Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #13581
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben daha önceki motorlarımdada ''biraz fazla titizimdir'' her 2.000 km de yağ/buji/hava filitresi/firen hidroliği/arka firen/motor takozu...Değişmesi gerekeni değiştiririm,temizlenmesi gerekenide temizlerim...

    Biliyorum kendime işkence yapmaktayım,ama bende böyle kendimi huzurlu hisediyorum...
    neeee

    hocam 2.000 de bir bunları değiştirmek keseye zarar 1-2 gerek yok abi buji/hava filitresi/firen hidroliği/arka firen/motor takozu senin çıkarttıklarının başkasına versen o bi 10.000 km kullanır vallabu titizlikten öte ya hemde çok öte motor tam alışıyor parçalara sen ayırıyosun onlarıyağ 2.000 de bir zaten değişirde geri kalanlar gereksiz dediğin gibi kendine ÇİN İŞKENCESİ

    evet biliyorum yanlış yaptıkben ettim siz etmeyino temizliyici spreyi kullansam bu gecer dimi büyük ihtimal...wd40 çok güzel kayganlaştırıyor arkadaşlar test ettim onayladım fren tutmuyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #13582
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neeee

    hocam 2.000 de bir bunları değiştirmek keseye zarar 1-2 gerek yok abi buji/hava filitresi/firen hidroliği/arka firen/motor takozu senin çıkarttıklarının başkasına versen o bi 10.000 km kullanır vallabu titizlikten öte ya hemde çok öte motor tam alışıyor parçalara sen ayırıyosun onlarıyağ 2.000 de bir zaten değişirde geri kalanlar gereksiz dediğin gibi kendine ÇİN İŞKENCESİ

    evet biliyorum yanlış yaptıkben ettim siz etmeyino temizliyici spreyi kullansam bu gecer dimi büyük ihtimal...wd40 çok güzel kayganlaştırıyor arkadaşlar test ettim onayladım fren tutmuyor


    Şöyle söyleyim,birincisinde yağını ve hidrolik yağını değiştiriyorum,ikinci 2.000km de ise komple değiştiririm...

    Mesela cbf aldığımda direk nevar neyok değiştiridim,aldığım kişide çok titiz kullanıyordu,sadece hafta sonları bindiği halde oda tıpkı benimgibi bakımlarına itina gösteriyormuş...dedimya pimpirikli insanız,evden çıkarken 3 defa heryeri kontrol ederim
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  3. #13583

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde ya şu ön diske wd49 sıktım gıcırdama geçsin diye şimdi firen sanki abs oldu ilk başta tutmuyo sonra tutar gibi yapıyo sonra hiç tutumuyone yapabilirim gidip yağ temizleyicimi almam lazım yoksa zincirleri gaz yağıyla temizliyoruz orayıda gaz yağıyla silsem halledermiyim...
    Mücahit;
    o işin tek ve en sağlam yolu ön lastiği sökeceksin, balataları zımparalayacaksın.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  4. #13584
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    arada bende bakıyorum o hidroliğe olduğu gibi duruyor :D değiştirmek gerekiyormuymuş yahu :D bugüne kadar değiştireni duymadım aydoğanx, en son serviste 16bin bakımı yaptırmıştım o zamanda hiçbişey yapmamışlardı.

    birde istda iken yağını değiştireyim dedim motorun praktikerden 20,90a almıştım ben yağı, d&b ye gittim sadece yağ parasına değişim yaptılar ve motoru kontrol ettiler. istta yaşayıp hiç uğraşmamak vardı motorla :D
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  5. #13585

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle söyleyim,birincisinde yağını ve hidrolik yağını değiştiriyorum,ikinci 2.000km de ise komple değiştiririm...

    Mesela cbf aldığımda direk nevar neyok değiştiridim,aldığım kişide çok titiz kullanıyordu,sadece hafta sonları bindiği halde oda tıpkı benimgibi bakımlarına itina gösteriyormuş...dedimya pimpirikli insanız,evden çıkarken 3 defa heryeri kontrol ederim
    @m.şanveren
    Hocam bu dot4 fren hidroliğini sen değiştirdinmi daha önce?

