bu hortum benim cok pis kompresyona maruz kalan motorun fısladığı yer olabilr mi? (yoksa ben paranoyak mıyım ) evet evet kesin orası. emniyet valfi mi var nedir? soracağım ilk servise gidince.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Evvet beyler...
Soruyorum:
Viteslerimle ilgili ufakbir sorunum var,artık sorunmudur değilmidir bilemicem.Şimdi sabah motoru ilk çalıştırdığımda,viteslerim çok güzel geçiyor,yanlız biraz ilerledikten sonra ''1 veya 2 km''kadar,viteslerde geçiş sorunu yaşıyorum,hepsi için geçerli değil sadece (1 ve 2.) viteste sorun yaşıyorum,geçişler sanki takılıyormuş veya debriyaj ayırmıyormuş gibi oluyor.
Dediğim gibi sadece 1. ve 2. viteste oluyor,özellikle vitesi yükseltirken oluyor...
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
motorunu sevmeyenler için arkadaşımızın resmini paylaşıyorum.
http://www.motosiklet.net/forum/memb...cture1421.html
yakışıklılığa bakın maşallah.
yağ ne var motorunda? vites geçişlerini o etkiler en çok.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Castrol 10/40
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
@Jr.
Evren kitapçıktaki yeri eklerken senin sorun aklıma gelmemişti ama bahsettiğin gibi motor çalışırken bi dinlemek lazım.rölantide ve gaz verirken bi dinle ses gelecekmi oradan.
@Şanveren
Havalar ısındı 10-40 biraz kışlık bir yağ, yani ince, doğal olarak bu havalarda motor sıcaklığı arttıkça yağ çok inceliyor ve vitesler kemikli geçmeye başlıyor.
İlk çalıştırmada viteslerin sorunsuz geçmesi bu tezi doğruluyor.
15-40 motosiklet yağı kullanarak bir denemeni tavsiye ederim.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Debriyajı ileride kavrıyo yani debriyajı tambırakmadan 2 bilemedin 3cm mesafede.Yanlız debriyajdan olacağını sanmıyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:18 ----------
Evet mantıklı,ben böyle düşünmemiştim bu akşam hemen yağı değiştiricem...
gerçi hafta sonu komple bakım yapıcam ''karbüratör,debriyaj,ön,arka fren vs.vs.''
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
arkadaşlar her keze merhaba bugun istanbuldan ermoto dan prelli lastik sipariş vermiştim geldi yarın bakım yapılacak ama honda servisi bana çok uzak mecbur eski bir usta var ona yaptıracağım yapılacak olanlar dbc oringli zincir 15/40 castrol motor yağı orjinal kalpin lastiği ön arka prelli lastik buji temizlenip takılacak. hava ayarını nasıl yapacağiz makine yok birde bu işlemlre yapılırken dikkat etmem gereken bir nokta varmı.. ustada dan çok sizin yazdıklarınız tatmin edip rahatlatıyorr..
evet dostlar herkese selamlar pazartesı gunu hafta baslangıcında ankara efe motor honda bayine on dıslı almak ıcın gıttıgımde bu yakısıklı tarcın rengı keretayı gormustum bı kac poz cekıp paylasmak ıstedım haaa kardesım nıye bugun paylasıyon kac gun gecmıs demeyın teknık sorunlardan dolayı anca bugune nasıp olabıldı bu arada aynı gunun aksamustusu ve aksamıda aydoganx(ismail) kardesım ıle beraberdık bırlıkte az gazlayıp oburluga ve sohbete salıverdık kendımızı buyrun bunlarda resımler
custom cbf(yalan degıl plakasında oyle yazıyor hehe )
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Tarcın rendi güzel olmuş harbi cıkramaları falanda olsa super olur. Beyaz cant falanda cok yakışmış.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
selam arkadaşlar bu ayın üçünde parasını nakit verdiğim halde hala motorum gelmedi hondayı aradım inceleyip bana geri döneceklerini söylediler (incelemede bir 10 gün sürmezse) anlayacağınız paramızla rezil olduk lanet olsun inanın hiç hevesim falan kalmadı ve hondaya bu durumu yakıştıramadım 10 günde gebzeden konyaya bir tane cbf 150 getiremediler ya hem helal olsun hemde yazıklar olsun diyorum artık sabah erkenden gidip paramı geri almayı düşünüyorum.
