 12000 de oraya gitti. Şimdiye kadar hiçbir katakuli görmedim. Bakıma sokarlar, ben daha çayımı almadan çocuklar sehpaya kaldırır. Ben söylemeden İbrahim usta sübap ayarını yapar, karbüratörü temizler. Motoru rahatlıkla bırakıp çayımı içebildiğim bir servis. Ancak ben genede başında durmayı tercih ediyorum, malum 2 birşey öğrniriz belki ustadan.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Herkese merhaba. Bir sorum olacaktı. Motosikletime zincir bakımı yaptım temizledim yağladım ve gerginliğini ayarladım. (dün 10 bin km oldu) Fakat bir sorun oluştu yada sorunun yeni farkına vardım. Tekeri çevirdiğim zaman zincir bir yere geldiği zaman taş gibi geriliyor ve arka teker kasıyor. Giderkende silkeleme yapıyor. Yani zincir bir normal haline geliyor dişlinin bir yerinede gelince geriliyor. Sanırım ön dişli ile arka dişli arasında balans bozukluğu var. Tanıdık bir ustaya gösterdim ön arka dişli ve zincir set olarak değişmesi gerekiyor dedi. Yarın servise götürsem garantiden değiştirirler mi? Yada sen bunu ayarlamışın oynamışsın garanti dışı kalmış mı derler? Teşekkürler.
Hızlanmak motorun işidir, ancak onu durdurmak sürücünün becerisidir.
Arkadaşlar bugün motorumu orta sehpaya alırken orta sehpa kırıldı.Yenisini taktırdım serviste 35 lira..Böyle bir olayla karşılaşanınız oldu mu.Motorum 2009 model 16500 km de
garantiden degismezler dostum, asinan parca garanti kapsami disindadir. fren balatasi, far ampülü, zincir, disli, debriyaj balatasi. bunlar garantiye girmez. daha baska parcalar da vardir ama aklima su an bunlar geldi. senin sorunun bence de komple zincir disli set olarak degismesi gerek.
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
Peki bu honda bu kadar adi parça mı kullanıyor? 10 bin km deki motosikletin dişlisi zinciri aşınacak. Birazdan servise gideceğim. Bakalım ne diyecekler.
Hızlanmak motorun işidir, ancak onu durdurmak sürücünün becerisidir.
Vallahi ben bakmasam bile gözüm arkada kalmaz D&B Motorda. Gider çayımı alırım. İbrahim usta karbüratör vs. söker. 2-3 te soru sorarım motor hakkında ne nedir diye. Sıkılmadan cevaplar. Hatta bazen tutar yardım ederim manetleri falan sıkarım yağlarken =)
Arkadaşlar benimki size tavsiyedir. Tekrar söylüyorum diğer servislere hiç gitmedim. Bana D&B motoru önerdiler ve motor 0kmden beri orada servise giriyor. Çay içerim, kahve isterim yukarıdan gelir. İstersen gider motorun başında durursun, istersen oturur bekleme salonunda çayını içerken TV izlersin. 1200km lik uzun bir yolculuk sonunda servise soktuğum motorun girerkenki ve çıkarkenki ses farkını duymanız lazımdı. Vızır vızır giren motor, oldukça sert ve oturaklı bir ses çıkartarak çıktı servisten. Belirteyim şimdiden benim motor 2000kmde 100-150 ml arası yağ eksiltiyor. Oda eğer çok dip gaz gidersem. Sakin kullanımda 50ml civarı belki o kadar bile değildir...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:08 ----------
10000 deki zincirin aşınması bana biraz garip geldi. Bakım çok önemli bir husus bu zincir olayında. Şehir içi kullanımda 2000-3000 km de bir temizlik ideal. Her şartta 400-500 kmde bir yağlamak zorunlu ztn. Tozlu topraklı yolda en azından 1000km de bir gazyağı ile temizlemek şart. Benim motor 12000 km oldu dişlide en ufak bir aşınma bile yok. Zincir biraz uzadı sadece ( ara sıra agresif kullanımdan ) onunda zincir ayar vidası yarıda. Sanırım 18000-20000 e kadar benim zincirde bir problem oluşmaz. Tamamen kullanıcı ile alakalı...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:12 ----------
2011 cbfler geldi. Eski modellerden hiçbir farkı yok . Honda Türkiye'ye ne zaman adamakıllı bir model gönderecek bilmiyorum..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:14 ----------
Yahu şu ybr aynalarına bende sardım en sonunda. Bizim aynaların hem tipi ofsayt, hemde gerçekten görüş açısı çok dar. Nereden nasıl alabileceğimi fiyat dahil banada bir belirtirseniz çok sevinirim.
