Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #15861

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Köktü komşu,komşusunu malsahibi mi yapardı öyle bir sözvardıya hanii...Ben onu biraz değiştiriyorum ve;

    Kötü servis veya usata,motor sahibini kısmende olsa usta yapar...

    Servislerin ve ustaların sayesinde ''artık kendi işimi kendim yapar oldum''

    Motorumla alakalı,ufakbirses,gidişinde değişme,benzini,bujisi,karbüratörü,hava filitresi,lastikleri vs.vs artık kendim söküyorum takıyorum.İnce ayar gerektiren yerlerde ustaya giderim.

    Yakında subap ayarları için çalışmalara başlıcam,şuan yeni yapıldığı için bu ''yakında dediğim bölüm biraz uzaya bilir''

    Servisler resmen bizi kekliyolar,neymiş garantiden değişim olmazmış,garantiden çıkarmış.Ulan garantin olsa neolur ''geldiğimizde (50) tane yalanı hiç yüzünüz kızarmadan,diliniz takılmadan takır takır sayıyorsunuz.

    Zaten yeni olan bir motorun %95'i arıza çıkarmaz ''adam akıllı kullanılırsa''zaten adam akıllı kullanılmayıncada servis hemen yapıştırıyo ''sen bunu böyle böyle yapmışsın'' getir çuvalla parayı tamir edelim ''bu kullanım hatası''
    Katılıyorum Subap ayarı için detaylı bir anlatımda süper olurdu
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #15862
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    İsmail bey doğru biliyorsunuz sarı zincirin o ringlisi yok, sizden o ringli alacaktım ama halam vefat edince görüşemedik, cumartesi de müsait zamanım vardı, biraz da tezcanlılıktan olsa gerek, sabredip sizden zincir alamadım. Keşke cuma günü sizden alsaymıştım, müsait zamanım olup olamayacağını kestiremedim. Neyse sağlık olsun, o ringli de bir dahaki sefere artık.

  3. #15863
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsmail bey doğru biliyorsunuz sarı zincirin o ringlisi yok, sizden o ringli alacaktım ama halam vefat edince görüşemedik, cumartesi de müsait zamanım vardı, biraz da tezcanlılıktan olsa gerek, sabredip sizden zincir alamadım. Keşke cuma günü sizden alsaymıştım, müsait zamanım olup olamayacağını kestiremedim. Neyse sağlık olsun, o ringli de bir dahaki sefere artık.
    Halanız için üzüldüm,Allah rahmet eylesin,yakınlarına sabır versin...

    Sizlerinde başı sağolsun
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  4. #15864
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Çok sağolun, çok ağır rahatsızdı ve felçliydi , Allah kurtardı diyelim. Mübarek günde gitti Allah günahlarını affetsin.

  5. #15865

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı TheNightHawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsmail bey doğru biliyorsunuz sarı zincirin o ringlisi yok, sizden o ringli alacaktım ama halam vefat edince görüşemedik, cumartesi de müsait zamanım vardı, biraz da tezcanlılıktan olsa gerek, sabredip sizden zincir alamadım. Keşke cuma günü sizden alsaymıştım, müsait zamanım olup olamayacağını kestiremedim. Neyse sağlık olsun, o ringli de bir dahaki sefere artık.
    Allah rahmet eylesin, mekânı cennet olur inş. Başınız sağolsun.

    Zincir konusunda ise dediğim gibi bakımı ihmal edilmedikten sonra bu zincirde uzun süre götürür.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  6. #15866

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    Aydın/Didim
    Motosikleti
    Honda PS 150i '10
    CBFciler ruhsatı bu motorun neresine koyuyorsunuz koltuk altı bagajında yer yok gördüğüm kadarıyla

  7. #15867

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı Adrion adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBFciler ruhsatı bu motorun neresine koyuyorsunuz koltuk altı bagajında yer yok gördüğüm kadarıyla
    Ruhsat hiçbir zaman motor üzerinde bir yerde bırakılmaz. Olası bir motorun çalınması durumunda hırsıza "buyur kardeş ruhsatta burada rahat rahat kullan" demek gibi birşeydir.

    Bu yüzden herhalükarda ruhsat montun cebinde taşınmalıdır.