Biz ki kula kulluk edip cennete gitme kaygısıyla üç maymunu oynayanlardan değiliz.
gebzeden daha ucuzamı getiricekler di ? antalyadan yada alnyadan alsan problem olurmuydu ? spariş üzerine ufak seyler spariş verdikte motor biraz büyük gelir
konyada servis yok bildigim kadarıyla umarım problem olmaz dıcem ama problem olacak en yakın 1000 bakımı var
yinede hakkında hayırlısı olsun , geç olsunda güç olmasın demişler
@mimoza_cbf
Merhabalar Ferhat;
-Pirelli lastikler gayet güzeldir. İyi yapmışsın, takarken lastiğin tarihine dikkat et, eski lastik alma. Bildiğim kadarıyla raf ömürleri 3 yıl civarı lastiklerin.
Lastiğin sağ yada sol yanağında "4509" (2009'un 45.haftası demek) , 3208 (2008 yılının 32.haftası) manasına geliyor. Birçok kişi dikkat etmez buna fakat belli bir süre sonra lastiğin hamur özelliği kayboluyor ve dişler sağlam olsa bile yol tutuşu kötüleşiyor.
O yüzden 2010 yılının lastiklerinden almaya çalış, olmazsa 2009'un son haftalarında üretilmiş olsun.
-Zinciri zaten ben yollamıştım, eğer ön ve arka dişlinin durumu kötüyse kontrol et, aşınmışsa eski dişliye yeni zinciri takma. Eğer dişlilerde aşınma varsa, zinciri yeni dişlilerle kullan. Yoksa yeni taktığın zincirin ömrü çok kısa olur.
Ön dişli kapağını sökmüşken gördüğün yağ birikintilerini vs. gazyağı ve bir fırça ile temizle, yeni temiz zinciri, eski ve pis yağlı dişlilere takma
Kaplin lastiklerini takarken ekstra dikkat edilecek bir durum yok. Arka jant çıkacak zaten. Jant ve lastiği takarken fren müşürünün yani stop lambalarının çalışıp çalışmadığını kontrol et. Arka balataların olduğu kısmı balata tozlarından arındır ve ufak bir fırçayla temizle. Biriken balata tozları fren performansını azaltır ve jantın ısınmasına sebep olur..
Bujinin ise normalde 8bin km.de bir değişmesi lazım. Senden önceki sahibi buji değişimi yapmışmı ? Yaptıysa eğer çıkan buji orijinal değilse (NGK CPR8EA-9) yakıt tüketimi artar ve motor sağlığı açısından kötü olur. Orijinal bujiyi kullan.
Başka da aklıma birşey gelmiyor. Hava filtresi değişimi zaten çok basit 4 tane vidası var. 7 lira bişey değiştir gitsin temizlemeye değmez.
Ne yazık ki işgüzar bazı bayiler bu şekilde vurdumduymaz olabilyor ve senin gibi hevesli kardeşlerimizin adeta tüm hevesini kursağında bırakıyor. Allah sabır versin, düştüğün durum çok kötü. Bu durumlarda bayiye sert çıkışmak lazım bence. Hem para veriyoruz hemde motor yok. Kimbilir ne zaman gelecek?
Keşke paranın tamamını vermeseydiniz. Ufak bir miktar kapora verseydiniz.
Neyse geç olsun güç olmasın. Umarım sorun olmaz.
Bunu yapan Konya yetkili bayisi mi? Gerçi şimdi honda.com.tr'den kontrol ettim konya'da yetkili bayi görünmüyor? Allah allah ben daha geçen sonbahar Konya'dayken bir Honda plaza görmüştüm ama sadece otomobil bayisimiydi acaba ?