Ama en çok merak ettiğim konuda ybr aynaları bizim aynanın yerine cuk oturuyormu. Bir değişiklik yapmamız gerekiyormu ayna üzerinde ?
Arkadaşlar Arka lastiğime çivi batmıştı artçılı yolculuk yaprken yolda dıştan yama yaptırmıştım üzerine 1000 km yaptım dün bakımda hava kaçırdığını gördük sizce lastikçiye gidip içten yamamı yaptırıyım tutarmı bilmiyorum , yoksa zaten değiştircektim duroları yeni lastik mi alıyım Bu pirelli mt 65 yahanın lastikleri diyolar hangisi daha iyidir Pazarbaşı hondayı aradım İRC çiftine 230 takmayla 250 olur diyor DB MOTOR Takmayla BEraber 130+20=150 Diyo Aneste daha ucuz galiba pireliler ne öneririisniz?? sadece arkayımı değiştiriyim yada??
selamlar hürmetler. dostlar ha bu motoru 700 km ye geitrebildim. rodajı bitirmek için bu hafta sonu da bir uzun yol planım var. merak ettiğim bazı arkadaşlar ve kitapçıkta rodaj 500 km dir diyorlar. ben ilk bakımı kaçırmış olabilir miyim acaba. ?
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
Tekeri çevirince zincirin bazı yerlerde gerginleşip bazı yerlerde gevşemesi bende de var. Daha yeni ön arka dişli ve zincir değiştirdim. Kitapçıkta bu durum için yağsız kalan zincirin bazı baklalarında sıkışma oluşup bu gibi bir sorun yaratabileceği yazıyor. Ben de zincir yeni belki alışmadı diye pek üzerinde durmadım. Bugün işe gelirken motorumu tekrar çok sevdim, yağ gibi akıyor ses yok titreşim yok, zincir o ringsiz ama ses yapmıyor. (iris gsx var sarı renk) Maşallah acaba bu sertleşip bollaşma kaplin takozlarından olabilir mi, onları da değiştirdim ama çok sıkı geçiyordu. Gösterge ampullerini değiştirdim geçen, kontrol etmeden takmıştım 2. vitesin lambası herhalde patlak ya da arızalıymış, tekrar sök tak işini gözüm yemedi, gösterge ışıklarını değiştirmenin kolay bir yolu var mı acaba. Bu arada motorun tüm işlerini kendim yapıyorum. Sanırım ekzantirik zincirim de değişmeli (km 16000) sibop ayarını falan kendim yapabilir miyim acaba. Biri yaparken görebilsem keşke.
Hepinize kazasız sürüşler. Fiyat performans olarak çok kıymetli bir motora biniyoruz. Hakkını verelim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:59 ----------
Bence lastiğe yama yapmak pek sağlıklı değil. İmkanın varsa değiştir. Yolda kaldığını düşün, sök tak kolay değil. Uğrayacağın zararı düşün, motoru bırak, lastikçi bul, götür getir sök tak yeni bir lastik almaktan daha pahalıya gelir. Değişirsen için rahat eder en azından.
superkaos benimde jantta yamukluk vardı köşesinde 2 günde bir hava basıyodum lastiğe 45 psi yapıyom lastiği 2 gün sonra 29 psi ye düşüyodu dün bende lastikciye gittim janttan kacırıyo sandım havayı hep jantı ısıtıp düzeltti jilet gibi yaptı ama onun dışında başka yerden hava kaçağı buldu 1.cisi eski bi patlak vardı fitil yaptırmıştım ordan cok az kacırıyodu bi iğne ucu kadar az bi patlak daha vardı onuda buldu 2 sinede içten yama yaptı janta düzeldi lastip bomba gibi şimdi ama jantı sökmüyolar motor tamircilerine söktürüp öyle götürürsen yapıyolar bence içten yamayı yaptır cok sağlam oluyo fitilde bi yere kadar sonra gene cok azda olsa kaçak yapıyo
Zincirin bazı yerlerde bollaşıp bazı yerlerde sıkılaşması aşırı olmadıkça normaldir.
Bu yüzden zincir gerginliği kontrol edilirken bir noktadan değil, arka tekeri çevirip durdurarak farklı 3-4 noktadan yapılmalıdır. (Bu sırada motora bir kişi oturmalı.)
Zincir gergi kontra somunlarını kontrol edin her iki tarafta aynı ölçüde olmalı. Bir taraf fazla sıkılmışsa yine bahsettiğin soruna sebep verebilir.
