Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
25 Mayıs 2010, 20:11
#14801
valla ismail servise olan güvenimi yıktı geçti. uygun olmayan yağı kullanmaları tuhaf.
honda türkiye mi kullan diyor bunlara yoksa kafalarına göre mi koyuyorlar. bundan böyle yağımı alıp kendim giderim servise. durumu da anlatırım.
ismaile de dedim allahtan 4 bin liralık motora biniyoruz. benim transalpim olsa, adam yanlış yağ koysa olacak iş mi? utanç verici.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Reklamlar
-
25 Mayıs 2010, 20:18
#14802
jr. adlı üyeden alıntı
valla ismail servise olan güvenimi yıktı geçti. uygun olmayan yağı kullanmaları tuhaf.
honda türkiye mi kullan diyor bunlara yoksa kafalarına göre mi koyuyorlar. bundan böyle yağımı alıp kendim giderim servise. durumu da anlatırım.
ismaile de dedim allahtan 4 bin liralık motora biniyoruz. benim transalpim olsa, adam yanlış yağ koysa olacak iş mi? utanç verici.
İşte paran var derdin var olayı.
Allahtan çok paramız yokta, rezil olmuyoruz.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
25 Mayıs 2010, 21:06
#14803
mete_han adlı üyeden alıntı
valla abi serviste böyle yapıyosa biz napalım kendimizi kime emanet edelim napsam acaba şimdi gidip benzini boşaltıcam gidip yağdamı alsam?
-
25 Mayıs 2010, 21:43
#14804
mete_han adlı üyeden alıntı
Aydoğan senin işin zor hacı...eee tekniğe el atarsan bedeli ağır olur...
Arkadaşlar benim gayretim elimizden geldiğince bilinçli kullanıcı olabilmemiz yönünde. Hem motor teknik bilgisi anlamında, hem sürüş tekniği anlamında.
Yetkili servislerin her yaptığı işe "bunlar yetkili servis doğrudur" diye körü körüne inanmayalım.
En önemlisi yapılanları sorgulayalım. Kuzu kuzu herşeyi kabullenmeyelim.
mete_han adlı üyeden alıntı
Aydoğan Başkan bu bizim sarı kapaklı yağın bi sınıfına bakıve gari...
mete_han adlı üyeden alıntı
Abicim o teknik özelikler hangi yağa ait tam anlayamadım.
Mobil1 Türkiye sitesinde bu yağı bulamadım. Ama en garanti bilgi olarak şimdi bendeki kutunun resmini ekliyorum.
Eğer aşağıdaki resimde görünen yağı kullanıyorsanız SJ sınıfı bir yağ, kılavuza uygun
Son 2 yağ değişimimde bu yağı tercih ettim.
jr. adlı üyeden alıntı
valla ismail servise olan güvenimi yıktı geçti. uygun olmayan yağı kullanmaları tuhaf.
honda türkiye mi kullan diyor bunlara yoksa kafalarına göre mi koyuyorlar. bundan böyle yağımı alıp kendim giderim servise. durumu da anlatırım.
Jr'ım Evren'im, az yukarıdada yazdığım gibi yetkili servis diye herşeyi kabullenmemeliyiz.
Biz motorumuzun bakımını bilelim elimizden geldiğince ama giden yine yetkili servise gitsin. En azından ters bir durumda düdüklendiğimizin farkına varmış oluruz.
Buji konusunda da yetkili servis kullanım kitapçığının dışına çıkarak 6 serisi buji kullanmış.
Yani bir nevi servis :
"-Ben kitapçıktan da, honda mühendislerinden de iyi bilirim bu işi" diyor
Bilinçli kullanıcı olun. Serviste motosikletinizin başından ayrılmayın. Yapılan işleri, takılan parçaları takip edin.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
25 Mayıs 2010, 22:47
#14805
Arkadaşlar çok önemli biliyorsunuzki her şeyin belli bir ömrü var bu lastikler yağ ve sarf malzemeler için geçerli lastik alırken tarihe dikkat ediyormusunuz? lastikler imal tarihinden itibaren ömrü 3 yıl 5 yıl arasında değişmekte, en önemlisi olduğu için buna deyindim bide yağların depolama ömrü onu bilmiyorum işte ..ancak imal tarihinde sonra 2 yılı geçmez herhalde..
