Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
geçmiş olsun mete_han usta , ALLAH SAGLIGINIZA ZEVAL VAEMASIN
ön tekerim balon yapmıştı ama şükür patlamadı , iki teker üstündeyiz lastigini en kısa zamanda yenile erteleme
İlhan kardeş CPR9EA-9 kodlu olan buji, bizim kullanma kılavuzunda önerilen, uzun yol sürüşlerinde ve sıcak yaz aylarındaki standart sürüşlerde kullanmamız gereken bujiymiş.
Kullanma kılavuzundaki bilgiler :
Yetkili servisler bu bujiden takmıyor.
Genelde ellerinde CPR8EA-9 yani standart buji bulunduruyorlar.
Yaz kış demeden aynı bujiyi takıyorlar.
Özellikle belirteyim tekrardan bu buji performans bujisi vs. gibi birşey değil.
Yani bujiyi takınca motorun 140 vs. yapmasını beklemeyin
Sıcak zamanlarda motorun daha rahat çalışmasını sağlayarak yakıt ekonomisine yardımcı olacaktır.
NGK firmasına bizim motora uyan iridyum yada platin uzun ömürlü performans bujisi varmı? diye attığım maile gelen cevabıda paylaşayım tekrardan:
Bu bujiyi (CPR9EA-9 kodlu) Ankara'da bulamamıştım bir türlü,SAYIN AYDOGANX,
ÖNCELİKLE NGK MARKAMIZA GÖSTERMİŞ OLDUĞUNUZ İLGİ VE DUYDUĞUNUZ GÜVEN İÇİN SİZLERE TEŞEKKÜR EDERİZ.
MOTORUNUZ İÇİN KULLANMANIZ GEREKEN BUJİ CPR8EA-9 VEYA CPR9EA-9 DUR. BU BUJİLER YAPI OLARAK ÖZEL BUJİDİR. STANDART BUJİLERDEN DAHA FARKLI ÇALIŞMA ÖZELLİĞİ VARDIR. BU BUJİLERİN DAHA ÜSTÜN TEKNOLOJİSİ YOK. CPR8EA-9 KODLU BUJİYİ SOĞUK VEYA SERİN AYLARDA KULLANMANIZI, CPR9EA-9 KODLU BUJİYİ DE YAZIN SICAK HAVALARDA KULLANMANIZI TAVSİYE EDİYORUZ.
MOTORUNUZLA GÜVENLİ VE SAĞLIKLI SÜRÜŞLER DİLİYORUZ.
SAYGILARIMLA
SERDAR ÇAKIR
FCS DIŞ TİC.LTD.ŞTİ.
NGK TÜRKİYE GENEL DİSTRİBÜTÖRÜ
daha önceki sayfalarda da konusu geçmişti ve Türkiye'de bulunmayan bir buji olduğunu söylemişti arkadaşlar.
Çözüm olarak NGK Türkiye Distribitörü ile irtibata geçip temin ettik.
Bu şekilde piyasada bir sürü çakma NGK buji olduğu ve "acaba aldığım NGK orijinal bujimi" sorusunada kökten çözüm bulduk.
(Türkiye NGK distirbitöründen aldığımız için, %100 orijinal, 10'lu ambalajların üzerinde made in japan yazıyor)
Fakat adamlar perakende satış yapmadıkları için 10'lu paketler halinde satın alabileceklerimi söylediler.
Bizde buradaki arkadaşlarla ortaklaşa liste hazırladık ve aldık, listedeki arkadaşların çoğuna ürünleri kargoladım bile
Durum bundan ibaret.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:41 ----------
CPR9EA-9 kodlu bujinin birim fiyatıda 10 TL + KDV = 11,8 TL
İsteyen arkadaşlar varsa bujilerden hala gönderebilirim.