    Eğer değiştirmişsen şu üstteki resimlerde ben adamın maneti sıkmasını anlamadım hangi aşamada sıkmış? Amaç ne acaba?
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  6. #13586
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mücahit;
    o işin tek ve en sağlam yolu ön lastiği sökeceksin, balataları zımparalayacaksın.
    bu yağ sökücü temizleyici spreyler sökmezmi onu bikaç defa sıkıp kullanıp balata eski haline gelir zannedersem...illa sökmekmi lazım neyse zenonu takarken bi iş daha çıktı

  7. #13587

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde istda iken yağını değiştireyim dedim motorun praktikerden 20,90a almıştım ben yağı, d&b ye gittim sadece yağ parasına değişim yaptılar ve motoru kontrol ettiler. istta yaşayıp hiç uğraşmamak vardı motorla :D
    Ne yapalım metan, bizde kendi kendimizin ustası oluyoruz buradaki servisler yüzünden

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:51 ----------

    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yağ sökücü temizleyici spreyler sökmezmi onu bikaç defa sıkıp kullanıp balata eski haline gelir zannedersem...illa sökmekmi lazım neyse zenonu takarken bi iş daha çıktı
    O spreyleri bi denemek lazım ama ön tekeri sökmek çok kolay bir mil, civata ve km.rediktörü var başka tutan bişey yok

    Spreye verilen paraya acırım şahsen

    Neredeyse motoru yıkarken bile sökerim ben ön tekeri
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  8. #13588
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @m.şanveren
    Hocam bu dot4 fren hidroliğini sen değiştirdinmi daha önce?

    Eğer değiştirmişsen şu üstteki resimlerde ben adamın maneti sıkmasını anlamadım hangi aşamada sıkmış? Amaç ne acaba?


    Çok büyük arıza halinde ki ufak tefek değişim bakım işlerini kendim yaparım...

    Firen hidrolik yağınıda ben değiştiriyorum,,firen manetini sıkmasındaki sebep, hidroliğin hortum içinden boşalmasını sağlıyor...yanlız burda yavaş yavaş ezerek sıkılmasını tavsiye ederim.

    Sonra demedi demeyin
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  9. #13589
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O spreyleri bi denemek lazım ama ön tekeri sökmek çok kolay bir mil, civata ve km.rediktörü var başka tutan bişey yok

    Spreye verilen paraya acırım şahsen

    Neredeyse motoru yıkarken bile sökerim ben ön tekeri
    Bir ön teker sökme videosu koyda bizde cahlikten kurtup sana duaçı olalım @AydoganX
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  10. #13590
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ön teker sökme videosu koyda bizde cahlikten kurtup sana duaçı olalım @AydoganX
    ön tekerin ortasındaki somunları sök teker çıkar abicimtakarken sağlam sık yanlız yolda tek tekere kalkmak zorunda kalma

  11. #13591

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir ön teker sökme videosu koyda bizde cahlikten kurtup sana duaçı olalım @AydoganX
    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön tekerin ortasındaki somunları sök teker çıkar abicimtakarken sağlam sık yanlız yolda tek tekere kalkmak zorunda kalma
    Youtube da biraz aradım hazırı varmı diye ama diğer motosikletlerin hepsi bizimkinden daha zor sökülüyor heralde

    Neyse adım adım yazmak daha kolay sanırım. Fırsat bulursam bir dahaki teker sökmede videoya kaydederim.
    1- Ön tekere karşıdan bakınca (Yani motorun farı ile kafa kafaya vermişken) sağdaki civata sökülür.

    2- Sol kısımdan göbekteki mil çekilir, eğer zorlanılırsa sağdaki sökülmüş civata tarafından ufak bir "tık" soldan milin çıkmasına yardımcı olur

    3- Lastik öne doğru çekilir bu arada km.rediktörüde yuvasından çıkartılır.

    Bu kadar.

    Dikkat etmemiz gereken iki önemli nokta var gerisi kolay.

    - Lastik sökülmüş vaziyetteyken ön fren manetine basmamalıyız yoksa balatalar birbirine yaklaşır hatta daha çok sıkılırsa fren hidroliği bile boşalabilir. Doğal olarakta lastiği takarken zorlanırız.

