kalın lastik sordum soruşturdum. direksiyon bariz ağırlaşıyor, hız da azalıyormuş (yani tüketim artıyor) ben de vazgeçtim orijinal olsun dedim.
mucit, mişleni kaydırmak için çok zorladın mı? yoksa pirelli bakalım.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Zorlamışım Ama o yolda garip birşeyler(yağ, mazot, benzin,..) vardı, orası kesin. Çünki yol bana doğru bakaraktan parlıyordu
Başka bir yolda aynı şekilde yatınca(hatta yolcumda vardı) kaymamıştı, bende ona binaen yattım; yatış o yatış.
Birdaha o kadar limitleri zorla(ya)madım. Nede olsa türkiyede yaşıyoruz. Her an her şey olabilir.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Irc kendini kanıtlamış. Ben lastik patladağından elime ne geçerse takarım diye yola çıktım.Irc nin eski modelini buldum.dehşet-ül muazaamn bi hamırı var namıssızın.Usta gördü bu lastik iyi ama bir daha lastik alacağın zaman son çıkardıkları deseni almaya çalış dedi.
ben artcıya çok alıştım. artcılıyken durolar bile cok daha iyi tutuyo. son 2 haftadır yalnız biniyorum da motor bi dingildek gidiyor.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Arkadaşlar eskişehirden güzel ve temiz cbf150 denk getirdik.Kamyonete atıp getirdik.Ancak motor biraz sesli çalışıyo.Sanırım subap vuruyo.Ayrıca son hızı tatmin edici değil.95'te tıkanıyo.Benim eski cbf150 rahatlıkla 105'i görüyodu.Sanırım motor biraz sorunlu.Acaba temiz bir bakıma soktursam düzelir mi?Teknik bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.Acaba sorun ne olabilir?Rodajda zorlandığı için sağır kalmış olabilir mi?Yoksa düzelebilecek bir durum mu?
Artçılı veya artçısız güç yönünden çok fark ediyormu?Gerçi vitesli motor öyle aman aman bi fark olmaz ama en nihayetinde 150cc'lin bi motor.Fark çok mu azmı?
Birde birşeyi merak ediyorum.Örneğin 1. vitestesin normal bi kalkış yaptınız ve gazı bıraktınız motorun rölanti gücü motoru rölantide ilerletmeye yetiyormu.1.2.3 bu viteslerde gaz kesiliminde rölanti dahilinde motor gidiyormu yoksa gücü yetmediği için stop mu ediyor?Birden kafada ampul yandı ve böyle bi ilginç soru geldi aklıma
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
arkadaşlar birşey sorucam motor 5910 kmye geldı 6000 bakımıda yaklaştı şimdi sanki motorda hafıf tıtresım arttı gibi gelıyo ve sankı motor zorlanıyo gibi gelıyo ama bunları çok az hissediyorum piskolojikman mi ben boleyım yoksa hemen gidip bakıma mı sokmam lazım yağ yakma sorunu oldugu için bundan supheleniyorum ama o sorunda 2007 lerde vardı dıyolar 2009 da olmaması lazım 6bin kmye kadar devamediyim mi yoksa bakıma mı sokıyım hemen.
Motorun üstünde iken vitesi 1e atıp yavaş yavaş debriyajı bırakırsan motor hafif ileri atılır ve stop eder. 2 de ve 3 te tabi ki motor hareket halinde olduğu için debriyaja basınca dahi harekete devam eder.
Fakat rölanti devrini artırıp yüksek devirlere getirilince rahat rahat kalkış yapar gaz vermeden, ama bu seferde yakıtı adeta içer.
Yağ yakma modelden ziyade kullanılan yağın kalitesine ve motorun zorlanıp zorlanmamasına bağlı birazda.
Zincirin bollaşmışsa tireşim yapabilir ve ses çıkartır.
Arka jantın içinde kaplin lastikler vardır. Sert kalkışlarda vs. bu lastiklere çok yük biner ve zamanla aşınır. Eğer sert kullanıyorsan bu lastiklerin eskimesinden ötürüde titreşim yapabilir.
Motor aksamı yönünden titreşim yapacağını zannetmiyorum ama belli olmaz.
Servise göster istersen aklında kalmasın.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
artcım 50 kg. çekiş bakımından hiç fark yok. daha ağır artcıda nasıl olur bilmiyorum. iki kişi motoru kullanmak daha kolay geliyo bana. alışkanlıktan herhalde. tek kişi hafif oluyor, habire kayıyorum.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Regal Raptorumu satıp, ben de ikinci el ya da sıfır bir Honda 150 CBF alıp aranıza geleceğim inşallah. Artık isteğime göre değil aklıma göre motor alacağım.
Yollar size, sizler Allah'a emanet.....
