ben yolda gördüm siyaha boyatmış bi arkadaş gayet şık duruyordu.Benm de kafama yattı.
ben yolda gördüm siyaha boyatmış bi arkadaş gayet şık duruyordu.Benm de kafama yattı.
Murat;
Bence fırın boya bahsedildiği gibi jantın mukavemetini azaltır.
Atıyorum orijinalinde 80 ile bi çukurdan geçince jantta çatlama oluyorsa fırın boyadan sonra yani yüksek ısıya maruz kalan ve soğuyan jatta 50 ile aynı çukura girince çatlayabilir.
Tabi bu sadece benim tahminim. Yoksa şu anda kadar fırın boya yaptırmışlığım yok.
Böyle düşününce sprey boya daha mantıklı görünüyor.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
evet ismail bu konuyu dusunuyorum kesınlıkle acaba yuksek ısı ve ondan sonra soguması jantın mukavemet degerlerınde degısıklık yaratırsa o zaman nanay oluruz valla boyacıda benden haber beklıyo komple bakıma sokunca bu işide halledeyim diyorum emme kafam karıstı nasıl yapsam dıye bıde jantların fotolarını cekeyımde arkadaslar nıye bu kadar jantları boyatmakta ısrar ettıgımı gorun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:47 ----------
evet üstad cok mukemmel duruyor sıyah renk butunlesıyor motor ıle bıde benım jantların boyası nanay o yuzdende ıstıyom desem yalan olmaz
fırın boyada boya ne kadar ısıtılır ki?
bunu sorup öğrenmek gerekir. bence taş çatlasa 50-70 derece ısı veriyordur. bunun da jantın yapısına zararı olacağını sanmıyorum. herkes yapısı bozulur biliyor ama neye dayanarak?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
fırın boya duyumlarıma göre 200 derece civarlarında yapılıyormuş.
Cumartesi gunu 24000 bakımında degiştirdim. Degişme zamanı da gelmişti acıkcası. Servis 20 tl fiyat cekti. 500 mt kadar uzakta yedek parcacı vardı oradan 10tl ye aldım. Ayrıca Arka fren balatasını da degiştirdim. Servis fren balatasına 40 tl dedi Yedek parcacıdan 10tl ye aldım. Ama hafif buyuk geldigi için takamadık. Tekrar parcacıya gitmeye usendigim için servisin verdigini taktık. Bujı degişti. Zincir gergi aparatının birisi yalam olmuştu o degişti. Sbap ve karburator ayarı yapıldı. Yagın degiştigini sylemeye gerek yok. Toplam 90 tl odedim. Sonuc motorun gaz yemesi degişti tabiki ama nedendir bilmiyorum 5 den 4'e dusmeye başladı. 70-80 km hızla giderken 5 'e takıyorum.100mt falan gittikden sonra 4'e dustu. Bunu birkaç defa yaptı. Devam ederse tekrar servise ugruycam.. Ayrıca her sabah gittigim bir yol var burada bastıgım zaman 120 yi gorurken bu sabah denedim 110 da kaldı.. Sanırım hava ayarını iyi yapamadı..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:30 ----------
Benimde Jant boyası ve cilaya ihtiyacım var takipdeyim...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:36 ----------
Sizlere iyi gezmeler. Bugunulerde cok yogunum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:41 ----------
Merhaba. Gectimiz hafta koyden bir arkadaş aldı. 4100 tl plaka ruhsat haric sanırım...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:45 ----------
Hoşgeldin.. Keyifli paylaşımlar... Far koruma demiri ben de dusunuyorum ama onclikle benim Krom motor koruma demirili elden cıkartmam derek. Dusunsenize motor kırmızı Motor koruma demiri Beyaz (Krom olanından) Far koruma demiri siyah. Acayip estetik olur.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
Zincirstarın baş yardımcısı benim bıradar...epmeğimizle oynama...Yakalarım Floryada...
Hacı bir tel atsana pmden...birde o dediğin fırçalar çok sert Hacı abi yağları sökerken çizer derim ben... daha yumuşak bişey olmalı...öncesi tabiki yumuşatmalı yağ lekelerini...
Valla Mondıalım olacağına o düldülüm olsun daha huzur verir...