    İllaki bir yer arıyorsan; seleyi kaldırınca, arka stop lambasının üst kısmında bir boşluk var. Ben oraya bez vs. koyuyorum.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  8. #15868
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Alıntı Adrion adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBFciler ruhsatı bu motorun neresine koyuyorsunuz koltuk altı bagajında yer yok gördüğüm kadarıyla
    Arka stop lambasıyla sele kilidinin arasına dikine sıkıştırıyorum
    Ya da selenin altındaki çengellere kullanım kılavuzu ile birlikte koyunca düşmüyor.

    İsmail abiye (AydoganX) katılıyorum.Üstünde ben de bırakmam.Uzun süren yolculuklarda cebimde rahatsız etmesin diye koyarım alta..

  9. #15869
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet


    Uploaded with ImageShack.us




    Uploaded with ImageShack.us





    Uploaded with ImageShack.us





    Uploaded with ImageShack.us


    eveeet artık aranızdayım,
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  10. #15870

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Babaçi kardeşim hayırlı uğurlu olsun motorun. Benim motorumda inşallah bugün sevkiyata veriliyormuş yarın geliyor, perşembe tam anlamı ile kavuşacağım inşallah. Lastikleri değiştirmişsin galiba ne tuttu ne aldın sorabilir miyim ? Motor sıfır değil mi sıfır gibi duruyor Allah kaza bela vermesin...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:11 ----------

    Arkadaşlar bu arada sizede sorayım illa ki değiştirmek lazım mı lastikleri ? Ben sıfır alıyorum inşallah fakat yinede çevremdeki bazı arkadaşlar çok kayar illa ki değiştirmen lazım diyorlar. Değiştireceksek ne alacağız ?

  11. #15871
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Motorunuz hayırlı olsun, gayet diri duruyor. Güzel günlerde kullanın.

  12. #15872

    Üyelik
    28 Mart 2010
    herkes icin teşekkürler gezi icin.aparat resimler icin ayriyetten teşekkürler .babaçi motoru almışsın herhalde hayırlı olsun allah kaza bela vermesin.ne ıslak gezi oldu yahu moru ve kendimi yıkamak 2 saat aldı.kople yıkandık yani.cok ıslak bi hafta sonuydu yolda felaketti su gibi zıftliydi armutlu yolu.

  13. #15873

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eveeet artık aranızdayım,
    Tekrardan hayırlı olsun babaçi. Allah kaza bela vermesin.
    Motor temiz gözüküyor.

    Alıntı nistelrooney adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu arada sizede sorayım illa ki değiştirmek lazım mı lastikleri ? Ben sıfır alıyorum inşallah fakat yinede çevremdeki bazı arkadaşlar çok kayar illa ki değiştirmen lazım diyorlar. Değiştireceksek ne alacağız ?
    Eğer daha önce vitesli motor tecrüben varsa (şöyle 10-20 bin km. civarı, yani trafiği çok önceden okuyabiliyorsan), sakin sürüşle 30-40 bin km. bile orijinal lastikleri kullanabilirsin. Fakat en kritik nokta, ne zaman ani fren ihtiyacı hissedeceğin? Sonuçta hiçbir kaza görerek bilerek olmuyor.

    Orijinal lastiklerin en büyük handikapı, fren mesafesi bence. Bu yüzden oijinal lastiklerle sert bir frenlemede kızaklayarak motoru yatırmak büyük bir ihtimal.

    Sonuçta motorun limitleri belli olduğu için birçoğumuz virajda diz değdirmeye falan çalışmıyoruz ama fren mesafesi bence virajdan daha önemli.

    Bu topikteki bir çok arkadaş motorunu aldığında (ben de dahil), sıfır lastiklere yazıktır, günahtır bi 10-20 bin km. kullanıyım değiştiririm diye düşünüyordum.

    Ne zamanki ani fren ihtiyacım oldu ve bir kaç kezde viraj içindeyken iki lastiğin birden yolda drift yaptığını anladım, en acilinden lastikleri yeniledim.

    Bu tecrübeleri sende yaşamak istersen orijinal lastiklerle kullanmaya devam edebilirsin. Yok madem sizler bu durumları yaşamışsınız ben yaşamadan, motoru devirmeden lastikleri değiştiriyim dersende.

    - Sırf asfalt kullanımı olacaksa Michelin
    - Asfalt kullanımı ama michelin'den biraz ekonomik olsun dersen Pirelli
    - Asfalt ve toprak zemin karışık kullanırım hemde en ekonmiklerinden olsun dersen IRC vs... diye markaları önerebilirim.

    Kazasız sürüşler...
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  14. #15874
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    iyi niyet temennileriniz için teşekkürler

    yarından tezi yok tamizlik çalışmalarına başlıyorum.

    elimde 20-40 castrol yağ var,önümüz yaz koysak sıkıntı olurmu
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  15. #15875
    TheNightHawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Akşam akşam hazır elim değimişken motora bir şeyler daha yapsam diyordum, geçenlerde tchibo'dan aldığım solar güçlü ve kablosuz özelliği olan bisiklet bilgisayarının boşta olduğu gözüme çarptı. Saat hem ucuz hemde bir çok güzel öcelliği var, en güzeli ise bakım aralığı hatırlatması fonksiyonu , termometresi falan olması. Tabi bu sayacın doğru göstermesi için lastik çevresinin kaç mm olduğunu bilmem gerekiyordu. Güzel bir doküman buldum , topluca çoğu motorsiklet lastik ebatının yuvarlanma çevrelerini veriyor. Orjinal ebatı dışında lastik takmak isteyecekler için de faydalı olabilir. Bu gün zincirimi de güzelce ayarladım. Şimdi buji değiştirmem gerekiyor, belki de ayna da alırım. Geçenlerde maltepe köprüsünün altından kırmızı bir cbf geçiyordu, koso aynaları vardı. Sanıyorum AydoganX 'in motoruydu.

    http://www.motogadget.de/de/download...lumfang_01.pdf


    @babaci

    Sanıyorum APİ SL sınıfını destekliyorsa bence kullanabilirsin, kitapçık en az SJ diyordu yanlış hatırlamıyorsam. Kışın ise biraz kalın kaçabilir.

  16. #15876

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi niyet temennileriniz için teşekkürler

    yarından tezi yok tamizlik çalışmalarına başlıyorum.

    elimde 20-40 castrol yağ var,önümüz yaz koysak sıkıntı olurmu
    Abi castrolun 20-40 olupta bizim motora uygun olan bir sınıfta yağı yok.
    Castrol Power1 serisinden (sarı kutu) sadece 10w/40 ve 10/50'nin sınıfı SJ, yani bizim motora uygun olan cinsten.

    Kullanırsan ne olur ? Sen tecrübeli kullanıcısın daha iyi bilirsin Belli bir süre sonucunda vites dişlilerinde sıkıntı olabilir. Geçmiş sayfalarda bu yağ konusu hakkında çokça tartıştık SJ sınıfı veya daha üstü standartta bir yağ kullanmamız gerekiyor.

    A: En eski motor yağı teknolojisi, Z en yeni motor yağı teknolojisi.
    Burada Z harfini salladım, amaç alfabede harfler ilerledikçe kalitede yükseliyor.

    Kılavuz bize SJ sınıfı veya daha üstü demiş. Yani (SA, SB,SC,SD,SE,SF,SG,SH,SI) gibi standartlardaki yağlar bizim motora uygun değil

    SJ, SK, SL, SM.... gibi yağlar bizim motorda kullanılabilir.




    Ekleme : Castrol Actevo 4T 20W-40 SG sınıfındaymış.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  17. #15877

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrardan hayırlı olsun babaçi. Allah kaza bela vermesin.
    Motor temiz gözüküyor.



    Eğer daha önce vitesli motor tecrüben varsa (şöyle 10-20 bin km. civarı, yani trafiği çok önceden okuyabiliyorsan), sakin sürüşle 30-40 bin km. bile orijinal lastikleri kullanabilirsin. Fakat en kritik nokta, ne zaman ani fren ihtiyacı hissedeceğin? Sonuçta hiçbir kaza görerek bilerek olmuyor.

    Orijinal lastiklerin en büyük handikapı, fren mesafesi bence. Bu yüzden oijinal lastiklerle sert bir frenlemede kızaklayarak motoru yatırmak büyük bir ihtimal.

    Sonuçta motorun limitleri belli olduğu için birçoğumuz virajda diz değdirmeye falan çalışmıyoruz ama fren mesafesi bence virajdan daha önemli.

    Bu topikteki bir çok arkadaş motorunu aldığında (ben de dahil), sıfır lastiklere yazıktır, günahtır bi 10-20 bin km. kullanıyım değiştiririm diye düşünüyordum.

