selam arkadaşlar,
ben de aranıza katılmak istiyorum da bi yardım ama:) cbf 150 arıyorum temiz. satmaya niyetli arkadaşların mesajlarını beklerim.
selamlar,
dogan
selam arkadaşlar,
ben de aranıza katılmak istiyorum da bi yardım ama:) cbf 150 arıyorum temiz. satmaya niyetli arkadaşların mesajlarını beklerim.
selamlar,
dogan
söylediğim gibi üst kapağın havalandırması gibi duruyor. 2 silindirli motorlarda bundan 2 adet olur. Kapaktaki yoğunlaşan buharın emme esnasında hava filtresinden çekilip yakılması amaçlanır. Eğer piston aşınmış ve kompresyon kaçağı var ise bu borudan gelen yağlı buhar artar hatta hava filtresini bile yağlamaya başlar. Belki bu boruyu tıkayınca kaçan kompresyon oranında bir iyileşme gözleniyordur. Ama bu durum da havalandırılmayan üst kapağın zamanla orada oluşacak yoğunlaşan kirli yağlı buhar ile motorun üst kısımlarında (sübap yayları, eksantirik zinciri vs ) aşırı aşınmaya ve korozyona maruz kalması. Boruyu tıkamak yerine bence güç düşüklüğüne neden olan sorunun nereden kaynaklandığını bulmak (sübap ayarı, piston aşınması gibi) ve onartmak şeklinde olmalıdır. Aksi şekilde yaptığınız gibi uygulamalar kısa vadede işe yarıyor gibi görünse de daha büyük motor hasarlarına neden olabilir. En güzeli bu tür uygulamaları internet ortamından kulaktan dolma bilgiler ile değil, bir teknisyen desteği ile , parçanın işlevini bilerek yapmak daha doğru bir hareket olacaktır. Keşke bir cbf150 servis manueli bulabilsek de kesin olarak o parçanın ne işe yaradığını öğrensek. Ama ben diyorum ki %99 üst kapak ve oradaki parçaların havalandırması. Direk havaya vermek yerine eksoz emisyon kuralları gereği havalandırma motora emiş yapan hava filtresine verilmek suretiyle emisyonun azaltılması amaçlanmış. Belki sizin motor aşırı kompresyon kaybı nedeniyle bu hortumdan aşırı kirlenmiş yağlı buhar vermekteydi ve hava filtresinin ve çektiği havanın kalitesini düşürerek performansın da düşmesine neden oluyordu.
motorumu yeni rektefiye yaptırdım. çok fazla yağ yakıyordu zira. yağ yakma bitti ama bu kesintiler bitmedi. bahsettiğim bu konvertör denilen parçayı iptal etmemi de usta önerdi ve yaptık. bu da en fazla 1 hp lik güç artışı sağlamıştır tahminimce. kesiklikleri tamamen yok etmese de hatırı sayılır bir azalma oldu. bu konuyu daha detaylı araştırma imkanınız varsa istirham ediyorum konuyla ilgili dostları bilgilendirelim.
Geçmiş olsun, motosiklet kullanmak demek risk yönetimini iyi yapmasını bilmek demektir.
Arkadaşlar cevap vermişler ama ben de naçizane ekleyeyim. Motosiklet yeni, sizde yeni yeni alışıyorsunuz motosiklete. Bu sebeple 500 km çok da öenmsemeyin. Çoğu sorun ettiğiniz şey bu süre zarfında ortadan kalkacak.
Hayırlı olsun, senin yeni motorda ne kaçar ama
Aman dikkat et, şimdi gerçek motosiklete binmeye başladın.
NoT: Galiba yeni motosikletin arıza yapmıştı, sıkma canını olur böyle şeyler. İnş. ekonomi olarak eski motorunu aratmaz sana.
Hayırlı olsun.
Öyle galiba.
@ozzy
Hayırlı olsun, daha güzellerine binersin inş.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Arkadaşlar merhaba..Bugün motorun yağını değiştirdim.Tam 1 lt yağ boşaldı karterden yani hiç yağ yakmamış.Motorum 16200 km de ve 1500 km de yağı değiştirdim.Castrol 10-50 full sentetik yağ koydum normaldede zaten sürekli bu yağı kullanıyorum.Bu arada motorum 2009 model ve genelde artçılı kullanıyorum motorumu.Ben 82 artçımda 55 kg.
Bu bilgi için teşekkürler, merak ettiğim sonuçlardan birisiydi.
Castrol 10w-50 Racing motor yağı API ve SJ performans seviyesinde. Yani bizim kullanım kitapçığında belirtilen ve önerilen değerde bir yağ.
Bir de genel olarak motor yağı dünyasında bilinen tam sentetik yağların eksiltme yapmadığı veya çok az eksiltme yaptığı bilgisi üstüne eklenince ideal şartlar oluşuyor ve motor yağ eksiltmiyor diyebiliriz.
