şampuanla yıkarsınız ama zamanın etkileri boyada matlaşma halinde kendisini gösterir. cila bir yerden sonra kaçınılmaz olur. boya koruma (cila) yapmak için matlaşma beklenmemelidir. aksi takdirde baştan aşağı polisaj makinesi yardımıyla pasta ve kat kat cila ile boya kendisini ancak gösterir. çünkü boya üst katmanları orijinal rengini kaybeder. atılan cila yeni açık rengi yansıtır.
bundan kurtulmanın yolu boya fazla hasar almamışsa pasta ile boyanın inceltilerek canlı renginin tekrar kazandırılmasıdır. ancak kol gücü bu ağır iş için yeterli olmaz. polisaj makinesi de el yatkınlığı ister.
bahsettiğiniz lokal bozulmalar, pastalı cilanın sık uygulanması nedeniyle boyanın incelmesidir. pasta kullanmaktan mümkün olduğunca kaçınılarak sadece cila ile bunun önüne geçilebilir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:45 ----------
ismail cilan kutu mu sıvı mı? kutu cilayı sulandırarak uygulamamız gerekiyor. yoksa kutudan çıktığı haliyle sen yeterince yediremeden ovalarken kuruyuverir.
çizikli yerleri 1 dakika kadar ovmak gerek. derin bir çizikse, hasarda azalma olmaz. bu durumda daha fazla uğraşmaya gerek yok, rotuş atmak gerekir. otomobil servislerinde orijinal boyadan bir miktar rica ile alıp fırca ile rotus atabiliyoruz ama efede boya işi sanırım yok. boyayı edinmek zor iş.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Üstad,şimdi ben arabada olsun motorda olsun şunu uygulamışımdır aracı mümkün olduğunca güneş ışığından uzak tutarım gölge ararım, biliyoruzki güneş ışınları boyanın en büyük düşmanı bu arexons gibi cilalar baya işe yarıyor ben çok memnun kaldım peki bu uygulamadan en iyi sonucu almak için nasıl hareket etmeliyiz nasıl silmeliyiz parlatmalıyız??bide bu cilalar uygulandıktan sonra güneş ışınlarından etkilenmeyi minimuma düşürüyormu??yani daha azmı geçirgenlik sağlıyor boya korunuyormu?
üstad gecmıs olsun allah beterınden saklasın karsı tarafın sıgortası senın hasarını karsılıyor tabıkı kaza tutanagı tutmanız gerekmekte ancak senın motoru yaptırıp parayı vermen gerekır daha sonra sıgorta sırketınden paranı alabılırsın ancak bırazda sıgorta sırketını sıkıstırman gerekır
guneş etkisini tabi ki minimuma düşürüyor.
profesyonel boya koruma uygulamaları, tüm araca pasta uygulanarak boyanın pürüzsüz hale getirilmesi (pasta, zımpara görevi gören bir ürün) ve üzerine yaklaşık 2-3 kat cila uygulanmasıdır. ancak profesyonel uygulamada polisaj makinaları kullanıldığı için cila hem ısınıyor hem de olabilecek en hızlı şekilde boya üzerine yediriliyor. daha sonra aynı metodla siliniyor. boylelikle cam gibi goruntu elde ediliyor.
cila hızlıca ve bastırılarak ovulmalıdır. işin püf noktası burasıdır. kollar kopup yere düşene kadar cila ovulmalıdır. kurumaya başlayınca biraz daha ovulur, kuruyup silinmeye başlayınca durulur. en az 1 dakika boyunca kurumadan ovulabilecek kadar sulandırılmalıdır. birkaç saniyede kuruyorsa sulandırmamız gerekiyor. su katmak cilanın yapısını bozmaz. ancak sulandırılmış cila, silme bezinin ulaşamayacağı yerlere akarsa oralarda amatorce kurumuş cila izleri kalır. silemeyiz.
cila uygulaması için sünger (kutu cilaların içinden çıkar), silimi için fiber bez çok kullanışlıdır.
silme işlemi de ne kadar hızlı ve uzun yapılırsa o kadar iyi sonuç elde edilir.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
arac boyası matlaşmadan pasta uygulamanızı önermiyorum. çünkü pastayı boyaya değil verniğe uygulamış olursunuz. verniği kaybetmek istemeyiz. ama matlaşmış boyada artık vernik tabakası kalmadığından direk olarak boya incelmeye başlar.
peki pastayı ne zaman kullanmalıyız?
