Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #11461

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı peyami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçen gün bir bayiide cbf 150 ilk defa oturdum. yalnız, ancak parmak uçlarım zar zor yere değdi acaba sele inme ya da servis falan bir şekilde aşağı indirebiliyor mu?
    Orta sehpadaykenmi oturdunuz motosiklete ?
    Eğer orta sehpada iken oturmuşsanız normalden yüksekte olması doğaldır.

    Sehpadan inince yaklaşık 4-5 cm iner.

    Eğer orta sehpada değilde normal sürüş pozisyonunda oturmuşsanız süspansiyon ayarı ile çok az alçalabiliyor. Arka monoshock süspansiyonu en yumuşak ayara aldığınız zaman bir kaç milimetre aşağı iner. (Fabrikasyon ayarı orta konumundadır.)

    Onun haricinde ekstra bir sele alçaltma durumu mevcut değil.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #11462

    Üyelik
    25 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda CBF150
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orta sehpadaykenmi oturdunuz motosiklete ?
    Eğer orta sehpada iken oturmuşsanız normalden yüksekte olması doğaldır.

    Sehpadan inince yaklaşık 4-5 cm iner.

    Eğer orta sehpada değilde normal sürüş pozisyonunda oturmuşsanız süspansiyon ayarı ile çok az alçalabiliyor. Arka monoshock süspansiyonu en yumuşak ayara aldığınız zaman bir kaç milimetre aşağı iner. (Fabrikasyon ayarı orta konumundadır.)

    Onun haricinde ekstra bir sele alçaltma durumu mevcut değil.
    teşekkür ederim. şimdi bayiiye tel açtım. kullandıkça amortösörlerde 2 cm kadar aşağı iner diyor.

  3. #11463
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı peyami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim. şimdi bayiiye tel açtım. kullandıkça amortösörlerde 2 cm kadar aşağı iner diyor.
    Bayinin teshisi dogrudur. Ama onemli olan o amortisorler 2cm kardar ininceye kadar dur, kalk larda yasayacagın sorunları goze almalısın.. Ban kalırsa cabuk alışırsın ama yinede karar senin.
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  4. #11464

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    @peyami
    Boyun ve kilon kaç acaba?

  5. #11465
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı peyami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçen gün bir bayiide cbf 150 ilk defa oturdum. yalnız, ancak parmak uçlarım zar zor yere değdi acaba sele inme ya da servis falan bir şekilde aşağı indirebiliyor mu?
    Aslında şöyle bişey var. 178 boyundayım, benim bile cbf e oturduğumda ayaklarımı tamamen yere basamıyorum. Yani tüm tabanım yere temas edemiyor. Tüm tabanımla yere basabilmem için durduğumda hafif yana yatırmam gerekiyor. Demek ki bu işin kriteri bu değil. 165 boyunda bi arkaşımın var. 20 senedir motor sürüyor. Burgmanından tdm sine, f 650 sinden bilmemnesine kadar kullanmadığı motor kalmadı. O küçücük cüssesi ile o koca motorları senelerce nasıl sürdüğünü bende inanın anlamış değilim. Demek ki bu işin kriteri tam anlamıyla boy değil. Belkide çogumuzun ayakları motorlar üzerindeyken tam anlamıyla yere basmıyordur. Boy kısalığının, cücelik seviyesinde olmadığı sürece. 160-165 diyelim cbf kullanmaya mani olacağını düşünmüyorum. Yinede servise sor, teknik olarak amortisöre müdahale edilerek bunu alçaltmanın bi imkanı varmı yokmu, böyle bi imkan olabileceğine pek ihtimal vermiyorm ama yinede sor bence. Serviste birde motoru amortisörü en yumuşağına aldırarak dene. 1-2 cm den fazla fark etmiyor ama belki bu bile kurtarır durumu. En azından bu ayarla biraz alçalıyor zaten, bide sen yumuşak ayarına alınmış amortisörün üzerine bindiğinde esneme payı artacağından 3-4 cm değişebilir. Bu şekilde serviste bi dene bence.

    Dün motora ful bakım yaptım. Zincirini sipreyle temizledim. Ön dişli kapağınıda açtım. O bölgeyide temizledim. Zincir biraz bollaşmış, bugünde zinciri az gerdiricem işi biticek, 4000 km dir gerdirmiyordum.

    Yıkattırdım bizim burada 5 tl ye yıkıyorlar mis gibi. 7 tl yede sıcak su ile yıkıyorlar. Bi kaç tavsiye; yıkamadan önce sonra sağ elcikteki kontrolleri poşetle sarın. Islanmasın. Sonra marş motoru dönmeyebiliyor. Marşa basıyorsunuz tık yok. 2 cbf 150 dede başımıza geldi ve bize ders oldu.