-
25 Mayıs 2010, 22:50
#14806
aykan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar çok önemli biliyorsunuzki her şeyin belli bir ömrü var bu lastikler yağ ve sarf malzemeler için geçerli lastik alırken tarihe dikkat ediyormusunuz lastikler imal tarihinden itibaren ömrü 3 yıl 5 yıl arasında değişmekte en önemlisi olduğu için buna deyindim bide yağların depolama ömrü onu bilmiyorum işte ..ancak imal tarihinde sonra 2 yılı geçmez herhalde..
Normalde Mobil1 yağı alırken markette dikkat etmemiştim ama şimdi resim çekince kabak gibi imal tarihi belli oldu yağın Resimden sonra benimde dikkatimi çekti.
Bu konuda "ağzındaki folyolu kapak açılmadığı sürece" sıkıntı olmaz diye aklımda kalmış. Ne kadar doğru değil bilmiyorum.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
25 Mayıs 2010, 22:54
#14807
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
valla abi serviste böyle yapıyosa biz napalım kendimizi kime emanet edelim napsam acaba şimdi gidip benzini boşaltıcam gidip yağdamı alsam?
Aydoğan Başkan SJ cinsindne olduğunu deliliyle yazdı şimdi rahatladım...
Serviste Gökhan Konşuk sınıftan emin olmamakla birlikte 1000 RR ada aynı yağı koyuyoruz dedi...iş yoğunluğundan bakamıycam yağa dedi...
AydoganX adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar benim gayretim elimizden geldiğince bilinçli kullanıcı olabilmemiz yönünde. Hem motor teknik bilgisi anlamında, hem sürüş tekniği anlamında.
Yetkili servislerin her yaptığı işe "bunlar yetkili servis doğrudur" diye körü körüne inanmayalım.
En önemlisi yapılanları sorgulayalım. Kuzu kuzu herşeyi kabullenmeyelim.
Abicim o teknik özelikler hangi yağa ait tam anlayamadım.
Mobil1 Türkiye sitesinde bu yağı bulamadım. Ama en garanti bilgi olarak şimdi bendeki kutunun resmini ekliyorum.
Eğer aşağıdaki resimde görünen yağı kullanıyorsanız
SJ sınıfı bir yağ, kılavuza uygun
Son 2 yağ değişimimde bu yağı tercih ettim.
takip edin.[/SIZE][/B]
O zaman bir farklılık arzediyor durum...sonucta bulduğum link yurtdışı kaynaklı...senin foto olmazsa bend ehuylanırdım...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
25 Mayıs 2010, 22:55
#14808
AydoganX adlı üyeden alıntı
Normalde Mobil1 yağı alırken markette dikkat etmemiştim ama şimdi resim çekince kabak gibi imal tarihi belli oldu yağın
Resimden sonra benimde dikkatimi çekti.
Bu konuda "ağzındaki folyolu kapak açılmadığı sürece" sıkıntı olmaz diye aklımda kalmış. Ne kadar doğru değil bilmiyorum.
Aydoğan bu konuya ağırlık verelim çünkü çok önemli, biraz araştırayım lastik konusu dahada önemli yanlız lastiklerin üzerinde 2609 yani 2009 26 haftası gibi tarihler mevcut buna dikkat çekmek istedim,2005 den bu yana beklemiş güneşe maruz kalmış lastikler piyasada çok fazla lastik alırken 2 seneyi geçirmemek gerek.
-
25 Mayıs 2010, 22:56
#14809
aykan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar çok önemli biliyorsunuzki her şeyin belli bir ömrü var bu lastikler yağ ve sarf malzemeler için geçerli lastik alırken tarihe dikkat ediyormusunuz? lastikler imal tarihinden itibaren ömrü 3 yıl 5 yıl arasında değişmekte, en önemlisi olduğu için buna deyindim bide yağların depolama ömrü onu bilmiyorum işte ..ancak imal tarihinde sonra 2 yılı geçmez herhalde..