Eğer dişliler aşınmışsa en mantıklı çözüm zincir ve dişliyi set olarak değiştirmendir. Sakın uzamış zincirden bakla çıkartıp kullanmayın. Zincir sürüş anında birden koparak çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir.
Garantiye girip girmeyeceği servisin insiyatifinde. Ama büyük ihtimalle garantiye sokmayacaklardır. Çünkü zamanla aşınan parçalardan birisi bunlar. (Balata vs. gibi)
Böyle bir sorunla karşılaşmadım. Bence en büyük sebebi motor orta ayaktayken yada yan ayakta park halindeyken üstüne çıkıldığı içindir.
Sonuçta orta ayak motoru dengede tutmak için yapılan bir parça.
Orta ayaktayken veya yan ayaktayken birde motorun üstüne biz çıkarsak orta ayağın yerle temas eden 2 noktasına 130 kilo motoru taşıması için yapılmışken, biz oradaki iki noktaya 130+ 80kg civarı kendi ağırlığımızı eklersek onu taşımasını istiyoruz.
Doğal olarak zamanla metalin dayanıklılığı azalır ve bir gün çat diye kırılır
Çözüm : Motor orta ayakteyken yada yan ayakta park halindeyken üstüne güç vererek oturmayın
Uzun saplı wiwi marka olan yan sanayi YBR aynalarını Metehan ve bir çok arkadaş taktı motorlarına. Ek bir aparata ihtiyaç duymadan takılabiliyor.
Aldığın lastik fiyatları çok pahalı bence.
Michelin ön arka : 180 TL
IRC ön-arka : 100 TL
Pirelli ön arka : 130 TL
üç aşağı beş yukarı fiyatlar genelde bu şekilde. Bilgin olsun.
Tavsiye olarak iki lastiği birden değiştirmeni öneririm. Sadece arkayı değiştirmen ön tekerin yol tutamadığı bir yerde/virajda arka yekerin yola tutunarak highsiding olarak motordan düşmelere sebebiyet verebilir. Bu olay genelde SS motorlarda olsada, sonuçta bizde iki teker üzerindeyiz ve bu bir risk. Yer ile olan temas noktalarımız sadece avuç içi kadar bile olmayan lastiklerimiz. Riskleri minimize etmek önemlidir.
Bu yüzden ön ve arka lastiği aynı marka model ve desende almakta büyük fayda vardır.
İlk bakım 1000 km.de. Daha önce servise gidersen "Niye geldin" demezler. Uzun yola çıkacağını söyleyerek servise erkende gidebilirsin.
Gösterge ışıklarından benim motorda da 3-4 tanesi patlak. zaman bulup ön paneli sökemedim. Kolay yolu varmı bilmiyorum ama ön grenajın herhalükarda sökülmesi gerekli sanırım.
Bende senin gibi elimden gelen tüm bakımları kendim yaparım. Subap ayarı ve egsantrik zinciri değişimi kolay bir iş değil bildiğim kadarıyla.
Bir ara subap ayarını yapmayı kafaya koymuştum. Gittim araya araya sentil çakısı bile buldum aldım. Fakat şu an için motorumda sıkıntı yok hem çekişi gayet güzel hemde yakıt tüketimi normal. 21bin km.ye geldim hgenüz hiç subap ayarı yapılmadı. Gerek subap sesi olsun gerek yakıt tüketiminin artması şeklinde olsun, ihtiyaç duyduğum zaman gözümü karartıp girişeceğim
Geçmiş olsun Aquax. Acaba biraz daha detay verebilirmisin şu jant düzeltme konusunda. Neyle ısıttı usta jantı? Birde neyle vurarak düzeltti acaba?
Benim ön jantımda da 1 mm civarı bir yamukluk var.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Sabah servise gittim. Durumu anlattım. Zincirin ömrünün 10-15 bin km olduğunu bununda kullanıma bağlı değiştiğini söylediler. Eğer 2-3 bin km de böyle bir sorun olsaymış garantiden değiştirirlermiş. Anlayacağınız 10 bin de zincirin bitmesi normalmiş. Bu da zincirin ne kadar kaliteli olduğunu gösteriyor ve bu kaliteyide honda onaylıyor. (13 bin km çin malı cup kullandım ya 2 yada 3kez germişimdir zinciri fakat cbf te her ay zincir geriyorum. Gerdirmek için pay kalmamıştı.) Peki öyleyse yeni set alayım dedim. Fiyatını sordum 90 lira artı 20 lirada işçilik istediler.(bu kadar adi zincire 90 lira çok geldi tabi.) Kalsın diyerek ayrıldım. Sonuç İtibariyle gittim 10 liraya çin malı zincir aldım 10 lira da işçilik verdim. Bütün sorun ortadan kalktı. Motosiklet yağ gibi akıyor.
