Aydoğan saol kardeşim, o fotosunu gönderdiğin yerlere özellikle baktım, çünki daha önce o kısım gevşeyerek ses problemi yapmıştı, bu gün bakamadım ama yarın bi gündüz gözüyle tekrar bakıcam.
Rica ederim Evren.
Pirelli ile IRC arasında kalınca IRC'yi seçerek bencede iyi yaptın.
IRC, pirellilerden hamur olarak daha yumuşak bir lastik.
Doğal olarak yol tutuşunu artıracaktır.
Rica ederim Ethem. Benimde aynı zırıltı sesi başıma geldi. Dikkatlice sesi inceleyince buradan geldiğini farketmiştim.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
ethem saol bunu bildiğimden ilk iş yanıyor mu diye kontrol etmek oldu. baktım ampul patladı sandım. meğer yanan zaten stopmuş paso yanıyormuş.
irc lastik aldım takımı 100 lira. meydin türkiye (öyle törki falan yok). durodan sonra bunların rodaj hali bile zımba gibi. hamuru yumuşacık. ismailin tavsiyesi üzerine ondakilerin aynılarını aldım. bizim tavsiyemiz üzerine siz de alabilirsiniz.
ankaradaki arkadaşları da uyaralım okurlarsa:
yibadaki pirelli mt65lerin hepsinin tarih kısımlarına tekrar baskı yapılmış. sakız yapıştırılmış gibi duruyor. adam çiftini 90 liraya satıyordu. sadece baydarlar yamahadakiler doğru ayarda. o da 190 lira istiyor zaten.
müşürde bi temassızlık varmış sanırım şimdi biraz kurcaladım düzeldi.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
merhaba arkadaşlar irc lastiği arkadada nerden aldınız banada kask ve lastik gerekli semtini yazarsanız sevinirim.
103 hp
Bizim bu müşürlerde aslında bi kalite problemi var. Müşürün altında, bi ucu müşüre bi ucuda fren koluna bağlı kısa bir demir var. Bu demir elle dahi çok rahat yamultulabilen bir demir. Bende (Fren müşürünü ayarlayamıyorum) şikayetimi servise söylediğimde bu demiri düzelterek ayarlanmıştı. Demir yamuksa demirden ayarlanması hayli zor oluyor. Müşürün zaman zaman yağlanmasıda gerekebiliyor. Bu arada fren balatası bittikçe veya fren balatası değiştiğinde ayar da bozuluyor. Kontrol edilmesi gerekiyor.
irclerden ismail baya memnun. benim ilk testlerim de yüzümü güldürdü. eve dönene kadar "anaa kaymıyo lan ehehe" şeklinde gerekli gereksiz frene asıldım. rodajı bitince daha bir tatlı olacak sanırsam. aklımda pirelli vardı ama ircnin hamuru ismaile de bana da daha yumuşak geldi. daha çabuk yıpranma ama daha güvenli seyahat. performans motoru kullanmıyoruz diyerek aldım. inşallah hep iyi hissettirir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:28 ----------
sayfanın en ustundeki resim de mişlen pilot sporti..ince yanaklı şok şık bir lastik..özellikle o desenlerin lastiğin yanına kadar inmesi çok hoş..yorum isteyen olursa o lastik hakkında resim ve link atabilirim..buzmotor internet sitesinde 190 lira takımı.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
şuan benim motorda da yukarıda resimde olan lastikler var aynısı evet goruntusu çok hoş ve ben çok memnunum fiyat olarak irclerin iki katı ama irclerie bi denemek isterim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:41 ----------
valla bir sorun oldgu kesin çünkü bi ayarlıyorum hep yanıyo bi yanmıyo sonra oluyo giderken bozuluyo benim motorda lastikler değişmiş orjinal lastikleri o zman bi ayar bozukluğu oldu bu hafta içinde servise gidicem herbişeyini yaptırcam inş.insan çok titiz olunca motorda en ufak bi sorun istemiyo hergun koruma amaclı krem suruyorum motora cizilmeye ve dışarıdan gelen toz toprak güneş ışığına karşı korumaiki üç günde bir zincir bakımı hatta her eve çıkışımda motorumu bi seviyorum nazlıyorum
Usta başta herşey güzeldi...ama her geçen kmde beni şaşırtamaya başlaıd...Motoru almadna önce 2006 sonlarında alp_tunay Ankarada ikamet ederken beni fazlasıyla uyardı...bak şu sıkıntıları var...yağ eksiltmesi var..krank bilyaları çok dandik vs bu nasıl Honda vs beni msnde çok çok uyardı...ben sallamadım önemsemedim...sonra başıma gelince çevremde görmeye başlayınca 2007 nin yaıznda servislere motoru yağsızlıktan kilitlenmiş motorlar gelmeye başladıkca işin ciddiyetinin farkına vardım...sonraki serilerde bu sorunlar minumuma indi...olay budur...boy ve kilom fazla olmasaydı YBR yi tercih ederdim ...benim kalite kriterlerim daha fazla...ne motorlar gördüm...modern teknoloji zamanındayız ama eskiyi arar olduk...eski modellerin sağlamlığına hasret kaldık...nerde Brezilya malı Titanlar...nerde bu Çinden gelen cbfler...
