Güzel özetlemişsin Evren, bizim motorlarla gereksiz atraksiyona gerek yok (Nası bi cümle oldu bu ya?
)
4bin bakımında yanlış bilmiyorsam.
Standart yağ değişimi
Hava filtresi değişimi
temel olarak bunlar ama ufak ıvır zıvır olarakta
Zincir ayarı ve fren ayarı yapılır. (Buji değişimi 8bin km.de bir oluyor.)
Servisin ön dişli temizliğiyle uğraşacağını zannetmiyorum. Uğraştırır vakit alır ve gazyağı ile yada temizleme spreyi ile yapmak gerekir.
Yağ değişimi ve hava filtresi değişimi çok kolay. Tabii ki birlikte halledebiliriz ama senin garanti durumun var?
Bende pazar akşama doğru 16bin bakımını yaptım.
Malum yaz geldi sayılır bende motora tam sentetik Mobil1 15-50 yağ koydum.
Gözlemlediğim kadarıyla vites geçişleri rahatladı ve ses olarakta daha tok çalışıyor.
Çıkan yağ 900 gr civarındaydı sanırım 100 gr. eksiltmiş bu sefer. Kullandığım yağ kış olması sebebiyle 10w-40 Castrol power1'di. Yağın inceliği ve benim yüksek devirli kullanımım sonucunda ufak bir eksiltme yapmış.
15-40 kullandığm zamanlarda bu eksilme yoktu.
Mobil 15-50 ile ne sonuç alacağız 2bin km. sonra göreceğiz
İşe git gel ve standart şehir içi gazlamalarımla ortalama 45-50 günde 2bin km. yol yapıyorum. Son 4-5 bakım tarihine bakarak bu sonucu çıkardım
16bin bakımında yaptığım işlemler:
Mobil1 Racing4T 15W-50 FullySynthetic Motor yağı değişti. (20,99 TL Praktiker)
NGK CPR8EA-9 orijinal buji değişti. (10 TL Ulusan Motor)
Hava filtresi değişti (Rialli.com 7,5TL)
Toplam 38,49 TL