Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Mayıs 2010, 23:29
#13721
ermanay adlı üyeden alıntı
merhaba,cbf'ine şu 55W olan beyaz ampullerden takan var mı xenon işine bulaşmadan beyaz ampul alsam motosikletimin elektrik tesisatı bunları kaldırabilir mi ? Orjinali 35 W olması lazım.
Evet orijinal ampulümüz 35W ve S2 tip yuva kullanıyor.
35W olupta S2 girişe sahip kaliteli ışık sağlayan ampuller işimizi görecektir. Fakat piyasada "beyaz ampul" diye satılan ucuz mallar kaliteli değil.
Ben taktım 2 hafta bile olmadan bizim cbf'nin dalgalı akımına dayanamadı ve patladı. Orijinal ampule göre çok abartı bir farkı yok biraz daha iyi sayılabilir ama.
Kullandığım ve 2 haftabile dayanmayan dandik ampul :
http://www.rialli.com/urunler/motors...n-mavi-ms1575/
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Reklamlar
-
08 Mayıs 2010, 23:31
#13722
-
08 Mayıs 2010, 23:36
#13723
AydoganX adlı üyeden alıntı
Evet orijinal ampulümüz 35W ve S2 tip yuva kullanıyor.
35W olupta S2 girişe sahip kaliteli ışık sağlayan ampuller işimizi görecektir. Fakat piyasada "beyaz ampul" diye satılan ucuz mallar kaliteli değil.
Ben taktım 2 hafta bile olmadan bizim cbf'nin dalgalı akımına dayanamadı ve patladı. Orijinal ampule göre çok abartı bir farkı yok biraz daha iyi sayılabilir ama.
Kullandığım ve 2 haftabile dayanmayan dandik ampul :
http://www.rialli.com/urunler/motors...n-mavi-ms1575/
Onları biliyorum ben almışken kaliteli bişeyler düşünüyorum philips-mtec.. vs. ancak onlarda 55W acaba bizim elektirik tesisatını nasıl etkiler..?
-
08 Mayıs 2010, 23:42
#13724
ermanay adlı üyeden alıntı
Onları biliyorum ben almışken kaliteli bişeyler düşünüyorum philips-mtec.. vs. ancak onlarda 55W acaba bizim elektirik tesisatını nasıl etkiler..?
Far direk aküden beslenmediği için kısa sürede alternatörü bozacaktır. Daha önce bu şekilde kullanan bir arkadaş olmuştu sanıırm İlhan'dı. Aküsünü bitirmişti.
35W üstü herhalükarda zarar, kullanılmamalı.
@ellvis_78
Hocam emeğine sağlık güzel gezmişsin.
Yalnız şu yakıt verilerinin standardı olan "x litre / 100km" olarak verirsen daha sağlıklı olacaktır. Misal "100 km.de 2,6lt." gibi
Bildiğin gibi benzin fiyatları sürekli değiştiği için 90-100 kuruş gibi değerler bölgelere göre değişken olabiliyor.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
09 Mayıs 2010, 00:31
#13725
AydoganX adlı üyeden alıntı
Far direk aküden beslenmediği için kısa sürede alternatörü bozacaktır. Daha önce bu şekilde kullanan bir arkadaş olmuştu sanıırm İlhan'dı. Aküsünü bitirmişti.
35W üstü herhalükarda zarar, kullanılmamalı.
@ellvis_78
Hocam emeğine sağlık güzel gezmişsin.
Yalnız şu yakıt verilerinin standardı olan "x litre / 100km" olarak verirsen daha sağlıklı olacaktır. Misal "100 km.de 2,6lt." gibi
Bildiğin gibi benzin fiyatları sürekli değiştiği için 90-100 kuruş gibi değerler bölgelere göre değişken olabiliyor.
sehır içi akresif kullanım:
10.700lt ;39 tl ödendi 289km katedil km ye 13.4 kuruş yakıldı 100km de 3,25lt
uzun yol ortalama 9o-11okm hız
30.600lt ; 115tl ödendi 910 km katedil km ye 12,6 kuruş yakıldı 1ookm ye 3lt
sehır içi ve cevre yolu 50-60km hız
9,190lt; 35 tl ödendi 286 km katedil km ye 0,91 kuruş yakıldı 100km ye 2,38lt
sehir içi ve cevre yolu 70-80 km hız
4,46lt ; 17 tl ödendi 170 km kateldi km ye 1o kurus yakıldı 100km ye 2.62lt tuketm
-
09 Mayıs 2010, 00:31
#13726
ultima55 adlı üyeden alıntı
Tekrardan merhaba hepinize,
Haftaya kısmetse motosikleti alacağım. Fakat aklıma takılan birşey var. Daha önce hiç vitesli motosiklet kullanmışlığım yok, sadece 4-5 yıl önce komşunun scooterını kullanmıştım yani pek deneyimim yok. Motosikleti almaya gittiğim gün bayiye söylesem 5-10 dakika uygulamalı olarak anlatabilirler mi ? Yoksa komik duruma mı düşerim ?