Şu anda benim motorumda da SJ'nin üst sınıfı olan SL seviyesindeki Motul 15w/50 yağ var. Henüz 600 km. oldu değiştireli.
Yağ değişimi periyodu gelince benimde merak ettiğim şey bu yağı eksiltip eksiltmeyeceği.
Castrol 15-40 yarı sentetik ve Mobil1 15w/50 tam sentetik ile 2000 km.de genelde 100 ile 150 gr. arası eksiltiyordu.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
arkadaşlarrrr, SATMIYORUM MOTORUMU, ailemle görüştük, motoru satmama gerek kalmıyor nasılsınız dostlar?
[COLOR="black"][B]Motorumun beygiri Senin Arabana yeter :bounce:
::kalbim:: Hayatımın Anlamı, Ömrüm, Vazgeçilmezim... Başak'ımmm::kalbim:: [/B][/COLOR]
Aydoğan hocam aslında ben, dün motul 15 50 yağ almaya gittim.Bursa da zaten tek bir yerde var.2 tane 15 50 yağ vardı motulün.Biri yarı sentetik diğeri sizin linkte verdiğiniz yağ.SL standartlarını karşılayan yağa 39 lira dedi değer yağ 25 liraydı.Adam hangi motora koyacaksınız dedi bende cbf 150 dedim.o zaman hiç gerek yok yarı sentetik olanı alın dedi.Kafam bulandı ve fiyatta fazla geldi açıkçası.Ben castrol 10 50 yi 20 liraya alıyorum.Motorda gerçektende fark oluyosa bir dahaki yağ değişiminde Motul alabilirim..
mucit aratmaz olur mu hiç?
bi debriyaj balata seti bir de pim, debriyajı söktükleri için 4 lt yağ + işçilik 500 kaat veriyorum şu sıralar
bir ay japonyadan parca gelecek diye bekletmeleri de cabası
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
sayın abilerim ben forumda yeniyim sizden bilgi almak istiyorum motorsiklet almak istiyorum ama ybr 125 ile cbf 150 arasında kararsız kaldım bana yardım adermisiniz
honda pazarbaşı 4000 de sübap ayarını yapmadı
4000 bakım ücretine ek olarak artı ücret istedi
buna ücret ödenmiyormuş.
gidip yaptırıcam ücretsiz olarak yine para isterlerse honda merkeze şikayet edicem.
sizde dikkatli olun böyle uyanık servislere karşı.
Öncelikle hoşgeldin forumuza. Sana ufak bir kıyaslama yapayim.
Eğer;
Daha güzel-modern bir dış kasa ve mono süspansiyon,
Ybr 125 e göre bariz daha fazla tork,
Honda'nın yamahayla kıyaslanamayacak servis ağı ve kalitesi istiyorsan CBF 150...
Eğer,
Nispeten daha düşük yakıt sarfiyatı,
CBF 150 ye göre daha kötü, ancak daha hafif ve kullanımı kolay bir kasa
Devir saati
CBF 150 ye göre azda olsa daha ucuz olan yedek parçalar istiyorsan YBR 125 almalısın.
Kısacası şöyle izah edim. Dış görünüşe ve biraz daha fazla torka önem verenler CBF150 ye, motor kalitesi ve servis ağına önem verenler de YBR 125 alıyor. CBF 150 de ise motorun tek sorunu yağ yakması, eğer serviste belirtildiği gibi 2000de bir yağ değiştirirsen hiçbir sorun olmaz.
Ancak şunuda belirtmek isterim, ben bu iki motoru yakın çevremden kullananlardan (bende dahil olmak üzere) bir kere bile yolda kaldıklarını duymadım. Her iki motorda klasmanında oldukça sağlam, kaliteli motor yapılarına sahipler. Ufak tefek farklılıkları olsada olay sadece senin zevkine kalmış.
Garantisini ben burada veriyorum. Extrem sorunlar dışında "HER İKİ MOTOR" DA "PERİYODİK BAKIMLARI" Düzenli bir şekilde yapıldığı sürece "ASLA AMA ASLA" yolda bırakmaz. Ben CBF150 ile İstanbul-Ayvalık arası yolculuk yaptım. 531+70+531 km yaptım. Motor tık demedi. Şimdi seçim senin
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:50 ----------
Reklam yapmıyorum ama D&B MOTOR ümraniyeye git. Orada ibrahim ustayı&gökhan ustayı bul anlat derdini yapsınlar. Ben orada hiç katakuli görmedim şimdiye kadar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:52 ----------
Ah be nesi vardı gül gibi cıbıfının Şimdi mumla arıyorsundur cbf 150 olsada 1 lt yağ koysam diye Şaka bir yana büyük motorun sorumluluğu çok olur, kullanmasıda bakımıda ayrı derttir. Hayırlı uğurlu olsun yeni motorun, kazasız belasız kullan inşallah. Darısı başıma ben bundan sonra cbf600 geçmeyi düşünüyorum. Alıştık artık CBF rahatlığına bidaha öldürseler racing türevi şeylere bindiremezler
Arkadaşlar zincır yağı ne kullanıyorsunuz ve en güzel hangi ürünle zincir temizlenir?
