Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Temmuz 2010, 14:46
#16581
Silindirin üzerindeki boru karter havalandırmasıdır sanıyorum. piston sekmanından kaçan yanmamış benzin artıkları üst kapaktaki yağları zamanla inceltebilir ve biriken nem oksitlenmeye neden olabilir. Bunu engellemek için hava filtresinin oradan bir hortum vasıtasıyla emilen temiz hava buradan PCV (pozitif krank havalandırması) valfi yardımıyla emme manifoltuna verilir ve orada yanması sağlanır. Bu hem çevreyi kirletmemek için de faydalıdır. Katalizor ise hızlandırıcı manasındadır. Eksoz içinde yanmamış gazların yüksek sıcaklıklara çıkartılarak hızla yanması sağlanır ve bu sayede eksoz emisyonları düşer.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:30 ----------
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
Silindirin üzerindeki boru karter havalandırmasıdır sanıyorum. piston sekmanından kaçan yanmamış benzin artıkları üst kapaktaki yağları zamanla inceltebilir ve biriken nem oksitlenmeye neden olabilir. Bunu engellemek için hava filtresinin oradan bir hortum vasıtasıyla emilen temiz hava buradan PCV (pozitif krank havalandırması) valfi yardımıyla emme manifoltuna verilir ve orada yanması sağlanır. Bu hem çevreyi kirletmemek için de faydalıdır. Katalizor ise hızlandırıcı manasındadır. Eksoz içinde yanmamış gazların yüksek sıcaklıklara çıkartılarak hızla yanması sağlanır ve bu sayede eksoz emisyonları düşer.
Araçlarda kullanılan katalitik konvertör ise yüksek ısı ve içindeki bazı elementler (platinyum palladyum ve rodyum) sayesinde bir katalitik reaksiyon oluşturarak gazları başka daha zararsız hallere dönüştürürler. 2 yollu ve 3 yollu modelleri en çok görülen çeşitleridir. Gelişmiş dizel araçlarda daha karmaşık modelleri de mevcuttur.2 yollu katalitik konvertör
1. carbon monoxide i carbon dioxide e oksitler: 2CO + O2 → 2CO2
2. Yanmamış hidrokarbonları oksitleri (yanmamış ya da kısmı yanmış yakıtlar) karbon dioksit ve suya çevirir: CxH2x+2 + [(3x+1)/2] O2 → xCO2 + (x+1) H2O (bir yanma reaksiyonu ile)
3 yollu katalitik konvertörler ise
1. Nitrogen oxitleri nitrogen ve oxygen e dönüştürür: 2NOx → xO2 + N2
2. carbon monoxide i carbon dioxide e oksitler: 2CO + O2 → 2CO2
3. Yanmamış hydrocarbon (HC) ları carbon dioxide ve suya dönüştürür. CxH2x+2 + [(3x+1)/2]O2 → xCO2 + (x+1)H2O
Reklamlar
-
29 Temmuz 2010, 15:16
#16582
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
Silindirin üzerindeki boru karter havalandırmasıdır sanıyorum. piston sekmanından kaçan yanmamış benzin artıkları üst kapaktaki yağları zamanla inceltebilir ve biriken nem oksitlenmeye neden olabilir. Bunu engellemek için hava filtresinin oradan bir hortum vasıtasıyla emilen temiz hava buradan PCV (pozitif krank havalandırması) valfi yardımıyla emme manifoltuna verilir ve orada yanması sağlanır. Bu hem çevreyi kirletmemek için de faydalıdır. Katalizor ise hızlandırıcı manasındadır. Eksoz içinde yanmamış gazların yüksek sıcaklıklara çıkartılarak hızla yanması sağlanır ve bu sayede eksoz emisyonları düşer.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:30 ----------
Araçlarda kullanılan katalitik konvertör ise yüksek ısı ve içindeki bazı elementler (platinyum palladyum ve rodyum) sayesinde bir katalitik reaksiyon oluşturarak gazları başka daha zararsız hallere dönüştürürler. 2 yollu ve 3 yollu modelleri en çok görülen çeşitleridir. Gelişmiş dizel araçlarda daha karmaşık modelleri de mevcuttur.2 yollu katalitik konvertör
1. carbon monoxide i carbon dioxide e oksitler: 2CO + O2 → 2CO2
2. Yanmamış hidrokarbonları oksitleri (yanmamış ya da kısmı yanmış yakıtlar) karbon dioksit ve suya çevirir: CxH2x+2 + [(3x+1)/2] O2 → xCO2 + (x+1) H2O (bir yanma reaksiyonu ile)
3 yollu katalitik konvertörler ise
1. Nitrogen oxitleri nitrogen ve oxygen e dönüştürür: 2NOx → xO2 + N2
2. carbon monoxide i carbon dioxide e oksitler: 2CO + O2 → 2CO2
3. Yanmamış hydrocarbon (HC) ları carbon dioxide ve suya dönüştürür. CxH2x+2 + [(3x+1)/2]O2 → xCO2 + (x+1)H2O
vay be açıklama dediğin böyle olur.Sen ya kimya mühendisisin,ya makine en kötü ihtimal lise de bölümün sayısaldır.Helal olsun
-
29 Temmuz 2010, 15:28
#16583
değerli arkadaşlar:
bu katalitik konvertörün görevini şöyle anlaşılır bir lisanla anladığım kadarıyla açıklayayım ben, siz de hata ve eksiklerimi gideriniz.
