Merhaba Metehan,
evet haklısın debriyaj konusunda yanlış bilinen çok şey var. Debriyajı sadece gerektiğinde kullanmalıyoz, yani vites değişimlerinde ve durmak üzere olduğumuz anlarda, bunun dışında her frene basıldığında debriyaja basmak gereksiz aşınma anlamına geliyor.
İkinci bir konu da debriyaja bastığımızda bedava ve aşıntısız olan motor kompresyonundan da yoksun kalmamız, ki bu durumda gereksiz olarak fren kuvveti ile durmaya çalışmak durumunda kalıyoruz, bu da otomatik olarak daha fazla fren disk-balata aşınması anlamına geliyor.
Üçüncü bir konu da, aracı boşa aldığınızda (özellikle yüksek hızlarda) araç hakimiyetini de tehlikeye atmış olursunuz. Kompresyon, aracın stabilitesi için son derece önemlidir, ve aracı yolda tutar.
Bu bahsettiğim durum TÜM motorlarda geçerli olduğu gibi manuel şanzımanlı tün araçlarda (Otobüs-Kamyon-Otomobil vs.) geçerlidir.
Burada mesele araç tipi, motor hacmi değil, basit ve net taşıt dinamiği kurallarıdır.
Bunu anlatırken bilgiçlik tasladığımı lütfen düşünmeyin, bu benim işim.
Sanırım 15 yıllık makina mühendisi olarak yurtiçi-dışında kazandığım Otomotiv deneyimleri bu konuda bana söz hakkı veriyordur.
Yani başka bir deyişle, yurtdışındaki pistlerde onca araç-lastik testleri yapmış ve çooook balata yakmış biri olarak eliniz gereksiz yere debriyaja gitmesin diyorum.
Metehandro, CBF konusunda yorum yapmışsın ama bazı noktalarda senle hemfikir değilim.
Işık sisteminin yetersizliğini kalite ye bağlamışsın, oysa bu bir maliyet sorusu. Şimdi şöyle düşün, Subaru'da zenon standart ama Mercedes'te opsiyon, bu durumda Subaru daha mı kaliteli oluyor?
İkinci bir tespitim de şudur;
Bırakın TVS'yi, bence Suzuki bile Honda'dan işçilik olarak geride kalıyor.
Honda işçilik kalitesi çok yüksek gerçekten.
Metehandro Köftestarım, git bi Kawasaki, Suzuki kullan, o beğenmediğin CBF 150'in işçilik kalitesine bi daha laf etmezsin.
YBR ile karşılaştırıyorsun, ona sözüm yok, o da tabiiki kaliteli ve yıllara meydak okuyan bir makina... ama küçük be kardeşim...
Rahatlık olarak inanılmaz olan CBF i almadan önce YBR ve CBF ile 1 saate yakın deneme sürüşü yapmıştım.
YBR bana oyuncak moped gibi gelmişti (kimse alınmasın, bu cüssemle ilgili olabilir 95KG), ardından CBF'e bindiğimde bana dev gibi ve çok daha oturaklı gelmişti.
Bence TVS yi zaten konuya dahil etmeyelim, onu da CBF'i aldıktan sonra kısa kullanma fırsatım oldu, iyi de gidiyor ama titreşim feci gerçekten.
Sonuçta 4000 liraya ömürlük bir makina alınıyor, bence fiyat makul, zaten bu fiyatı düşündüğümde, büyük makinalara bu paraları neden veriyoruz onu da sorgulamaya başlıyorum.
Tamam, benim DL650 de ABS var, güç var, rahatlık var ama bu denli bir fiyat farkını haklı gösterecek birşey yok bana göre.
CBF 4000 iken DL nasıl 21000 olabiliyor? Bence çook saçma gerçekten.
Üretim tekniği olarak bakarsak, bir DL den çok daha fazla kar edildiğini görmek için mühendis olmaya da gerek yok...
Neyse, aldık artık, yapacak bişi yok ama haklısın, CBF'i satmayacaktım...
Yedek parçalara zam gelmiş diyorsun, bunu senden duydum hakkaten kötü olmuş valla.
Kardeşim, motor olayı bütçe ile bağlantılı demişsin, doğrudur ama inan ki bazı konularda CBF in verdiği tadı büyük motorlar vermiyor.
Yine de tabiiki büyük motor almanı canı gönülden isterim. Yılların sürücüsü olarak bu senin hakkın...
Mesela sana şööyle bir CBF600 yada CBF1000 yakışır valla.
Sayısalı her hafta oynarım, çıkarsa alacam sana, tüm forum üyeleri şahidim olsun.
[COLOR="Red"][B]"HEDEF" YOLUN TA KENDİSİ !!![/B][/COLOR]
AlperAy Yorumların için teşekürler içimi ferahlatın resmen su serptin kısmetse bu hafta cumaya kadar alırım ben CBF yi
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:11 ----------
[/COLOR]Metehandro kardeşim, burada kalite kelimesini sanırım yanlış anlıyoruz yada yanlış kullanıyoruz be gözüm.
Kalite derken işçilik ve malzeme kalitesinden yani üretim kalitesinden bahsediyorum.
Bu durumda bırak CC leri, farklı tipte motorlar bile karşılaştırılabilir, hatta mesela CBF1000 ile YBR125 de karşılaştırılabilir.
Örnek olarak fren manetini alalım, fren manetinin bir döküm-pres vs. teknik vardır ve kenarlarında çapak olup olmaması, malzemenin dayanımı ve optik görünüm kusursuzluğu kalite kriterleridir.
Bu durumda önemli olan manettir, CBF125-1000 farketmez.
