İsmail bey doğru biliyorsunuz sarı zincirin o ringlisi yok, sizden o ringli alacaktım ama halam vefat edince görüşemedik, cumartesi de müsait zamanım vardı, biraz da tezcanlılıktan olsa gerek, sabredip sizden zincir alamadım. Keşke cuma günü sizden alsaymıştım, müsait zamanım olup olamayacağını kestiremedim. Neyse sağlık olsun, o ringli de bir dahaki sefere artık.
Çok sağolun, çok ağır rahatsızdı ve felçliydi , Allah kurtardı diyelim. Mübarek günde gitti Allah günahlarını affetsin.
CBFciler ruhsatı bu motorun neresine koyuyorsunuz koltuk altı bagajında yer yok gördüğüm kadarıyla
Ruhsat hiçbir zaman motor üzerinde bir yerde bırakılmaz. Olası bir motorun çalınması durumunda hırsıza "buyur kardeş ruhsatta burada rahat rahat kullan" demek gibi birşeydir.
Bu yüzden herhalükarda ruhsat montun cebinde taşınmalıdır.
İllaki bir yer arıyorsan; seleyi kaldırınca, arka stop lambasının üst kısmında bir boşluk var. Ben oraya bez vs. koyuyorum.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Arka stop lambasıyla sele kilidinin arasına dikine sıkıştırıyorum
Ya da selenin altındaki çengellere kullanım kılavuzu ile birlikte koyunca düşmüyor.
İsmail abiye (AydoganX) katılıyorum.Üstünde ben de bırakmam.Uzun süren yolculuklarda cebimde rahatsız etmesin diye koyarım alta..
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
eveeet artık aranızdayım,
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Babaçi kardeşim hayırlı uğurlu olsun motorun. Benim motorumda inşallah bugün sevkiyata veriliyormuş yarın geliyor, perşembe tam anlamı ile kavuşacağım inşallah. Lastikleri değiştirmişsin galiba ne tuttu ne aldın sorabilir miyim ? Motor sıfır değil mi sıfır gibi duruyor Allah kaza bela vermesin...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:11 ----------
Arkadaşlar bu arada sizede sorayım illa ki değiştirmek lazım mı lastikleri ? Ben sıfır alıyorum inşallah fakat yinede çevremdeki bazı arkadaşlar çok kayar illa ki değiştirmen lazım diyorlar. Değiştireceksek ne alacağız ?
Motorunuz hayırlı olsun, gayet diri duruyor. Güzel günlerde kullanın.
herkes icin teşekkürler gezi icin.aparat resimler icin ayriyetten teşekkürler .babaçi motoru almışsın herhalde hayırlı olsun allah kaza bela vermesin.ne ıslak gezi oldu yahu moru ve kendimi yıkamak 2 saat aldı.kople yıkandık yani.cok ıslak bi hafta sonuydu yolda felaketti su gibi zıftliydi armutlu yolu.
Tekrardan hayırlı olsun babaçi. Allah kaza bela vermesin.
Motor temiz gözüküyor.
Eğer daha önce vitesli motor tecrüben varsa (şöyle 10-20 bin km. civarı, yani trafiği çok önceden okuyabiliyorsan), sakin sürüşle 30-40 bin km. bile orijinal lastikleri kullanabilirsin. Fakat en kritik nokta, ne zaman ani fren ihtiyacı hissedeceğin? Sonuçta hiçbir kaza görerek bilerek olmuyor.
Orijinal lastiklerin en büyük handikapı, fren mesafesi bence. Bu yüzden oijinal lastiklerle sert bir frenlemede kızaklayarak motoru yatırmak büyük bir ihtimal.
Sonuçta motorun limitleri belli olduğu için birçoğumuz virajda diz değdirmeye falan çalışmıyoruz ama fren mesafesi bence virajdan daha önemli.
Bu topikteki bir çok arkadaş motorunu aldığında (ben de dahil), sıfır lastiklere yazıktır, günahtır bi 10-20 bin km. kullanıyım değiştiririm diye düşünüyordum.
Ne zamanki ani fren ihtiyacım oldu ve bir kaç kezde viraj içindeyken iki lastiğin birden yolda drift yaptığını anladım, en acilinden lastikleri yeniledim.