Dostum marş motorunu sıfırlaıdk iyide AKÜ den garip sinyaller alıyorum...bizim zenon akü üzerinde psikolojik harekat yapıyor zayıflatıyor galiba...kendini şarj etme hususunda sorunlar yaşıyor makina...marş motoru sıfır...havadan nem kapıp çalışması lazım ama bazen zayıflıyor akım...aküde yalan olacak yakında bakalım kısmet...ama bir ara 3-4 dakika motoru istop ettim ama zenon açık kaldı o yüzden bu sorunlar oluştu diye tahmin ediyorum...
Erdi herşeyi yapar valla...korkulur ondan...baksana beni Roman yapmış...
Nikelajlı demirleri tavsiye etmiyorum kısa zamanda paslanıyor köşelerden...temizlik istiyor vs...
Hacı sele çok rahat...ama totoşum çok kıymetli diyen olursa tabi bişey denmez...ama 100 kg üstü isen o yapay brandayı bence ilk fırsatta patlatırız...
Canım kardeşim 300 bakımı bile duydum çin mallarında...ama 500 km bakımı duymadım işin aslı...Servise .ok atmak istemem ama 1000 bakımı bildiğim var...o da çok önemli...500 bakımı kitapcıkta yazıyor yanlışım yoksa ama servisler 1000 de çağırıyor...Benim DB motor 1000 de çağırıyor seninki 500 de çağırmış...
ama önemli bir detay var...500 de yağ değişim yapıcak...BAKIM değil...Bakım 1000 de olacak...500 de yağ değişimi olması mal sahibi olduğun için bence mantıklı...ilk yağ değişimi gerçekten çok önemli olduğu söylendi...
Hacı taktın jantlara...Beyaz serisi gelseydi var ya süper olurdu dimi...
Hacı inan bu topacta benden kat kat bilgi sahipleri var...aykan jr Aydoğan blue whıte bunlardan birkaçı...hatta en son bana sorulursa daha çok sevinirim... çünkü teknik bilgilerim çok zayıf...bana alım satımda gelicen...
Ben servise sorup en sağlıklı jant boyama şeklini sorayım arkadaşlar...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
metehan abi,
inan bana "fırça iyi ki sertmiş ula" diyeceksin
ben birkaç saate binip dönüyorum ankaraya gece 130da obüdüs kalkıyor. yine de telimi atıyorum haberleşmemiz gerekirse.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
aynen usta neye dayanarak soylenıyor boyle kac derece sıcaklık oluyorkıde dokum jantın yapısı bozulabılıyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:55 ----------
dostum emınmısın 200 derece cok yuksek bı sıcaklık degıl mı
200 derecede fokurdar o boya yaa
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Yokuş baya dikti ve kademeli olarak vitesi düşürdüm 3. viteste stabil gittiğini anlayınca devam ettim ama onde kamyon vardı hızımı artıramadım.
Yeni eve geldim ve gelirken garip bir durum oldu arka frenin bir anda yukseldiğini ve freni daha gec kavradığını fark ettim( giderken ) eve geldiğimde baktığımda frenin orda bir vida deliği gibi birseyin olduğunu gördüm. resimlerden de anladığım kadarı ile orda bir takoz gibi birsey var ama bende ki düştü sanırım.
500 bakimi ( yağ değişimi neyse ) gittiğimde bunu da garantiden değiştirirler mi? böyle birsey garanti kapsamındamıdır? değilse günahı nedir? Bu zımbırtı neden düşer
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
bu fırın boya dediğinizin diğer bir adı da elektrostatik toz boya ise boyama işlemi bittikten sonra yaklaşık 10 dakikalığına 200 derece civarında fırınlanır.
Ben bu şekilde biliyorum.
Ama en doğrusu bir ustaya sormaktır.
O dedigini ben yaptım. Fabrikada boyahane sorumlusuna sordum. Fırın boya sonrasında boyanan malzeme 60 derece sabit sıcaklıkta 1,5 saat bekletilmesi gerekiyor. Bu durum boyanacak parcanın FRP veya Sac olmasına gore degişmiyor. Hepside 60 derece sabit sıcaklıkta bekletiliyor muş.. Bizim ustanın soyledigi bu..
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
günaydın arkadaşalar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)