1 hafta önce bulduğum cbf'in sahibiyle son görüşmeyi yapıcam
Görüşmekten fakat bi karara varılmamasından bi kaç gündür sinirlerim çok bozuktu bugün olayı bağlıyıcaz büyük ihtimal son adres noter olucak Allah'ın İzniyle
Aranıza katılmak ümidiyle
1 hafta önce bulduğum cbf'in sahibiyle son görüşmeyi yapıcam
Görüşmekten fakat bi karara varılmamasından bi kaç gündür sinirlerim çok bozuktu bugün olayı bağlıyıcaz büyük ihtimal son adres noter olucak Allah'ın İzniyle
Aranıza katılmak ümidiyle
cbf 150 almaqyı düşünen isteyen herkese şimdiden hayırlı olsun
makınayı alana kadar hemen herkes ufak tefek ısrar azar yada ögüt almıstır herkes gıbı ebeveynler bu konuda ısrarcı düşünmekteler, evet makınayı aldım ufak tefek yada hasarlı kazalarım oldu kendı ıstemım yada hatalarım dısında , gönül isterdiki hiç olmasaydı lakın yururken 10 cl lık merdıvenden inerken ayagının kırılnını omzu cıkanı yada kaza yaptıgım kavsakta 4 teker mınıbusun duz yolda takla atıp içinden agır yaralı yada ölü cıktıgını dörunce diyorumki ; her ne yaparsan yap kaza kaçınılmazsa yapacak bi şey de yok
önemli olan dikkatli olabilmekte , koşullara uygun hareket etmekte aklı selim sakin olabilmekte gerisi yalan
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
yağ mevzuuna gelince. db serviste mobil 15/50 kullanıyor. ama yağın kralı her zaman söylerim motul dur. ipone ye ltresi 15 tl yaparlarsa alınır. kalitesi o kadardır. milleti yemezlermi motul kalıtesınde diye ona tav oluyorum.
bu arada 20/50 yarı sentetik motosiklet yağı var arkadaşlar. marka yamalube. yamahanın kendi motorları için ürettirdiği bir yağ. 20/50 motora konmaz demeyin , çünkü çoğu 4 silindir makinelerde 20/50 kullanıyor yamaha, kaliteside kötü değil. ben xlr 125 hondaya koyuyordum, yağ kolay kolay bozulmuyordu. cbf yede kullanılabilir. ltresi 20 tl.
cbf lerde görülen yağ eksiltme benımkınde artık kalmadı. önceden 1000km de en az 150 gram eksiltiyordu. 10,000 km den sonra değişti. en son dün 12,000 bakımında yağ tam çıktı, hiç eksiltme yapmamış. ilginç yani.
kullanıcılar sizin orjınal zincirler kaç km de bitirdi kendini. benimki ömrünü tamamlamak üzere 12,000kmde, aydoğana verdik siparişi
Sipariş okeylendi Barış
Kargo yolda. Takip linkini PM olarak attım.
Yeni zincirini güle güle kullan
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
selam arkadaşlar geçen gün motor 90 kmde zorlanıyodu titreme oluyodu bugunde fazla olmadı ama şu debriyaj ayarında bi sorun var heralde yada debriyaj balatam bitti?debriyaj kolunu tam sıkıyorum koldaki ayar yerinden debriyaj normal kavrıyor biraz acıncada debiryaj sanki bitmiş gibi en yukarda kavrıyor ve motorda bi ayarsızlık söz konusu zorlanıyor giderken neden olabilir bunlar debriyaj balatasının bittiğinimi gösterir servise gidicem yakın zamanda ama anca bikaç gün içinde bi zararı olurmu?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:58 ----------
çokmu uzun yazdım yayokmu derdimden anlıyan napyım hemen servisemi gideyim bi sorun çıkarırmı?
Debriyaj balatan bitecek olsa; motor birinci viteste kalkarken zorlanır.
Söylediklerinden tam emin olamadım.
Debriyajın üstündeki vidanın ayarıyla ufak ufak oynayıp değişik ayarlarla deneyip en iyi sonucu bulabilirsin.
Eğer manetin üstündeki vidadan ayar tutmuyotsa debriyaj telinin motor bloğuna bağlandığı kısımda bi ayar civatası daha var. Oradanda ayarlanabilir.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Merhaba abilerim bir kaç sorum olacak sizlere;çukurlara girdiğimde ön takımdan ses geliyor normal midir , birde motosiklet çalışırken boşa almakta zorlanıyorum kontağı kapattığımda gayet kolay geçiyor ancak rölantide çalışırken bayağı uraşıyorum sizlerde de aynısı oluyor mu yoksa yağını mı değiştirmeliyim(motosikleti yeni aldığımda yağı yeni değişti demişlerdi kaç km oldu bilmiyorum yağ değişeli)teşekkürler
Öntakımdan nasıl bir ses geliyor? Takır tukur şeklindemi?
