"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Kalkışlarda far sürekli acık olduğundan selektör yapıyor gibi oluyor ondeki arac kıllanıyor farın surekli acık olması ve ozelikle yokuşlarda ara gazla birlikte beni fark etmeleri guzel oluyor bence. Tabi mühendis abiler, ablalar bunu düşünüp yaptığını sanmıyorum.
Birde piskleti cocuklan dinomolu far kullanırdım onadanmıdır nedir hızlandıkca artan ışık raharsız etmiyor ama bizim aracların farları cok yetersiz aydınlatılmamış yokda resmen at gözlüğü ile gidiyorsun.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
farların elektiriğini dinamodan kesip bir anahtar ile aküye direk bağlasanız uğraşmassınız,sadece bir fikir bu.
facebook(Fazer Tutkunları)
zenon ne takmak ıstesek ne marka model nası bişi alıcaz?
kaca maal olucak?
uzun kısa bi aradamı oluyor? merceksizmi? merceklisi ne kadar olur =) cokmu sordum
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
Arkadaşlar benim motorumda yeni ama bu xenon far olayı hem çok şık hem de çok kullanışlı duruyo kaça mal olur acep..gerçi sanırım motor garantiden çıkar ama önümüzdeki günlerde bende düşünebilirim..
Motor garantiden çıkmasın diye,bizde o esnada gümbürtüye gidebiliriz...Mesela şöyle bir an yaşadım.Yokuş aşağı iniyorum,eeee gazlamı inim,nese gazı kestim ileride ara sokaktan arabanın biri çıktı,selektör yaptım amam adam sokağın başına yaklaştığında benim geliş yönüme bakmış beni farkedememiş.
Neyse yavaşladım ve durdum,adam camını açtı IŞIKLARINI YAK IŞIKLARINI diye bağırdı.Hiç sesimi çıkarmadım.Şimdi iki saat abi bizim motorlar avrupa olduğu için,aküden değilde dinamodan yararlanıyoruz diye açılımmı yapalım.
Şu xenon olayını uygulayan arkadaşlar birazdaha açıklayıcı paylaşın,bizde nasiplenelim..
Hadi bi gayret ittiri verin
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Xenon aydınlatma gerçekten bizim motorlara şart fakat işin detaylarına indikçe şöyle bir handikap olduğunu öğrendim.
Merceksiz uygulanan xenon kitler ile sağlıklı bir aydınlatma çizgisi elde edilemiyor. Çünkü bizim motorun far tası halojen ampullere göre ayarlı.
Bu durumda da ayarsız ve dağınık olarak iletilen xenon ışınları karşıdan gelen sürücülerin gözlerini alıyor. Bir nevi, yolun sağındaki solundaki dağı taşı aydınlatıyor aynı zamanda yoluda aydınlatıyor
Zaten siteyi takip edenlerde bilirler, orijinalde olmayan merceksiz xenona ceza geliyor : 62 TL (İlgili topic:http://www.motosiklet.net/forum/habe...lira-ceza.html)
Mercekli uygulana xenon kitler ile gerçek bir performans elde ediliyor, bunun karşılığında net bir far aydınlatma çizgisi elde edebiliyoruz.
Dağı taşı değil de sadece (olması gereken) tam olarak önümüzü aydınlatıyoruz.
Sadede gelelim incelemelerim sonucu hem bizim hemde diğer sürücülerin sağlığı açısından (arkamızdan küfür vs. yememek için) ya mercekli xenon takacağız yada normal halojen ampule devam edeceğiz.
Birde "metanecho" ile şu durumu tespit etmiştik. Bizim motorlarda malum farkedilmek önemli olduğu için mercekli xenon uygulamasında tam karşıdan bakılmadığı sürece göz almıyor. Yani biz yolumuzu çok güzel aydınlatıyoruz ama karşıdan gelen sürücüler tarafından el feneri gibi algılanabiliriz Bu istenmeyen bir durum. Çevreye zarar vermeden ne kadar farkedilirsek o kadar iyi. Mercekli xenon kiti ve far tasının etrafına (farkedilebilmek adına) ekstra led ışıklarla aydınlatma yapabilen bir babayiğit olursa tadından yenmez bizim cbf
HongKong'da bir forumda cbf150 kullanıcılarından birisi mercekli xenon uygulaması yapmıştı, bulabilirsem resimleri paylaşırım.