Arada kaldı sanırım mesaj
-
09 Mayıs 2010, 00:37
#13727
ellvis_78 adlı üyeden alıntı
sehır içi akresif kullanım:
10.700lt ;39 tl ödendi 289km katedil km ye 13.4 kuruş yakıldı 100km de 3,25lt
uzun yol ortalama 9o-11okm hız
30.600lt ; 115tl ödendi 910 km katedil km ye 12,6 kuruş yakıldı 1ookm ye 3lt
sehır içi ve cevre yolu 50-60km hız
9,190lt; 35 tl ödendi 286 km katedil km ye 0,91 kuruş yakıldı 100km ye 2,38lt
sehir içi ve cevre yolu 70-80 km hız
4,46lt ; 17 tl ödendi 170 km kateldi km ye 1o kurus yakıldı 100km ye 2.62lt tuketm
Böyle çok daha güzel oldu. Teşekkürler
2,38 çok iyi bir değer.
ultima55 adlı üyeden alıntı
Arada kaldı sanırım mesaj
Hangi şehirdesin? Hangi bayiden alacaksın?
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
09 Mayıs 2010, 00:43
#13728
-
09 Mayıs 2010, 00:47
#13729
ellvis_78 doğru diyorsunuz kafaya takmamak gerek Vites ile ilgili dediklerinizi uygulayacağım.
@Aydoganx İzmirdeyim.
-
09 Mayıs 2010, 00:49
#13730
[QUOTE=AydoganX;2052583]Böyle çok daha güzel oldu. Teşekkürler
2,38 çok iyi bir değer.
estagfurullah aydaganx ne demek hanı bılgı paylasım muhabbetle biseyler ögreniyoruz misal benım su an gorunurde exon far aksigim kaldı su anlık onuda kım bılır ne zaman halledıp gece lambasından kurtulacagız
yalnız ben merceklı uygulamayı dusunuyorum bıraz tuzlu bıraz ugrasmak lazım onuda garentıye alırsam ilk fırsatta takacagım
-
09 Mayıs 2010, 00:58
#13731
ultima55 adlı üyeden alıntı
ellvis_78 doğru diyorsunuz kafaya takmamak gerek
Vites ile ilgili dediklerinizi uygulayacağım.
@Aydoganx İzmirdeyim.
Ankaradaki bayide deneme amaçlı olan bir cbf150 vardı. Ben alırken onu kısa bir süre kullanmıştım. Ama eğitim tarzı bişey vermemişlerdi. Sadece bu gaz bu vites kolu ve bu debriyaj demişlerdi
İzmirdeki durumu bilmiyorum açıkcası eğitim tarzında birşeyler göstermelerine de ihtimal vermiyorum ama yinede rica etmekte fayda var. Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarırmış
Elvisin bahsettiği gibi (eğer otomobilden debriyaj-gaz ilişkisine alışıksan) dikkatli bir şekilde yavaş yavaş boş yollarda kendin öğrenebilirsin. Ama en önemli olan şeyi sakın unutma. Full koruma (kask-mont-eldiven-dizlik yada pantolon) olmadan asla ama asla çalışmıyor olsa dahi motora oturma. Çünkü nasıl alışırsan öyle gider. Şimdiden hayırlı olsun
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
09 Mayıs 2010, 01:29
#13732
-
09 Mayıs 2010, 02:06
#13733
AydoganX adlı üyeden alıntı
Far direk aküden beslenmediği için kısa sürede alternatörü bozacaktır. Daha önce bu şekilde kullanan bir arkadaş olmuştu sanıırm İlhan'dı. Aküsünü bitirmişti.
35W üstü herhalükarda zarar, kullanılmamalı.
@ellvis_78
Hocam emeğine sağlık güzel gezmişsin.