Buldum buldum. Raf ömrü 3 yılmış
Yağın Raf Ömrü
Her üründe olduğu gibi yağlarında raf ömürleri vardır. Motor yağları ve vites kutusu yağlarının raf ömrü
3 senedir. Üretiminden bu yana 3 seneyi geçmiş yağların alınmaması gerekir.
http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/yag-dosyasi
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
25 Mayıs 2010, 23:01
#14810
AydoganX adlı üyeden alıntı
Şimdi tamam bide emin olmak için lastiklere bakalım.
-
25 Mayıs 2010, 23:03
#14811
aykan adlı üyeden alıntı
Şimdi tamam bide emin olmak için lastiklere bakalım.
Lastiklerde zaten 1 yıldan eski bir lastikse hayatta almam.
Bahsettiğin gibi 4508, 2008'in 45. haftası demek oluyor. Dikkat etmek lazım.
Üzerindeki IRC'leri alırkende bakmıştım 5 haftalık lastik takmıştım
Bence en fazla 1 yada çok zor durumda kalınırsa 2 yıllık lastikler kullanılmalı.
Fakat teoriğine bakarsak lastiklerde de 3 yılık bir süreden bahsediyor herkes.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
25 Mayıs 2010, 23:06
#14812
iyi akşamlar cbf ciler muhabbet gene koyulaşmış akşamdan akşama giriyorum sayfalarca yazı yazılmış oku oku bitmiyor sizlere bikaç sorum olacak motorum ısınınca sibob sesi artıyor bugün beya ısındı yolda oksoz sesinden çok çıkı çıkı yaparak gitttim bu normalmidir. Birde günlük kilometre sayacım 170 lere falan geldiğinde ilk hanesi 6 oluyor 670 gibi bunu kısa yoldan nasıl çözerim yardımlarınız için şindiden teşekkür.
-
25 Mayıs 2010, 23:10
#14813
Bu linkteki bilgiler çok yararlı. Tavsiye ederim.
http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/yag-dosyasi
Yağ sınıfları hakkında detaylı bilgi.
Benzinli Motor Yağları API Sınıflandırması
Sınıf Durum Servis Özelliği
SM Mevcut Kasım 2004?den bu yana üretilen tüm araçlara uygun
SL Mevcut 1998'de duyurulan API sınıfı. Hala kullanılıyor.
SJ Neredeyse eskidi 1996 yılında duyuruldu. Kullanılmakta.
SH Eskidi 1996 ve daha yaşlı motorlar için.
SG Eskidi 1993 ve daha yaşlı motorlar için.
SF Eskidi 1988 ve daha yaşlı motorlar için.
SE Eskidi 1979 ve daha yaşlı motorlar için.
SD Eskidi 1971 ve daha yaşlı motorlar için.
SC Eskidi 1967 ve daha yaşlı motorlar için.
SB Eskidi Çok eski motorlar için.
SA Eskidi En eski motorlarda kullanılan tip.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:07 ----------
Cleanwork adlı üyeden alıntı
iyi akşamlar cbf ciler muhabbet gene koyulaşmış akşamdan akşama giriyorum sayfalarca yazı yazılmış oku oku bitmiyor
sizlere bikaç sorum olacak motorum ısınınca sibob sesi artıyor bugün beya ısındı yolda oksoz sesinden çok çıkı çıkı yaparak gitttim
bu normalmidir. Birde günlük kilometre sayacım 170 lere falan geldiğinde ilk hanesi 6 oluyor 670 gibi bunu kısa yoldan nasıl çözerim yardımlarınız için şindiden teşekkür.
Motor ısınınca biraz daha sesli çalışması normaldir.
Birde en son yağ değişiminde 10w-40 gibi ince bir yağ konulmuşsa yaz geldiği için ince yağ dahada incelir ve sese sebep verir.