merhaba, 1999'dan beri cg 125 titan kullanıcısıyım. motorsikleti şehir içi ulaşım anlamında kullanıyorum, hız, modifiye, funclup, gurup seyahat falan ilgimi çekmiyor. titanla 11 yıl boyunca sadece kış aylarında 3-4 ay hariç hergün işime gidip geldim. bir kere bile ne tamir gördü ne motor açıldı ne de yolda kaldım. Yalnızca bir kere kaza yaptım ve depoda ezik meydana geldi, ön amortisörler tornadan geçti. Ancak depoyu tamir ettirmeyip yıllarca üstünü kaplatarak gezdim. Ön amortisörler de iflah olmadı. Kısaca 11 yıl boyunca 1 kaza ve motorun sağlamlığı açısından çok şanslıydım sanırım. Kazada sadece kolum kırıldı. Çarptığım taksiyi çekicilerin götürdğünü söylersem sanırım 'şanslıydım' derken ne demek istediğimi de anlatmış olurum.
Neyse işte, 2 gün önce motoru CBF 150'yi satın alacağım yer takas karşılığında aldı. Size belki 'ihanet' ya da duygusuzluk gibi gelecek ama, motoru teslim ettiğimde bir kere bile geriye dönüp bakmadım. Çünkü artık gerçekten eskimişti. Dişli takımının tamamen değişmesi gerekiyordu, ilk aldığım günden beri kullandığım dişli ve zincir takımı (100 tl), ön amörtisörlerin değişmesi gerekiyordu (200 TL), depoda ezik vardı, ışık sistemi, akü, yan ayak gevşekliği, aşırı titreme ve gürültü, motor üzerinde kullanılan bir çok parçanın küflenmesi ve bunun kötü görünümü vb. vb. Yani tüm bu sorunlar sanırım 300-350 TL'ye yenilenebilirdi. O yüzden firma motoru 1400'den kabul etti. (Yani 1750'ye satmış gibi oldum).
CBF 150 hakkında hiçbir fikrim yok. 2 gündür kullanıyorum. Ama titan'dan inip buna binince hiç titreşim olmadığını, motorun oldukça sessiz olduğunu, yol tutuşunun ve ön frenin (disk) daha güvenli olduğunu gördüm. Titan'ın 99'da ilk aldığım zamandan beri görüntüsünü pek beğenmiyordum. Elbette bugün satılan çin işi motolardan çok daha iyiydi, ama motor kısmı sanki boşlukta gibi geliyordu bana. CBF 150'yi bu açıdan daha çok beğendim.
Benzin sarfiyatı konusunda daha henüz bir bilgim yok. Titan'a göre daha iyi olduğu söylendi. Bir de lastiklerin dubleks olduğunu söylediler. Bu lastiklerin patlama olasılığı daha azmış sanırım.
Kısaca şu 2 gündür CBF150'yi kullanırken, Titan'da bulamadığım bir güven ve sürüş zevki yaşıyorum.
Sizlere sormak istediğim şeyler:
1. Rodaj döneminde, en az 2000 km'ye kadar 70'i aşmamam, yokuş yukarı motoru zorlamamam söylendi. Rodaj dönemi konusunda başka önerileri olan var mı? Yağı 1000 km'den önce değiştirsem daha iyi olmaz mı? (Not: ileride hız yapmayı düşünmüyorum)
2. Aynalar şu anda arkamı görmem için uygun. Ama kışa doğru kalın şeyler giydiğimde sanki arkayı görmede güçlükler başlayacak gibi. Bu konuda önerileriniz?
3. Motoru sadece işe gidip gelirken kullanacağım için ön panelde saat olmaması kötü bence. Bu konuda önerileriniz var mı? Küçük bir dijital saat nereden bulabilirim?
Bu foruma yeni üye oldum. Herkese selamlar...
bildiğim kadarıyla bir iki sorunuza cevap vereyim diğerlerini arkadaşlar tamamlar sanırım.
ilk yağı 300-400 km değişmenizi tavsiye ederim zira rodaj döneminde oluşacak metal parçacıklarından bir an önce kurtulmuş olursunuz.
aynalardan şikayetiniz başladığı an uzun saplı ybr aynasıyla sorununu çözebilirsiniz.
tubeless lastikler kolay patlamaz derken yanlış düşünüyorsunuz,aynı şekilde yine patlar fakat yapısından dolayı sizi hareket halindeyken yolda bırakmaz havayı daha az kaçırır.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Aaa, bir de motoru "engine run/off switch" (kırmızı düğmeden mi), yoksa kontaktan mı kapatmaliyız? İkisi arasında bir fark var mı?
(Not: 'babaçi'ye hızlı yanıtı için teşekkürler)
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)