cbf 150 zincir germe videosu...bizim MT den Ozzy nikli arkadaşa ait...
http://video.frmtr.com/video/105726/...-Zincir-Gerimi
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Hocam dilekolay 50.000 km devirmişsin.Hala daha da kullanıyosun.Bence nankörlük ediyosun.Hangi asya , hangi mondial , hangi çin çan çon bu kadar km yapabilir.Başka bir motorla bu kadar km yapsan bi motor parası daha masraf çıkarır.CBF150 evladiyelik motor.Bu benim ikinci cbf150.Bi daha da çok zor satarım gibime geliyo.Hiç bir motor bu tadı vermiyo.35 TL benzin alıyosun 350-400 km geziyosun.Uzun yola da geliyo , dağa bayıra da.CBF150 bence transalp , dl650 gibi efsaneleşmiş motorların küçük versiyonu.Rahatlık ve konfor bakımından onları aratmaz ancak sadece son hızı düşük.
tamam çok zulüm etmeym makinama... inan o kadar temiz kullanıyorum ki...dikkatli bir şekilde..1000 bakımdan 48.000 bakıma kladar 2000 km de bir servis yüzü görmüştür makinam...zamanında zincir dişli setim lastiklerim yağım vs değişmiştir...yani bende kullanıcı olarak üzerime düşeni fazlasıyla yaptım...bend euzun süre kullanıcam gibi veya başka bir cc alsam bunu satmayıda düşünmem...
hadi iyi geceler hepinize...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
arkadaslar cbf 150 demi vibrasyon daha az yoksa ybr 125 demi??
İlk yorumunu okuyunca acık moralim bozuldu.Lem dedim bunca zamandır hayalini kurduğumuz motor bu kadar dandik olabilirmi diye kendi kendime bi sordum an Sonrasında @Lifeisgood'un yorumu içime soğuk bi su serpti hah dedim işte buÜstüne senin yorumunuda okuyunca yağlı ballı ekmek oldu.Motorun bütün kronik problemlerini biliyorum yine de aklımdan başka motor almak geçmiyor.Ben onu böyle sevdim...
Mesela bende motoru acayip güzel ve hiç yormadan kullanırım.Hiç ama hiç zorlamam.Tarzım bu benim.Beni ne gaza getirmeye çalışanlar gördüm hepsine güldüm geçtim,umurumda olmazlar.Canımı yolda bulmadım ben.Topu topu iki teker üzerine gidiyorsun neyine güveniyorsunda yarışa kalkıyorsun.Bi çakıl taşı bile hayatının son bulması için yeterli bi sebepken ne diye sınırları zorliyim.
Dediğim gibi çok ama çok sakin ve tasarruflu kullanırım.Ve bende galiba tasarruf yapma hastalığı var.Araba da olsun motorda olsun yüksek devirlere çıkamıyorum hep yüksek vites düşük devirlerde kullanıyorum.Cbf de de bu böyle olacak.Bakalım benim tasarruflu kullanımım,onunda ekonomikliği birleşince 100km'de nasıl bi yakıt tüketimi çıkacak çok merak ediyorum.
Çok yavaş,nazik,motoru üzmeden,strese girmeden,terör estirmeden motor kullanırım ,ancak bazen çok nadirde olsa 2 hafta da bir veya 3 hafta da bana bir birşeyler olur ve anlık hız yapma ihtiyacı doğar bende.Bi adrenalin ihtiyacı olsa gerek.Anlık 2-3dk boyunca o ihtiyacım olan adrenalinimi alıyorum sonrasında o yavaş sürüşüme yine devam ediyorum.Benimde böyle bi tarzım var.Topic'e göz gezdirdiğimde motoru sert kullanmadığın zaman problem çıkarmayan bi motor olduğunu söylüyorlar.Bende bu motora gözüm gibi bakacağım için inş problemsiz sürüşler yaşayacağıma inanıyorum..