Yolculu kullanımda kalkışların biraz ağırlaşır, son hızın da biraz düşecektir. Test etme anlamında ciddi ciddi denemesemde oda 5-7 km/h gibi oynar tahmin ediyorum. Ama can sıkacak kadar çok fazla bi çekiş kaybı olmuyor. Fakat şu var. Arkandaki 50-60 kilo artçı çekişi sürüşü rahatsız etmiyor çekiş düşmesi falan fazla hissedilmiyor emme 80-85 kg ve üzerini yolcu alırsanız farkı çekiş ve sürüş konforunun düşmesi ile hissediyorsunuz.
Evet birince viteste hatta ikinci viteste bile gazı bırakınca düz yolda, arkada yolcu yokken motor rölantide gidebiliyor. Fakat gücü yetmeyip stop etmesi olayı rölantiyi düşürdüğünde söz konusu olabilir. Ama fabrika çıkışı rölanti ile 1. 2. viteste rölantide gidiyor. 3. vitesi denemedim.
Dostlar, dün, 24 bin bakımı adı altında 22850 km de servis bakımına gittim. Bi önceki bakıma 18900 de girdiğim için 24 bini beklemek istemedim. 103 tl tuttu.
Bunlar birim fiyatlar:
Değişenler: Arka dişli takozu: (4 adet siyah lastik) 14.38 tl
Hava Filtresi 9,22
Buji 12,78
Repsol 10w/40 yağ 18.22
24 bin km periyodik bakım işçiliği 25.50
Parça toplamı : 54,60
işçilik toplamı : 33,15
Kdv Toplamı : 15,79
Topmal Tutar : 103,54 tl
Ön arka fren balatalarımın durumu halen iyi imiş, iyi imiş derken şimdi değiştirme boşa masraf etmiş olursun. 27 binde ön arka değiştiririz dedi servis. 27 binde değişecek. Bu arada benim bakımın böyle 1000 km erken kaymasının nedeni dış lastikleri değiştirmeye gittiğimde 18900 km de idim. 1000 km sonra servis bakımı için tekrar gelmiyim (70-80 km mesafem var servise) 20 bin bakımını şimdi yaparmısınız şeklinde teklif etmiştim ve 20 bin bakımımı 18900 de yaptırmıştım. Bu yüzden bakımlarım 1000 km öne kaydı.
Servise giderken yolda motordan bi zırıltı gelmeye başladı. Sesin geldiği yeri bir türlü teşhis edemedim. Servis elemanının denemesinde de ses çıkartmayıp motor nankörlük edince serviste bir şey yapmadı. Ne ilginçtir ki, servisten dönerken bu sesi daha sık duymaya başladım. Yani neresi gevşemeye başladıysa dönüş yolunda iyice gevşedi. En son gevşiyen vida düşecek, dertler bitecek te olsun istemiyorum. Motor kopresöre bindiğinde gazı bıraktığım an veya hızlanırken, yani sartıntını en fazla olduğu anlarda zııır diye, bazen 1-2 saniye bazen 3-4 sn kadar bi zırıltı duyuyorum. Sizce neresi gevşemiş olabilir, orasına burasına baktım, anlayamadım. gevşek bi yer göremedim. Servisten dönerkende rüzgar vardı kafamda da kask, sesi hep duydum ama geldiği yönü tayin edemedim. Bu gün bi orta sehpaya alıp 3-4-5 viteste bi gazlıyıcam, belki bu sesi bu şekilde duyabilirim diye düşünüyorum.
Uzun süredir kullandığım ve daha önce carrefour veya real vs otomobil akse.. standından aldığım ucuz lastik pompamı kaybettiğim için geçenlerde aynısından buradaki bi oto yedek parçacıda görünce yine almıştım. 13 tl ye. Neyse.. Neyse 1-2 aydır da lastik hava basınçlarını kontrol etmiyordum. Pompayı taktım tekerlere, pompanın göstergesinde ikisinide çok inmiş gördüm. Şaşırdım. bastım havayı Ön 28 arka 30. Neyse bi kaç gün sonra, yani dün servise gittim.