Honda, bu konuda iyidir diyorum, malzeme-üretim kalitesi açısından yani.
Ben CBF150 ye ilk oturduğumda hemen kalitesi dikkatimi çekti. TVS de şok olmuştum. (tabi ben otomobil üreticisi olarak farklı algılıyor olabilirim o da ayrı konu)
Aracın kalitesi ile donanımını birbirine karıştırmayalım- Elma Armut
Kalite ölçülebilir bir değerdir ve her zaman karşılaştırılabilir, araç ne olursa olsun.
Sürücü güvenliğine değer verme konusuna gelince;
Kardeşim, Daimler (Mercedes) otomotiv sektöründe sürücü-yolcu hatta yaya güvenliği konusunda en büyük yatırımlar yapan firmadır.
Emniyet kemeri-ABS-ESP-Airbag gibi ekipmanları ilk kullanan ve birçoğunu da icad eden firmadır.
Kalite sistemleri açısından son derece gelişmiş ve ağır standartlarda üretim yapar... Ancaakkkk..... Bütün bunların bir maliyeti var;
Eğer ESP'yi geliştireceksen veya destek olacaksan buna para yatırman gerekir.
BU parayı da sonrasında geri alman gerekir, neticede ticari bir işletmeden bahsediyoruz.
Premium olmayan firmalar ürünlerini SATABİLMEK için mecburen bu opsionel donanımları koymak zorundalar, Premium markaları bu şekilde çalışmaz. Ne isterseniz parasını öder, alırsınız. Bunda firmanın, hele de ARGE mühendislerinin zerre kadar payı yok, zenon kararı fiyatları belirleyen Finans-Controlling ve satış birimlerinin elindedir.
Hatırlayın, uzakdoğu araçları ülkeye ilk girdiklerinde otomatik cam moda olmuştu, acaip aksesuarları vardı araçların... BU markaların pazarlama mantığı budur. Mümkün mertebe aynı tip araç üreterek bir anlamda üretim maliyetlerini de kısıyorlar. Ama yapmasalar, o araçları kimse almaz.
Bahsettiğim donanımlar güvenlik harici donanımlardır. (Zenon istisna) Bunun dışında ESP-ABS-10 havayastığı -Presafe vb donanımlar standarttır, ve sadece o markada standarttır.
Pre-safe ; aracın sensörleri kaza olacağını anladığında milisaniyeler içinde sunroof kapanır, camlar kapanır, koltuk dik duruma getirilir ve bu şekilde çarpışma için en uygun koşullar hazırlanır... İnanılmaz birşey, Almanya fabrikasında testlerinde bulunma imkanım olmuştu...
Amma yazdım yine kardeş, aklıma son bişi daha geldi;
Standart Literatür demişsin doğru, bende zaten sen benden destek istedin "yaz iki cümle" dediğin için yazdım.
Mühendislik konusuna gelince estağfurullah...
"Otomotiv mühendisleri olarak bizler, müşteriler için en uygun aracı üretmeye çalışırırz ama neticede değerlendirecek ve karar verecek olan müşterilerdir.
Biz yüzbinlerce km test yaparız ama esas test gerçek hayattır, biz de işte bu "gerçek hayatı" simüle etmeya çalışıyoruz.
125-150CC motorların gerçek test mühendisleri Kuryelerdir, Araçlarınki de Taksi sürücüleridir."
Sayısala gelince, al yazımı notere götür, çıkınca valla alacam sana CBF600A
Haftaya Perşembe-Cuma İstanbuldayım, artık bi köfte yiyelim diyorum...
[COLOR="Red"][B]"HEDEF" YOLUN TA KENDİSİ !!![/B][/COLOR]
tamam usta bende üretim kalitesinden bahsedeyim...Krankı elime aldığım 40.000.kmde piston kafasının halini görseydin hee tamam derdin...
piston iki taraflı karşılıklı (aşınmalar harici) iki çici kafası kadar deliğe sahipti...sence bu piston kafası ve diğer parçalarının alaşımı hangi kalitedeydi...keşke atmayıp elimde tutaydımda sizlerle paylaşaydım...
çivi kadar kocaman aynı hizada 2 delik...bizim yağ eksiltmelerin nedeni anlaşıldı...piston üzerinde derin çızıkları hiç anlatmayayım...işt o malzeme saf orjinal bir maden olsaydı böylemi olurdu...
yannız bir sorun var o dediğin tarihlerd eben Uşakta olacağım...
Gezgin kardeşimede bir mobilet alsana gözü kalmasın nazar eder sonra...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
garantiden bir süre sonraya denk geldi reis...ama şimdi günahlarını almayımda KRANK değişimini hadi piston gömlek değişmişken onuda değiştiriver şeklinde ricayla 150 lira daha bayılarak 400 liraya motoru sıfırlamış oldum işin aslı...yani motörüm aslında 8.000 km de..(hişşş çaktırma)
2007 modeller bariz yağ ekisltmeler vardı...ama sonraki partilerd ebunu çözdüler sanırım...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
7 kişi okuyor ama kimse yazmıyor beyler...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Ne o lem?.. Motor mu yaptırdın?... Bayağı uzun bindin aslında..Tebrik etmek lazım....
Bundan sonra 20 bin daha binersen öp başına koy..
Hadi iyisin..Bu günde banlanmamışsın..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Yok canım yaa ne nazara edecem... Tamam ya tamamm ne cimri adammışsın yahuu. Sanki motoru kendisinden istedikkk.. Alllahhalllaa ya
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:53 ----------
Valla varya sen bugidişle bunu da yaparsın Sonra CBF150 kullanıyom dersin. Bilmezlerki içi 125 lik..
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)