10-50 yada 15-50 gibi yaz mevsimine uygun yağ kullanıp deneyin.
Bunun haricinde makine subap ayarı istiyor olabilir.
KM. sayacı konusunda ne yazıkki bir fikrim yok.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
25 Mayıs 2010, 23:14
#14814
evet en son 1000 km önce 10W40 castrol kondu bide kalın yağla deniyeyim sağol
-
25 Mayıs 2010, 23:17
#14815
AydoganX adlı üyeden alıntı
Lastiklerde zaten 1 yıldan eski bir lastikse hayatta almam.
Bahsettiğin gibi 4508, 2008'in 45. haftası demek oluyor. Dikkat etmek lazım.
Üzerindeki IRC'leri alırkende bakmıştım 5 haftalık lastik takmıştım
Bence en fazla 1 yada çok zor durumda kalınırsa 2 yıllık lastikler kullanılmalı.
Fakat teoriğine bakarsak lastiklerde de 3 yılık bir süreden bahsediyor herkes.
Durum aynen şu :
Lastiklerin raf ömrü ne kadardır?
Bu lastiğin nerede ve hangi koşullarda depolandığına bağlıdır. Elektrik trafolarının çevresi gibi yüksek ozan içeren ortamlarda veya açıkta, doğrudan güneş ışığına maruk bırakıldıkları hallerde lastikler özelliklerini çabucak kaybederler. Uygun koşullarda saklanan lastiklerin raf ömrü beş yıl civarındadır.
-
25 Mayıs 2010, 23:52
#14816
bu ara bi stıkır planlıyorum motora kaba bi montaj yaptım şimdilik böğle bişey nasıl gider motora
-
25 Mayıs 2010, 23:52
#14817
bu ne hız arkadaşlar hızınıza yetişmek mümkün değil yaww ismail ben motora 15 40 castrol koydum yani zararı yok ama eski tip yağ yani
-
26 Mayıs 2010, 00:21
#14818
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
26 Mayıs 2010, 01:08
#14819
cleanwork ben beğendim renkler siyahla uyuşmuş hoş olmuş.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
26 Mayıs 2010, 02:13
#14820
AydoganX adlı üyeden alıntı
Şu sayfadaki
NF22 modeli çok hoşuma gitti. Metzeler ME22 ile aynı desende
http://www.anlas.com.tr/page17.html
Fakat sadece ön var sanırım gerçi sormak lazım bayilere, belki arka 90/90-18de vardır.
hacı benım on arka lastıklerde ırc onde nf28 modelını arkada ıse nr47 modelını kunlanıyorum oldukca memnunum
ama dedıgım gıbı bı daha degıstırme ıhtıyacım olursa fılan ve o arada motoruda satmazsam kesınlıkle mıchelın pılot sporty alırım ama
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:02 ----------
AydoganX adlı üyeden alıntı
Direk olarak tecrübem yok, kullanmadım yani.
Yağmur kanalları vs. çok hoşuma gittiği için öneriyorum.
Türkiyede Metzeler ME22'nin tubeless modeli yokmuş.
Bulabilsem kesinlikle metzeler takardım. Millet iç lastikli modeli "dubleks taktım oldu abi" diye takıyorlar ama sağlıklı değil.
O yüzden metzelere en yakın desen bu olduğu için önermiştim.
Benim makinede IRC'nin önde NF25 ve arkada NR25 orijinal ebatlarda lastikleri var. Fakat 2 tane fitil var.
Geçen detaylı temizliktede baktımda lastiğin dışında, bir sürü yatay dikey kesikler var. Ne hikmetse hava kaçırmıyor şimdilik
ismail aga benım 2006 model ybrde metzeller vardı tubless ancak modelını tam bılmıyorum fotosunu eklıyeyım benden oncekı sahıbınden ben almadan motoru 3 gun once izmir göçmen motordan aldıgını soylemıstı ve faturalarını gostermıstı bana buyur buda foto
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)
Bu Konudaki Etiketler