Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #15901
    LASTROMANTIC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2006
    Motosikleti
    SUZUKİ İNAZUMA
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bir önceki mesajı okudunmu ?
    okudum ama benim sorunum bujiden de ziyade dişliyle alakalı diyede düşünüyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #15902

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı LASTROMANTIC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    okudum ama benim sorunum bujiden de ziyade dişliyle alakalı diyede düşünüyorum
    İridyum buji, motora uygun olmadığı için performans elde etmek isterken motorun verimini düşürebilir.

    38'lik dişli ise motoru tork olarak düşürür ama son hızda uygun şartlar oluşursa biraz daha hız kazandırır. Düz bir yolda karşıdan rüzgarı yiyerek giderken 38'lik dişlinin faydadan çok zararı olacağını düşünüyorum.


    http://www.sprocketcalculator.com/ sitesinden dişli hesaplamalarını yapabilirsiniz.

    Orijinal ölçülerimiz ön:15, arka:42 zincir bakla sayısı : 126

    Front Rear Ratio Torque Speed
    15T 38T 2.53 -10.5% +10.5%
    15T 42T 2.80


    Tekleme konusuna gelirsek, benzin deposunda benzin seviyesi az ise gerekli basıncı sağlayamadığı için ufak benzin kesilmeleri yüzünden bu tekleme olabilir.

    Büyük bir ihtimal pis benzinden dolayı yapabilir.

    Karbüratöre gelen bir pislik yüzünden tekleme yapabilir.

    Bunlar gibi farklı sebepler olabilir. Bence ilk önce, farklı bir benzinlikten yakıt aldıktan sonra denemelisin.
    Eğer sorun çözülmezse benzin filtresini temizleyebilirsin. Yine çözülmezse karbüratör temizliği yaptırabilirsin.

    Şimdilik aklıma bu sebepler geliyor.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  3. #15903
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce bu iridyum konusunu detaylıca araştırdık ve tartıştık. Aşağıdaki mesajlardan alıntı yapıyorum, sanırım yardımcı olacaktır.
    150 km hız,100 km'de 1lt benzin tüketimi hayallerim iskambil kağıdından yapılmış kuleler misali yıkıldı bir anda

    aydoğam kardeş peki bu sağ gaz kolunu nasıl çıkarırız
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  4. #15904

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 km hız,100 km'de 1lt benzin tüketimi hayallerim iskambil kağıdından yapılmış kuleler misali yıkıldı bir anda

    aydoğan kardeş peki bu sağ gaz kolunu nasıl çıkarırız
    Hayaller süpermiş

    Gaz kolunu henüz hiç sökmedim bu yüzden detaylı bilgiye sahip değilim ama önce denge topuzunu sökmek gerekiyor diye biliyorum. Plastik kısım yani elcikler ise çok sıkı olduğu için iç taraflarına şırınga ile yağ sıkılarak çıkartılabilir.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  5. #15905
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayaller süpermiş

    Gaz kolunu henüz hiç sökmedim bu yüzden detaylı bilgiye sahip değilim ama önce denge topuzunu sökmek gerekiyor diye biliyorum. Plastik kısım yani elcikler ise çok sıkı olduğu için iç taraflarına şırınga ile yağ sıkılarak çıkartılabilir.
    evet çok çok sıkı..

    sol tarafı değiştim teki tekir teki bekir olarak kaldı

    sence depo kılıfı kullanmak faydalımı?
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  6. #15906

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet çok çok sıkı..

    sol tarafı değiştim teki tekir teki bekir olarak kaldı

    sence depo kılıfı kullanmak faydalımı?
    Depo kılıfının, benzin kapağı kısmından giren tozların zamanla depoda zımpara etkisi yapıp çizeceğini düşünüyorum.

    Sık sık çıkartır temizlerim diyorsan işe yarayabilir ama deponun temiz görüntüsü bence çok daha güzel gözüküyor.