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
custom cbf(yalan degıl plakasında oyle yazıyor hehe )
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
cbf e her türlüsü yakışır . yenı model ybr 125 i gordum bu gun halen bisiklet imajından kurtulamamış , depo yanına ek grenaj olduda bitti masallah
Murat; şu efe'deki beyaz jantlı cbf satılıkmıydı? Ne kadar istiyorlardı sordun mu?
Ben sevemedim şahsen, beyaz jant ve sele sırıtmış sanki.
Bi de çektiğin resimlerde, benim gözler öcü gibi çıkmış
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Biz ki kula kulluk edip cennete gitme kaygısıyla üç maymunu oynayanlardan değiliz.
Konyada bayi olarak honda toros otomotiv var...
Sana en yakın tahmini 348km ile mersin yada 413km.antalya bayileri
[color=blue]Motosiklet Kullanmak Bir Düşünme Yoludur....![/color]
[color=red]0Rh+[/color]
[QUOTE=AydoganX;2057135]@mimoza_cbf
Merhabalar Ferhat;
-Pirelli lastikler gayet güzeldir. İyi yapmışsın, takarken lastiğin tarihine dikkat et, eski lastik alma. Bildiğim kadarıyla raf ömürleri 3 yıl civarı lastiklerin.
Lastiğin sağ yada sol yanağında "4509" (2009'un 45.haftası demek) , 3208 (2008 yılının 32.haftası) manasına geliyor. Birçok kişi dikkat etmez buna fakat belli bir süre sonra lastiğin hamur özelliği kayboluyor ve dişler sağlam olsa bile yol tutuşu kötüleşiyor.
O yüzden 2010 yılının lastiklerinden almaya çalış, olmazsa 2009'un son haftalarında üretilmiş olsun.
-Zinciri zaten ben yollamıştım, eğer ön ve arka dişlinin durumu kötüyse kontrol et, aşınmışsa eski dişliye yeni zinciri takma. Eğer dişlilerde aşınma varsa, zinciri yeni dişlilerle kullan. Yoksa yeni taktığın zincirin ömrü çok kısa olur.
Ön dişli kapağını sökmüşken gördüğün yağ birikintilerini vs. gazyağı ve bir fırça ile temizle, yeni temiz zinciri, eski ve pis yağlı dişlilere takma
Kaplin lastiklerini takarken ekstra dikkat edilecek bir durum yok. Arka jant çıkacak zaten. Jant ve lastiği takarken fren müşürünün yani stop lambalarının çalışıp çalışmadığını kontrol et. Arka balataların olduğu kısmı balata tozlarından arındır ve ufak bir fırçayla temizle. Biriken balata tozları fren performansını azaltır ve jantın ısınmasına sebep olur..
Bujinin ise normalde 8bin km.de bir değişmesi lazım. Senden önceki sahibi buji değişimi yapmışmı ? Yaptıysa eğer çıkan buji orijinal değilse (NGK CPR8EA-9) yakıt tüketimi artar ve motor sağlığı açısından kötü olur. Orijinal bujiyi kullan.
Başka da aklıma birşey gelmiyor. Hava filtresi değişimi zaten çok basit 4 tane vidası var. 7 lira bişey değiştir gitsin temizlemeye değmez.
AydoganX;
ilgin ve yardımların için çok teşekkür ediyorum bilgi gerçekten paylaştıkça çoğalıyor
Selam arkadaşlar farın sürekli yanmasını engellemek için düğme koydum sebebide araba teyibi bağladım motora akü daha şarzlı olsun diye fakat kafama takıldı bu adamlar aküden değil de direk altarnatörden çıkış verdilerse ve sürekli yanıyorsa bi sebebi olmalı acaba altarnatör akü için fazla enerjimi üretiyor 1 aydır kullanıyorum bi sıkıntı olmadı.
Şu an bu konu içerisinde 38 kullanıcı var. (0 üye ve 38 misafir)