arkadaşlar motorun yağını klora 10-40 la değiştirdim uygunmudur
arkadaşlar motorun yağını klora 10-40 la değiştirdim uygunmudur
Dün motosikletimin 8000 km bakımını yaptırdım. 10W40 motor yağı 17tl. Hava filtresi 9.52tl. Buji 17.58tl. (Neden bu kadar pahalı anlamadım markası bosch) Tapa pulu 3tl. 1.2 saat işçilik 30.60tl. sibop ayrı gerekiyordu onuda yaptırdım. KDV dahil toplamda 91.69tl tuttu. Geçmiş olsun.
Hızlanmak motorun işidir, ancak onu durdurmak sürücünün becerisidir.
Selamlar CBF ailesi,bende bu hafta 12000 km bakımını yaptıracam,haziran 29 da da vize bitiyor,ilk vizeye gidicez hayırlısıyla...
Acaba 12000 bakımda neler değişiyor bilgisi olan varmı?
Hep Pür Dikkat...
Kullanım klavuzunda hava filtresi ve yağ olarak gösteriyor.
benim makina satılık 3000 tl ye b ırakırım alacak arkadaşlara 9200 km,yan ayak,uzun kappa cam,40 lt kappa çanta,motor koruma,ön koruma,siyah.
Bu markayı ilk kez duydum, internetten biraz araştırınca motosiklet için yağ üretmediklerini gördüm.
API-SJ ve JASO standartlarında bir yağ kullanmalısın. Senin kullandığın yağ otomobiller için tasarlanmış bir yağ.
Kullanım kılavuzunda önerilen değerlerin nasıl dışına çıkar bir yetkili servis anlamıyorum. Kılavuz NGK demiş yetkili servis Bosch takıyor.
Kullanım kılavuzumuza göre NGK serisi buji kullanmamız gerekiyor.
Bosch bujide elbet iyidir ama hangi kodda olan buji NGK ile eşdeğer çalışma sıcaklığı vs. gibi değerlere uygun, muamma ??
Buradaki bağlantıda CBF 150 Bosch buji demiş 4,3 TL ama bahsettiğim gibi bizim motora neye dayanarak uygun diyorlar? Sadece diş tuttu ateşleme yapıyor diye buji seçilirse motorun ömrü ciddi ölçüde zarar görebilir. Hadi burası (linkini verdiğim rialli) parça satışı yapan yer ama yetkili servis bu işlemi neye dayanarak yapıyor?
Birde kullandıkları yağın markası ve modelini yazabilirmisin ?
Standart yağ değişimi + hava filtresi değişimi + zincir gerginlik ayarı + ufak tefek yağlama vs. işlemleri yapılır.
8 binde bir buji değişir. Eğer 8 bin.kmde değişmişse bundan sonra 16 binde değişmesi lazım. 12 bin. bakımında ekstra yapılan bir şeyyok diye biliyorum.
Selam, motorunun resmini buraya koyabilirmisin acaba? Kappa camı merak ettim.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Şimdi farkettim varmış
Ürün SG sınıfında yani bizim cbf150'ler için önerilen yağ sınıfında değil
En az SJ veya daha üst standartlarda olmalı.
10w/40 ve 15w/40 Klora markanın ikiside bicim cbf150'nin standartlarını karşılamıyor.
Bundan sonraki yağ değişimlerinde daha kaliteli ve SJ sınıfı bir yağ kullanman motor sağlığı açısından daha iyi olacaktır.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Bu benim tavsiye edebileceğim tek yağ. Servisim olan D&B motor bu yağdan koyuyor. Biraz piyasa araştırması yaptım ve sanırım bizim cıbıflara bundan daha iyi bir yağ yok.
- 15w-50 olması yaz aylarında daha rahat kullanım sağlıyor (vites geçişleri vs.)
- Tam sentetik bir yağ, temizlik ve yağlama görevini çok iyi yapıyor.
- Fiyatı öyle ahım şahım pahalı değil, ayrıca markasıda bilindik ve güvenilir.
- Vee en güzeli yağ SJ standartlarında ve moturumuzun önerilen standartlarına uyuyor.
Beyler rica ediyorum şu yağ mevzusunu tatlıya bağlayalım. Bence en uygun yağ budur. Yağı ihmal etmeyelim. 3-5 kuruş için motorun en önemli gıdasını mahrum etmeyelim. Alın 2000-3000 geçirmeden değiştirin. Motorun uzun vadede sağlıklı çalışmasının en kolay ve masrafsız yollarından biri yağ kalitesi ve değişimleridir. Sevelim biraz motorlarımızı
Benim motorda da şu anda Mobil1 15-50 racing var, yukarıdaki resmi olan.
Memnunum ama birde Motul 15-50'yi deneyeceğim. Merak işte
Şu anda 19700 km.deyim, 20 bin bakımım yaklaşıyor.
Bu yağ SJ'nin üst sınıfı SL standartlarını karşılıyormuş.
25 TL'ye buldum bakalım, değişimden sonra gözlemlerimi aktarırım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:52 ----------
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:54 ----------
Şu bilgiler gayet aydınlatıcı olmuş :
Klora firmasının web sitesinden Teknik açıklamalar kısmından alıntıdır.
En alttaki iki sınıf yağları gönül rahatlığıyla kullanabiliriz.
SA Katıksız madeni yağ (ML)
SB Oksidasyonu ve yatak korozyonunu önleyen katıklı benzinli motor yağı (MM)
SC American otomobil imalatçıları 1964 yılı garanti testlerinden (MS) geçen, aşınma, oksidasyon, pas ve korozyon önleyen, depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.
SD American otomobil imalatçıları 1968 yılı garanti testlerinden (MS) geçen, SC'den daha iyi aşınma, oksidasyon, pas, korozyon önleyen ve depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.
SE American otomobil imalatçıları 1972 yılı garanti testlerinden geçen, SD'den daha iyi aşınma, oksidasyon, pas, korozyon önleyen ve depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.
SF American otomobil imalatçıları 1980 yılı garanti testlerinden geçen, SE performansına ek olarak daha iyi aşınma ve oksidasyon önleyen, daha iyi depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı.
SG American otomobil imalatçıları 1989 yılı garanti testlerinden geçen, SF performansına ek olarak daha iyi aşınma ve oksidasyon önleyen, daha iyi depozit kontrolü sağlayan benzinli motor yağı. m
SH American otomobil imalatçıları 1994 yılı garanti testlerinden geçen, SG performansına ek olarak testleri ve üretimi CMA (Chemical Manufactures Association) protokoluna uygun yapılan benzinli motor yağı.
SJ American otomobil imalatçıları 1996 yılı garanti testlerinden geçen, SH performansına ek olarak daha az uçucu, katalistlerle daha fazla uyumlu, düşük sıcaklık özellikleri daha yüksek olan benzinli motor yağı.
SL Amerikan otomobil imalatçıları 2001 yılı performans testlerinden geçen, SJ performansına göre daha az uçucu, katalistlerle daha fazla uyumlu, yağ değişim periyodu kapasitesi daha yüksek, korozyon ve oksidasyon önleme ile depozit kontrolü özellikleri daha fazla geliştirilmiş benzinli motor yağı.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Beyler,busıralar aranızda cbf150'sini muayneye götüren oldumu?
Oldu ise ücretini buraya yazarsa sevinirim...Benim muaynem dolmasına 15/20gün kaldı...
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
http://www.tuvturk.com.tr/content/default.aspx?cid=69
Bu sitede 2010 yılı ücreti KDV dahil 64,90 TL olarak belirtilmiş.
Ruhsatta zaten muayene yeri işlenecek boş yer vardır, sorun olmaz.
Ödenmemiş trafik cezası veya MTV borcu varsa TÜV'e gitmeden onları halletmelisin.
www.gib.gov.tr'deki internet vergi dairesinden plaka ile sorgulama yapabilirsin.
15 gün kaldıysa şimdiden tüvtürk sitesinden "online randevu" alırsan iyi olur. Genelde Ankara'da 10-12 gün sonrasına sıra veriliyor.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Eyvallah İsmail.
Şimdi burda böyle yazıyor,fakat muayneye gittiğinde memur ''zırt parası,pırt parası,cırt parası...eeeee total:100tl.demesin''
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
arkadaşlar mevcut aydınlatmanın hali içler acısı
xenon dışında geliştirebileniniz varmı? bugün h4 uzun kısa olanlarını sordum 170 tl dediler.
montajıda öyle tak çıkar yapılacak bişi değil sanırım,, ne yapacaz
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
kesinlikle hayır usta ücret sabit olmakta sadece eger benim gibi muayene süresini geçirmiş isen ki sen geçirmemişsin daha o zaman aylık faiz uygulanıp 64.90 olan muayene ücretine ekleniyor ve hepsi hesaplanıyor ama şu andaki masrafın 64.90 sadece tüvtürk vize istasyonuna gitmeden önce sigortanıda kontrol etmeyı unutma sıkıntı olmasın
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:07 ----------
üstad aydınlatma konusunda çok tartıştık istersen benim gibi h7 tip sadece kısa xenon kunlanabilirsin montajını güzel yaptırıp yada far için bi açma kapama anahtarı takıpta komple elektiriği aküden alıp farların gaz verince göz kırpmasını engelleyip birazcık rahat edebilirsin bunların dışındada bi alternatif yok zaten
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:11 ----------
ismail dostum motolu nerden buldun yaaa fiyat uygun izmire gidebilsem bakıcam ama olurda bakıp bulamassam bana gönderebilirmisin hacı bujiylen birlikte bu arada maşallah 20000 ne dayanmışın valla ben 26000 oldum halen gazlamaya devam cbfle
[QUOTE=AydoganX;2091636]
Standart yağ değişimi + hava filtresi değişimi + zincir gerginlik ayarı + ufak tefek yağlama vs. işlemleri yapılır.
8 binde bir buji değişir. Eğer 8 bin.kmde değişmişse bundan sonra 16 binde değişmesi lazım. 12 bin. bakımında ekstra yapılan bir şeyyok diye biliyorum.
Teşekkürler verdiğiniz cevaplar için fazla bir işimiz yokmuş rahatladım şimdi sayenizde,Terkerler hepp düz bassın...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:02 ----------
Aydoğanx zaten yazmış sağolsun...
Hep Pür Dikkat...
2 gün önce abimin motorunu muayneye götürdüm 64,90 tl tuttu.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)