    Depo kılıfını söküp takmak için bildiğim kadarıyla ön kafa grenaj takımını komple sökmek gerekiyor Pek pratik değil yani.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  7. #15907
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Alıntı Dogan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar motorumu bugun teslim aldım sigorta işlemlerini tamamladım ruhsatınıda cuma alıcam trafiktn. sadece yağını değiştircem gittim 10-50 power 1 tam sentetik castrol yağ aldım. yarın falan deiştiririm.
    Hayırlı olsun motosikletin, sonunda cbf de karar kıldın demek ki.Pişman olmayacaksın emin ol.Baksana forum forum değil sanal atölye cbf 150 ile ilgili hepsiburada

  8. #15908
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depo kılıfının, benzin kapağı kısmından giren tozların zamanla depoda zımpara etkisi yapıp çizeceğini düşünüyorum.

    Sık sık çıkartır temizlerim diyorsan işe yarayabilir ama deponun temiz görüntüsü bence çok daha güzel gözüküyor.

    Depo kılıfını söküp takmak için bildiğim kadarıyla ön kafa grenaj takımını komple sökmek gerekiyor Pek pratik değil yani.
    grenajı sök tak mutlaka zarar veririm ben,elim ağır

    koruma demirini söktüm,kopmle tel zımpara yapıp boyadım hoş oldu.

    motorun sahibi sağ olsun sanırım 6 aydır yıkamamış 2 gündür yağmur var bende yıkamadım hala pisliğin altından ne çıkacak merak ediyorum.

    iridyum bujiyi tavsiye üzre aldık taktık artık yapacak bişi yok,yağını kendi ellerimle castrol power 1 15-40 ile değiştim.

    hava filtresinin kaç km'de değişmesi gerekir şuan motor 12000 km'de

    bu güne kadar servise gitmesi gereken km'de gitmiş,sahibi kendi adına bir şeye heeeç ellememiş.

    yapmam gereken yada bu km'de değişmesi gereken hangi malzemeler var ,elimden gelir yapabilirim tavsiyelerini bekliyorum
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  9. #15909
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    night hawk

    aynı göstergeyi ben kullanıyorum. lastik mıknatısını takmadım sadece saatini kullanıyorum. motor rolantide çalışırken direk 99 km/h hıza vuruyor (motorun yaydığı elektromanyetik dalgalardan). boşuna mıknatısla uğraşmadan önce motorun yanındayken hızı gözle uğraşma. sadece saatini kullan.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  10. #15910
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Aslında bugün çok güzel bir mıknatıs bulmuştum, ama disk kaliperi diski tam olarak kapsadığı için yüksek kaldı. Daha küçük güçlü mıknatıs bulmam lazım. Ben de göstergenin saçmalayacağından korkuyordum. Takmadan uyarman iyi oldu. Bisikletin üzerindeki Cateye kablolu ve sıkıntı olacağını sanmıyorum. 999km ye kadar gösterdiği söylentisi var kablosuzu bisiklete takayım Cateye ı da motora, tek sorunu fransızca olması, o da benim için sorun değil fransız filoloğuyum

  11. #15911
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında bugün çok güzel bir mıknatıs bulmuştum, ama disk kaliperi diski tam olarak kapsadığı için yüksek kaldı. Daha küçük güçlü mıknatıs bulmam lazım. Ben de göstergenin saçmalayacağından korkuyordum. Takmadan uyarman iyi oldu. Bisikletin üzerindeki Cateye kablolu ve sıkıntı olacağını sanmıyorum. 999km ye kadar gösterdiği söylentisi var kablosuzu bisiklete takayım Cateye ı da motora, tek sorunu fransızca olması, o da benim için sorun değil fransız filoloğuyum
    eski çalışmayan bozuk bir bilgisayar harddiski bulup içini açın,aradığınız mıknatıs orada var sanırım
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  12. #15912
    semihg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul sarıyer
    Motosikleti
    Windy's 125-Honda PCX 125- X-max 250-CBF 150
    Ya abiler,arkadaşlar;Bu cbf 'nin koltuğunun altında bagaj mı var yoksa başka bişey mi?.İnternette uzun arayışlarım sonucu resmini bulamadım,sizden bi isteğim var internette resmi varsa buraya eklermisiniz ya da resmini çekip koyarmısınız ?