Büyük ihtimalle ön tekerlek rulmanlarından olabilir. Daha önce değişmişmi? Bilgin varmı?
Motor sabit durduğunda boşa almakta sıkıntı olabilir normaldir ayağınla motoru az ileri yada geriye oynatırsan yada debriyajı hafif bırakıp kavrarsan rahat geçecektir.
Yağın kaç km.de bir değiştiğini düzenli olarak not et. Bilmiyorum demişsin ama çok riskli belkide 5bin kilometredir aynı yağı kullanıyorsun. Periyodik olarak yağ çubuğundan seviye kontrolü yap, sürekli en üst çizgide kalması önemli.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
debriyajı ilk zamanlarda sonuna yakın sıkıp vites geçisi yapıyordum lakın 8000 km den sonra ögrendimki sadece 2 cm lik debriyajı cekmek yeterli , vites geçişleri ne kadar seri ve hızlı olursa o kadar motor rahat hareket ediyor bunu denedin mi
eger debritajın ayarsızsa bi ayar cektır oyle , hemen balatam falan bitmiş deme bence
sağolasın aydoğanx hocam,
işin aslı debriyajın orasıyla baya bi oynadım üst taraftaki ayar yeri ile şimdide ayar tuturamıyorum ağağıdaki ayar yerinide servis elledi en son ben ellemek istemiyorum...ya motor bi tuhaf geliyo piskolojikte olabilir sanki 90-100 den sonra zorlanıyor ve normal 2. 3. vitesteykende gaza bastıgım zaman yağ gibi giden motor sanki biraz zorlanarak gaz acıyorum sebebinide anlamadım hava filtresine baktım bujıye baktım yagına baktım sorun yok görünüyor anlamadım...bu debriyaj kolunun ayarı ile oynamam motora etki edermi?
evet ön takımdan takır tukur sesler geliyor genel bakıma soktuğumuzda ön takımda bilyaları değiştirmiştik,yağ konusuna gelince motoru aldığımda yeni demişlerdi bende daha 1.000 km bile yapmadım vites geçişleri çok rahat yağ eski olsa biraz zor geçer diye düşünüyorum ama yine de yaza giriyoruz riske atmadan değiştirsem iyi olacak boşa geçiremediğim zamanlarda debriyajı hafif bırakıp ileri geri yapınca geçiyor bende sorun sadece bende sanmıştım teşekkürler
dogru ama arkadaşın cbfine baktım vida acık duruyor ama motor benim sıkılmış halimle aynı yani benimkisini daha çok sıkmak gerekiyor bu neye işaret...debriyaj balatasınında bittiğini sanmıyorum çünkü debriyajı fazla kullanmam acemi değilim yani benden önceki arkadaşta 5.000 km nasıl kullandı bılmıyorum ama bunun sebebini anlamış değilim....
aydogan kardeşimin dediklerine katılmakla birlikte yag çubugunu cıkartıp üzerıne bulasan yagı beyaz mendıl üzerine sürüp rengını kontrol et (acık rrnklı ıse normaldır , kararmıs rengı bozulmus akıskanlıgı gıdıp katran gıbı olmussa yagın omru bıtmıstır demektır )
yag yenı degısmıs olabılır ama ne yagı konduguda onemlı yazlık sentetık ve kalıtesıde onemlı
Üst taraftaki vida çok hassas yarım cm ayar bile çok farkettiriyor.
Deneyerek bulmaya çalışacaksın Mücahid.
Boş bir yol bul vidaya ayar çek 100 metre sür 2-3 vites değiştir, dur kontrol et.
bu şekilde hassas ayarı yapabilirsen yaptın. Yoksa ustaya göstermende fayda var.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
bazı ince ayrıntılar sorun varmıs gıbı gorune bılır bıldıgın tanıdık motorcuya kontrol ettir , en kısa yol , kafan rahat olsun
ayrıca burada kımse için ecemi demek yada kendinde benlik görmek ne haddımıze , 1 yıldır buradayım kımseden dolayı boyle bı sey hıssetmedıgım gıbı burada bılgı ve bırıkımlerını paylastıgım arkadaslardan ögernıyoruz öylekı bazı seylerı kendım yapıyorum bu sayede ,
en son servısle yasadıgım durumlarad dolayı servıs olaynı kapatıp kendım basımın cagresıne bakıyorum hamdolsun
sağolun üstadlar dediğiniz gibi orda ince bir ayar sözkonusu deneyerek bulcam ama tutturamadım doğrusu yarın bi burdaki tamirciye gösteriyim bi ayar çeksin oraya...