Aldığım 20 bujiden 14'ü bitti, 6 adet kaldı.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
valla hacı sürüş hayatımda ilk defa bu kadar hızlı bir şekilde gümledi lastiğim...şans olsa gerek...ön lastikde ağırlık az olduğu için bu tür şeylerle nadiren karşılaşıyoruz...ama arkadaki ağırlıktan lastik nesneyi nasıl bir açıya getiriyorsa dik konumdan alıyor içeri...yani cismin dikey durma ihtimali na mimkin...kısmet diyelim...kartepe aytepede olaydı halim nice olurdu...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Resminide buldum.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
aydoğan ostim deyince duygulandım şimdi benim çocukluğum batıkent, macun ,ostim ,demet,dikmen gibi yerlerde geçti. özellikle batıkent - demet arasında benim cbf ile gitmek nasıl bişey olucak onu çok merak ediyorum umarım bu temmuz yada ağustosta bi ankara yapıcam nasip olursa bu sabah erken kalktığımda havanın güzel olduğunu gördüm. güzel bir pazar gezisi olucanı düşünüyordum ama haberlerde yağmur var dediler cuma abim ve ybr çetesi beni aramıştı dün gezelim diye sabah onları arayıp yağmur varmış abi geziyi iptal edelim dedim oda şekermisin eriyecek sen bilirsin biz gidiyoruz dedi çaresiz çıktım yola bekledikleri yere 10-15dk sürede ulaşmam gerekiyodu ve evsanevi kepez varyantından inmem lazımdı oraya her gelişimde kendime (sakin ol kimseye uyma) derim ama yine limitlerde gezerim. yine öle oldu o varyantta yemin etmeyim ama belkide geçemicem araç yoktur cbf ile.. ilk viraja doğru yokuş aşağı 5. vites 120kms kilit arkamda bitane audi a3 ve onunla s... yarıştırmaya kalkan bi faça şahin aynadan onlara bakarken bağırarak (sizin etiniz ne butunuz ne) dedim50mt kala çok sert bi ön arka takviye firen anında 4. vites sola yatır çıkışa doğru kökle gazı 2. virajda yine çok sert fren dıştan içe yatır çıkışta köklerken aynı zamanda sola geniş açı yatır 110kms yatık vaziyette 3. viraj için pozisyon al sol şeritte düzle makineyi çok sert ama fren kolu kırılacakmış gibi bas frene arka lastik 20 mt duman çıkararak kaysın gidona kayan tarafa doğru hafif çevir ideal sürate indiğini anlayınca sağa yatır 80kms çıkışta 4.vites kesici ve anında 5.vites sağa geniş yatır oooo uçuyorum yaawww 3-4 sn de 125kms hiç gaz kesmeden sola dıştan içe ve 2 sn sona sağa orta şerit ve cezaevi düzlüğü keşke 6. viteste olsa sona aynana bak nerde audi a3 nerde şahin abartısız 500-600 mt neyse çallıdaki buluşma yerine geldim 2 tane 2009 ybr ve ben onlarda artçıda var toplam 5 kişi çallıdan güllüğe doğru gidiyoruz tabi ben tek kişi olduğumdan bunlarla biraz eyleniyorum bi önlerine bi arkalarına geçip soytarılık yapıyorum çallı emniyet ışığında kırmızıda beklerken sol tarafımda cbf im ile aynı renkte bi doğan slx durdu çelik jantlı sözde modifiye çıstak çıstak yüksek seste müzik içinde 3 kişi vardı ışık yanar yanmaz yine drag tarzı kalktım bunlarda peşimden sonaki ışığa kadar bu slx e nal toplattım ordada aynı şekilde uzayınca adamlar deli oldu 3. ışığa geldiğimizde (tonguç kavşağı) kavşak girişine 2 araba zor sığıyo bu yüzden sağ şeridin tam ortasına durdum arada sıkışmamak için.. arkamda freni pompalayarak lastiklerinden ses çıkararak nerdeyse plakama değicek şekilde durdu sona kornaya basıp bana kenara çekil diye işaret ediyodu.. aldırış etmedim sona kafasını camdan çıkarıp (lan ben kime diyom kenara çekilsene) dedi.. arkama dönüp ne var brader ne oldu dedim senmisin diyen adamlar indi