  13. #15913
    brs3417 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    şimdilik 4 teker
    Koltuğun altında bağaj yok sadece bez falan koycak ufak bi yer var o kadar.

  14. #15914

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    grenajı sök tak mutlaka zarar veririm ben,elim ağır

    koruma demirini söktüm,kopmle tel zımpara yapıp boyadım hoş oldu.

    motorun sahibi sağ olsun sanırım 6 aydır yıkamamış 2 gündür yağmur var bende yıkamadım hala pisliğin altından ne çıkacak merak ediyorum.

    iridyum bujiyi tavsiye üzre aldık taktık artık yapacak bişi yok,yağını kendi ellerimle castrol power 1 15-40 ile değiştim.

    hava filtresinin kaç km'de değişmesi gerekir şuan motor 12000 km'de

    bu güne kadar servise gitmesi gereken km'de gitmiş,sahibi kendi adına bir şeye heeeç ellememiş.

    yapmam gereken yada bu km'de değişmesi gereken hangi malzemeler var ,elimden gelir yapabilirim tavsiyelerini bekliyorum
    Hava filtresini ben 2 binde bir temizlerim, 4 bin km.de bir değiştiririm.
    Fiyat olarak uygun zaten 7-8 lira birşey.

    8 bin km.de bir buji değişir. Üzerindeki buji ne zaman değişmiş?

    Birde motor yağı var onu değiştirmişsin zaten. Ama "Castrol Power1 15w/40" SG serisi yani bizim motora uygun bir yağ değil. Bunun yerine SJ serisi 10/50 kullansan daha iyi olurdu. Bundan sonraki yağ değişimlerinde dikkat edersin.

    Debriyaj, gaz tellerinin yağlanması, gidondaki kumanda tuşlarının wd40'lanması, zincir temizliği, ön dişli temizliği gibi ekstra şeylerden başka bir şey gelmiyor aklıma.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  15. #15915
    semihg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul sarıyer
    Motosikleti
    Windy's 125-Honda PCX 125- X-max 250-CBF 150
    Alıntı brs3417 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Koltuğun altında bağaj yok sadece bez falan koycak ufak bi yer var o kadar.
    teşekkürler bilgilendirdiğiniz için

  16. #15916

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Herkese günaydın, iyi günler... Ben de bir şey soracağım.

    İlk öncelikle bazı Cbf kullanıcıları uçmuş ! Sahibinden.com'a bakıyorumda.. 37 bin km motora 3 bin lira istiyor birisi. 15 - 20 bin motosiklete 3.5 bin tl isteyenlere ne demeli? Yeni ilan açacaklar bunları görüyor ve fiyatları uçuruyor. Sonuç: Hiç biri satamadı gözlemlerime göre.

    2008 - 2009 model, 10 bin km'yi geçmemiş temiz bir Cbf'i 3000 bin liraya bulabilir miyim arkadaşlar?

    Bir şey daha, servis fiyatları nasıldır? Debriyaj balatası, hava filtresi, zincir gibi periyodik parçaların ömrü ne kadardır, ne kadar sürede değişir ve fiyatı ne acaba? Belki unuttuğum bir kaç parça daha vardır. Ekleyip fiyat söylerseniz çok memnun olurum. Malum, öğrenciyim fiyatları bileyim diyorum.

    İyi günler...

    Bu arada; Yağ yakma olayını bir yerde okumuştum, birazcık hatırladığıma göre, yüksek teknoloji ile üretilen motosikletlerde biraz yağ yakma olayı oluyormuş. Tam detaylarını unuttum. Birisi hatta Cbr 1000 rr gibi motosikletlerde de yakıyor demişti.