    - Lastiği takarken KM. rediktöründe iki tane çentik var bunlar ile janttaki çentiklerin tam oturması lazım.

    -Hazır km rediktörünü sökmüşken km. telinide yağlayında ilerde kopma vs. olmasın

    Kolay gelsin
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  12. #13592
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Youtube da biraz aradım hazırı varmı diye ama diğer motosikletlerin hepsi bizimkinden daha zor sökülüyor heralde

    Neyse adım adım yazmak daha kolay sanırım. Fırsat bulursam bir dahaki teker sökmede videoya kaydederim.
    1- Ön tekere karşıdan bakınca (Yani motorun farı ile kafa kafaya vermişken) sağdaki civata sökülür.

    2- Sol kısımdan göbekteki mil çekilir, eğer zorlanılırsa sağdaki sökülmüş civata tarafından ufak bir "tık" soldan milin çıkmasına yardımcı olur

    3- Lastik öne doğru çekilir bu arada km.rediktörüde yuvasından çıkartılır.

    Bu kadar.

    Dikkat etmemiz gereken iki önemli nokta var gerisi kolay.

    - Lastik sökülmüş vaziyetteyken ön fren manetine basmamalıyız yoksa balatalar birbirine yaklaşır hatta daha çok sıkılırsa fren hidroliği bile boşalabilir. Doğal olarakta lastiği takarken zorlanırız.

    - Lastiği takarken KM. rediktöründe iki tane çentik var bunlar ile janttaki çentiklerin tam oturması lazım.

    -Hazır km rediktörünü sökmüşken km. telinide yağlayında ilerde kopma vs. olmasın

    Kolay gelsin
    teşekkür ederiz...ellerine sağlık

    böyle bilgiler tecrübebylede öğrenilir ama zaiyat da olurmesela çok teker soktum taktım öbür cupumdan biliyorum ön freni sıkınca çıkacak olan sıkıntıyı bilmiyordum iyikide sıkmamışım

  13. #13593
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Yahu teker söökmeye gerek yok... Vereceğiniz 15/20tl hem zincir temizliğindede kullanılabiliyor aynı zamanda alman malı firen disk lerindeki tozu,kiri nevarsa söküyor,balatanın temizliğine yardımcı oluyor...
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  14. #13594
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu teker söökmeye gerek yok... Vereceğiniz 15/20tl hem zincir temizliğindede kullanılabiliyor aynı zamanda alman malı firen disk lerindeki tozu,kiri nevarsa söküyor,balatanın temizliğine yardımcı oluyor...
    ilk öyle deniyecem zaten...ama buda gerekli bir bilgi:konuşulmuş oldu olmuş oldutopiğimiz faydalı topic işte

    valla anca bukadar elimize anahtar tututruyo cbf sağolsun millet motoru indiriyo

  15. #13595
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Youtube da biraz aradım hazırı varmı diye ama diğer motosikletlerin hepsi bizimkinden daha zor sökülüyor heralde

    Neyse adım adım yazmak daha kolay sanırım. Fırsat bulursam bir dahaki teker sökmede videoya kaydederim.
    1- Ön tekere karşıdan bakınca (Yani motorun farı ile kafa kafaya vermişken) sağdaki civata sökülür.

    2- Sol kısımdan göbekteki mil çekilir, eğer zorlanılırsa sağdaki sökülmüş civata tarafından ufak bir "tık" soldan milin çıkmasına yardımcı olur

    3- Lastik öne doğru çekilir bu arada km.rediktörüde yuvasından çıkartılır.

    Bu kadar.

    Dikkat etmemiz gereken iki önemli nokta var gerisi kolay.

    - Lastik sökülmüş vaziyetteyken ön fren manetine basmamalıyız yoksa balatalar birbirine yaklaşır hatta daha çok sıkılırsa fren hidroliği bile boşalabilir. Doğal olarakta lastiği takarken zorlanırız.

    - Lastiği takarken KM. rediktöründe iki tane çentik var bunlar ile janttaki çentiklerin tam oturması lazım.