arabadan.. bende hemen sağa yanaşıp yan ayaklığa alıp indim.. yanıma gelirken (senin ne işin var yolun ortasında canın dayakmı istiyo) dedi.. ya arkadaş bu motor dedim bisiklet değil burada durabilirim adamda (motorununda a... korum seninde) dedi anaaaa anlaşıldı adamlar farklı dilden anlıyolardı.. yanındaki çocukta (abi bende koyabilirmiyim) dedi kendimi zor tutuyodum ama kavga etmeye deymicekti derken cuma abim ve saz arkadaşları arka tarafta dolmuşların arasından sıyrılıp geliyordular üstelik bu olayı görmüşlerdi derken cumanın ybr sinin ön lastiğinden 5-10 kms civarında süratle sol bacağına yediği darbeyle yerde yuvarlanmaya başlayan bu adam neye uğradığını şaşırdı yerde anam anam diye kıvranan adamı cuma boğazından tutarak ayağa kaldırdı abi dur gerek yok yapma dememe rağmen ne fayydaa motorcu dostluğu bu olsa gerek sen bi dur dedi cuma sona adama (hayırdır kardeş ne alıp veremediğin var bu arkadaşla) dedi deminki kabadayı maço kişilikli adam gitmiş yerine süt dökmüş kedi gelmişti adamda (ben bişey yapmadım abi arkadaşı uyarıyordum tehlikeli motor sürüyo diye yolun ortasında gidiyo diye) (demek yolun ortasında gidiyo diye haa) deyip bitane yapıştırdı adama cuma bende yolun ortasın gidiyorum ne olacak benide uyarsana dedi o anda adamın arkadaşı arabaya binip kapıyı kilitledi... cuma abim tip ve kalıp olarak METEHAN abiye çok benzer sona (hadi şimdi gözüm görmesin sizi defolun burdan) dedi adama.. yani millet nasıl bu kadar cahil ve maganda oluyo anlamadım adam gibi gitsene yolunda be adam.. rezil oldu elaleme arkadaşlar hayat motor yağı cilası ve bujiden ibaret değil sizin trafik akışınız nasıl köydemi sürüyorsunuz motorları neden yaşadığınız olaylardan bi kesit paylaşmıyorsunuz bakalım benzer şeylerimi yaşıyoruz herkese kazasız belasız ve dikkatli sürüşler diliyorum
Cumanın bana benzediği haricinde gözlerim konsantre olamadı valla yazıya biraderim...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Olay anını yaşadım. Valla çok akıcı anlatıyorsun atakf1
Yalnız arada bir satır atla, yoksa bakınca acayip gözkorkutucu geliyor yazdıkların bu yüzden bir çok kişi okumayabilir.
Bahsettiğin son ışıklarda durunca magandalarla tek başına olmaman, arkandan diğer arkadaşların yetişmesi güzel olmuş. İyi ki tek başına değildin.
Bahsettiğin türdeki magandalar Türkiye'nin her yerinde var. Tabiki zaman zaman bizde yaşıyoruz. Fakat artık yaşaya yaşaya bunlara şahsen ben alıştım.
Ne zaman faça şahin görsem, bayan sürücü görsem, ya kenara çekilir yol veririm, ya da geçeceksem bir an önce geçip gözden kaybolmaya bakarım.
Kesinlikle s.dik yarıştırmaya değmeyecek tipler. Boş yere abesle iştigal.
Geçmiş olsun.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Beyler Mototdaldan motul 15/50 mi...30 gayme...
http://www.mototalonline.com/default.asp
yoksa Kadıköyde bir mağazadan IPONE 15/50 mi...28 gayme...
http://www.motoek.com/IPONE-155-15W5...L,PR-2313.html
ya da servisimden 15/50 mobile mi ...o da 25 liretto...
400 km sonra yağ değişim zamanım geldi...hava filtremi dün aldım...bujim geliyor yolda...fantastik olarak keyfe keder bujimle birlikte buji pipomuda değiştircem...
geriye kaldı yağ...
http://www.motoek.com/IPONE-155-15W5...L,PR-2313.html
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Bende o kılıflardan istiyorum fakat kırmızısını beyenmedim..
Kırmızı motora siyah kılıf taksam nasıl durur acaba
Sorun düzeldi nasıl diceksin şimdi şöyle..