konvertör egzostan çıkan sıcak havayı tekrar silindirin içine veriyor, çünkü sıcak hava daha sağlıklı bir yanma sağlıyor. tabi bunu yaparken de katalizörden geçen pis gaz arınmış olarak gidiyor silindire. bazı motorlarda bu konvertör egzostun üzerinde olurken bazılarında da direkt olarak silindirdeki egzost çıkışına bağlı oluyor. iyi, hoş, güzel de neden kesiklikler yaptırıyor benim motoruma. tamam bir kaç hp güç kaybı oluyo anladık da niye bu gaz gecikmesi.! ayıptır.
-
29 Temmuz 2010, 16:16
#16584
katalitik konvertörden hiç bir şekilde motora geri dönüş yoktur. Eksozdan çıkan gazlar bu parça yardımı ile yakılır ve daha zararsız hallere dönüştürülür. Eski modeller gaz akışını bir hayli engellediğinden güç düşüşüne de neden olmaktaydı. Bizim cbf150 lerde daha katalitik konvertör yok. Yeni modellerde emisyon kuralları gereği (lambda) oksijen sensörü bulundurmayan 2. yollu katalitik konvertör kullanılmış.
Sizin durumunuzda probleminiz bununla alakalı değil. silindir kapak havalandırması tıkalı olursa performansta düşüş olabileceği söylenir.
-
29 Temmuz 2010, 16:49
#16585
inşallah bu cuma aranızdayım arkadaşlar.
Evren abi motoruna inanılmaz temiz bakmış. 0km motordan daha güzel duruyor. sanırım cila yüzünden
-
29 Temmuz 2010, 17:19
#16586
seannnnn adlı üyeden alıntı
inşallah bu cuma aranızdayım arkadaşlar.
Evren abi motoruna inanılmaz temiz bakmış. 0km motordan daha güzel duruyor. sanırım cila yüzünden
Şimdiden hayırlı olsun diyelim o zaman
-
29 Temmuz 2010, 17:21
#16587
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
katalitik konvertörden hiç bir şekilde motora geri dönüş yoktur. Eksozdan çıkan gazlar bu parça yardımı ile yakılır ve daha zararsız hallere dönüştürülür. Eski modeller gaz akışını bir hayli engellediğinden güç düşüşüne de neden olmaktaydı. Bizim cbf150 lerde daha katalitik konvertör yok. Yeni modellerde emisyon kuralları gereği (lambda) oksijen sensörü bulundurmayan 2. yollu katalitik konvertör kullanılmış.
Sizin durumunuzda probleminiz bununla alakalı değil. silindir kapak havalandırması tıkalı olursa performansta düşüş olabileceği söylenir.
Benimde merak ettiğim bir konuydu. Detaylı anlatım için teşekkürler. Eline sağlık.
seannnnn adlı üyeden alıntı
inşallah bu cuma aranızdayım arkadaşlar.
Evren abi motoruna inanılmaz temiz bakmış. 0km motordan daha güzel duruyor. sanırım cila yüzünden
Hadi hayırlı olsun şimdiden o zaman. Jr'ın motor gerçekten çok temizdi. Forumdan bir arkadaşa nasip olması iyi oldu.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
29 Temmuz 2010, 19:08
#16588
seannnnn adlı üyeden alıntı
inşallah bu cuma aranızdayım arkadaşlar.
Evren abi motoruna inanılmaz temiz bakmış. 0km motordan daha güzel duruyor. sanırım cila yüzünden
Hayırlı olsun motosikletin
-
29 Temmuz 2010, 20:45
#16589
Jr.
Yeni aldığın vz800 hakkında biraz bilgi vermen mümkünmü?...Bu aralar bende buna diş biliyorum...
Mesela yakıtı,torku,beygiri,parçası,yol tutuşu,sürüş keyfi vs.vs.kaç model,kaç km'de kaç para,piyasası...Çokmu sordum yaa
...
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
29 Temmuz 2010, 20:57
#16590
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
katalitik konvertörden hiç bir şekilde motora geri dönüş yoktur. Eksozdan çıkan gazlar bu parça yardımı ile yakılır ve daha zararsız hallere dönüştürülür. Eski modeller gaz akışını bir hayli engellediğinden güç düşüşüne de neden olmaktaydı. Bizim cbf150 lerde daha katalitik konvertör yok. Yeni modellerde emisyon kuralları gereği (lambda) oksijen sensörü bulundurmayan 2. yollu katalitik konvertör kullanılmış.