  17. #15917
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Ortalama parça fiyatları şöyle

    buji 12.5 -15 tl
    ön arka lastik yerli 100-130 tl tubeless
    dişli takozu 10tl
    hava filtre 8 tl
    ön arka dişli takımı 20-25 tl
    iyi kalitede zincir 30 ve üzeri
    debriyaj balatası 15tl
    ucuz zincir ile ön arka dişli set 35tl
    arka kampana balatası 10tl
    ön balata 7.5-10 tl

    gibi parça fiyatları var. (tabi serviste değil) Çoğu hint ya da çin malı yan sanayi.

  18. #15918
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava filtresini ben 2 binde bir temizlerim, 4 bin km.de bir değiştiririm.
    Fiyat olarak uygun zaten 7-8 lira birşey.

    8 bin km.de bir buji değişir. Üzerindeki buji ne zaman değişmiş?

    Birde motor yağı var onu değiştirmişsin zaten. Ama "Castrol Power1 15w/40" SG serisi yani bizim motora uygun bir yağ değil. Bunun yerine SJ serisi 10/50 kullansan daha iyi olurdu. Bundan sonraki yağ değişimlerinde dikkat edersin.

    Debriyaj, gaz tellerinin yağlanması, gidondaki kumanda tuşlarının wd40'lanması, zincir temizliği, ön dişli temizliği gibi ekstra şeylerden başka bir şey gelmiyor aklıma.
    aydoğan kardeş senin tavsiyen üzeri sg üzeri yağ aradım ama bulamadım,yağın da acil değişmesi gerektiği için fazla dolaşamadım.ilk yağ değişimi süresine kadar bulduğum an alır stok yaparım artık.

    bu gün egsoz'u komple söküp tel zımpara yapıp yanmaz boya ile boyayacağım.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  19. #15919

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ortalama parça fiyatları şöyle

    buji 12.5 -15 tl
    ön arka lastik yerli 100-130 tl tubeless
    dişli takozu 10tl
    hava filtre 8 tl
    ön arka dişli takımı 20-25 tl
    iyi kalitede zincir 30 ve üzeri
    debriyaj balatası 15tl
    ucuz zincir ile ön arka dişli set 35tl
    arka kampana balatası 10tl
    ön balata 7.5-10 tl

    gibi parça fiyatları var. (tabi serviste değil) Çoğu hint ya da çin malı yan sanayi.
    Cevaplar için çok teşekkür ederim. Servisten alsak parçaları motoru bozmaz düşüncesindeyim. Bu yüzden servisten alacağım gibi dişimi sıkıp. Yan sanayi sorun çıkarmazsa eğer boşuna para vermeyelim?

  20. #15920

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı MuTLu. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için çok teşekkür ederim. Servisten alsak parçaları motoru bozmaz düşüncesindeyim. Bu yüzden servisten alacağım gibi dişimi sıkıp. Yan sanayi sorun çıkarmazsa eğer boşuna para vermeyelim?
    Bu biraz da sana bağlı. Kimi insanlar yan sanayi olayına sıcak bakmıyor. Bence çoğu parça yan sanayiden temin edilebilir. Bu konu için geçen sayfalarda sürat motora fiyat sorabilirsin. Metehan abinin selamını ilet ve pazarlık yap.

    Bu ara her parça her serviste bulunmayabiliyor. Nedeni tamamen duygusal


    Aydoğanx@ seni takdir ediyorum Maaşallah hemen hızır gibi yetişiyorsun.

    Ben de öne 14 arkaya ise 38 lik dişli takacağım. Yaklaşık %3 hız artışı varmış.

    Ama site güzel hemencecik hesaplıyor.http://www.sprocketcalculator.com/

    Niye böyle yapacağıma gelirsek, elimde 38 lik dişli vardıda.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 37 kullanıcı var. (0 üye ve 37 misafir)

Bu Konudaki Etiketler