Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Şubat 2010, 18:14
#11461
peyami adlı üyeden alıntı
geçen gün bir bayiide cbf 150 ilk defa oturdum. yalnız, ancak parmak uçlarım zar zor yere değdi acaba sele inme ya da servis falan bir şekilde aşağı indirebiliyor mu?
Orta sehpadaykenmi oturdunuz motosiklete ?
Eğer orta sehpada iken oturmuşsanız normalden yüksekte olması doğaldır.
Sehpadan inince yaklaşık 4-5 cm iner.
Eğer orta sehpada değilde normal sürüş pozisyonunda oturmuşsanız süspansiyon ayarı ile çok az alçalabiliyor. Arka monoshock süspansiyonu en yumuşak ayara aldığınız zaman bir kaç milimetre aşağı iner. (Fabrikasyon ayarı orta konumundadır.)
Onun haricinde ekstra bir sele alçaltma durumu mevcut değil.
Reklamlar
-
10 Şubat 2010, 18:18
#11462
AydoganX adlı üyeden alıntı
Orta sehpadaykenmi oturdunuz motosiklete ?
Eğer orta sehpada iken oturmuşsanız normalden yüksekte olması doğaldır.
Sehpadan inince yaklaşık 4-5 cm iner.
Eğer orta sehpada değilde normal sürüş pozisyonunda oturmuşsanız süspansiyon ayarı ile çok az alçalabiliyor. Arka monoshock süspansiyonu en yumuşak ayara aldığınız zaman bir kaç milimetre aşağı iner. (Fabrikasyon ayarı orta konumundadır.)
Onun haricinde ekstra bir sele alçaltma durumu mevcut değil.
teşekkür ederim. şimdi bayiiye tel açtım. kullandıkça amortösörlerde 2 cm kadar aşağı iner diyor.
-
10 Şubat 2010, 18:54
#11463
peyami adlı üyeden alıntı
teşekkür ederim. şimdi bayiiye tel açtım. kullandıkça amortösörlerde 2 cm kadar aşağı iner diyor.
Bayinin teshisi dogrudur. Ama onemli olan o amortisorler 2cm kardar ininceye kadar dur, kalk larda yasayacagın sorunları goze almalısın.. Ban kalırsa cabuk alışırsın ama yinede karar senin.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
10 Şubat 2010, 19:15
#11464
@peyami
Boyun ve kilon kaç acaba?
-
11 Şubat 2010, 12:36
#11465
peyami adlı üyeden alıntı
geçen gün bir bayiide cbf 150 ilk defa oturdum. yalnız, ancak parmak uçlarım zar zor yere değdi acaba sele inme ya da servis falan bir şekilde aşağı indirebiliyor mu?
Aslında şöyle bişey var. 178 boyundayım, benim bile cbf e oturduğumda ayaklarımı tamamen yere basamıyorum. Yani tüm tabanım yere temas edemiyor. Tüm tabanımla yere basabilmem için durduğumda hafif yana yatırmam gerekiyor. Demek ki bu işin kriteri bu değil. 165 boyunda bi arkaşımın var. 20 senedir motor sürüyor. Burgmanından tdm sine, f 650 sinden bilmemnesine kadar kullanmadığı motor kalmadı. O küçücük cüssesi ile o koca motorları senelerce nasıl sürdüğünü bende inanın anlamış değilim. Demek ki bu işin kriteri tam anlamıyla boy değil. Belkide çogumuzun ayakları motorlar üzerindeyken tam anlamıyla yere basmıyordur. Boy kısalığının, cücelik seviyesinde olmadığı sürece. 160-165 diyelim cbf kullanmaya mani olacağını düşünmüyorum. Yinede servise sor, teknik olarak amortisöre müdahale edilerek bunu alçaltmanın bi imkanı varmı yokmu, böyle bi imkan olabileceğine pek ihtimal vermiyorm ama yinede sor bence. Serviste birde motoru amortisörü en yumuşağına aldırarak dene. 1-2 cm den fazla fark etmiyor ama belki bu bile kurtarır durumu. En azından bu ayarla biraz alçalıyor zaten, bide sen yumuşak ayarına alınmış amortisörün üzerine bindiğinde esneme payı artacağından 3-4 cm değişebilir. Bu şekilde serviste bi dene bence.
