@TheNightHawk
Öncelikle hoşgeldiniz. Yeni motorunuz hayırlı uğurlu olsun.
Bahsettiğiniz problemler bu motorda pek sık rastlanılan şeyler değil.
Eğer motor gerçekte 65 bin. kmlerde ise, periyodik bakımları aksatılmadan yapılmışsa bir problem olacağını zannetmiyorum. Nice kuryeler var 100 bini deviriyorlar bu motorla.
Önemli olan bakımlarının zamanında ve tam olarak yapılması. Önceki sahibi bakımlarını nereye yaptırmış? Ya da kendisi mi yapmış?
Aldığın şahıs kuryemiydi? Bakımlar yetkili serviste yapılmışsa bilgisayar kayıtlarından ortaya çıkar.
Motorun üstündeki lastikler ne marka?
Amortisörlere yağ ekleme konusunda detaylı bilgim malesef yok.
Amortisör borularını komple bakımdan geçirmek gerekebilir.
Bahsettiğin titreme yada gidonun yukarı aşağı yapması belki ön tekerlek rulmanlarından dolayı olabilir. Daha önce rulman değişimi yapılmışmı?
Söylemiş olduğun sarf malzemelerini Ulus yıba çarşısında bulabilirsin.
Lastik olarak ise buradaki arkadaşların genel olarak yorumlarına göre şunları söyleyebilirim :
Michelin : En yumuşak hamurlu lastik. Ömrü diğer markalara göre kısa fakat yol tutuşu güzel.
Hafif arazi yada mıcırlı yollarda ise yol tutuşu kötü, çünkü tam asfalt lastiği. Ön arka 180-200 TL arası değişir fiyatı. Ankarada bu lastik bildiğim kadarıyla yok. İstanbul buz motordan sipariş geçiyorsun sana kargo ile gönderiyorlar.
Pirelli MT65 : Bu lastiktende genel olarak kullananlar memnun. micheline nazaran daha ekonomik 110-120 lira civarına ön arka taktırabilirsin. Ulus Yıbada mevcut.
IRC : Fiyat performans lastiği. Ön arka 90-100 lira arasına alabilirsin.
Yol tutuşu üstteki markalara nazaran biraz daha az, ama orijinal durolara nazaran çok çok iyidir. Ben irc kullanıyorum takalı 1 yılı geçti. Yağmurda biraz kayıyor ama bir çok lastikte genel olarak bu durum var. Ankara'da yıbada bu lastik var.
Birde
unilli, bonsun, pony vs gibi uygun fiyatlı markalar var, bunlar da irc ayarında lastikler.
Hava filtresini yine yıbadan uygun fiyata bulabilirsin. Yetkili servisten (efe) bile alsan zaten 7-8 lira birşey.
Zincir olarak piyasada farklı modeller mevcut. Orijinal zincir çok dandik, oringsiz ve biraz bakımsız kalırsa çok kısa sürede uzama yapıyor. Hatta çok öncelerden bu topikten hatırlıyorum, bir arkadaşın yolda zinciri kopmuştu. Zor bela durabilmişti.
Bu tür problemleri yaşamamak için zinciri dişlilerle birlikte yenilersen daha sağlıklı olur.
Orijinal dişli ölçülerimiz ön:15 arka:42, zincir ölçümüz : 428 - 126
Zincir olarak DBC'nin oringli zincirlerinden temin edebiliyorum. Eğer alacak olursan haberleşelim zaten Ankara'daymışsın hem tanışmış oluruz
Dişliler ise yine yıbadan temin edilebilir. Kuryelerde bu motoru yoğunlukla kullandığı için bir çok parçamnızı yıbadan uygun fiyata ve anında temin edebiliyoruz
Mahsuru yoksa yaş, semt ve meslek bilgilerinizi de paylaşırsanız güzel olur
Kazasız belasız ve yaz olsa bile
full korumalı sürüşler...