    Yıkattıktan sonrada seleyi kaldırarak sele altını silin. Hayli ıslanmış oluyor. Malüm burada hava filtresi girişi var, bi sakıncası olmasın.

    Akü kapağını sökün ve aküyü, erişebildiğiniz ıslanmış kablo bağlantı vs silin. Çünki kapağı açtığımda kapak altının fazlaca ıslanmış olduğunu gördüm.

    Yağınıda değiştirdim. Motor yağı bulamadım. Shell in araba yağını çaktım. Ama ilginçtir, motor inanılmaz sessiz çalışmayta başladı. Demek ki sürtünmeyi yeteri kadar hatta oldukça iyi önleyebiliyor. Vites şansıman olayının tüm yağlama gereksinimlerini tabiki karşılamayabilir ama 1000 km sonra zaten 24 bin bakımına giricek. Bende yağ almak için 20 km yol tepmeye üşendim. Daha doğrusu zamanın biraz dardı. Tez canlılık yaptım biraz, hemen motorun işini bitireyim brandasını örteyim derken bu seferlik böyle oldu.
    Ama bence elbette doğru değil. Motosiklet yağlarınının satıldığı noktalara uzak olduğu için mecbur kaldım. Örnek teşkil etmemelidir.

  6. #11466
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?

  7. #11467

    Üyelik
    25 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda CBF150
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @peyami
    Boyun ve kilon kaç acaba?
    1,74 boy kilo 80kg

  8. #11468
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Alıntı Lifeisgood adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim eski cbf150 ile bir kere yolda kalmıştım.Yedek depoya güvenip baya bi yol gitmiştim.Sonra baktım ki yedeği de içmiş.Benzinliğe kadar elle itmiştim.CBF150'lerin yaklaşık 10.000 km'den sonra yedek musluğu bozuluyo.En güvenilir yol km sayacını takip etmek.Gösterge kırmızıya geldikten sonra baya bi yol gidiyo.
    Honda CBF 150 ile benzinsiz yolda kalınırmı?

    http://www.honda.com.tr/motosiklet/c...ter/cbf150.htm

    Teknik özelliklerinde; 13 lt. depo (2.6 lt.yedek dahil.) gözüküyor.

    Sadece yedekle (1 lt.yle 33 km. gittiğini varsayarsak) 85 km.civarı gitmesi gerekir.

    Ben motosiklet hayatıma Peugeot Cobra 105 moped ile başlamıştım ve 3.7 lt.benzin kapasitesi vardı ne onunla nede diğer kullandığım motosikletlerde benzinsiz yolda hiç kalmadım.

    Aşağı yukarı her marka-modelin kendine göre yakıt harcaması vardır. Ona göre hareket ettiğin müddetçe yakıtsız yolda kalınmaz.

  9. #11469

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı peyami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1,74 boy kilo 80kg
    Hakimiyet konusunda sıkıntın olmasın.
    1,60 veya daha az zannetmiştim bende.

    1,74 ile çok rahat hakimiyetini sağlarsın.

  10. #11470
    TORAMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200 ie
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olay şudur; 250 ml lik bir şişe alınır, içinin boş olduğuna emin olunur ve içine benzin koyulur. Oda arka çanta içinde kötü günler için muhafaza edilir
    13 lt.benzin deposu olan Honda CBF 150 için gereksiz bir hareket.

    Benim scooterde 6.8 lt.lik yakıt kapasitesi var ben bile öyle bir yedeklemeye gerek görmüyorum.

    Motorunun 100 km.de ne harcadığını bilerek hareket ettiğinde hiç bir sorun olmaz yakıtsız kalınmaz.

  11. #11471
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Skoda Fabia Elegance ; CBF150
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Nefesin kuvvetli galiba.
    İlk defa duydum, ama yolda kalırsam deneyeceğim inş.
    Depo kapağını açıp kenarlardan hava almıyacak şekilde üflemen lazım.Böylelikle depoda kalan son damlalarda karbüratöre ulaşır.Şehir içinde 1-2 kilometre daha götürür.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:54 ----------

    Alıntı peyami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1,74 boy kilo 80kg
    Benimle aynı boydasın ve bu motor kesinlikle yüksek değil senin için.Ben bu motorla tarlaya bile girdim.Bir kere bile dengeyi kaybedip devirmedim.Kullandıkça hakimiyeti çok kolay bir motor olduğunu anlarsın.

  12. #11472
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı TORAMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    13 lt.benzin deposu olan Honda CBF 150 için gereksiz bir hareket.

    Benim scooterde 6.8 lt.lik yakıt kapasitesi var ben bile öyle bir yedeklemeye gerek görmüyorum.