Benim benzin göstergesi bitime 2 tırnak kala durdu yani aslında musluğu normale alınca benzin gitmediğinden kafa sallıyomuş doğal olarak..
Yedek depoya aldım mis gibi gidiyo makina..
Bu arada 20 tl benzin 220 km acayip mutluyum..
Hemde hava filtrem eski değiştirmem lazım..Yağımı değiştirmem lazım..Bu halde böyleyse bakım çektikten sonra nasıl olur bilmiyorum..
Yardımın için teşekkür ederim..Bakıma götürdüğümde karbüratörüde temizlettircem..Temiz olduğundan emin olmak en iyisi
Cuma abiyi merak ettim vallahi keşke tanışma fırsatımız olsa..Severim o tip kişilikleri
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
motorunun en son yağı hava filtresi bujisi ne zaman değişmiş...
filtre serviste 7 lira...15/50 koydurmaya bak yağı...bu seferlik ilk olarak servisin kodyuğuna eyvallah de bence..25 yağ 7 filtre 32 gayme...
Sabit birader bak motosikletler için özel 20/50 lerin özelliği çok km yapmış motorlar ve aşrıcı sıcak bölgelere uygun diye değerlendirmeler okudum...
ıpone 20/50 yağ özellikleri...yüksek piston değerleri diyor...yani senin makinan için uygun değil bence...
...........
M4 (20W50), 4 zamanlı motorlar için geliştirilmiş sentetik motor yağıdır.
Avantajları:
• Yağ basıncını sabit tutmak suretiyle optimum yağlama
• Yağ eksilmesine karşı uygun viskozite
• Yüksek sıcaklıklara karşı mükemmel dayanıklılık
• Özel deterjan-dispersan katkı maddeleri
• Köpük ve korozyon önleyici özel katkı maddeleri
Onaylar ve Şartnameler (Standartlar):
• API SG / CCMC G-4
Kullanım alanları:
• Cadde
• Off-Road
M4, özellikle eski tip ve/veya çok kilometre yapmış olan motosikletlerde bakım masraflarını düşürür. Yüksek piston tolerans değerlerine sahip motorlarda, diğer motor yağlarına göre daha etkin koruma sağlamaktadır.
.................
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim abi..
Abi serviste tırak diye geçti bakımlarını gösterdi..Son bakımı yapılmadı dedi bin km daha idare eder dedi..
Benim gözlemlediğim..
Yağı en son bodrumdan çıkmadan kendim değiştirttim varilden koydular..Yağ normalde koyu sarı gibi bişey oluyodu bu siyah eskimiş gibi..Değiştircem içim rahat olsun..
Hava filtresini söktüm bi kere daha temizlene bilir hava mava ama onuda değiştiricem içim rahat olsun..
Bujiden anlamam abi..
Yarın Bodrumdaki servisi arayıp son bakımında değişmişmi sorıyım..Veya ne kadar önce değişmiş..
Metehan abi bide ilk defa 2. el aldım..
Ben alışmışım motorumun kusursuz olmasına..Şimdi emin olamadığımdan değişicek ne varsa yavaş yavaş değiştiriyim diyorum yola çıktığımda içim rahat olsun..
Şu yağdı hava filtresiydi aradan çıksın sırasıyla zincir dişli..Balatalar debriyaj balatası alayını değiştiricem
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
Bence alabiliyorsan motul al.
M.Şanverende motuldan çok memnundu.
Birde senin verdiğin 20-50 özellikleri sentetikmiş.
Zenon'un motora koyulan yağ mineraldi. Aynı özeliklerde değildir. Sentetik daha üstündür.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Emrah benim depoda kılıf yok. Motorun deposu temizken ve cilalanıp parlıyorken daha bi güzel gözüküyor.
Dikkat edersen o kılıfın benzin kapağı girişinin kenarları biraz açık.
Zamanla oradan giren toz kum vs. gibi küçük şeyler deponun yüzeyinde bence zımpara etkisi yapar.
Ben motorumun deposunun güzelliğini izleyemedikten sonra başkası ben motoru satınca izlese ne olur?
Tabi bu kişiye göre değişen bir olay.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)