Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #14801
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    valla ismail servise olan güvenimi yıktı geçti. uygun olmayan yağı kullanmaları tuhaf.

    honda türkiye mi kullan diyor bunlara yoksa kafalarına göre mi koyuyorlar. bundan böyle yağımı alıp kendim giderim servise. durumu da anlatırım.

    ismaile de dedim allahtan 4 bin liralık motora biniyoruz. benim transalpim olsa, adam yanlış yağ koysa olacak iş mi? utanç verici.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #14802

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla ismail servise olan güvenimi yıktı geçti. uygun olmayan yağı kullanmaları tuhaf.

    honda türkiye mi kullan diyor bunlara yoksa kafalarına göre mi koyuyorlar. bundan böyle yağımı alıp kendim giderim servise. durumu da anlatırım.

    ismaile de dedim allahtan 4 bin liralık motora biniyoruz. benim transalpim olsa, adam yanlış yağ koysa olacak iş mi? utanç verici.
    İşte paran var derdin var olayı.

    Allahtan çok paramız yokta, rezil olmuyoruz.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  3. #14803
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağımızın sınıfıda SH imiş...


    http://www.mobil.com/Australia-Engli..._Racing_4T.asp




    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:04 ----------



    eee bize J sonrası ilazım...olm servis bizi düdüklüyormu...arıycam şimdi valla...

    valla abi serviste böyle yapıyosa biz napalım kendimizi kime emanet edelim napsam acaba şimdi gidip benzini boşaltıcam gidip yağdamı alsam?

  4. #14804

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aydoğan senin işin zor hacı...eee tekniğe el atarsan bedeli ağır olur...
    Arkadaşlar benim gayretim elimizden geldiğince bilinçli kullanıcı olabilmemiz yönünde. Hem motor teknik bilgisi anlamında, hem sürüş tekniği anlamında.

    Yetkili servislerin her yaptığı işe "bunlar yetkili servis doğrudur" diye körü körüne inanmayalım.
    En önemlisi yapılanları sorgulayalım. Kuzu kuzu herşeyi kabullenmeyelim.

    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aydoğan Başkan bu bizim sarı kapaklı yağın bi sınıfına bakıve gari...
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağımızın sınıfıda SH imiş...

    http://www.mobil.com/Australia-Engli..._Racing_4T.asp
    Abicim o teknik özelikler hangi yağa ait tam anlayamadım.
    Mobil1 Türkiye sitesinde bu yağı bulamadım. Ama en garanti bilgi olarak şimdi bendeki kutunun resmini ekliyorum.
    Eğer aşağıdaki resimde görünen yağı kullanıyorsanız SJ sınıfı bir yağ, kılavuza uygun

    Son 2 yağ değişimimde bu yağı tercih ettim.






    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla ismail servise olan güvenimi yıktı geçti. uygun olmayan yağı kullanmaları tuhaf.

    honda türkiye mi kullan diyor bunlara yoksa kafalarına göre mi koyuyorlar. bundan böyle yağımı alıp kendim giderim servise. durumu da anlatırım.
    Jr'ım Evren'im, az yukarıdada yazdığım gibi yetkili servis diye herşeyi kabullenmemeliyiz.
    Biz motorumuzun bakımını bilelim elimizden geldiğince ama giden yine yetkili servise gitsin. En azından ters bir durumda düdüklendiğimizin farkına varmış oluruz.

    Buji konusunda da yetkili servis kullanım kitapçığının dışına çıkarak 6 serisi buji kullanmış.
    Yani bir nevi servis :
    "-Ben kitapçıktan da, honda mühendislerinden de iyi bilirim bu işi" diyor

    Bilinçli kullanıcı olun. Serviste motosikletinizin başından ayrılmayın. Yapılan işleri, takılan parçaları takip edin.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  5. #14805
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Arkadaşlar çok önemli biliyorsunuzki her şeyin belli bir ömrü var bu lastikler yağ ve sarf malzemeler için geçerli lastik alırken tarihe dikkat ediyormusunuz? lastikler imal tarihinden itibaren ömrü 3 yıl 5 yıl arasında değişmekte, en önemlisi olduğu için buna deyindim bide yağların depolama ömrü onu bilmiyorum işte ..ancak imal tarihinde sonra 2 yılı geçmez herhalde..

  6. #14806

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar çok önemli biliyorsunuzki her şeyin belli bir ömrü var bu lastikler yağ ve sarf malzemeler için geçerli lastik alırken tarihe dikkat ediyormusunuz lastikler imal tarihinden itibaren ömrü 3 yıl 5 yıl arasında değişmekte en önemlisi olduğu için buna deyindim bide yağların depolama ömrü onu bilmiyorum işte ..ancak imal tarihinde sonra 2 yılı geçmez herhalde..
    Normalde Mobil1 yağı alırken markette dikkat etmemiştim ama şimdi resim çekince kabak gibi imal tarihi belli oldu yağın Resimden sonra benimde dikkatimi çekti.

    Bu konuda "ağzındaki folyolu kapak açılmadığı sürece" sıkıntı olmaz diye aklımda kalmış. Ne kadar doğru değil bilmiyorum.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  7. #14807
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla abi serviste böyle yapıyosa biz napalım kendimizi kime emanet edelim napsam acaba şimdi gidip benzini boşaltıcam gidip yağdamı alsam?
    Aydoğan Başkan SJ cinsindne olduğunu deliliyle yazdı şimdi rahatladım...

    Serviste Gökhan Konşuk sınıftan emin olmamakla birlikte 1000 RR ada aynı yağı koyuyoruz dedi...iş yoğunluğundan bakamıycam yağa dedi...

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim gayretim elimizden geldiğince bilinçli kullanıcı olabilmemiz yönünde. Hem motor teknik bilgisi anlamında, hem sürüş tekniği anlamında.

    Yetkili servislerin her yaptığı işe "bunlar yetkili servis doğrudur" diye körü körüne inanmayalım.
    En önemlisi yapılanları sorgulayalım. Kuzu kuzu herşeyi kabullenmeyelim.





    Abicim o teknik özelikler hangi yağa ait tam anlayamadım.
    Mobil1 Türkiye sitesinde bu yağı bulamadım. Ama en garanti bilgi olarak şimdi bendeki kutunun resmini ekliyorum.
    Eğer aşağıdaki resimde görünen yağı kullanıyorsanız SJ sınıfı bir yağ, kılavuza uygun

    Son 2 yağ değişimimde bu yağı tercih ettim.




    takip edin.[/SIZE][/B]
    O zaman bir farklılık arzediyor durum...sonucta bulduğum link yurtdışı kaynaklı...senin foto olmazsa bend ehuylanırdım...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  8. #14808
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde Mobil1 yağı alırken markette dikkat etmemiştim ama şimdi resim çekince kabak gibi imal tarihi belli oldu yağın Resimden sonra benimde dikkatimi çekti.

    Bu konuda "ağzındaki folyolu kapak açılmadığı sürece" sıkıntı olmaz diye aklımda kalmış. Ne kadar doğru değil bilmiyorum.
    Aydoğan bu konuya ağırlık verelim çünkü çok önemli, biraz araştırayım lastik konusu dahada önemli yanlız lastiklerin üzerinde 2609 yani 2009 26 haftası gibi tarihler mevcut buna dikkat çekmek istedim,2005 den bu yana beklemiş güneşe maruz kalmış lastikler piyasada çok fazla lastik alırken 2 seneyi geçirmemek gerek.

  9. #14809

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar çok önemli biliyorsunuzki her şeyin belli bir ömrü var bu lastikler yağ ve sarf malzemeler için geçerli lastik alırken tarihe dikkat ediyormusunuz? lastikler imal tarihinden itibaren ömrü 3 yıl 5 yıl arasında değişmekte, en önemlisi olduğu için buna deyindim bide yağların depolama ömrü onu bilmiyorum işte ..ancak imal tarihinde sonra 2 yılı geçmez herhalde..
    Buldum buldum. Raf ömrü 3 yılmış

    Yağın Raf Ömrü

    Her üründe olduğu gibi yağlarında raf ömürleri vardır. Motor yağları ve vites kutusu yağlarının raf ömrü 3 senedir. Üretiminden bu yana 3 seneyi geçmiş yağların alınmaması gerekir.
    http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/yag-dosyasi
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  10. #14810
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buldum buldum. Raf ömrü 3 yılmış



    http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/yag-dosyasi
    Şimdi tamam bide emin olmak için lastiklere bakalım.