Sizin durumunuzda probleminiz bununla alakalı değil. silindir kapak havalandırması tıkalı olursa performansta düşüş olabileceği söylenir.
değerli kardeşim cbf 150 de bulunan bu parça katalitik konvertör değilse nedir? ayrıca geri dönüşümü hava filtresine bağlanmak suretiyle mevcut. ve bu parçanın iptali kesintileri azaltmış bulunmakta. bunu bizzat yaşamış bulunuyorum. cbf deki bu parçanın görevini bize yazarsan istifade edecek ve sana minnettar olacağız.
-
29 Temmuz 2010, 21:11
#16591
burdan yakalım :D
şimdiki açıkoturum konumuz katalitör anlaşılan :D
B rh(+)
Aynada Herkesin Baktığı Yabancı
-
29 Temmuz 2010, 21:42
#16592
-
29 Temmuz 2010, 23:21
#16593
Gönlündeki cruiser motorla seni yollarda görmek isteriz oğuzum.
facebook(Fazer Tutkunları)
-
30 Temmuz 2010, 00:30
#16594
BİROL 78 adlı üyeden alıntı
Gönlündeki cruiser motorla seni yollarda görmek isteriz oğuzum.
eyvallah birolum kısmet bakıcaz artık
-
30 Temmuz 2010, 01:07
#16595
mşanveren,
vz800 harika motor da hondadan sonra pişmanım. yaşı nedeniyle debriyaj bölümünde bi sorun çıktı 1 ayda gelecekmiş parçası. 500 lira da masraf çıkardılar. haydi hayırlısı el mahkum ödeyeceğiz.
not: ne motor alacaksanız honda alın. en azından ankarada bu böyle. cruiser isteyen şadova yönelsin.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
30 Temmuz 2010, 03:37
#16596
jr. adlı üyeden alıntı
aga arkandaki dükkanın ismi süpermiş.
neşeli ahmet
herkese sıcacık selamlar! sean kardeşimle anlaştık, kısmetse cuma günü motorum kendisinindir.
eyvallah evren hocam bu arada yeni motorunda hayırlısı olsun inşallah allah kaza bela vermesin maşallah aga şimdi tükkanımız manisada takip işlerinde meşhurdur neşeli ahmet dedin mi herkes bilir ve severler ahmet abide bizi sever sagolsun elemanıda arkadasımdır yanına çay içmeye sohbete ugramıstım bı foto cekıverdık hemencık cbflerımızle eklıyeyım ıstedım bende
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:30 ----------
stand_by adlı üyeden alıntı
Dostlar merhaba.
Dün arkadaşım benim cbf'e 97oktan yakıt koydurmuş full depo,sizce bir zararı olurmu? 95 in üstüne eklenen 97 oktan motor parçalarına bir zarar verebilirmi?
Birde; jantlarda ve plastik bölgelerde boyaya zarar vermeden komple temizlik nasıl yapabilirim,önerebileceğiniz bir ürün ,yöntem varmıdır?
üstad 125 ccye kadar 97 oktan oktanın kunlanılmasını pek tavsıye etmıyorlar ancak bızımkıler zaten 150 cc bı sıkıntı yaratmaz bende arada kunlanıyorum 97 oktanı sıkıntı yok jantlar için gazyagını kunlanabılırsın ben oyle yapıyorum plastık ve grenaj kısımlarınıda en guzelı polısh pasta yada cila yaparak parlatman daha verımlı olucaktır yada grossmarketlerde bazı araç temızleme kımyasallarında kunlanabılırsın
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:35 ----------
seannnnn adlı üyeden alıntı
inşallah bu cuma aranızdayım arkadaşlar.
Evren abi motoruna inanılmaz temiz bakmış. 0km motordan daha güzel duruyor. sanırım cila yüzünden
dostum hayırlısı olsun şimdiden hoşgeldin
-
30 Temmuz 2010, 03:37
#16597
muratgün adlı üyeden alıntı
çok teşekkür ederim üstadım
-
30 Temmuz 2010, 03:39
#16598
-
30 Temmuz 2010, 11:34
#16599
Bu sabah işe gelirken dip gaz giderken egzos patladı 5-6 kere sanırım. Bunu neden yapar. gazı kesince toparlıyor ama gaz verincede tekrarladı.
Birde sabahları jigle cekmeden stop eder oldu.
6500 km de bakımları full yapıldı.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
30 Temmuz 2010, 11:58
#16600
jr. adlı üyeden alıntı
mşanveren,
vz800 harika motor da hondadan sonra pişmanım. yaşı nedeniyle debriyaj bölümünde bi sorun çıktı 1 ayda gelecekmiş parçası. 500 lira da masraf çıkardılar. haydi hayırlısı el mahkum ödeyeceğiz.
not: ne motor alacaksanız honda alın. en azından ankarada bu böyle. cruiser isteyen şadova yönelsin.
Eyvallah...
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 44 kullanıcı var. (0 üye ve 44 misafir)
Bu Konudaki Etiketler