Şimdilik şu resimler farkı anlayabilmemiz açısından yeterli olur sanırım
Mercekli uygulama
Merceksiz olarak piyasada takılan xenon kitlerin aydınlatması:
Aydınlatma hakkında detaylı bilgilerin olduğu bir site : http://www.geceucusu.com/
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Benim kafam karıştı,hangisini kullanmak doğru olucak peki
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
ismail benım ogrendıgım kadarı ıle su anda o ceza konusu xenon DEGİL halojen beyaz mavi vb gıbı ampul takılan araclar ıcın olacagını konusunda egerkı olmassa ben xenonumu sokmuyorum cezamıda yerım gıdıp oderım bı daha ceza yerım gerekırse ancak onumu hem gorup hemde farkedilirim hoş memleketımın polısı supersport bır motorsıkletın kısalarda tek farının uzunlarda ıse 2 farının yandıgını bıle bılmeyıp ceza kesmeye calısıyorda xenonun orjınal olup olmadıgını nasıl anlıyacaksa
Murat; xenon far sistemi merceksiz uygulansa bile CBF'in orijinal farına göre çok daha iyi aydınlatma sağlıyor, bu bir gerçek.
Yukarıda yazdıklarım motoruna ilk defa xenon bağlatacak arkadaşlara bir tavsiye.
Eğer benimde hali hazırda merceksiz bir xenon setim takılı olsaydı seninle aynı şeyi yapardım ve sökmezdim
Ama imkan olsa ve mercekliye geçiş uygun olsaydı daha güzel olurdu. Mercekli xenon yukarıda yazdığım gibi hem yolu daha iyi aydınlatıyor , hemde karşı taraftan gelen ve ya önümüzdeki aracın gözlerini almıyormuş, muş diyorum çünkü bende tüm bildiklerimi yukarıda linkini verdiğim siteden öğrendim.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
evet ısmaıl aynen dedıklerıne katılıyorum bende su anda ılk defa takıcak arkadaslarımın yerlerınde olsam ımkanım olursa guzel uygulayacak yer olursa merceklı xenon setı yapardım ancak artık oyle bı ımkanım zor h7 tip 8000k xenonumla mutlu huzurluyum hem goruyorum hemde goruluyorum bu arada ısmaılcım daha bujıyı alamadım bugun bıraz erken cıkarsam almayı dusunuyorum ınsallah bıde artık kesın karar vardım benım 14 dıslı hızımı %100 dusurdu ve tekrardan 15 yada 16 on dıslı taksam ıyı olucak gıbı duruyor yıba carşısında 14 dişli bulmustum varmıdır senın bıldıgın netten alabılecegımız 15 yada 16 on dıslı aga alsak benım ıcın
Rialli'de bir ara 15/42 ön arka dişli seti vardı ama az önce sordum ellerinde ön dişli 14 kalmış.
16 dişli takarsanda kalkışlarda ivmelenmen düşecek ama son hızın artacak, en iyi sonucu yine orijinal 15 ile alacaksın sanırım
Yıbayı eski dişliyle dolanmak lazım Murat, farklı markalardan kesin aynı olan vardır. Muhtemelen CG serisininki aynı olabilir. Çıkan dişliyi atmasaydın keşke, ona göre bakarak alabilirdin.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Cbf250 ye uysa ben hemen yaptırıcam.
cbf250 nin far derinliği 11 cm arkadaki tası ile,merceğin boyu 14 cm.
facebook(Fazer Tutkunları)
Şu an bu konu içerisinde 41 kullanıcı var. (0 üye ve 41 misafir)