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
Metehan abi, bu aralar bende dylandan vitesliye geçmeyi düşünüyorum. Biraz zorlanıp Er5 de alabilir, yada CBF 150 bi kaç gündür okuyorum konuyu ama sana tekrar sormak istedim biraz evvelde yazmışın tam anlayamadım. Bu sizin motorlarda yağ eksiltme problemimi var tam anlayamadım. birde bu problem çözüldümü yeni modellerde.
Ayrıca birde 2. el bi cbf almayı düşünüyorum. Bakım ücretlerinin ve parçalarının çok pahalı olmadığını duydum, duyduklarım doğrumu.
hee birde bu Cbflerde top ampullerden var benim eski beattede bu model ampul vardı görüş mesafem çok düşüktü yanlış hatırlamıyorsam sen XEnon taktın motoruna(akü v.b) bi zararı dokundumu. Benim en çok kafama takılan konulardan biride bu Xenon olayı. Tşkler
bende ya da ekipteki motorcu arkadaşlarımda yağ eksiltme yok. ben 110u geçmem, son hız denemem. uzun yıllar hizmet beklerim. metehan hocamın 130 videosu vardı (sinyal de bahsettiği gibi sürekli yanık )
tamam bir motor limitinde bile sorunsuz kullanılabilecek gibi yapılmalı. ybrde böyleymiş. ama bizde böyle değil. neden limitlerle uğraşmak yerine bu yakıtla bu gucu almanın ve konforun tadını cıkarmayalım. adam narin yapmış motoru sayarız söveriz ama madem öyle biz de artılarından faydalanacak şekilde yumuşak kullanalım tadını çıkaralım.
şu kötü duroları da alır almaz değiştirelim motoru pamuk gibi kullanıyorum sağa sola kayıyor ya. hız yapsan mahfoldun. çok şükür değiştirdim. darısı değiştirmek isteyenlerin başına.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
selamlar,
bu başlıkta oldukça fazla yazı yazılmış işin açıkcası okumaya üşendim
sormak istedigimi kısaca sorayım. amacım dag, bayır yayla gezmek. bunun için bi cbf 150 almayı düşünüyorum. sizce uygunmudur? yoksa bu fiyatlara önerebileceginiz başka modeller var mı? motoru agrresif kullanmıyacagım. bunun için zaten 600 rr ım var ancak bildiginiz üzere 600rr la şöle bi doğa gezisi yapim diyemiyorsunuz. bunun için düşündüm cbf 150 yi.
öncesinde 600 rr ı satıp bi transalp almayı düşündüm bu iş için ancak 600 rr ın da keyfinden mahrum kalmamak acısından böyle bi fikir geldi aklıma. fiyat acısından da farkeden bişi olmuyo gibi gözüküyo. 600 rr satsam transalp için 3-4000 tl gerekiyor üstüne. bu farka bi cbf 150 alıp her iki zevkide yasayabilirim diye düşündüm
guzel düşünülmüş
ben bu motorla her yere giderim. kıyamadığımdan tarla bayır gitmiyorum ama gidenleri görüyorum biliyorum (bizim aydoğanx ismail var mesela, endurocu bir arkadaşı çıktığı tepenin üstüne kadar takip edip gıcık etmişti. adam karizmayı kurtarmak için sağlam bir tırmanış gösterisi yapmak zorunda kaldı ismail de fazla üzmek istemedi arkadaşı ). ihtiyaç olursa da goturur. traktor ya da jip isteyen yollarda bile keyifle yol aldık. buradan avrupaya ya da mısıra gitmeyecekseniz torku sizi memnun edecek, küçük varaderomuzla keyifli vakitler geçireceksiniz .
araziye sokacak arkadaşlara mandrakaru gibi dişlice bir lastik ve bütün koruma demirlerini takmalarını öneririm. (far ve kafa, yan standart demirler ve yan canta demirleri)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:31 ----------
aslında ybr de cok rahat girer çıkar heryere. yatırınca da pek hasar almaz. ama çekiş ve cüsseye bağlı tatmin cbfte daha fazla. daha sert şartlarda enduro için alacak olsam daha hafif ve sağlam ybr'yi tercih ederdim.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)