    Motorunun 100 km.de ne harcadığını bilerek hareket ettiğinde hiç bir sorun olmaz yakıtsız kalınmaz.
    valla dogur dedin kardeş benim 3.5 litrelik deposu olan cupta bile gerek duymuyodum pet şişe kadar olmasına ragmenbunda hiç gerek yok köye gitsem geri bile geilirim bu depoyla

  13. #11473
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Alıntı -ibrahim- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?
    wd 40 pas sökücü veya hidrolik yağı ile yumuşatmayı deneyebilirsin.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  14. #11474

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı -ibrahim- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?
    Aman gözünü seveyim. Tuz ruhunun ne işi var motorun sağında solunda. Sakın kullanma.
    Hidrolik yağıda herhangi bir yere damlarsa boyayı söker diye biliyorum.

    En güzel çözüm WD40. Sık amortisöre iyice beklesin 5-10 dk. Sonra ayarı değiştirmeyi dene.

  15. #11475
    muratgün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2009
    Şehir
    manisa/italy-torino
    Motosikleti
    şimdilik yok
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında şöyle bişey var. 178 boyundayım, benim bile cbf e oturduğumda ayaklarımı tamamen yere basamıyorum. Yani tüm tabanım yere temas edemiyor. Tüm tabanımla yere basabilmem için durduğumda hafif yana yatırmam gerekiyor. Demek ki bu işin kriteri bu değil. 165 boyunda bi arkaşımın var. 20 senedir motor sürüyor. Burgmanından tdm sine, f 650 sinden bilmemnesine kadar kullanmadığı motor kalmadı. O küçücük cüssesi ile o koca motorları senelerce nasıl sürdüğünü bende inanın anlamış değilim. Demek ki bu işin kriteri tam anlamıyla boy değil. Belkide çogumuzun ayakları motorlar üzerindeyken tam anlamıyla yere basmıyordur. Boy kısalığının, cücelik seviyesinde olmadığı sürece. 160-165 diyelim cbf kullanmaya mani olacağını düşünmüyorum. Yinede servise sor, teknik olarak amortisöre müdahale edilerek bunu alçaltmanın bi imkanı varmı yokmu, böyle bi imkan olabileceğine pek ihtimal vermiyorm ama yinede sor bence. Serviste birde motoru amortisörü en yumuşağına aldırarak dene. 1-2 cm den fazla fark etmiyor ama belki bu bile kurtarır durumu. En azından bu ayarla biraz alçalıyor zaten, bide sen yumuşak ayarına alınmış amortisörün üzerine bindiğinde esneme payı artacağından 3-4 cm değişebilir. Bu şekilde serviste bi dene bence.

    Dün motora ful bakım yaptım. Zincirini sipreyle temizledim. Ön dişli kapağınıda açtım. O bölgeyide temizledim. Zincir biraz bollaşmış, bugünde zinciri az gerdiricem işi biticek, 4000 km dir gerdirmiyordum.

    Yıkattırdım bizim burada 5 tl ye yıkıyorlar mis gibi. 7 tl yede sıcak su ile yıkıyorlar. Bi kaç tavsiye; yıkamadan önce sonra sağ elcikteki kontrolleri poşetle sarın. Islanmasın. Sonra marş motoru dönmeyebiliyor. Marşa basıyorsunuz tık yok. 2 cbf 150 dede başımıza geldi ve bize ders oldu.

    Yıkattıktan sonrada seleyi kaldırarak sele altını silin. Hayli ıslanmış oluyor. Malüm burada hava filtresi girişi var, bi sakıncası olmasın.

    Akü kapağını sökün ve aküyü, erişebildiğiniz ıslanmış kablo bağlantı vs silin. Çünki kapağı açtığımda kapak altının fazlaca ıslanmış olduğunu gördüm.

    Yağınıda değiştirdim. Motor yağı bulamadım. Shell in araba yağını çaktım. Ama ilginçtir, motor inanılmaz sessiz çalışmayta başladı. Demek ki sürtünmeyi yeteri kadar hatta oldukça iyi önleyebiliyor. Vites şansıman olayının tüm yağlama gereksinimlerini tabiki karşılamayabilir ama 1000 km sonra zaten 24 bin bakımına giricek. Bende yağ almak için 20 km yol tepmeye üşendim. Daha doğrusu zamanın biraz dardı. Tez canlılık yaptım biraz, hemen motorun işini bitireyim brandasını örteyim derken bu seferlik böyle oldu.
    Ama bence elbette doğru değil. Motosiklet yağlarınının satıldığı noktalara uzak olduğu için mecbur kaldım. Örnek teşkil etmemelidir.
    ethem usta sızın oraların suları yaramazmıs o zaman alla alla ben canawar gıbı yıkıyom acık acık hatta zenonun beynıne bıle tutuom tabı ınsansı bı sekılde tutuom oraya allaha sukur masallah sıkıntı yok yaw sızın sular vıcdansız sekılde bozuyo demekkı hehe