Yalnız şu yakıt verilerinin standardı olan "x litre / 100km" olarak verirsen daha sağlıklı olacaktır. Misal "100 km.de 2,6lt." gibi
Bildiğin gibi benzin fiyatları sürekli değiştiği için 90-100 kuruş gibi değerler bölgelere göre değişken olabiliyor.
dostum farın tasına orjinal ampul dışında bişey takma far tası dayanmıyo eğriyo benden söylemesi arkadaşların tecrübesi bunu söylüyo,
bana gelince ben 2 tane 55wat sis farı taktım akü ondan bitti cbf i n gücünü taşıyamıyo, anca 1 taneyi kaldırır tecrübe konuşuyo
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
-
09 Mayıs 2010, 03:02
#13734
-
09 Mayıs 2010, 03:08
#13735
yinemi çınarcık, sen başka yer bilmiyon anlaşılan metehan abi
bu tarafa gelmeden bana haber verin iş durumunu da hesaba katayım bensiz gezmeyin sakın
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
-
09 Mayıs 2010, 03:10
#13736
meto sen hasta değil miydin
yoksa şifa bulmaya mı gittin oralara,
valla az kişi ama öz olmuş geziniz.
afiyet olsun.
-
09 Mayıs 2010, 03:23
#13737
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
09 Mayıs 2010, 11:30
#13738
@metehan
Süper gezmişsiniz. CBF150 üçlüsü olarak ekibi kurdunuz maşallah
Mücahid baya acıkmış resimden anlaşılan
ultima55 adlı üyeden alıntı
İlginiz için teşekkür ederim. Arabadaki debriyaj gaz ilişkisini çok iyi biliyorum. Full korumaya da önem veriyorum
Şimdi teorik olarak vitesli motosiklet kullanmayı biliyorum acaba doğru mu ?
Sol elimizle debriyaja basarız, vitesi boşa atarız ve marşa basarız. Motosiklet çalıştıktan sonra vitesi 1 e alıp debriyajı yavaşça bırakırken gaz veririz. Daha sonrası aynı şekil. Ben böyle biliyorum hatam varsa düzeltirseniz sevinirim
Ayrıca merak ettiğim iki şey daha var;
1) Ayağımızın ucuyla aşağıya bastırınca vites artıyor mu azalıyor mu
ve boş konumuna nasıl getiriyoruz?
2) Arabada ilk kalkışta debriyajı mümkün olduğunca yavaş bırakıyoruz 2-3-4-5. viteslerde biraz daha sert bırakabiliyoruz. Acaba bu motosikletlerde de mi aynı şekildedir? Yoksa motosiklette 3-4-5. viteslerde direk bırakabilir miyiz?
Bu soruları da yanıtlarsanız kendimi tam hazır hissedeceğim
Aynen bahsettiğin gibi 1.viteste kalkışta biraz daha yavaş bırakman lazım debriyajı. 2-3-4-5 te birinci vitese nazaran daha sert bırakabilirsin sorun olmaz.
Aşağıda CBF150 kullanım kılavuzundan ilgili sayfayı ekliyorum. Vites konumları resimdeki gibi.
1.vites için sol ayağının ucuyla aşağıya bastırıyorsun.
2-3-4-5 için ayağın ucuyla yukarı kaldırıyorsun.
Boş 1 ve 2 arasında, hafif bir basınç uygulayınca boşa geçirebilirsin. Zaten vites göstergesi olması yeni başlayan kullanıcılar için birebir.
1 gün içinde tamamen çözeceğine inanıyorum. Bahsettiğim gibi yeterki full korumayı eksik etme
Kolay gelsin
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
09 Mayıs 2010, 12:43
#13739
AydoganX adlı üyeden alıntı
@metehan
Süper gezmişsiniz. CBF150 üçlüsü olarak ekibi kurdunuz maşallah
Mücahid baya acıkmış resimden anlaşılan
Aynen bahsettiğin gibi 1.viteste kalkışta biraz daha yavaş bırakman lazım debriyajı. 2-3-4-5 te birinci vitese nazaran daha sert bırakabilirsin sorun olmaz.
Aşağıda CBF150 kullanım kılavuzundan ilgili sayfayı ekliyorum. Vites konumları resimdeki gibi.
1.vites için sol ayağının ucuyla aşağıya bastırıyorsun.
2-3-4-5 için ayağın ucuyla yukarı kaldırıyorsun.
Boş 1 ve 2 arasında, hafif bir basınç uygulayınca boşa geçirebilirsin. Zaten vites göstergesi olması yeni başlayan kullanıcılar için birebir.
1 gün içinde tamamen çözeceğine inanıyorum. Bahsettiğim gibi yeterki full korumayı eksik etme
Kolay gelsin
Çok yardımcı oldunuz, sayenizde kafamdaki soru işaretleri kayboldu. Çok teşekkür ederim.
-
09 Mayıs 2010, 12:48
#13740
Selamlar. Dün 2008 model 8600 km.'de temiz bir cbf düştü. Extra olarak sadece küçük bir arka çantası ve koruma demiri var. Lastikleri orjinal lastikleri. En son 2900 bıraktı. Ne dersiniz sizce de uygun mu?
Yollar size, sizler Allah'a emanet.....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler