Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Mart 2010, 14:59
#12661
jr. adlı üyeden alıntı
şimdi arkadaşlar cuma sabaha hondadan randevu aldım.
4bin bakımı için:
hava filtresi
buji (gerekliyse dedi)
yağ
fren ayarı
genel kontrol
şeklinde sıraladılar.
yağ 20 lira, bakım işçilik 54 lira, toplamda 74 lira dediler.
buji + hava filtresi girerse 100 liraya patlar dediler.
bunların hepsi gerekli değil mi? buji muji toptan değişsin mi? bir de yağ süzgeci temizlenmesin mi?
Servisin standart ücreti bu işte Evren.
Üst tarafta ben buji ve hava filtremide değiştirdim maliyet farkı ortada.
Hava filtresinin 4bin bakımında kesinlikle değişmesi gerek.
Buji 8bin km.de bir değişir
Burada para tutanlar yağ 20 lira, hava filtresi hadi servis fiyatı 10 lira olsun toplam 30 lira. Bujide 10 lira.
Servis yüksek işçilik ücreti alıyor
600RR , 1000RR , VFR800 değiliz. Bu işçilik çok fazla geliyor bana.
Yağ süzgecinin temizlenmesine bence gerek yok. Temizlense elbette iyi olur ama çok uğraştırır. Debriyajın olduğu sağ kapağı indirmek lazım onun için.
Debriyaj balataları değişeceği zaman o süzgecide temizlemek yeterli olacaktır.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Reklamlar
-
29 Mart 2010, 15:01
#12662
işçiliğe bak arkadaş 54 lira.
54 liraya ben benzin atar, tamı tamına 617.142857 km yol yaparım
ustanın günlük yevmiyesini benden 1 saatte alacak dayılar.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
29 Mart 2010, 15:04
#12663
muratgün adlı üyeden alıntı
ismail hacı bılıyorsun bende bu yagdan aldım ve yaklasık 3 haftadan berı kunlanıyorum eskı 10-40 repsolden daha ıyı bır ızlenım uyandırdı bendede vıtes gecıslerı rahatladı ve ses dahada toklastı bırde su var hızır ustanın bana dedıgı 1200lt yag koymam gerektıgını soyledı bana ben 1 lt olarak bılıyordum bunu ama tamamıyle 1200 lt cıvarında aldıgını bızım motorların yagınının oyle olması gerektıgını vurguladı ve ustunede yagı ekleyıp sonradan tamamlama demıstı
Evet Murat sende bu yağdan kullanıyordun aklıma geldi alırken
Aslında o 1200gr. yağ muhabbeti benim bildiğim kadarıyla , en sert kullanımla bile en fazla yağ eksiltirse 200gr eksiltecektir. Bu durumda karterde 1lt yağ kalacaktır. Bunu gözönüne alarak 1200 gr. diyorlar.
Ama bakalım ben net ölçmek için tam 1lt. koydum.
2000 km sonra ne kadar yağ çıkacak merak ediyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:02 ----------
jr. adlı üyeden alıntı
işçiliğe bak arkadaş 54 lira.
54 liraya ben benzin atar, tamı tamına 617.142857 km yol yaparım
ustanın günlük yevmiyesini benden 1 saatte alacak dayılar.
1 saat bile sürmeyecek o işlemler
ama senden 1,2 saatlik yada daha fazla işçilik ücreti alınacak.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
29 Mart 2010, 15:26
#12664
8000 bakımında servislere sorucam işcilik ne kadar eğer istediğim rakamı veriresler gidicem ama parcalar 30-40 lıra tutuyor adam ustune benden 40-50 daha ıscılık alırsa ne anladım ondan bıdahakı 8000 km sonra bakımın malıyetı kadar para cıkıyor enayımıyız bız eger uygun fıyatn vermeyen servıs olursa kendım yapıcam 8000 kmde bir 100 tl para bayılmak çok abartı bence neyse bakalım hayırlısızaten parçalarda ucuz garantiden çıksa ne olur motoruda garantısı bitene kadar zaten satmıcam satarkende garantısi bitmiş olur kimseye dert anlatmak zorunda da kalmam..
birde bu 1200 lt yag olayı kullanım kıtapcıgında 1.lt den fazlası motora zararlıdır denıyo bir sorun cıkarmasın.ben 6000 kmde yag değiştirdiğimde yağ eksilmemiş demişti usta.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:25 ----------
jr. adlı üyeden alıntı
işçiliğe bak arkadaş 54 lira.
54 liraya ben benzin atar, tamı tamına 617.142857 km yol yaparım
ustanın günlük yevmiyesini benden 1 saatte alacak dayılar.
valla neredeyse yazın yapacagım tatılın yarı benzını cıkar o parayaparayı yoldan bulmuyoruz dimi
-
29 Mart 2010, 17:26
#12665
1 litrelik hazneye 1,2 konulur mu?
konulur. ama sadece yağ çubuğu üst seviyesini geçmiyorsa. hiç bir motora yağ çubuğu üst seviyesinden fazla yağ konulmaz. geçiyorsa ustalar saçma bir çözüm bulmuş demektir. adam yazmış kitapçığa 1 lt diye.
üst seviyeye kadar kaç ml olduğunu birisi bize söylerse konuyu aydınlatmış oluruz.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
29 Mart 2010, 17:37
#12666
jr. adlı üyeden alıntı
1 litrelik hazneye 1,2 konulur mu?
konulur. ama sadece yağ çubuğu üst seviyesini geçmiyorsa. hiç bir motora yağ çubuğu üst seviyesinden fazla yağ konulmaz. geçiyorsa ustalar saçma bir çözüm bulmuş demektir. adam yazmış kitapçığa 1 lt diye.
üst seviyeye kadar kaç ml olduğunu birisi bize söylerse konuyu aydınlatmış oluruz.
benim anladığım da bu işte kitapcıkta zararlı olur diye uyarıyor 1200 lt yag koymak akıllıca değil bencede zaten motorun yeterince güc üretiyor 2 kişi bile olsa motoru zorlamanın bir mantığı yok böyle oluncada yağ konusunda bir sıkıntı olmaz sanırım ben 6000 kmde yag değiştirdim 1200 km oldu vites geçişlerim hala aynı en azından benım anladıgım bir ornek
-
29 Mart 2010, 17:45
#12667
jr. adlı üyeden alıntı
1 litrelik hazneye 1,2 konulur mu?
konulur. ama sadece yağ çubuğu üst seviyesini geçmiyorsa. hiç bir motora yağ çubuğu üst seviyesinden fazla yağ konulmaz. geçiyorsa ustalar saçma bir çözüm bulmuş demektir. adam yazmış kitapçığa 1 lt diye.
üst seviyeye kadar kaç ml olduğunu birisi bize söylerse konuyu aydınlatmış oluruz.
Kitapçıkta motoru dağıttıktan sonra ancak 1.2 lt. yağ eklenmesini söylüyor.
Buradaki hesaba göre her yağ değişiminde 1lt koyduğumuz zaman eski yağdan 0,2 lt. içeride kalıyor.
Fakat motora ilk yağı koyan usta eğer 1 lt. eklemiş ise o zaman sıkıntı olur
Her halükarda yağ çubuğunun maksimum seviyesinde tutmak lazım seviyeyi.
Yağ değiştirdiğin zaman eğer çizginin aşağısında kalmışsa eklenmeli,
bu da muhtemelen 1,1 lt. gibi bir değer olur.
Kullanım kitapçığı sayfa 112:
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
29 Mart 2010, 17:52
#12668
çok güzel ismail. yani 200 ml yağın boşaltsan bile yapışık kaldığından bahsetmiş. bu durumda 1 lt konulmalı. ustaları bu konuda uyarmalı. (ama kim sallar) en azından ustalara "arkadaş ben 1 lt istiyorum" denilebilir. sonra evde onu yağ çubuğu üst seviyesine taşırsın.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
29 Mart 2010, 17:53
#12669
Bu hafta alıyorum cbf 150 rodaj süresince en fazla 70 mi 80mi?kaç göriyim ve duro lastikler kaç km dayanıyor?süpap ayarı kaç km'de gerekiyor?aranızda 40.000 i geçen var mı?
-
29 Mart 2010, 17:56
#12670
jr. adlı üyeden alıntı
çok güzel ismail. yani 200 ml yağın boşaltsan bile yapışık kaldığından bahsetmiş. bu durumda 1 lt konulmalı. ustaları bu konuda uyarmalı. (ama kim sallar) en azından ustalara "arkadaş ben 1 lt istiyorum" denilebilir. sonra evde onu yağ çubuğu üst seviyesine taşırsın.
Burdaki adı malum yetkili servis 1.2 lt yağ koyuyor. Hatta 2 adet 1 lt.lik yağ satıyorlar adama, kalan 800 gramıda "evine götür sonraki yağ değişiminde getirirsen koyarız" diyorlar.
Bu durumda ne yapacağız
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
29 Mart 2010, 17:57
#12671
garanti konusuna gelince 8 bini yaptırmadan şu garanti bitseydi bari biraz karda olurduk ama 2011 mayısa kadar 8 bine de girmiş olurum.
şöyle yapabilirim. garanti bitimine 3-5 ay kala 8 bin bakımı gelirse yakarım garantiyi kendim girerim makineye. 3-5 ayda birşey bozulmasın diye dua ederiz
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
29 Mart 2010, 17:59
#12672
AydoganX adlı üyeden alıntı
Burdaki adı malum
yetkili servis 1.2 lt yağ koyuyor. Hatta 2 adet 1 lt.lik yağ satıyorlar adama, kalan 800 gramıda "evine götür sonraki yağ değişiminde getirirsen koyarız" diyorlar.
Bu durumda ne yapacağız
servis böylemi yapıyor allah allah burda bir kutu açıyor hepsini boşaltıyor malum 1 lt.başka bir işlem yok allah allah onlar neden öle yapıyo bi bildiklerimi var bildikleri varsa ne
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:58 ----------
jr. adlı üyeden alıntı
garanti konusuna gelince 8 bini yaptırmadan şu garanti bitseydi bari biraz karda olurduk ama 2011 mayısa kadar 8 bine de girmiş olurum.
şöyle yapabilirim. garanti bitimine 3-5 ay kala 8 bin bakımı gelirse yakarım garantiyi kendim girerim makineye. 3-5 ayda birşey bozulmasın diye dua ederiz
bende senin gibi yapmayı düşünüyorumama 8000 yaklaştı ya 600 kmyi yavaş yavaş yaparım artık yada öbür cupu kullanırım
-
29 Mart 2010, 18:04
#12673
1 litre istiyorum diye dikileceksin başında. 2. kutu yağı açarsan parasını vermem diyeceksin
4 bin liralık motora 100 liralık bakım
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
29 Mart 2010, 18:04
#12674
superkaos adlı üyeden alıntı
Bu hafta alıyorum cbf 150 rodaj süresince en fazla 70 mi 80mi?kaç göriyim ve duro lastikler kaç km dayanıyor?süpap ayarı kaç km'de gerekiyor?aranızda 40.000 i geçen var mı?
Rodaj süresince ;
-yüksek devirlerden
-iki kişi binmekten
-ani hızlanmaktan
-ani yavaşlamaktan
kaçınırsan ilerisi için daha sağlıklı bir motorun olur.
40bini geçen Metehan var. 50 bini bile geçti hatta (maşallah)
Duro lastikleri mümkünse hemen değiştir. Duroyla bile 20bin km. yapan kullanıcılar var ama çok çok riskli.
Ben motoru alırken bir çok kurye firması motorun lastiğini hiç kullanmadan değiştirip satın alıyordu.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
29 Mart 2010, 18:07
#12675
Mototal'ı önerirminsiz cbf150 almak için onların fiyatıda fena değil??
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 ----------
AydoganX adlı üyeden alıntı
Rodaj süresince ;
-yüksek devirlerden
-iki kişi binmekten
-ani hızlanmaktan
-ani yavaşlamaktan
kaçınırsan ilerisi için daha sağlıklı bir motorun olur.
40bini geçen Metehan var. 50 bini bile geçti hatta
(maşallah)
Duro lastikleri mümkünse hemen değiştir. Duroyla bile 20bin km. yapan kullanıcılar var ama çok çok riskli.
Ben motoru alırken bir çok kurye firması motorun lastiğini hiç kullanmadan değiştirip satın alıyordu.
1000km'den sonra 100'e çıkılır diyosun yani ilk bakımdan sonra
duroları veriyim ozmn yerine pirelli taksınlar üzerine para ekliyim,motoru alırken
-
29 Mart 2010, 18:09
#12676
superkaos adlı üyeden alıntı
1000km'den sonra 100'e çıkılır diyosun yani ilk bakımdan sonra
duroları veriyim ozmn yerine pirelli taksınlar üzerine para ekliyim
eğer yapabilirsen direk pirelli lastikle alman tabiki daha avantajlı ve güzel olur
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
29 Mart 2010, 18:10
#12677
AydoganX adlı üyeden alıntı
eğer yapabilirsen direk pirelli lastikle alman tabiki daha avantajlı ve güzel olur
kullanılmamış duroların üzerine ne kadar isterler acaba?
http://www.honda-sundiro.com/pro/sho...=107&ClassID=3
-
29 Mart 2010, 18:12
#12678
superkaos adlı üyeden alıntı
kullanılmamış duroların üzerine ne kadar isterler acaba?
Durolar kullanılmamış dahi olsa para etmiyor
yani alacaksan pirellilerin tam ücretini ödersin. Ama senin denk geldiğin yer eğer bahsettiğin gibi duroların üstüne para ekleyerek pirelli verirse şanslısın demektir
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
29 Mart 2010, 18:13
#12679
AydoganX adlı üyeden alıntı
Durolar kullanılmamış dahi olsa para etmiyor
yani alacaksan pirellilerin tam ücretini ödersin. Ama senin denk geldiğin yer eğer bahsettiğin gibi duroların üstüne para ekleyerek pirelli verirse şanslısın demektir
yaz sonuna kadar kullanırım o zaman ya,peki tubeless mi şamyel mi?
-
29 Mart 2010, 18:16
#12680
superkaos adlı üyeden alıntı
yaz sonuna kadar kullanırım o zaman ya,peki tubeless mi şamyel mi?
süper kaos ,
kaos çıkarma biraz eski sayfaları karıştırıver tüm bilgiler mevcut.
tabiiki tubeless, şamyelli lastik takmayın sakın bizim jantlara.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler