İridyum buji, motora uygun olmadığı için performans elde etmek isterken motorun verimini düşürebilir.
38'lik dişli ise motoru tork olarak düşürür ama son hızda uygun şartlar oluşursa biraz daha hız kazandırır. Düz bir yolda karşıdan rüzgarı yiyerek giderken 38'lik dişlinin faydadan çok zararı olacağını düşünüyorum.
http://www.sprocketcalculator.com/ sitesinden dişli hesaplamalarını yapabilirsiniz.
Orijinal ölçülerimiz ön:15, arka:42 zincir bakla sayısı : 126
Front Rear Ratio Torque Speed
15T 38T 2.53 -10.5% +10.5%
15T 42T 2.80
Tekleme konusuna gelirsek, benzin deposunda benzin seviyesi az ise gerekli basıncı sağlayamadığı için ufak benzin kesilmeleri yüzünden bu tekleme olabilir.
Büyük bir ihtimal pis benzinden dolayı yapabilir.
Karbüratöre gelen bir pislik yüzünden tekleme yapabilir.
Bunlar gibi farklı sebepler olabilir. Bence ilk önce, farklı bir benzinlikten yakıt aldıktan sonra denemelisin.
Eğer sorun çözülmezse benzin filtresini temizleyebilirsin. Yine çözülmezse karbüratör temizliği yaptırabilirsin.
Şimdilik aklıma bu sebepler geliyor.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Depo kılıfının, benzin kapağı kısmından giren tozların zamanla depoda zımpara etkisi yapıp çizeceğini düşünüyorum.
Sık sık çıkartır temizlerim diyorsan işe yarayabilir ama deponun temiz görüntüsü bence çok daha güzel gözüküyor.
Depo kılıfını söküp takmak için bildiğim kadarıyla ön kafa grenaj takımını komple sökmek gerekiyor Pek pratik değil yani.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
grenajı sök tak mutlaka zarar veririm ben,elim ağır
koruma demirini söktüm,kopmle tel zımpara yapıp boyadım hoş oldu.
motorun sahibi sağ olsun sanırım 6 aydır yıkamamış 2 gündür yağmur var bende yıkamadım hala pisliğin altından ne çıkacak merak ediyorum.
iridyum bujiyi tavsiye üzre aldık taktık artık yapacak bişi yok,yağını kendi ellerimle castrol power 1 15-40 ile değiştim.
hava filtresinin kaç km'de değişmesi gerekir şuan motor 12000 km'de
bu güne kadar servise gitmesi gereken km'de gitmiş,sahibi kendi adına bir şeye heeeç ellememiş.
yapmam gereken yada bu km'de değişmesi gereken hangi malzemeler var ,elimden gelir yapabilirim tavsiyelerini bekliyorum
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
night hawk
aynı göstergeyi ben kullanıyorum. lastik mıknatısını takmadım sadece saatini kullanıyorum. motor rolantide çalışırken direk 99 km/h hıza vuruyor (motorun yaydığı elektromanyetik dalgalardan). boşuna mıknatısla uğraşmadan önce motorun yanındayken hızı gözle uğraşma. sadece saatini kullan.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Aslında bugün çok güzel bir mıknatıs bulmuştum, ama disk kaliperi diski tam olarak kapsadığı için yüksek kaldı. Daha küçük güçlü mıknatıs bulmam lazım. Ben de göstergenin saçmalayacağından korkuyordum. Takmadan uyarman iyi oldu. Bisikletin üzerindeki Cateye kablolu ve sıkıntı olacağını sanmıyorum. 999km ye kadar gösterdiği söylentisi var kablosuzu bisiklete takayım Cateye ı da motora, tek sorunu fransızca olması, o da benim için sorun değil fransız filoloğuyum
Ya abiler,arkadaşlar;Bu cbf 'nin koltuğunun altında bagaj mı var yoksa başka bişey mi?.İnternette uzun arayışlarım sonucu resmini bulamadım,sizden bi isteğim var internette resmi varsa buraya eklermisiniz ya da resmini çekip koyarmısınız ?
Koltuğun altında bağaj yok sadece bez falan koycak ufak bi yer var o kadar.
Hava filtresini ben 2 binde bir temizlerim, 4 bin km.de bir değiştiririm.
Fiyat olarak uygun zaten 7-8 lira birşey.
8 bin km.de bir buji değişir. Üzerindeki buji ne zaman değişmiş?
Birde motor yağı var onu değiştirmişsin zaten. Ama "Castrol Power1 15w/40" SG serisi yani bizim motora uygun bir yağ değil. Bunun yerine SJ serisi 10/50 kullansan daha iyi olurdu. Bundan sonraki yağ değişimlerinde dikkat edersin.
Debriyaj, gaz tellerinin yağlanması, gidondaki kumanda tuşlarının wd40'lanması, zincir temizliği, ön dişli temizliği gibi ekstra şeylerden başka bir şey gelmiyor aklıma.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Herkese günaydın, iyi günler... Ben de bir şey soracağım.
İlk öncelikle bazı Cbf kullanıcıları uçmuş ! Sahibinden.com'a bakıyorumda.. 37 bin km motora 3 bin lira istiyor birisi. 15 - 20 bin motosiklete 3.5 bin tl isteyenlere ne demeli? Yeni ilan açacaklar bunları görüyor ve fiyatları uçuruyor. Sonuç: Hiç biri satamadı gözlemlerime göre.
2008 - 2009 model, 10 bin km'yi geçmemiş temiz bir Cbf'i 3000 bin liraya bulabilir miyim arkadaşlar?
Bir şey daha, servis fiyatları nasıldır? Debriyaj balatası, hava filtresi, zincir gibi periyodik parçaların ömrü ne kadardır, ne kadar sürede değişir ve fiyatı ne acaba? Belki unuttuğum bir kaç parça daha vardır. Ekleyip fiyat söylerseniz çok memnun olurum. Malum, öğrenciyim fiyatları bileyim diyorum.
İyi günler...
Bu arada; Yağ yakma olayını bir yerde okumuştum, birazcık hatırladığıma göre, yüksek teknoloji ile üretilen motosikletlerde biraz yağ yakma olayı oluyormuş. Tam detaylarını unuttum. Birisi hatta Cbr 1000 rr gibi motosikletlerde de yakıyor demişti.
Ortalama parça fiyatları şöyle
buji 12.5 -15 tl
ön arka lastik yerli 100-130 tl tubeless
dişli takozu 10tl
hava filtre 8 tl
ön arka dişli takımı 20-25 tl
iyi kalitede zincir 30 ve üzeri
debriyaj balatası 15tl
ucuz zincir ile ön arka dişli set 35tl
arka kampana balatası 10tl
ön balata 7.5-10 tl
gibi parça fiyatları var. (tabi serviste değil) Çoğu hint ya da çin malı yan sanayi.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Bu biraz da sana bağlı. Kimi insanlar yan sanayi olayına sıcak bakmıyor. Bence çoğu parça yan sanayiden temin edilebilir. Bu konu için geçen sayfalarda sürat motora fiyat sorabilirsin. Metehan abinin selamını ilet ve pazarlık yap.
Bu ara her parça her serviste bulunmayabiliyor. Nedeni tamamen duygusal
Aydoğanx@ seni takdir ediyorum Maaşallah hemen hızır gibi yetişiyorsun.
Ben de öne 14 arkaya ise 38 lik dişli takacağım. Yaklaşık %3 hız artışı varmış.
Ama site güzel hemencecik hesaplıyor.http://www.sprocketcalculator.com/
Niye böyle yapacağıma gelirsek, elimde 38 lik dişli vardıda.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)