Dün motora ful bakım yaptım. Zincirini sipreyle temizledim. Ön dişli kapağınıda açtım. O bölgeyide temizledim. Zincir biraz bollaşmış, bugünde zinciri az gerdiricem işi biticek, 4000 km dir gerdirmiyordum.
Yıkattırdım bizim burada 5 tl ye yıkıyorlar mis gibi. 7 tl yede sıcak su ile yıkıyorlar. Bi kaç tavsiye; yıkamadan önce sonra sağ elcikteki kontrolleri poşetle sarın. Islanmasın. Sonra marş motoru dönmeyebiliyor. Marşa basıyorsunuz tık yok. 2 cbf 150 dede başımıza geldi ve bize ders oldu.
Yıkattıktan sonrada seleyi kaldırarak sele altını silin. Hayli ıslanmış oluyor. Malüm burada hava filtresi girişi var, bi sakıncası olmasın.
Akü kapağını sökün ve aküyü, erişebildiğiniz ıslanmış kablo bağlantı vs silin. Çünki kapağı açtığımda kapak altının fazlaca ıslanmış olduğunu gördüm.
Yağınıda değiştirdim. Motor yağı bulamadım. Shell in araba yağını çaktım. Ama ilginçtir, motor inanılmaz sessiz çalışmayta başladı. Demek ki sürtünmeyi yeteri kadar hatta oldukça iyi önleyebiliyor. Vites şansıman olayının tüm yağlama gereksinimlerini tabiki karşılamayabilir ama 1000 km sonra zaten 24 bin bakımına giricek. Bende yağ almak için 20 km yol tepmeye üşendim. Daha doğrusu zamanın biraz dardı. Tez canlılık yaptım biraz, hemen motorun işini bitireyim brandasını örteyim derken bu seferlik böyle oldu.
Ama bence elbette doğru değil. Motosiklet yağlarınının satıldığı noktalara uzak olduğu için mecbur kaldım. Örnek teşkil etmemelidir.
-
11 Şubat 2010, 13:40
#11466
Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?
-
11 Şubat 2010, 15:14
#11467
AydoganX adlı üyeden alıntı
@peyami
Boyun ve kilon kaç acaba?
1,74 boy kilo 80kg
-
11 Şubat 2010, 15:29
#11468
-
11 Şubat 2010, 15:34
#11469
peyami adlı üyeden alıntı
1,74 boy kilo 80kg
Hakimiyet konusunda sıkıntın olmasın.
1,60 veya daha az zannetmiştim bende.
1,74 ile çok rahat hakimiyetini sağlarsın.
-
11 Şubat 2010, 15:38
#11470
-
11 Şubat 2010, 15:58
#11471
mmucit adlı üyeden alıntı
Nefesin kuvvetli galiba.
İlk defa duydum, ama yolda kalırsam deneyeceğim inş.
Depo kapağını açıp kenarlardan hava almıyacak şekilde üflemen lazım.Böylelikle depoda kalan son damlalarda karbüratöre ulaşır.Şehir içinde 1-2 kilometre daha götürür.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:54 ----------
peyami adlı üyeden alıntı
1,74 boy kilo 80kg
Benimle aynı boydasın ve bu motor kesinlikle yüksek değil senin için.Ben bu motorla tarlaya bile girdim.Bir kere bile dengeyi kaybedip devirmedim.Kullandıkça hakimiyeti çok kolay bir motor olduğunu anlarsın.
-
11 Şubat 2010, 16:11
#11472
-
11 Şubat 2010, 17:12
#11473
-ibrahim- adlı üyeden alıntı
Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?
wd 40 pas sökücü veya hidrolik yağı ile yumuşatmayı deneyebilirsin.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
11 Şubat 2010, 17:21
#11474
-ibrahim- adlı üyeden alıntı
Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?
Aman gözünü seveyim. Tuz ruhunun ne işi var motorun sağında solunda. Sakın kullanma.
Hidrolik yağıda herhangi bir yere damlarsa boyayı söker diye biliyorum.
En güzel çözüm WD40. Sık amortisöre iyice beklesin 5-10 dk. Sonra ayarı değiştirmeyi dene.
-
11 Şubat 2010, 21:50
#11475
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Aslında şöyle bişey var. 178 boyundayım, benim bile cbf e oturduğumda ayaklarımı tamamen yere basamıyorum. Yani tüm tabanım yere temas edemiyor. Tüm tabanımla yere basabilmem için durduğumda hafif yana yatırmam gerekiyor. Demek ki bu işin kriteri bu değil. 165 boyunda bi arkaşımın var. 20 senedir motor sürüyor. Burgmanından tdm sine, f 650 sinden bilmemnesine kadar kullanmadığı motor kalmadı. O küçücük cüssesi ile o koca motorları senelerce nasıl sürdüğünü bende inanın anlamış değilim. Demek ki bu işin kriteri tam anlamıyla boy değil. Belkide çogumuzun ayakları motorlar üzerindeyken tam anlamıyla yere basmıyordur. Boy kısalığının, cücelik seviyesinde olmadığı sürece. 160-165 diyelim cbf kullanmaya mani olacağını düşünmüyorum. Yinede servise sor, teknik olarak amortisöre müdahale edilerek bunu alçaltmanın bi imkanı varmı yokmu, böyle bi imkan olabileceğine pek ihtimal vermiyorm ama yinede sor bence. Serviste birde motoru amortisörü en yumuşağına aldırarak dene. 1-2 cm den fazla fark etmiyor ama belki bu bile kurtarır durumu. En azından bu ayarla biraz alçalıyor zaten, bide sen yumuşak ayarına alınmış amortisörün üzerine bindiğinde esneme payı artacağından 3-4 cm değişebilir. Bu şekilde serviste bi dene bence.
Dün motora ful bakım yaptım. Zincirini sipreyle temizledim. Ön dişli kapağınıda açtım. O bölgeyide temizledim. Zincir biraz bollaşmış, bugünde zinciri az gerdiricem işi biticek, 4000 km dir gerdirmiyordum.
Yıkattırdım bizim burada 5 tl ye yıkıyorlar mis gibi. 7 tl yede sıcak su ile yıkıyorlar. Bi kaç tavsiye; yıkamadan önce sonra sağ elcikteki kontrolleri poşetle sarın. Islanmasın. Sonra marş motoru dönmeyebiliyor. Marşa basıyorsunuz tık yok. 2 cbf 150 dede başımıza geldi ve bize ders oldu.
Yıkattıktan sonrada seleyi kaldırarak sele altını silin. Hayli ıslanmış oluyor. Malüm burada hava filtresi girişi var, bi sakıncası olmasın.
Akü kapağını sökün ve aküyü, erişebildiğiniz ıslanmış kablo bağlantı vs silin. Çünki kapağı açtığımda kapak altının fazlaca ıslanmış olduğunu gördüm.
Yağınıda değiştirdim. Motor yağı bulamadım. Shell in araba yağını çaktım. Ama ilginçtir, motor inanılmaz sessiz çalışmayta başladı. Demek ki sürtünmeyi yeteri kadar hatta oldukça iyi önleyebiliyor. Vites şansıman olayının tüm yağlama gereksinimlerini tabiki karşılamayabilir ama 1000 km sonra zaten 24 bin bakımına giricek. Bende yağ almak için 20 km yol tepmeye üşendim. Daha doğrusu zamanın biraz dardı. Tez canlılık yaptım biraz, hemen motorun işini bitireyim brandasını örteyim derken bu seferlik böyle oldu.
Ama bence elbette doğru değil. Motosiklet yağlarınının satıldığı noktalara uzak olduğu için mecbur kaldım. Örnek teşkil etmemelidir.
ethem usta sızın oraların suları yaramazmıs o zaman alla alla ben canawar gıbı yıkıyom acık acık hatta zenonun beynıne bıle tutuom tabı ınsansı bı sekılde tutuom oraya allaha sukur masallah sıkıntı yok yaw sızın sular vıcdansız sekılde bozuyo demekkı hehe
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:45 ----------
-ibrahim- adlı üyeden alıntı
Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?
cidden dostum aman dıyeyım ne ısın var tuz ruhudur persıldır yumostur pas sokucudur ev temızlıgı gıbı yoksa temızlık malzemelere fılan mı satıon masallah bosver onları yaw al bı wd40 canavar gıbı yapar mıs gıbı mıs
-
12 Şubat 2010, 02:34
#11476
-ibrahim- adlı üyeden alıntı
Ben amortisörümü bi derece sertleştirdim.Şimdi ortada ama tekrar yumuşatamıyorum.Yay çok sertleşti dönmüyor.Kireçlenme olmuş olabilir.Pas çözücü,tuz ruhu etkili olmadı.Başına gelen,tavsiyesi olan var mı?
Bi takım pas sökücü vs wd-40 gibi kullanarak. İkinci bi kişiden de amortisörü hareket ettirmek için yardım almak suretiyle (biriniz motor orta sehpadayken arkadan motoru yere bastırsın, biriniz kuvvetlice çevirmeyi denesin. Hareket ettirmeyi başardıktan sonra 5-6 ayda bir ayarı ile oyna, bu şekilde bi kilitlenme yaşamassın bi daha.
-
12 Şubat 2010, 09:18
#11477
Yav cok komik dün motorla pratik yapim dedim koltuğum altında hava girişi varmış bende bez vardı aaa ne güzel yer diye bez koydum calışmıyor bir tırstım bir tırstım sormayın birde 1. viteste bırakmışım marşa basoyorum çalışmıyor aklimta türlü türlü seyler geliyor bir kac denemeden sonra uyandım 1. viteste ve debriyaja basmazsan motor calışmıyormuş
@mucahit89 kardeş brandayı serdim gelinlik gibi oldu valla çok çok sağolasin etekteki lastikler gitmiş ama tam sarmıyor oraya yine lastik falan nasil ayarlanir acaba?
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
12 Şubat 2010, 10:39
#11478
-
12 Şubat 2010, 11:21
#11479
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
ah be abicim yakın olsan da beraber pratik yapsaydık sen kullandım filan deyince bende birşey söylemedim,söyleseydin bu gibi ayrıntıları söylerdim sana
ama tecrübe ederek öğrenme daha sağlıklı oluyor ama tavsiyem vitesli motor sürmüş birisiyle pratik yapmak bi kaza çıkmasını önlemek adına daha ii olur
abicim branda hakkında bi bilgim yok aldığım gibi yolladım
yanlız içinde bi ip vardı o lastikli kısmını arkadaş o iple sarıyordu sanırım.motorun artık güvende olduguna sevindim
KJalkışlarda duruşlarda sorun kalmadı, dönüşleri ve ani duruşları calışmaya devam etmek gerekir birde ayna kontrollerini geliştirmeme lazım.
Metehan Abide ayni tavsiye bulundu ama olsun boylede sorun yok ogreniyoruz işte acelesi yok motoruda tanıyorum bir taraftan
O ipide sonradan fark ettim ama anneme bir lastik diktiririm belki.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
12 Şubat 2010, 17:19
#11480
selamün aleyküm foruma yeni üye oldum şu anda ehliyetli mondial 150 hs kullanıcısıyım ama cbf 150 almaya niyetim var özelliklede uzun yoldaki performansıyla ilgili bilgi alabileceğim arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 18 kullanıcı var. (0 üye ve 18 misafir)
Bu Konudaki Etiketler