Cbf bir kez alınca satmamak en iyisi,yüksek cc ye dahi geçilse şehir içi ve gündelik kullanım için hep durması gereken bir motor, alırsam bu sefer satmayacağım....yüksek cc ye binmek bu devirde zor benizinin litresi olmuş 4 tl cbf bile yakıtı fazla geliyor bu şartlarda insana bakım maliyeti parça fiyatıyla cbf rakipsiz bir motor..Tabiki bu kişisel bir tercih..isteyen istediği cc ye biner..
Herkese merhaba. Bugün motosiklete binerken herşey çok iyi gidiyordu bir sorun yoktu. Fakat eve dönerken yağmur yağmaya başladı ve bir süre sonra motosiklet teklemeye başladı ve stop etti. Motosiklet rolantide düzgün çalışıyor fakat 40-50 km bir hıza ulaştığım zaman gaz yemiyor, ateşleme kesiliyor ve sonuçta motosiklet stop ediyor. Motosikleti aldığımdan bu yana 2 kere yağmurlu havada kullandım ikisinde de aynı sorunla karşılaştım. Kesin bir yerlerine su kaçıyor diye tahmin ediyorum. Ama nereye su kaçabilir? Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu? Neler yapmam gerekiyor? Teşekkürler. Not: motor kuruduktan sonra hiç bir sorun kalmıyor.
Hızlanmak motorun işidir, ancak onu durdurmak sürücünün becerisidir.
[QUOTE=mete_han;1928420]Abiler benimde bir hayırlı motor kullanmışlığım yok...aman beni örnek almayın...kışın çızma...yazın sandalet...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:36 ----------
hafıza süper valla...3 yıl olmuş hacım be...
Metro fotoları burda...
Hakikaten,Üstü kaval altı şişhane olmuş...
Hep Pür Dikkat...
Bende yoğun yağmurda dahil çoğu zaman yağmurda kullandım motorumu.
Ama bu sorunu hiç yaşamadım. Anlattıklarına bakılarak sanki bujide bir sorun var gibi.
-Kullanılan buji orijinalmi ?
-Bujinin bağlantı kablosunda bi deforme varmı?
-bağlantı piposu vs, iyice izole edilmişmi?
oralara su girerse sorun olabilir.
-Eksoz açıksa (hani bazı kuryeler yapıyor ucunu kocaman açıyorlar) o zamanda eksoza çok fazla su girdiği için yapıyor olabilir.
Aklıma gelenler şimdilik bunlar.
Umarım kısa sürede çözülür sorunun.
bana yagmurda değilde motoru yıkayınca oluo sanırım buji ıslanıo onu kurlyp biras bekledkten sonra çalısıo tekrar
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:20 ----------
bu arada bişey sorcam,motorn yagını deiştrmem gerekiyodu km si doldu ama bakıma götüremiorum hava şartlarından dolayı bende gidiğ yağ satan biyerden yağ alıp koydum ama adam bana araba yağı wermiş çoğu yere sordum hep farketmes dediler 4 zamanlı alman önemli ama bi yerdede şu yazıya rastladm kafam karısık,bu yağla daha 100 km yaptm bi anrmallk yok,buldugum yazı;
Arkadaşlar internetten yaptıgım geniş araştırma sonucunda, (bundan yaklaşık 1 yıl evvel) motosikletlerde araba motor yağlarının kullanılmaması öneriliyor..
aldıgım yağ: Castrol Magnatec 10W/40 Benzinli Motor Yağı
@warlike41
Motosikletlerde araba yağı kullanmak motor ve şanzıman ömürünü azaltır.
Motosikletlerimizde ıslak debriyaj kullanılıyor. Fakat arabalarda durum böyle değil şanzıman için ayrı ayrı yağları var, ve arabalarda motor yağı motoru, şanzıman yağı şanzımanı yağlar.
Ama motosikletlerde motor yağı hem motoru hemde şanzımanı yağlar.
Bu sebepten araba yağları uygun değildir. Kullanılmamalıdır.
Uzun süreli kullanımlarda şanzımanın kaçırmasına veya daha büyük hasarlara sebep verebilir.
Özel olarak motosikletler için üretilmiş motosiklet yağlarından kullanmamız lazım.
Zaten önünde motosiklet resmi olur bu tür yağların.
Araba yağlarından biraz daha pahalıdır.
yani en kısa zamanda yağı değişmem lazım..bu kaçırma olayı mesela vites 2 de giderken birden boşa geçmesimi?