  11. #14811

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi tamam bide emin olmak için lastiklere bakalım.
    Lastiklerde zaten 1 yıldan eski bir lastikse hayatta almam.
    Bahsettiğin gibi 4508, 2008'in 45. haftası demek oluyor. Dikkat etmek lazım.
    Üzerindeki IRC'leri alırkende bakmıştım 5 haftalık lastik takmıştım

    Bence en fazla 1 yada çok zor durumda kalınırsa 2 yıllık lastikler kullanılmalı.
    Fakat teoriğine bakarsak lastiklerde de 3 yılık bir süreden bahsediyor herkes.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  12. #14812
    Cleanwork - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul esenler
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    iyi akşamlar cbf ciler muhabbet gene koyulaşmış akşamdan akşama giriyorum sayfalarca yazı yazılmış oku oku bitmiyor sizlere bikaç sorum olacak motorum ısınınca sibob sesi artıyor bugün beya ısındı yolda oksoz sesinden çok çıkı çıkı yaparak gitttim bu normalmidir. Birde günlük kilometre sayacım 170 lere falan geldiğinde ilk hanesi 6 oluyor 670 gibi bunu kısa yoldan nasıl çözerim yardımlarınız için şindiden teşekkür.

  13. #14813

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Bu linkteki bilgiler çok yararlı. Tavsiye ederim.
    http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/yag-dosyasi


    Yağ sınıfları hakkında detaylı bilgi.
    Benzinli Motor Yağları API Sınıflandırması

    Sınıf Durum Servis Özelliği

    SM Mevcut Kasım 2004?den bu yana üretilen tüm araçlara uygun

    SL Mevcut 1998'de duyurulan API sınıfı. Hala kullanılıyor.

    SJ Neredeyse eskidi 1996 yılında duyuruldu. Kullanılmakta.


    SH Eskidi 1996 ve daha yaşlı motorlar için.

    SG Eskidi 1993 ve daha yaşlı motorlar için.

    SF Eskidi 1988 ve daha yaşlı motorlar için.

    SE Eskidi 1979 ve daha yaşlı motorlar için.

    SD Eskidi 1971 ve daha yaşlı motorlar için.

    SC Eskidi 1967 ve daha yaşlı motorlar için.

    SB Eskidi Çok eski motorlar için.

    SA Eskidi En eski motorlarda kullanılan tip.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:07 ----------

    Alıntı Cleanwork adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi akşamlar cbf ciler muhabbet gene koyulaşmış akşamdan akşama giriyorum sayfalarca yazı yazılmış oku oku bitmiyor sizlere bikaç sorum olacak motorum ısınınca sibob sesi artıyor bugün beya ısındı yolda oksoz sesinden çok çıkı çıkı yaparak gitttim bu normalmidir. Birde günlük kilometre sayacım 170 lere falan geldiğinde ilk hanesi 6 oluyor 670 gibi bunu kısa yoldan nasıl çözerim yardımlarınız için şindiden teşekkür.
    Motor ısınınca biraz daha sesli çalışması normaldir.
    Birde en son yağ değişiminde 10w-40 gibi ince bir yağ konulmuşsa yaz geldiği için ince yağ dahada incelir ve sese sebep verir.
    10-50 yada 15-50 gibi yaz mevsimine uygun yağ kullanıp deneyin.
    Bunun haricinde makine subap ayarı istiyor olabilir.

    KM. sayacı konusunda ne yazıkki bir fikrim yok.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  14. #14814
    Cleanwork - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul esenler
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    evet en son 1000 km önce 10W40 castrol kondu bide kalın yağla deniyeyim sağol

  15. #14815
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerde zaten 1 yıldan eski bir lastikse hayatta almam.
    Bahsettiğin gibi 4508, 2008'in 45. haftası demek oluyor. Dikkat etmek lazım.
    Üzerindeki IRC'leri alırkende bakmıştım 5 haftalık lastik takmıştım

    Bence en fazla 1 yada çok zor durumda kalınırsa 2 yıllık lastikler kullanılmalı.
    Fakat teoriğine bakarsak lastiklerde de 3 yılık bir süreden bahsediyor herkes.
    Durum aynen şu :
    Lastiklerin raf ömrü ne kadardır?
    Bu lastiğin nerede ve hangi koşullarda depolandığına bağlıdır. Elektrik trafolarının çevresi gibi yüksek ozan içeren ortamlarda veya açıkta, doğrudan güneş ışığına maruk bırakıldıkları hallerde lastikler özelliklerini çabucak kaybederler. Uygun koşullarda saklanan lastiklerin raf ömrü beş yıl civarındadır.