    -Hazır km rediktörünü sökmüşken km. telinide yağlayında ilerde kopma vs. olmasın

    Kolay gelsin
    Boş Sormayız AydoğanX aradım taradım yoktu o yüzden dedim bak ilk sen koy hit yaparsın youtube da bilmiyordum çğrendim ilerde de bir şekilde tecrube ederiz en azından teorik bilgiyi aldık.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  16. #13596

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu teker söökmeye gerek yok... Vereceğiniz 15/20tl hem zincir temizliğindede kullanılabiliyor aynı zamanda alman malı firen disk lerindeki tozu,kiri nevarsa söküyor,balatanın temizliğine yardımcı oluyor...
    Hocam motorumu ilk aldığım zamanlar Castrol Chain Cleaner denilen temizleme spreyi ile zincirimi temizleyim dedim.
    Sıkıyorum zincire, iyi güzel simsiyah pislik akıtıyor aşağıdan ama zincir temizlenmeden sprey bitti. 20 TL sanki havaya uçtu gitti. O yüzden bence zincir temizliği gazyağı ile yapılmalı hem ekonomik hemde tertemiz yapıyor.

    Balatalar konusunda mutlaka temizler etkisi vardır ama söküp zımparalamak kadar etkili olacağını zannetmiyorum. Çünkü WD40 ile yağlanan balata bir miktar yağı içine çekmiş olabilir (olasılık).

    Benim için şahsen ön fren hayati öneme sahip çok sık kullanırım. Böyle bir wd40 sıkılmış bir balatayı kullanmam ve değiştiririm.

    Yarın bir gün benim acil fren yapmam gereken bir durumda aşınmış balatanın altındaki yağlı kısımdan dolayı %10 dahi fren performansım kaybolsa kazaya sebebiyet verebilir.

    Mücahit bak ne diyecem (garanti çözüm) balatamız zaten ucuz (3,50 TL), temizleme spreyini falan boşver al yeni bi balata tak. Bir daha sök tak, balatam bitti vs. uğraşmazsın

    http://www.rialli.com/ara/2943__rial...si-atl-ms3647/

    Gözünü seveyim ucuz yedek parçanın
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  17. #13597
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boş Sormayız AydoğanX aradım taradım yoktu o yüzden dedim bak ilk sen koy hit yaparsın youtube da bilmiyordum çğrendim ilerde de bir şekilde tecrube ederiz en azından teorik bilgiyi aldık.
    bu işler basit işler ama eline anahtar yapıp ufak sorunlar çıkınca sende kendine güvenmezsin artık canında sıkılırkendimden biliyorum

    ahh ahh bizim zamanımızda böle forumlar yoktu

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:56 ----------

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motorumu ilk aldığım zamanlar Castrol Chain Cleaner denilen temizleme spreyi ile zincirimi temizleyim dedim.
    Sıkıyorum zincire, iyi güzel simsiyah pislik akıtıyor aşağıdan ama zincir temizlenmeden sprey bitti. 20 TL sanki havaya uçtu gitti. O yüzden bence zincir temizliği gazyağı ile yapılmalı hem ekonomik hemde tertemiz yapıyor.

    Balatalar konusunda mutlaka temizler etkisi vardır ama söküp zımparalamak kadar etkili olacağını zannetmiyorum. Çünkü WD40 ile yağlanan balata bir miktar yağı içine çekmiş olabilir (olasılık).

    Benim için şahsen ön fren hayati öneme sahip çok sık kullanırım. Böyle bir wd40 sıkılmış bir balatayı kullanmam ve değiştiririm.

    Yarın bir gün benim acil fren yapmam gereken bir durumda aşınmış balatanın altındaki yağlı kısımdan dolayı %10 dahi fren performansım kaybolsa kazaya sebebiyet verebilir.