Bu tecrübeleri sende yaşamak istersen orijinal lastiklerle kullanmaya devam edebilirsin. Yok madem sizler bu durumları yaşamışsınız ben yaşamadan, motoru devirmeden lastikleri değiştiriyim dersende.
- Sırf asfalt kullanımı olacaksa Michelin
- Asfalt kullanımı ama michelin'den biraz ekonomik olsun dersen Pirelli
- Asfalt ve toprak zemin karışık kullanırım hemde en ekonmiklerinden olsun dersen IRC vs... diye markaları önerebilirim.
Kazasız sürüşler...
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
iyi niyet temennileriniz için teşekkürler
yarından tezi yok tamizlik çalışmalarına başlıyorum.
elimde 20-40 castrol yağ var,önümüz yaz koysak sıkıntı olurmu
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Akşam akşam hazır elim değimişken motora bir şeyler daha yapsam diyordum, geçenlerde tchibo'dan aldığım solar güçlü ve kablosuz özelliği olan bisiklet bilgisayarının boşta olduğu gözüme çarptı. Saat hem ucuz hemde bir çok güzel öcelliği var, en güzeli ise bakım aralığı hatırlatması fonksiyonu , termometresi falan olması. Tabi bu sayacın doğru göstermesi için lastik çevresinin kaç mm olduğunu bilmem gerekiyordu. Güzel bir doküman buldum , topluca çoğu motorsiklet lastik ebatının yuvarlanma çevrelerini veriyor. Orjinal ebatı dışında lastik takmak isteyecekler için de faydalı olabilir. Bu gün zincirimi de güzelce ayarladım. Şimdi buji değiştirmem gerekiyor, belki de ayna da alırım. Geçenlerde maltepe köprüsünün altından kırmızı bir cbf geçiyordu, koso aynaları vardı. Sanıyorum AydoganX 'in motoruydu.
http://www.motogadget.de/de/download...lumfang_01.pdf
@babaci
Sanıyorum APİ SL sınıfını destekliyorsa bence kullanabilirsin, kitapçık en az SJ diyordu yanlış hatırlamıyorsam. Kışın ise biraz kalın kaçabilir.
Abi castrolun 20-40 olupta bizim motora uygun olan bir sınıfta yağı yok.
Castrol Power1 serisinden (sarı kutu) sadece 10w/40 ve 10/50'nin sınıfı SJ, yani bizim motora uygun olan cinsten.
Kullanırsan ne olur ? Sen tecrübeli kullanıcısın daha iyi bilirsin Belli bir süre sonucunda vites dişlilerinde sıkıntı olabilir. Geçmiş sayfalarda bu yağ konusu hakkında çokça tartıştık SJ sınıfı veya daha üstü standartta bir yağ kullanmamız gerekiyor.
A: En eski motor yağı teknolojisi, Z en yeni motor yağı teknolojisi.
Burada Z harfini salladım, amaç alfabede harfler ilerledikçe kalitede yükseliyor.
Kılavuz bize SJ sınıfı veya daha üstü demiş. Yani (SA, SB,SC,SD,SE,SF,SG,SH,SI) gibi standartlardaki yağlar bizim motora uygun değil
SJ, SK, SL, SM.... gibi yağlar bizim motorda kullanılabilir.
Ekleme : Castrol Actevo 4T 20W-40 SG sınıfındaymış.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
AydoğanX kardeşim sağolasın. Yine bir soru sordum , yine hızır gibi yetiştin Mesajının özeti lastikleri değiştireceğiz. Madem bir iş yapacağız adam akıllı olsun Michelin almak lazım, üç beş kuruş fazla olsun Michelin olsun. Peki abi bunun boyutu filan değişir mi? Lastikçi dayıya gitsek bilir mi vereceği lastiği? Malum Konyadayız doğru dürüst motorcu yok lastiği bulmak sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Birde fiyatları nedir abi bu lastiklerin ?
Estağfirullah.
Orijinal ebatlar:
Ön lastik 2,75-18" yada 80/100-18" (ikiside aynı ölçü, farketmiyor)
Arka lastik : 90/90-18" Bu ölçüleri lastik almaya gideceğin zaman not al bir kağıda
Michelinin fiyatları ön ve arka toplam 180 liraydı en son Metehan motoruna taktırmıştı.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)