    Ne zamanki ani fren ihtiyacım oldu ve bir kaç kezde viraj içindeyken iki lastiğin birden yolda drift yaptığını anladım, en acilinden lastikleri yeniledim.

    Bu tecrübeleri sende yaşamak istersen orijinal lastiklerle kullanmaya devam edebilirsin. Yok madem sizler bu durumları yaşamışsınız ben yaşamadan, motoru devirmeden lastikleri değiştiriyim dersende.

    - Sırf asfalt kullanımı olacaksa Michelin
    - Asfalt kullanımı ama michelin'den biraz ekonomik olsun dersen Pirelli
    - Asfalt ve toprak zemin karışık kullanırım hemde en ekonmiklerinden olsun dersen IRC vs... diye markaları önerebilirim.

    Kazasız sürüşler...
    AydoğanX kardeşim sağolasın. Yine bir soru sordum , yine hızır gibi yetiştin Mesajının özeti lastikleri değiştireceğiz. Madem bir iş yapacağız adam akıllı olsun Michelin almak lazım, üç beş kuruş fazla olsun Michelin olsun. Peki abi bunun boyutu filan değişir mi? Lastikçi dayıya gitsek bilir mi vereceği lastiği? Malum Konyadayız doğru dürüst motorcu yok lastiği bulmak sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Birde fiyatları nedir abi bu lastiklerin ?

  18. #15878
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi castrolun 20-40 olupta bizim motora uygun olan bir sınıfta yağı yok.
    Castrol Power1 serisinden (sarı kutu) sadece 10w/40 ve 10/50'nin sınıfı SJ, yani bizim motora uygun olan cinsten.

    Kullanırsan ne olur ? Sen tecrübeli kullanıcısın daha iyi bilirsin Belli bir süre sonucunda vites dişlilerinde sıkıntı olabilir. Geçmiş sayfalarda bu yağ konusu hakkında çokça tartıştık SJ sınıfı veya daha üstü standartta bir yağ kullanmamız gerekiyor.

    A: En eski motor yağı teknolojisi, Z en yeni motor yağı teknolojisi.
    Burada Z harfini salladım, amaç alfabede harfler ilerledikçe kalitede yükseliyor.

    Kılavuz bize SJ sınıfı veya daha üstü demiş. Yani (SA, SB,SC,SD,SE,SF,SG,SH,SI) gibi standartlardaki yağlar bizim motora uygun değil

    SJ, SK, SL, SM.... gibi yağlar bizim motorda kullanılabilir.




    Ekleme : Castrol Actevo 4T 20W-40 SG sınıfındaymış.
    elimdeki yağ aynen bu

    ziyan etmeyelim bari zinciri yağlarım arasıra
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  19. #15879

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı nistelrooney adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AydoğanX kardeşim sağolasın. Yine bir soru sordum , yine hızır gibi yetiştin Mesajının özeti lastikleri değiştireceğiz. Madem bir iş yapacağız adam akıllı olsun Michelin almak lazım, üç beş kuruş fazla olsun Michelin olsun. Peki abi bunun boyutu filan değişir mi? Lastikçi dayıya gitsek bilir mi vereceği lastiği? Malum Konyadayız doğru dürüst motorcu yok lastiği bulmak sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Birde fiyatları nedir abi bu lastiklerin ?
    Estağfirullah.

    Orijinal ebatlar:
    Ön lastik 2,75-18" yada 80/100-18" (ikiside aynı ölçü, farketmiyor)
    Arka lastik : 90/90-18" Bu ölçüleri lastik almaya gideceğin zaman not al bir kağıda

    Michelinin fiyatları ön ve arka toplam 180 liraydı en son Metehan motoruna taktırmıştı.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  20. #15880

    Üyelik
    27 Nisan 2010
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Estağfirullah.

    Orijinal ebatlar:
    Ön lastik 2,75-18" yada 80/100-18" (ikiside aynı ölçü, farketmiyor)
    Arka lastik : 90/90-18" Bu ölçüleri lastik almaya gideceğin zaman not al bir kağıda

    Michelinin fiyatları ön ve arka toplam 180 liraydı en son Metehan motoruna taktırmıştı.
    Offf baya da kabalaymış lastiklerin fiyatı. Ama madem değiştirmek lazım vereceğiz abi bir seferlik ne yapalım. Teşekkur ederim yardımların için...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 29 kullanıcı var. (0 üye ve 29 misafir)

Bu Konudaki Etiketler