Motorsikletler, otomobil motorlarından daha fazla devir çevirirler, dolayısıyla daha fazla ısınır daha fazla yük altına girerler, motosikletlerde kesinlikle otomobil yağı kullanılmamalıdır!! bunu daha önce defalarca farklı topiklerde ve burada söyledik motosiklet yağlarının vizikozite endeksleri otomobil yağlarından çok daha farklıdır, tavsiyem böyle bir yağ kullanıyorsanız vakit kaybetmeden değiştirin..10/40 15/40 15/50 20/50 aralığında bulunduğunuz yerin sıcaklığına göre ayarlayın yağınızı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:45 ----------
2 de giderken birden boşa geçmesi vites pedalına yarım basmanızdan veya debriyaja yarım basmanızdan kaynaklanır vites değiştirirken nazik olmayın.
(daha önceki yazıyı aydoğan kardeş hazırlamış görmemiştim sağolsun.)
açıklamalar içn tesekkürler..
he iyi o zaman bana oluoda arada benm becerksizliimden demek
cbf150 ye alışma sürecindeyken benim başımada çok geliyordu.
çat çat acımasızca geçirince vitesleri sorun kalmıyor
Banada yer acın, bu gün peşinatını ödedim cumartesi teslim alcam karda teslim alıyorum bakalım nasil olcak...
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Katılabilecek her arkadaşın desteğini bekliyoruz :
http://www.motosiklet.net/forum/etki...a-katilim.html
Yasin, Araba yağı koyma bi daha, bana söyleseydin keşke bi kaç gün önceden, ayarlardım, Gölcük Shell istayonunda var, Hayat Kimyanın oralarda İzmite giderken sağ taraftaki shell de. Olmaz sa İzmit ten yine alırdık. Şimdilik kullan, koymuşsun artık ok ama, bi daha bu vb. ihtiyacın olursa bi 3-5 gün önceden haber ver. Ayarlarım. Eğer mümkün olursa da bence en kısa sürede tekrar değiştir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:58 ----------
Motorun yakıttıktan sonra bir süre çalışmaması, marş motorunun dönmemesi olayının, sağ elcikteki marş butonun içine kaçan su dolayısıyla olduğunu düşünüyorum. Bu su buharlaşıncaya kuruyuncaya kadar marşta tık yok. Buji ıslanmış olsa marş motoru yine döner ama benim başıma gelen motorun hiç tepki vermemesi idi. Sanki kontak kapalı iken marşa basıyormuşum gibi, hiç ateşleme yapmıyordu motor. Benimde bu şekilde başıma geldi bi kaç kere. Burası demek ki yağmur suyu ile değilde basınçlı su ile su kaçabiliyor. Islanırsa sanırım kısa devre vs derken iki kutup bir birine temas edemiyor ve motor tık demiyor. Ve artık yıkatmadan önce sağ elcikteki stop ve marş butonunun olduğu düğme grubunu iyice poşetle bağlıyorum. Islanmadığı için problem olmuyor. Motoru yıkatmadan önce böyle yap. Bu kısmı poşetle güzelce sar. Problem olmaz.
walla aynı dediğin gibi oluyr bendede abi=) walla yaptık bi eşeklk dbyede gidemedm bi türlü içmde kaldı =)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:53 ----------
hayrlısı olsn kazasız belasız sürüşler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:54 ----------
keske bizde orda olabilsek okudugumda gerçekten çok üzülmstm Allah ailesine ve yakınlarına sabırlar versn..
Bunu acımasızlık olarak nitelememek lazım bence,Motorun stili böyle,dikkat ettiyseniz,büyük BMW ler yolda vites değiştirirken sanırsınız ki şanzıman dağılıyor,şşrrraakk diye bir ses...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:51 ----------
Umarım Adalet yerini bulur ve sanık cezalandırılır,Dualarımızla yanınızdayız...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:52 ----------
Hayırlı uğurlu olsun,Motorunla güzel anlar yaşamanı dilerim,Tekerin hep düz bassın...
Hep Pür Dikkat...
evet kesınlıkle cunku motorun tarzı bu +1
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:07 ----------
dostum hayırlısı olsun sımdıden kazasız belasız kunlanırsın ınsallah
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:09 ----------
umarımki en kısa surede sonuclanır ve adalet yerını bulur malasefkı bıraz uzak kalıo ama ıstanbuldakı arkadaslarımızın bu konuda duyarlılıgı kesınlıkle olucaktır
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)