Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Haziran 2010, 23:30
#15841
Reklamlar
-
20 Haziran 2010, 23:37
#15842
-
20 Haziran 2010, 23:38
#15843
-
21 Haziran 2010, 00:22
#15844
-
21 Haziran 2010, 00:43
#15845
CEM abi insan bizide arar bizimde CBF imiz var.... :D
HONDA;hayat onda...
İ.V.İ.B.İ
DRİFT RELİGİON
-
21 Haziran 2010, 00:48
#15846
hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı
CEM abi insan bizide arar bizimde CBF imiz var.... :D
Hasanım inan aklıma gelmedi kusura bakma ...
...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
Drift Religion
-
21 Haziran 2010, 01:29
#15847
Çok güzel bir gezi olmuş. Resimler için teşekkürler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:58 ----------
Singapur forumunda cevap gelmiş, adamlar çinden hongkong'dan gösterge bulup getirtemediklerinden takıp deneyememişler, o yüzden de boşluğa uyan bir devir saati bulup mevcut göstergeyi modlamışlar. Yani dişe dokunur bir cevap alamadık.
Bu arada hafta sonu dayanamayıp büyük bakıma girşitim, an arka dişli, zincir, ön arka lastik, ön fren bakımı balata ve rulman değişimi yaptım.Sigortalarını değiştirdim, hava filtresini değiştirdim. Zincir başta çok kısaymış gibi geldi ya da eski zincir gerçekten çok sünmüş. Saydım baklala sayısı aynı. Arka dışli takozlarını da değiştirdim. Zincir sıkıydı ama bir 30km yapınca baktım biraz gevşemiş. Yalnız dikkatimi çeken bir şey oldu. Motoru orta sehpaya aldığımda arka tekeri çevirdikçe zincir bir gerginleşiyor bir gevşiyor, bu arada teker de yere bir sürtüyor bir sürtmüyor. Acaba tekeri tam ortalayamadım mı. Ya da milde bir eğrilik mi var. Arka rulman da almıştım ama üzerindekiler iyi durumdaydı değiştirmedim. Acaba bu gevşeklik sıkılık takozlardan mı kaynaklanıyor. En kısa zamanda boşluğu alıp tekrar bakacağım. Bunca şey ilk başta kolay gelmişti ama işe girişince çok kolay olmadığını anladım. Neyse bana bir hayli tecrübe oldu. Zinciri ismail beyden alacaktım fakat cumartesi günü birden esince gidip malzemeleri aldım, kayınpederin işyerinde motora bir daldım akşamı etmişim İsmail bey'in verdiği bilgiler çok işime yaradı buradan tekrar kendisine teşekkür ederim. Bir tek buji işi kaldı onu da müsait zamanda değiştirdiğimde motorumun büyük işini halletmiş olacağım.
-
21 Haziran 2010, 02:11
#15848
-
21 Haziran 2010, 03:40
#15849
maşallah istanbullu dostlar iyi gazlamış nazar değmesin resimler içinde tesekkürler
-
21 Haziran 2010, 09:49
#15850
günaydın arkadaşlar pazar günü ikinci kazamı yaptım ama bu sefer benim ecemiliğim ve dikkatsizliğimden kaynaklandı önümdeki araba ya biraz yakın gidiyordum karşıdan cbf geliyordu ona bakıyordum önümdeki araba durmuş frenlere acamice bir asıldım ön teker kaydı motor sağa tarafa yattı fort transit cornete soldan vurdum biraz hızım vardı ama motoru yere yatırınca sadece forta dokundu.motorda ki hasar grenaj tırnakları kırıldı direksiyon yamuldu sağ sinyal çizildi yeni yapıştırdığım stikır çizildi bende hiç bir şey yok kask mont ve dizlik vardı şükrolsun ucuz atlattık şehir içinde daha dikkatli olmak lazım.ama benim ön frende büyük ihtimal bir sorun var esneme yok resmen motorda. ustaya götürdüm balata ve diski temizleyeceğini söyledi ve fren hava yapmış olabilir dedi ama sanki benim amortisorde bir sertlik var bugun grenajı iran yapıştırısı ile yapıştırıp cizik yerlere parça poya yapılacak.ilk kazam kadar üzülmedim allah cümlemizi beterinden saklasın..