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:45 ----------

    Alıntı -ibrahim- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?
    cidden dostum aman dıyeyım ne ısın var tuz ruhudur persıldır yumostur pas sokucudur ev temızlıgı gıbı yoksa temızlık malzemelere fılan mı satıon masallah bosver onları yaw al bı wd40 canavar gıbı yapar mıs gıbı mıs

  16. #11476
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı -ibrahim- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?
    Bi takım pas sökücü vs wd-40 gibi kullanarak. İkinci bi kişiden de amortisörü hareket ettirmek için yardım almak suretiyle (biriniz motor orta sehpadayken arkadan motoru yere bastırsın, biriniz kuvvetlice çevirmeyi denesin. Hareket ettirmeyi başardıktan sonra 5-6 ayda bir ayarı ile oyna, bu şekilde bi kilitlenme yaşamassın bi daha.

  17. #11477
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Yav cok komik dün motorla pratik yapim dedim koltuğum altında hava girişi varmış bende bez vardı aaa ne güzel yer diye bez koydum calışmıyor bir tırstım bir tırstım sormayın birde 1. viteste bırakmışım marşa basoyorum çalışmıyor aklimta türlü türlü seyler geliyor bir kac denemeden sonra uyandım 1. viteste ve debriyaja basmazsan motor calışmıyormuş

    @mucahit89 kardeş brandayı serdim gelinlik gibi oldu valla çok çok sağolasin etekteki lastikler gitmiş ama tam sarmıyor oraya yine lastik falan nasil ayarlanir acaba?
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  18. #11478
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav cok komik dün motorla pratik yapim dedim koltuğum altında hava girişi varmış bende bez vardı aaa ne güzel yer diye bez koydum calışmıyor bir tırstım bir tırstım sormayın birde 1. viteste bırakmışım marşa basoyorum çalışmıyor aklimta türlü türlü seyler geliyor bir kac denemeden sonra uyandım 1. viteste ve debriyaja basmazsan motor calışmıyormuş

    @mucahit89 kardeş brandayı serdim gelinlik gibi oldu valla çok çok sağolasin etekteki lastikler gitmiş ama tam sarmıyor oraya yine lastik falan nasil ayarlanir acaba?
    ah be abicim yakın olsan da beraber pratik yapsaydık sen kullandım filan deyince bende birşey söylemedim,söyleseydin bu gibi ayrıntıları söylerdim sanaama tecrübe ederek öğrenme daha sağlıklı oluyor ama tavsiyem vitesli motor sürmüş birisiyle pratik yapmak bi kaza çıkmasını önlemek adına daha ii olur

    abicim branda hakkında bi bilgim yok aldığım gibi yolladımyanlız içinde bi ip vardı o lastikli kısmını arkadaş o iple sarıyordu sanırım.motorun artık güvende olduguna sevindim

  19. #11479
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı mücahit_89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ah be abicim yakın olsan da beraber pratik yapsaydık sen kullandım filan deyince bende birşey söylemedim,söyleseydin bu gibi ayrıntıları söylerdim sanaama tecrübe ederek öğrenme daha sağlıklı oluyor ama tavsiyem vitesli motor sürmüş birisiyle pratik yapmak bi kaza çıkmasını önlemek adına daha ii olur

    abicim branda hakkında bi bilgim yok aldığım gibi yolladımyanlız içinde bi ip vardı o lastikli kısmını arkadaş o iple sarıyordu sanırım.motorun artık güvende olduguna sevindim
    KJalkışlarda duruşlarda sorun kalmadı, dönüşleri ve ani duruşları calışmaya devam etmek gerekir birde ayna kontrollerini geliştirmeme lazım.
    Metehan Abide ayni tavsiye bulundu ama olsun boylede sorun yok ogreniyoruz işte acelesi yok motoruda tanıyorum bir taraftan

    O ipide sonradan fark ettim ama anneme bir lastik diktiririm belki.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  20. #11480

    Üyelik
    12 Şubat 2010
    Şehir
    ...
    Motosikleti
    ns200...
    selamün aleyküm foruma yeni üye oldum şu anda ehliyetli mondial 150 hs kullanıcısıyım ama cbf 150 almaya niyetim var özelliklede uzun yoldaki performansıyla ilgili bilgi alabileceğim arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 52 kullanıcı var. (0 üye ve 52 misafir)

Bu Konudaki Etiketler