acemlik konusunda balatayı hemen bitiricek kadar sakat sürmüyorum demek istedim hemnde bitmez heralde balata....
valla ne yalan söleyim 8000 bakımdaki duyduğum ve gördüğüm şeylerden dolayı cbf 150 den soğumuştum şimdi motorumu çok seviyorum dün bi arkadaşımın yanına gitmem gerekiyodu ama motorumu etilerdeki ofisin altına bırakmıştım bulunduğum yere arabayla gittim ama dönüşte araba olmadığı için ve dolmuş güzergahı dışı olduğundan 3 km yürümek zorunda kaldım hemde 32 derece güneş altında o mesafeyi cbf'em tam 2 dk da katediyodu oysa yürüyerek 35 dk sürdü neyse motorumu alıp sıkıcı ve sinir bozucu şehir içi trafiğine gireceğimden biraz moralim bozulduetiler kavşağında kırmızıda beklerken yanıma sessizce duran makineyle irkildim honda logosu küçük ama Waradero 1000 yazısı büyüktü sağ tarafımada yine kapkara olan fazer durdu ikiside istanbul plakalı ikisininde 3 bağajı var ikisindede bayan artçı vardı sanırsam eşleriyle geziye çıkan bir gruptu. herzaman böle makineleri yakından göremediğim için hayranlıkla hertarafını inceliyordum. aslında fazla bi fark yoktu benim cbf nin vücut geliştirme çalışmış haliydi adam çenesinden açılan kaskını açıp bana (yarışalımmı ama sen bizi geçersin) dedi sırıtarak o an şaşkınlıktan yok abi ne haddime imkanımı var dedim sona bi sonaki kavşaktaki en az 600mt uzunluğundaki araç kuyruğu aklıma geldi tamam yarışalım dedim bu cbf ile ikinizide geçip giderim dedim adamlar öle bi kahkaha attılar ki sanki hayatlarında duydukları en komik şeydi bu eşleride gülüyordu dahası hemen önümde duran honda beattaki kasksız emoşlarda gülüyodu bende gülmeye başladım derken yeşille birlikte drag tarzı kalkış yaparak cbf min sınırlarını zorlayarak arkamdaki karmaşadan kurtulmak adına biraz arayı açtım. aynadan bakarken adamlar 200-300 mt kadar arkamdaydı göz alıcı zenon farlarıyla. 3-4 sn önüme bakıp sona tekrar aynaya baktığımda ürkütücü şekilde aynamda büyüdüklerini gördüm ben o sıra 110kms ile gidiyordum. yanımda aniden yavaşlayıp bana baktılar adam (ne oldu şiştinmi)der gibi bakıp göz kırptı o an sanki bmx yada moblette sürüyorum gibi geldi derken sinir bozucu bi korna sesi sol şeritte Waredero'dan yol isteyen sözde modifiye abart egzozlu bi seat leon belirdi adam deli olmuş 3 motor yolu kapatınca Waredero biraz öne atılıp yol verdi sona yanıma gelip by der gibi el sallayarak çevirdi gazı arkasındanda fazer uzadı birkaç sn de leon'a yetiştiler leon biraz direnmeye çalıştı ama ne faydaaa nakawt sona görüş alanımdan çıktılar birkaç dk sona meşur mevlana kavşağına geldim 90sn kırmızı 20sn yeşil yanan ve en az 600mt ve üstü sıkışık trafik olan kavşak en arka safta önce leon'un yanından geçtim sağlı sollu 15-20 araba sona en solda refüjle arabalar arasında kapana kısılmış önde Waredero arkada fazer orta şeritte tam yanlarında durdum o sırada refüj çim sulama fıskiyeleri onları suluyordu beni gördüler onlara el salladım by by diye adam motorun deposuna eliyle vurup bi yandanda ıslanıyordu gülmekten yarıldım yaw.. sona yine arabaların arasından geçerken birde motorlu trafik polisinin yanından geçtim 1100cc bir bmw vardı altında oda çaresizce bekliyordu sıkışık trafikte.. en ön safta sol trafik ışığının hemen altında vitesi boşa atıp aynama baktığımda Waredero nokta gibi duruyordu zenon farıyla sona aslanım benim dedim benim kırmızı cbf ye şehir içi trafikte tüm ağır siklet makinalar hava.. 50cc honda today bile onları deviriyo... herkese kazasız belasız ve dikkatli sürüşler diliyorum...
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)