düşer tabii. alan aldı motoru şimdi herkes geziyo, siteye yazmaya fırsat mı kalıyo...
Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...
Loxor'a katılıyorum. Ben de az önce motorun tepesinden indim.
Bu arada benim motor da 120'ler klübüne girdi bu akşam. Boğaz köprüsü dönüşünde yol biraz boş olunca bir deneyim dedim 120km/hız'ı gördüm. Bi baktım Kadıköy sapağı görünüyor ne çabuk gelmişim. Biraz da tırstım açıkçası, rüzgar falan. Ama motor açıldıkça açılıyor ya, sanki hız aldıkça açılıyor. 4. viteste 80 - 90 rahat görüyor.
Motor soğukken (yeni yola çıktığımda) ve sıcakken epeyce bir performans farkı oluyor onu iyice idrak ettim. Bugün köprüde de iki kişi ile fena performans sergilemedi. Tebrik ettim kendisini.
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
arkadaşlar dün 1000 bakıma girdi motor eksantrikle ilgili olan ses şimdilik halloldu germis arkadaslar saolsun hallettiler bidaha yaparsa gergi değişecek zincir gerdirme 1 lt yağ 20/50 kagıtta öle yazıyo şasırdım birazda orası burası sıkılması 10 ytl tuttu ama kafama takılan olay periyot aralıgı 3000 km olan bi motor için dayanırmı bu yağ çünki bu tür yaglar 1000km de ömrünü tamamlar neyse sonra bidaha danışacagım olmadı kaliteli bi yagla castrol 15/40 degistiririm bunun yanında düz yolda 115 geçmiyor kapanırsam oda yokuş assagı 120 diyor normalmidir daha tam açılmadı galiba ya bide su gösterge iğnesi 60 kadar titreyerek
çıkıyo sizdede varmı bu sorun?
motorun daha yeni 1000 bakımındasın benimde o sıra o kadar yapıodu şimdi 125 gördüm yokuş aşağı düz yolda 110 rahat yapıo ama orda kalıo şimdilik bide arkdaşın dediği gibi motor soukken çok farklı sıcakken çok farklı onun için soğukken sakın basmayın bi 5 km normal gidin devir yapmayın
arkadaslar bisey sorucam bizim motorların yağı 20/50 mi servis böle yazmış ama 20/50 dayanıksız bi yağ bildiğim kadarıyla ayrıca arka çamurluğada yazmıslar her 1000 de yağ degişimi diye ama bakımlar 3000 den 3000 ne degilmi ben bu yagı asla kullanmam motorda en yakın sürede 15/40 tam sentetik repsol veya castrol koymak istiyorum 3000 e kadar acaba servis buna neder ne yapmalıyım ??? ben 20/50 yi arabalarda ve eski tip 4 zamanlı motorlardan baska biyerde görmedim hepinize bu uygulamamı yapılıyor??
aykan , sentetik yağ koyma kardeşim ... servis hangi yağı uygun gördüyse onu kullan.
Benim 1000 bakımında 15/40 shell yağ kondu.
Ayrıca düz yolda 110 geçmiyor ben de de, hafif bir yokuş aşağı durumu olursa o zaman 120 görüyor. Yokuş çıkarken de ister istemez hız düşüyor ve vitesi küçültmek istiyor. Ayrıca hız ibresinin titremesi sanırım tüm motorlarda var, önemli bişey değil takma derim. Yağ değişimi için 4000 bakımını beklemek bana da biraz uzun gibi geldi, 2500km'lerde bir servise gidip değiştirsem mi diye düşünüyorum, ama kitapçıkta da bu periyot verilmiş. Sık sık yağ seviyesini kontrol et derim.
Ben özellikle Servise Açtim Sordum 1000 Bakimindan 3000e Kadar Ayni Yağimi Kullanicam Dedim Yani Kendim Değiştirmiğim Mi Die Sordum Ne Koyduklarini Sordu Bana Tam Sentetik Yağ Koydular 3000e Kadar Değiştirme Dedi Bana Biz Değiştiririz Dedi. Ama Bundan Sonra 750 Km Bir Kendim Değiştirecem Nekadar Olursa Olsun Yağ çok öneml, Ve çok Uzun Süre Ayni Yaği Kullanmamak Lazim
10-3-2007 de toplam mesafesi 200 km olan bir yolculukla Trakya nın Karedeniz kıyısında bulunan İğneada ya gittim. Yolculukla ilgili daha doğrusu motorla ilgili izlenimlerimi aktarmak istedim. Yolculuğa Kırklareli'nden başladım. İğneada ya yaklaşık 40-45km kala dağa tırmanmaya başlıyorsunuz. Dağa tırmanışta ve inişte oldukça çok sayıda keskin viraj mevcut. Bunların bazıları 180 derecelik dik inişleri ve çıkışları olan virajlar. Kullanım tecrübesini artırma açısından çok iyi bir parkur. Asfalt kalitesi genelde orta-iyi. Dağlık kesimlerde yer yer mıcırlı yerler var.(Gelmeyi düşünenler için.) Gidişte dağlık kesimdeki sisli ortam dönüşte çok çok artarak görüş mesafesini tehlikeli olacak biçimde azalttı. Hava daha da soğuduğundan nem asfaltta yağmur yağmış etkisi yaratıyordu. Malum CBF 150 nin üzerinde standart Duro lastikler var. Benim izlemim kuru havalarda yeterli sayılabilecek bu lastik ıslanmış yolda hiç güven vermedi. Düz zeminde bile sanki yağlanmış asfaltta gider gibi dengesizleşiyor. Hele keskin virajlarda korkmadım değil. Dün hava oldukça soğuk ve rüzgarlı idi. Arkamdaki yük ile birlikte yaklaşık 110kg lık ağırlık olmasına rağmen ,özellikle kamyon geçerken hava perdelerinde oldukça sallandım. . 200 km nin sonunda sele rahatsız etti. Motor olarak 150 cc lik bir motordan bekleneni bence fazlasıyla veriyor.
Bence motorun hızı konusuna bu kadar önem verilmesini anlamıyorum. Önemli olan kendinizin ve motorunuzun sınırlarını bilerek kullanmak ve keyif almak. Sevgilerimle
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
arkadaslar motorun bi yönünü daha farkettim yaklasık 60 kilo bi artçıyla normal asfalt yolda giderken denge kayıpları olusuyor sanki lastik patlamıs hissi gibi bide bizim bodrum gibi yolları son derece bozuk biyerde bi cukurdan ötekine kacarken slalom sampiyonasındaymıs gibi hissediyo insan insaatlar kamyonların hasat ettigi yollar işi zorlastırıyor bazen ve ister istemez motordada parcalar gevsiyor grenajlardan ve gösterge panelinden acayip sinir bozucu cızırtılar geliyo su an, haftaya bi söküp arasına sünger koyucam bazı yerlere fabrikada koyulmus gerci grenajların arasında süngerler var ama bu sorun bodrum sartlarına göre normal zannediyorum bikac eklemeyle hallolacak bisey gibi
bende düsündüm görkem bakıcam bi acıp yaglıcam gercekten sinir bozucu 60 akadar titreyerek assagı yukarı cıkıyor tam sürati hesaplayamıyosun
aykan
Sizinkini bilmiyorum fakat Cbr'da altta 2 vida , üstte de bir plastik geçme vardır... (oynaması sağlanarak parçalara zarar vermesin diye)
Benimkinde de gösterge paneli öne arkaya çok fazla oynuyordu , söktüm , o geçme parçanın plastik kısmını ip ile arkadan sıkılaştırdım... Şimdi hiç ses yok...
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
performans eksozu uzunyolda bas agrısı yapar ben takmaktan vazgeçtim arkadaslar bide detaylı arastırmalarım sonucunda 20/50 nin en fazla 1000 km dayanıp motoru yeteri kadar koruyamadıgını anladım ben 15/40 castrol power veya 20/40 castrol atevo koyma kararı aldım 1000 km servis yagıyla yol yaptıktan sonra kalan 2000km de 15/40 rahat götürür
Şu an bu konu içerisinde 18 kullanıcı var. (0 üye ve 18 misafir)