cilaya rağmen yıkamadan ötürü oluşan kılcal "fırça, bez, kot pantolon, depo üstü çanta çiziklerini görüyorsak, pasta ile bunlardan kurtulabiliriz. ama dediğim gibi çizik elle tırnakla hissedilecek kadar derinse pasta pek birşey yapamaz. rotuş gerekir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:38 ----------
pasta boyayı matlaştırır, cila tekrar parlatır. piyasada satılan pastalı cilalar hasarlı bölgeler için ürünlerdir. sadece motoru parlatayım diye pastalı cila kullanmayın. pastayı ayrı, cilayı ayrı alın.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
j.R ustat saygılar paylaşmak istedğiğm bir seyşer var ama bana yardımcı olabılırmısın 1 aydır site yorumlarına bakıyorum motor alacaktım normalde hayellerişmde yamaha ybr vardı ama bu site benı honda cbf150 hayranı yaptı ve daha 1 hafta önce bi moor buldum aldım ama tecrübenize ve bilginizie ihtiyacım var adım ferhat saygılarımla
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:10 ----------
Kaç gündür özel mesaj atıyorum ama kımse dönmedi daha alışamdım siteye yada yanlış yolluyorum.. Biri bana yardımcı olursa sevinirim
Arka bahçeyi hazırlayın yeni üye kaydı yapacağızCBF ciler kooperatifi bundan sonra Meto sana fasille yok gelmedin bugün gene postamı koyuyon polislere paso vukaat yavvv..
Adam akşam çalışıyo sabah yatıyor napsın zor işi bisürü kıltoşla uğraşıyor yada bi ihtimal sayısal buna çıktı kim tırtlar cbf topiğini dedi r1 i alıp üsküdarı geçti
Bakın bu yavru metonun hayali sana koleksiyonumdan seçtim 07 special edition
[COLOR="black"][B]Motorumun beygiri Senin Arabana yeter :bounce:
::kalbim:: Hayatımın Anlamı, Ömrüm, Vazgeçilmezim... Başak'ımmm::kalbim:: [/B][/COLOR]
meto bu yaparmı yaparbak grenaj buldum hötorolar sirkecide 500 yamahada 1500, bende bu kasalara hastayım bana telefonda demişti kırmızı r1 diye ondan koydum resmini bana kalsa taransalp yada cbf 600 de işte
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:13 ----------
ağrıt tabi hayırlısı olsun kardeş inşallah.
arkadaslar daha oncede bu konu hakkında yazmıstım ama sivas sartları ve magza olanaklarını dusundugümde ve yaza gırerken seri sonu olan ve normalden ucuza alabılecegım kıslık mont dusunuyorum . malum bu ürünlere daha yakın olan arkadaslar var yada kullananlar . ürünü satanlar ürürnü kullanmadıkları için vitrin kısmıyla ilgileniyorlar hatta bı kacını ardım kem kum edıyorlar
me tehan usta held mont soylemıstı lakın onunda bedenlerı kalmamıs herhalde
asagıda adresleri bulunan ürünler su ve ruzgara karsı dırenclı gıbı duruyor ekrandan yada ürün tanıtımından . 2010 motoshow fuarınına gezenlerimiz var . bos yere parayı çula çaputa vermeyelim e bırazda guvenlıgımız olsun yeter
selamlar
http://www.motomaxonlineshop.com/mai...650-72-41.html
http://www.motovizyon.com/dukkan/armode-c-16_74.html
http://www.yildizticaret.com/pro/143...ON-ACCESS-MONT
http://www.motomaxonlineshop.com/mai...195-72-41.html
daha önceki konuda da bu montu tavsiye ettim feyizoğlundan aldım fiyatıda güzel bu mont gerçekten beni fazlasıyla tatmin etti kesinlikle soğuk ve rüzgar yok kışın en baba sogukta altından normal bi kazak bu mont kesinlikle üşümezsin montun tek kötü yanı aşırı yağmurda su alıyor bunu da değerlendir ama soğuk kesinlikle işlermiyor çelik yelek gibi
cbf 150 güzel motordur. hız merakı olmayan adama yeter de artar. yakıt olayında da sürücüye süper hissettirir. alacak, almayı düşünen, almak üzere olan, almış da teslim almay bekleyen herkese dikkatli ve keyifli sürüşler. Allah kaza göstermesin.
Sorusu olanlar başlığı baştan sona okusun. Çok keyifli ve sürükleyici bir başlık burası
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Şu an bu konu içerisinde 45 kullanıcı var. (0 üye ve 45 misafir)