-
21 Haziran 2010, 10:00
#15851
ilhan YAZICI adlı üyeden alıntı
Dibindeki civatayı gevşetirsen fren hidrolik yağı akacaktır. Eski yağı boşalttıktan sonra yeni yağı (en az DOT4 standartlarında bir fren hidrolik yağı kullanmak lazım), ön fren manetinin oradaki dikdörtgen hidrolik kutusunun kapağını sökerek ekliyorsun.
teşekür ettim bilmiyordum öğrenmiş oldum, ne demişler bilmemek değil öğrenmemek ayıp [/QUOTE]
Bide bu iş 2 kişi ve tecrübe gerektirir. Yoksa başınıza bela alırsınız, bide tutmayan bir ön fren.
babaçi adlı üyeden alıntı
len ne don kaldı ne atlet ıslanmadık,motor bloğunun üstüne kadar resmen dizlerimize kadar su dolu yollardan geçtik,hyo maşallah ha kaldı ha kalacak derken tık demeden geçti göllerden.
armutluya yol almak isteyenlere duyurulur...
yoldaki asfalt resmen su olmuş yok böyle bişey ömrü hayatımda görmedim.
faciayı birebir yaşadık valla bir ara yolda boğulacam sandım
Geçmiş olsun, bizim buralarda da sel oldu. Trabzon civarı.
aparat adlı üyeden alıntı
hakikaten komikti Metenin ıslak hali
Adam zaten banlanmış cevap yazamıyor, yazın bakalım.
muratgün adlı üyeden alıntı
Hoca demiş ya ilkbahara birşey diyen var mı?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:56 ----------
mimoza_cbf_ adlı üyeden alıntı
günaydın arkadaşlar pazar günü ikinci kazamı yaptım ama bu sefer benim ecemiliğim ve dikkatsizliğimden kaynaklandı önümdeki araba ya biraz yakın gidiyordum karşıdan cbf geliyordu ona bakıyordum önümdeki araba durmuş frenlere acamice bir asıldım ön teker kaydı motor sağa tarafa yattı fort transit cornete soldan vurdum biraz hızım vardı ama motoru yere yatırınca sadece forta dokundu.motorda ki hasar grenaj tırnakları kırıldı direksiyon yamuldu sağ sinyal çizildi yeni yapıştırdığım stikır çizildi bende hiç bir şey yok kask mont ve dizlik vardı şükrolsun ucuz atlattık şehir içinde daha dikkatli olmak lazım.ama benim ön frende büyük ihtimal bir sorun var esneme yok resmen motorda. ustaya götürdüm balata ve diski temizleyeceğini söyledi ve fren hava yapmış olabilir dedi ama sanki benim amortisorde bir sertlik var bugun grenajı iran yapıştırısı ile yapıştırıp cizik yerlere parça poya yapılacak.ilk kazam kadar üzülmedim
allah cümlemizi beterinden saklasın..
Geçmiş olsun, pür dikkat kullanamak lazım bu mereti gerçi o bile fayda vermiyor ya.
Samsun - atakum - kurupelit yolu tam bir facia. Kural tanımazlık diz boyu. Sağdan sollayanlar, makas atanlar, 120 ile gidenler ve yol isteyenler,... şikayet edeceğim emniyete. Birşey çıkmaz ama ben yine de elimden geleni yapayım.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
21 Haziran 2010, 11:05
#15852
Gezi çok güzel olmuş, resimler için teşekkürler, bazen ıslak havada sürüş çok keyifli olabiliyor.
Tabi ekipmanlar tam olunca
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
Singapur forumunda cevap gelmiş, adamlar çinden hongkong'dan gösterge bulup getirtemediklerinden takıp deneyememişler, o yüzden de boşluğa uyan bir devir saati bulup mevcut göstergeyi modlamışlar. Yani dişe dokunur bir cevap alamadık.
Bu arada hafta sonu dayanamayıp büyük bakıma girşitim, an arka dişli, zincir, ön arka lastik, ön fren bakımı balata ve rulman değişimi yaptım.Sigortalarını değiştirdim, hava filtresini değiştirdim. Zincir başta çok kısaymış gibi geldi ya da eski zincir gerçekten çok sünmüş. Saydım baklala sayısı aynı. Arka dışli takozlarını da değiştirdim. Zincir sıkıydı ama bir 30km yapınca baktım biraz gevşemiş. Yalnız dikkatimi çeken bir şey oldu. Motoru orta sehpaya aldığımda arka tekeri çevirdikçe zincir bir gerginleşiyor bir gevşiyor, bu arada teker de yere bir sürtüyor bir sürtmüyor. Acaba tekeri tam ortalayamadım mı. Ya da milde bir eğrilik mi var. Arka rulman da almıştım ama üzerindekiler iyi durumdaydı değiştirmedim. Acaba bu gevşeklik sıkılık takozlardan mı kaynaklanıyor. En kısa zamanda boşluğu alıp tekrar bakacağım. Bunca şey ilk başta kolay gelmişti ama işe girişince çok kolay olmadığını anladım. Neyse bana bir hayli tecrübe oldu. Zinciri ismail beyden alacaktım fakat cumartesi günü birden esince gidip malzemeleri aldım, kayınpederin işyerinde motora bir daldım akşamı etmişim
İsmail bey'in verdiği bilgiler çok işime yaradı buradan tekrar kendisine teşekkür ederim. Bir tek buji işi kaldı onu da müsait zamanda değiştirdiğimde motorumun büyük işini halletmiş olacağım.
Rica ederim, estağfirullah. Bildiklerimizi paylaşmazsak, bilginin ne önemi var ki?
Yeni parçalar hayırlı olsun. Aldığın parçaların marka modellerini ve kaç liraya aldıklarını yazarsan bizler için ve yeni arkadaşlara fikir vermesi açısından güzel bir kaynak olur.
Singapur forumundaki arkadaşlarla kaderimiz aynı demekki. Onlarda da Honda Singapur parçadan kaçmış. Şimdi şöyle bir düşünce aklıma takıldı. Hangi ülkelerde devir saati olacağına Honda Genel Merkezmi karar veriyor acaba yani şu şu ülkelere şu motoru satalım bu ülkelere devir saatli olandan gönderelim gibi. 3.Dünya ülkesi muamelesi, ne garip iş
Zinciri yeni taktıktan sonra zaten biraz kullanıp (5-10 km) sonra asıl boşluğunu ayarlamak gerekiyor. Arka lastiğin iki tarafındaki gergi somunlarını gevşetip oradaki çentikler eşit ölçüde olacak şekilde sıkılması gerekiyor. (Eğer motor çok kirli kalmışsa bu çentikler kir veya pas yüzünden gözükmez hale gelmiş olabilir.)
Aksi taktirde arka teker yan yan gidebilir
Zincir boşluğu kullanma kılavuzuna göre 2-3 cm arasında esnemeli. Kılavuzda güzel açıklanmış bu konu:Sayfa 76.
Buradaki yazılan 3.madde ise bahsettiğin problem sanırım.
Bu durum zincirden veya dişlilerden olabilir. Bunları yeni değiştirdiğine göre aklıma tek gelen ihtimal şu, yeni zinciri kaç bakla olarak aldın? Genelde piyasada 128 bakla olarak zincirler var. Bizim cbf 126 bakla kullandığı için 2 bakla sökülmesi gerekiyor.
Bildiğiniz gibi bakla sökme işleminin özel bir aparatı var onunla sökülmeyipte, farklı bir yöntemle sökerken aşırı güç uygulanırsa baklalardan bazıları zarar görebiliyor. Bu durumda da zincirin bazı yerleri daha sıkı bazı yerleri biraz daha gevşek olabilir.
mimoza_cbf_ adlı üyeden alıntı
günaydın arkadaşlar pazar günü ikinci kazamı yaptım ama bu sefer benim ecemiliğim ve dikkatsizliğimden kaynaklandı önümdeki araba ya biraz yakın gidiyordum karşıdan cbf geliyordu ona bakıyordum önümdeki araba durmuş frenlere acamice bir asıldım ön teker kaydı motor sağa tarafa yattı fort transit cornete soldan vurdum biraz hızım vardı ama motoru yere yatırınca sadece forta dokundu.motorda ki hasar grenaj tırnakları kırıldı direksiyon yamuldu sağ sinyal çizildi yeni yapıştırdığım stikır çizildi bende hiç bir şey yok kask mont ve dizlik vardı şükrolsun ucuz atlattık şehir içinde daha dikkatli olmak lazım.ama benim ön frende büyük ihtimal bir sorun var esneme yok resmen motorda. ustaya götürdüm balata ve diski temizleyeceğini söyledi ve fren hava yapmış olabilir dedi ama sanki benim amortisorde bir sertlik var bugun grenajı iran yapıştırısı ile yapıştırıp cizik yerlere parça poya yapılacak.ilk kazam kadar üzülmedim
allah cümlemizi beterinden saklasın..
Geçmiş olsun Ferhat. Allah başka kaza bela yaşatmasın.
Motosiklette aşırı şekilde dikkatli olmamız gerekiyor. Anlık bir dalgınlığın sonucu çok ağır olabiliyor.
Allahtan sende önemli birşey olmamış. Motor bir şekilde halledilir.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
21 Haziran 2010, 11:40
#15853
mimoza_cbf_ adlı üyeden alıntı
günaydın arkadaşlar pazar günü ikinci kazamı yaptım ama bu sefer benim ecemiliğim ve dikkatsizliğimden kaynaklandı önümdeki araba ya biraz yakın gidiyordum karşıdan cbf geliyordu ona bakıyordum önümdeki araba durmuş frenlere acamice bir asıldım ön teker kaydı motor sağa tarafa yattı fort transit cornete soldan vurdum biraz hızım vardı ama motoru yere yatırınca sadece forta dokundu.motorda ki hasar grenaj tırnakları kırıldı direksiyon yamuldu sağ sinyal çizildi yeni yapıştırdığım stikır çizildi bende hiç bir şey yok kask mont ve dizlik vardı şükrolsun ucuz atlattık şehir içinde daha dikkatli olmak lazım.ama benim ön frende büyük ihtimal bir sorun var esneme yok resmen motorda. ustaya götürdüm balata ve diski temizleyeceğini söyledi ve fren hava yapmış olabilir dedi ama sanki benim amortisorde bir sertlik var bugun grenajı iran yapıştırısı ile yapıştırıp cizik yerlere parça poya yapılacak.ilk kazam kadar üzülmedim
allah cümlemizi beterinden saklasın..
geçmiş olsun kardeş ,saglıklı sürüşler , gelen mala gelsın
-
21 Haziran 2010, 11:45
#15854
10000 km ye geldim hava filtresi buji değişecek zincir 400 km de bir sprey lenecekmiş servis dedi.ne kadar tutar.teşekkür.
-
21 Haziran 2010, 12:14
#15855
ınnowa adlı üyeden alıntı
10000 km ye geldim hava filtresi buji değişecek zincir 400 km de bir sprey lenecekmiş servis dedi.ne kadar tutar.teşekkür.
Maliyetini yazayım
Hava filtresi : 8 TL
Buji : CPR9EA-9, 12 TL
Yağ : 15w/50 motosiklet yağı 20 TL
Toplarsan 40 TL civarında bir malzeme parası var. Servis işçilik ücreti ne alıyor tam emin değilim. Bilen arkadaşlar yazacaktır.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
21 Haziran 2010, 12:16
#15856
teşekkür ederim arkadaşlar allah beterinden saklasın cümlemizi
-
21 Haziran 2010, 13:42
#15857
@ AydoganX
İİsmail bey çok teşekkür ederim. Çizgiler pislikten pastan görünmediğinden kumpasla ölçtüm. Ama ilk taktığımda gayet sıkı idi. Şimdi biraz oturmuş görünüyor. 126 baklalı zincir kullandım. Hatta acaba kısa falan mı bu diyerek oturup saydım, eski zincir ile arasında birhayli uzunluk farkı vardı. Zincirde hasar yok, muhtemelen şimdi yerine oturdu ince ayarını yapmak gerekiyor. Sabah arabadan anahtar baktım ama somuna uygun anahtar evde kalmış. Akşam eve dönünce ayar yapar size sonucunu yazarım. Aldığım parçaların fiyatları da hava filtresi kutusunda yazılıydı eğer kutuyu atmadıysam bakayım. Ama ön arka ırc lastiği 130 tl den aldım, 2010 19 hafta üretimiydi. diğer parçalar normal piyasa fiyatlarındaydı. Zinciri İRİS GSX sarı renk zincirden aldım 40 TL yazdı sanıyorum. Ama bu fiyatlara 8 taksit yaptı, o yüzden üçüne beşine pek bakmadım, hazırda çok nakitim yoktu.
-
21 Haziran 2010, 13:48
#15858
AydoganX adlı üyeden alıntı
Maliyetini yazayım
Hava filtresi : 8 TL
Buji : CPR9EA-9, 12 TL
Yağ : 15w/50 motosiklet yağı 20 TL
Toplarsan 40 TL civarında bir malzeme parası var. Servis işçilik ücreti ne alıyor tam emin değilim. Bilen arkadaşlar yazacaktır.
İsmail abi serviste asmışlardı Honda Türkiye nin belirlediği işçilik ücreti 27 lira bilmem kaç kuruştur diye..
-
21 Haziran 2010, 14:13
#15859
TheNightHawk adlı üyeden alıntı
@ AydoganX
İİsmail bey çok teşekkür ederim. Çizgiler pislikten pastan görünmediğinden kumpasla ölçtüm. Ama ilk taktığımda gayet sıkı idi. Şimdi biraz oturmuş görünüyor. 126 baklalı zincir kullandım. Hatta acaba kısa falan mı bu diyerek oturup saydım, eski zincir ile arasında birhayli uzunluk farkı vardı. Zincirde hasar yok, muhtemelen şimdi yerine oturdu ince ayarını yapmak gerekiyor. Sabah arabadan anahtar baktım ama somuna uygun anahtar evde kalmış. Akşam eve dönünce ayar yapar size sonucunu yazarım. Aldığım parçaların fiyatları da hava filtresi kutusunda yazılıydı eğer kutuyu atmadıysam bakayım. Ama ön arka ırc lastiği 130 tl den aldım, 2010 19 hafta üretimiydi. diğer parçalar normal piyasa fiyatlarındaydı. Zinciri İRİS GSX sarı renk zincirden aldım 40 TL yazdı sanıyorum. Ama bu fiyatlara 8 taksit yaptı, o yüzden üçüne beşine pek bakmadım, hazırda çok nakitim yoktu.
Lastikler gayet tazeymiş
Zincirde sarı renkli güzel gözüküyor ama bildiğim kadarıyla sarı renk zincirlerin oringli olanı yoktu.
Oringli zincir, standarda göre daha az bakım gerektirir. Oringsiz olanıda uygun kullanımla uzun süre kullanırsınız elbet ama bakımını aksatmamak gerekir. Yoksa o da kısa sürede uzar.
-ibrahim- adlı üyeden alıntı
İsmail abi serviste asmışlardı Honda Türkiye nin belirlediği işçilik ücreti 27 lira bilmem kaç kuruştur diye..
Doğrudur İbrahim. Yalnız benim en son servise gittiğimde (4000 (4 bin) bakımındaydı sanırım 1 yılı geçti, artık tüm bakımları kendim yaptığım için) 1,8 saat işçilik ücreti alınmıştı. Yani o zaman 1,8 saat x 27 = 49 lira yapıyor. Yapılan işlem 10 dakika ancak sürmüştü
Bu yüzden de servislere ayrı bir gıcığım var.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
21 Haziran 2010, 14:30
#15860
Köktü komşu,komşusunu malsahibi mi yapardı öyle bir sözvardıya hanii...Ben onu biraz değiştiriyorum ve;
Kötü servis veya usata,motor sahibini kısmende olsa usta yapar...
Servislerin ve ustaların sayesinde ''artık kendi işimi kendim yapar oldum''
Motorumla alakalı,ufakbirses,gidişinde değişme,benzini,bujisi,karbüratörü,hava filitresi,lastikleri vs.vs artık kendim söküyorum takıyorum.İnce ayar gerektiren yerlerde ustaya giderim.
Yakında subap ayarları için çalışmalara başlıcam,şuan yeni yapıldığı için bu ''yakında dediğim bölüm biraz uzaya bilir''
Servisler resmen bizi kekliyolar,neymiş garantiden değişim olmazmış,garantiden çıkarmış.Ulan garantin olsa neolur ''geldiğimizde (50) tane yalanı hiç yüzünüz kızarmadan,diliniz takılmadan takır takır sayıyorsunuz.
Zaten yeni olan bir motorun %95'i arıza çıkarmaz ''adam akıllı kullanılırsa''zaten adam akıllı kullanılmayıncada servis hemen yapıştırıyo ''sen bunu böyle böyle yapmışsın'' getir çuvalla parayı tamir edelim ''bu kullanım hatası''
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)
Bu Konudaki Etiketler