  16. #14816
    Cleanwork - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2007
    Şehir
    İstanbul esenler
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    bu ara bi stıkır planlıyorum motora kaba bi montaj yaptım şimdilik böğle bişey nasıl gider motora

  17. #14817

    Üyelik
    12 Mart 2010
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    HONDA-CBF-250
    bu ne hız arkadaşlar hızınıza yetişmek mümkün değil yaww ismail ben motora 15 40 castrol koydum yani zararı yok ama eski tip yağ yani

  18. #14818

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı aykan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Durum aynen şu :
    Lastiklerin raf ömrü ne kadardır?
    Bu lastiğin nerede ve hangi koşullarda depolandığına bağlıdır. Elektrik trafolarının çevresi gibi yüksek ozan içeren ortamlarda veya açıkta, doğrudan güneş ışığına maruk bırakıldıkları hallerde lastikler özelliklerini çabucak kaybederler. Uygun koşullarda saklanan lastiklerin raf ömrü beş yıl civarındadır.

    Güzel bilgi. Herkesin dikkat etmesi lazım.
    Lastikçiler genelde ellerinde kalanları ucuz falan diyerekten satmaya çalışıyorlar.

    Hatta şimdi metocanın aklına düşer rahat duramaz "acep mişlenlerden kazıkmı yedik?" diye düşünür ve bu yazıyı okuyunca gider lastiğin yanağına bakar

    Alıntı Cleanwork adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu ara bi stıkır planlıyorum motora kaba bi montaj yaptım şimdilik böğle bişey nasıl gider motora
    Kişisel zevktir, zevkler ve renkler tartışılmazmış ama ben sadelikten yanayım. Bu tip uygulamalar motoru bence çirkinleştiriyor.

    Alıntı mimoza_cbf_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu ne hız arkadaşlar hızınıza yetişmek mümkün değil yaww ismail ben motora 15 40 castrol koydum yani zararı yok ama eski tip yağ yani
    Ferhat, az önce yukarıdaki tabloda da belirttiğimize göre SJ veya üsü kullanman lazım. Bundan sonraki yağ değişimlerinde bu bilgiye göre yağını seçersen daha iyi olur

    Haklısın bu aralar topik çok hızlı akıyor.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  19. #14819
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    cleanwork ben beğendim renkler siyahla uyuşmuş hoş olmuş.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  20. #14820
    muratgün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2009
    Şehir
    manisa/italy-torino
    Motosikleti
    şimdilik yok
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu sayfadaki NF22 modeli çok hoşuma gitti. Metzeler ME22 ile aynı desendehttp://www.anlas.com.tr/page17.html

    Fakat sadece ön var sanırım gerçi sormak lazım bayilere, belki arka 90/90-18de vardır.
    hacı benım on arka lastıklerde ırc onde nf28 modelını arkada ıse nr47 modelını kunlanıyorum oldukca memnunum
    ama dedıgım gıbı bı daha degıstırme ıhtıyacım olursa fılan ve o arada motoruda satmazsam kesınlıkle mıchelın pılot sporty alırım ama

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:02 ----------

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Direk olarak tecrübem yok, kullanmadım yani.
    Yağmur kanalları vs. çok hoşuma gittiği için öneriyorum.

    Türkiyede Metzeler ME22'nin tubeless modeli yokmuş.
    Bulabilsem kesinlikle metzeler takardım. Millet iç lastikli modeli "dubleks taktım oldu abi" diye takıyorlar ama sağlıklı değil.

    O yüzden metzelere en yakın desen bu olduğu için önermiştim.

    Benim makinede IRC'nin önde NF25 ve arkada NR25 orijinal ebatlarda lastikleri var. Fakat 2 tane fitil var.
    Geçen detaylı temizliktede baktımda lastiğin dışında, bir sürü yatay dikey kesikler var. Ne hikmetse hava kaçırmıyor şimdilik
    ismail aga benım 2006 model ybrde metzeller vardı tubless ancak modelını tam bılmıyorum fotosunu eklıyeyım benden oncekı sahıbınden ben almadan motoru 3 gun once izmir göçmen motordan aldıgını soylemıstı ve faturalarını gostermıstı bana buyur buda foto
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)

Bu Konudaki Etiketler