Hızlanmak motorun işidir, ancak onu durdurmak sürücünün becerisidir.
[QUOTE=AydoganX;2118361]Zincirin bazı yerlerde bollaşıp bazı yerlerde sıkılaşması aşırı olmadıkça normaldir.
Bu yüzden zincir gerginliği kontrol edilirken bir noktadan değil, arka tekeri çevirip durdurarak farklı 3-4 noktadan yapılmalıdır. (Bu sırada motora bir kişi oturmalı.)
Zincir gergi kontra somunlarını kontrol edin her iki tarafta aynı ölçüde olmalı. Bir taraf fazla sıkılmışsa yine bahsettiğin soruna sebep verebilir.
Eğer dişliler aşınmışsa en mantıklı çözüm zincir ve dişliyi set olarak değiştirmendir. Sakın uzamış zincirden bakla çıkartıp kullanmayın. Zincir sürüş anında birden koparak çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir.
Garantiye girip girmeyeceği servisin insiyatifinde. Ama büyük ihtimalle garantiye sokmayacaklardır. Çünkü zamanla aşınan parçalardan birisi bunlar. (Balata vs. gibi)
Böyle bir sorunla karşılaşmadım. Bence en büyük sebebi motor orta ayaktayken yada yan ayakta park halindeyken üstüne çıkıldığı içindir.
Sonuçta orta ayak motoru dengede tutmak için yapılan bir parça.
Orta ayaktayken veya yan ayaktayken birde motorun üstüne biz çıkarsak orta ayağın yerle temas eden 2 noktasına 130 kilo motoru taşıması için yapılmışken, biz oradaki iki noktaya 130+ 80kg civarı kendi ağırlığımızı eklersek onu taşımasını istiyoruz.
Doğal olarak zamanla metalin dayanıklılığı azalır ve bir gün çat diye kırılır
Çözüm : Motor orta ayakteyken yada yan ayakta park halindeyken üstüne güç vererek oturmayın
Uzun saplı wiwi marka olan yan sanayi YBR aynalarını Metehan ve bir çok arkadaş taktı motorlarına. Ek bir aparata ihtiyaç duymadan takılabiliyor.
Aldığın lastik fiyatları çok pahalı bence.
Michelin ön arka : 180 TL
IRC ön-arka : 100 TL
Pirelli ön arka : 130 TL
üç aşağı beş yukarı fiyatlar genelde bu şekilde. Bilgin olsun.
Tavsiye olarak iki lastiği birden değiştirmeni öneririm. Sadece arkayı değiştirmen ön tekerin yol tutamadığı bir yerde/virajda arka yekerin yola tutunarak highsiding olarak motordan düşmelere sebebiyet verebilir. Bu olay genelde SS motorlarda olsada, sonuçta bizde iki teker üzerindeyiz ve bu bir risk. Yer ile olan temas noktalarımız sadece avuç içi kadar bile olmayan lastiklerimiz. Riskleri minimize etmek önemlidir.
Bu yüzden ön ve arka lastiği aynı marka model ve desende almakta büyük fayda vardır.
Sirkeciye sorucam birde orda daha ucuz Hond abayilerine sordum ben..Pirelli mt65 YBRrelere takılan model Durodan daha ince diye hatılıyorum. yanlışmıyım.. aynımı ölüçüsü İRC mi dersin pirellimi Michelin vs nerd ebulurum
Bizim ölçüler belli, bu ölçülerde hangi marka ve tubeless olan türden lastik bulursan bul uygun olacaktır. MT65'lerde bu ölçüde ise (ki öyledir) uygundur.
Ön lastik 2,75 - 18"
Arka lastik 90/90 - 18"
Sadece asfalt kullanımı olacaksa michelin tavsiye ederim. Kullananlardan memnun olmayana rastlamadım henüz.
Diğer önemli bir konu lastiğin üretim tarihi çok önemlidir.
Lastik yanağında 3209 gibi ibareler bulunur. Bu 2009 tarihinin 32. haftası üretimi demektir.
Eski tarihli lastikleri piyasada ucuza bulabilirsiniz, lastiğin dişleri sapasağlam duruyor olsa bile hamuru 3 yıldan sonra özelliğini yitirir ve yolu düzgün tutamaz.
Bu yüzden 2010 üretimi bir lastik almanızda fayda var.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)