Lastik hava basınçlarını bi kontrol ettiler. Ön 35 arka 40 çıkmasın mı. Şunu demek istiyorum. Piyasa işi ucuz ve kalitesi düşük lastik pompalarının barometrelerine güvenmeyin. Lastikleri gümletebilirsiniz. Veya aldıktan sonra seri kullanmaya başlamadan önce doğru ölçtüğüne emin olduğunuz bi pompa veya basınç ölçerle doğruluğunu kıyaslayın. Anlayacağınız az daha lastikleri gümletiyormuşum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:53 ----------
Zincirin çok gerilmesi veya zincir dişli ekseninin yamuk olması, veya zincirin çok bollaşması titreşime sebep olabiliyor. Bir önceki bakımı 4000 km de yapıldıysa 2000 km içersinde motorda problem oluşturacak kadar yağ eksilttiğine ihtimal vermiyorum. Ama yinede bizim motorların yağ yaktığı bir gerçek ve yağ seviye kontrolü, eksilme görüldüğünde takviyesi sizin sorumluluğunuzdadır. Yağ seviyenizi kontrol edin, eksilme varsa aynı özellikte ki yağ ile tamamlayın. Çok sert ve uzun süreli dip gaz şeklinde kullanmıyorsanız 50-100 gramdan fazla yakmış olacağını sanmıyorum. 4000 de bakımın yapıldıysa 6000 e bişey kalmamış, bu şekilde bence idare edebilirsin. Ama sen bi önlem mahiyetinde yağ seviyesine bak bence.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:06 ----------
Bu problemin bir çok sebebi olabilir. Bence güzel bir servis bakımı sorununuzu çözecektir.
Çok basit lastik hava basınçları dahi düşse son hızınız ve çekişiniz düşer.
Hava filtresi kirli olabilir. Yağı eski olabilir. Yeni yağ ile motor rahatlar. Karbratör temizliği ihtiyacı olabilir. Daha bi çok şey sayılabilir. Bence kaliteli bir servis bakımı ihtiyaç.
@AydoğanX, @Jr., @Ethem76 : Cevaplarınız için teşekkür ediyorum arkadaşlar
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
[Resim cbfturkiye.org'dan "Osman Oğuzhan" isimli üyeden alıntıdır]
Yukarıdaki resimde sağda ve soldaki zincir gergi somunlarının altındaki dikdörtgen şeklindeki pula benzer şeyden geliyordur muhtemelen. Özellikler sağ taraftaki iyi ayar yapılmamışsa ötmeye meyilli.
Yukarıdaki tiplerdeki basınç ölçerlerden kullanmanı tavsiye ederim.
Buradaki bir çok lastik tamircisi ve lastik satıcısı basınçları bu şekildeki kalemlerle kontrol ediyor.
O ayak pompaları eskiden ancak benim basket topunu şişirmeye yarıyordu
Benzinliklerdeki dijital hava basan pompalarla periyodik kontrol etmek lazım.
Ben genelde benzin aldıktan sonra pompaya yanaşır bi lastik havalarını kontrol ederim.
Yanlış basınçlar Allah korusun kazaya davetiye çıkarır.
Yüksek basıç ile fren performansı düşer.
Az basınç ilede motosiklet boğulur gitmez vs. Yakıtı içer
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:00 ----------
Rica ederim
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
Topic'in şöyle ortalarına doğru bazı sayfaları rastgele seçerek okuyorum da, Küftestarımız eskiden motorunu cansiperane koruyormuş yavVe ilk aldığı zamanlar motorundan çok memnunmuşBu baya bi dikkatimi çekti.İlk zamanlardaki yazdığı bir çok yazısında Cbf 150'yi övdüğünü görüyorum.Sonlara doğru baktığımda da sanki eski şevki kalmamış mı ne?Gönlü ybr veya başka motorlara kayacakmış gibi duruyor
Yavru enduro mu geliştirmekle geçiyor günlerim:)
LAstik basınçlarını kaç yapmamız gerekiyo.KPA , kgf/cm veya psi cinsinden verirseniz çok makbule geçecek.Benim motorun son hızı düşük geldi.Lastik basınçlarıyla oynuyayım bakalım hızda artış olacak mı?
ismail ön 25 arka 29 ve 33 motorun üzerinde yazılı değerler.
benim ön arka lastikleri değiştirdik, fren lambası yanık kaldı (motor çalışmaz kontak açıkken de yanıyor. stop olsa gerek). bu konuda bir fikri olan var mı?
yoksa duruyorum da bana gidiyormuşum gibi mi geliyor?
İsmail çok sağol yardımların için.
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Arka tekerleğin, her hangi bi onarım veya bakım için sökülüp takılması esnasında arka fren pedal boşluğu tekrar ayarlandığı esnada değişebildiğinden sağ gri kapağın altında bulunan fren ayar müşüründen ayar yapman gerekiyor. Bu çok basit bir işlemdir. Müşürü elle çevirmek suretiyle ayar yapabilirsin. Her hangi bir el aletine ihtiyacın yok. Sadece gri sağ kapağı sökebilmen için yıldız tornavida bulman yeterli. Hangi sebeple olursa olsun lastiğiniz sökülüp takıldığında, arka fren stop lambası ışığının sağlıklı çalışlıp çalışmadığını kontrol edin, çalışmıyorsa ayarlayın veya ayarlatın. Fren lambasının devamlı yanık kalması veya hiç yanmaması fren yapmanız esnasında arkadan akan trafiği uyaramanıza sebep olacaktır.
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)