    Mücahit bak ne diyecem (garanti çözüm) balatamız zaten ucuz (3,50 TL), temizleme spreyini falan boşver al yeni bi balata tak. Bir daha sök tak, balatam bitti vs. uğraşmazsın

    http://www.rialli.com/ara/2943__rial...si-atl-ms3647/

    Gözünü seveyim ucuz yedek parçanın
    buda geldi aklıma...ama temizlersem sorun gider diye düşündüm ama sen balata çekmiştir içine diye balata içine çekmişmidir ki wd40'ı?

    yaw balata sirkecide 5 tlhem ucuz parcanın gözünü hemde istanbulda olmanın

  18. #13598

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balata içine çekmişmidir ki wd40'ı?
    Valla aslında böyle bişey olabilirmi emin değilim Mücahit, belkide imkansızdır.
    Ama eğer teknik olarak balatanın içine WD40 çekmesi imkansız olsa bile
    sadece aklıma takılması yönünden benim balatayı değiştirmem için yeterli bir sebep olurdu.
    Sonuçta durmak için en çok kullandığımız fren
    (Standart duruşlarda yani en verimli fren performansı için Ön frenin %70, arka frenin %30 sıkılması lazımdır.)

    Biraz kıl bir adamım.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  19. #13599
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla aslında böyle bişey olabilirmi emin değilim Mücahit, belkide imkansızdır.
    Ama eğer teknik olarak balatanın içine WD40 çekmesi imkansız olsa bile
    sadece aklıma takılması yönünden benim balatayı değiştirmem için yeterli bir sebep olurdu.
    Sonuçta durmak için en çok kullandığımız fren
    (Standart duruşlarda yani en verimli fren performansı için Ön frenin %70, arka frenin %30 sıkılması lazımdır.)

    Biraz kıl bir adamım.
    benim kullanma sitilimde tuhaf galina buda neden oluyor bilmiyorum arka freni kitlemiyecek seviyede sıakrım motoru yavaşlatırım ve ön frene iki parmağımla okşar gibi dokunurum zaten durmamı sağlarama şimdi bütün parmaklarımla sıkınca son seviyede diski kitliyo...bi denicem bakalım temizleme işi olcakmı aslında temizlemek için 10 tl verceğime 5 tl balata allah allah

    birşey daha ekliyimde yanlış anlaşılmasn mesela servis bana sen ön freni az kullanıyosun dedi aslında cok kulalnıyorum ama arka ile yavaşlatıp sonra ön freni kullandığım için on balata fazla aşınmıyor...

  20. #13600
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motorumu ilk aldığım zamanlar Castrol Chain Cleaner denilen temizleme spreyi ile zincirimi temizleyim dedim.
    Sıkıyorum zincire, iyi güzel simsiyah pislik akıtıyor aşağıdan ama zincir temizlenmeden sprey bitti. 20 TL sanki havaya uçtu gitti. O yüzden bence zincir temizliği gazyağı ile yapılmalı hem ekonomik hemde tertemiz yapıyor.

    Balatalar konusunda mutlaka temizler etkisi vardır ama söküp zımparalamak kadar etkili olacağını zannetmiyorum. Çünkü WD40 ile yağlanan balata bir miktar yağı içine çekmiş olabilir (olasılık).

    Benim için şahsen ön fren hayati öneme sahip çok sık kullanırım. Böyle bir wd40 sıkılmış bir balatayı kullanmam ve değiştiririm.

    Yarın bir gün benim acil fren yapmam gereken bir durumda aşınmış balatanın altındaki yağlı kısımdan dolayı %10 dahi fren performansım kaybolsa kazaya sebebiyet verebilir.

    Mücahit bak ne diyecem (garanti çözüm) balatamız zaten ucuz (3,50 TL), temizleme spreyini falan boşver al yeni bi balata tak. Bir daha sök tak, balatam bitti vs. uğraşmazsın

    http://www.rialli.com/ara/2943__rial...si-atl-ms3647/

    Gözünü seveyim ucuz yedek parçanın


    Ama gerçekten WÜRTH bir denemenizi tavsiye ederim,bu konuda gerçekten iddialıyım,yağı resmen kusturuyo...

    Zinciri temizlerken diş fırçası ile içten WÜRTH yardımıyla kısık bir şekilde sıkarak sonuna kadar püskürtmene gerek yok,çok ince cılız bir şekilde sık ve fırçala ardından bez yardımıyla kurula ve tekrar WÜRTH sık busefer fırçalama tekerleği çevirerek spreyi sık,10dk. bekle,ardından kurula.

    Sonuç: Bembeyaz zincir ve tertemiz ardından yağla...

    Buarada gazyağınada karşı değilim onuda söyleyim
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)

Bu Konudaki Etiketler