Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #10981
    warlike41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Şehir
    Kocaeli/Karamürsel
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enteresan ya...hiç cbfde görmediğim duymadığım birşey...bak napalım bana pmden şasi nosunu at...önceki sahibinin naptığına bir bakalım...servis bakım yedek parça değişimi bişey varmı hesabı...konu farklı mekanik belki ama almadan önce baktırmadıysan diye için rahat eder en azından...
    ona nasıl bakıyorz abi benimkinede baksak


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #10982
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı AlperAy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok net söylüyorum : CBF 150
    Yavv çok kısa olmadımı neden?
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  3. #10983
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı warlike41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ona nasıl bakıyorz abi benimkinede baksak
    şase no at pm özel mesajla ben yarın buraya bakım vs servis kayıtları (VARSA TABİ) yazarım...yoksa zaten nanaydır durumlar...sizden önceki elemanın keyfine bakar titizliğine bakar bu işler biraderim...kısmet işte...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  4. #10984
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı cihan_35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf 150 bugün beni çok üzdü. Evden ayrıldım. yaklaşık 1 1,5 km sonra teklemeye başladı ve stop etti. Boşa aldım çalıştırdım. Yola devam ettim vites 1-2 dedim üçe atıcaktım ki yine tekledi ve stop etti. Motor rolantide normal çalışıyordu fakat yüke binince tekleyip stop ediyordu. Baktım düzelecek gibi değil eve dönmeye karar verdim. Aynı sorunu eve gelene kadar 8-10 kez yaşadım. Hava yağmurluydu. Fakat buji başlığına yada başka bir yere şu kaçacak şekilde su birikintisinden geçmedim. Koltuğun altınada baktım hava filtresinin orasıda kupkuruydu. Birde en son 1 hafta önce benzin aldım eğer benzinde su yada pislik olsaydı daha önce sorun çıkarırdı diye düşünüyorum. Acaba sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? Teşekkürler.
    Motorun sol gri kapağını sök. Benzin musluğu tarafındakini yani. Benzin musluğundan çıkan hortumun, karbratöre giren ucunu söküp benzin musluğunu aç ve benzin akışını kontrol et. Kesik kesik veya damla damla gelmemeli, sürekli bi benzin akışı olmalı. Bunu test ederek deponda pislik benzinde pislik veya benzin musluğunda bi arıza olup olmadığını anlayabilirsin.

    Bu aşama okey alırsa karbratörden motora benzin gidişi kontrol edilmeli, karbratör temizliği ihtiyacı olabilir. Bu sıklıkla stop etmek şeklinde olmasa bile geçmiş tarihlerde böyle bi sıkıntım olmuştu, karbratör temizliği yapılması gerekmişti.

    Arkadaşlar özellikle yeni motor alacak olanlar, motorun rodajını pls düzgün yapalım veya ikinci el alıyorsak motorun rodajının nasıl yapıldığını soruşturalım.
    Bunca zaman kendi motorum haricinde, kendi motorumda çok çok düşük km lerde bir çok cbf kullanmışımdır ve anlam verilemeyen, kullanımı engellemeyen fakat ufak ta olsa rahatsız edici olan problemlerle ilgili aşağıda yazdığım şekilde bazı düşüncelerim oluşmuştur.

    Tüm bakım unsurları mükemmel olduğu halde, rodajı düzgün yapılmamış bir motorun problermlerinin giderilmesi ya çok masraflı ya hayli zor, yada sorunun teşhisi güç olabilir. Motorun yerli yersiz stop etmesi (çok seyrekte olsa), motordan gelen yabancı sesler, balata, şanzıman grubunun konforu, (vites geçişleri sert veya sesli veya yumuşak sesiz geçiş), gibi daha sayılabilecek bir çok olumsuzluk motorun rodaj döneminde itinalı kullanılmadığının işareti olabilir. Rodaj dönemi motorun tüm mekanik aksamını kapsamalı. Rodaj sadece 70 i 80 i geçmemek değil, tüm vites fren debriyaj motorun tüm yürüyen aksamına yumuşak komutlar vermek motoru istediği, en sevdiği devirlerde kullanmaktır. Ondan sonra 8-10 binli km lere gelsin istediğiniz kadar yüklenin, ne stop eder ne viteslerden ses gelir. Ne eksozdan patlama sesi gelir ne bişey. Ne sizi üzer, ne yolda bırakır.

    Sıfır debriyaj veya fren balatasına ani yüklenirseniz dengesiz aşınma oluşabilir ve ilerki zamanlarda freni sıkarsınız mesela, tutar bırakır tutar bırakır, (ne oluyo bu frena yaw, ben bu Hondanın) dersiniz. debriyajınızın rodajını önemsemezseniz, sert kullanırsınız, sonra kavrama aşamasında debriyajı yavaş yavaş bıraktığınız halde sizin hamleniz dışında kavramayı geçiktirir veya hızlandır.

    Vites geçişlerinin rodajını önemsemessiniz, rodaj aşamasında daha sağlıklı kullanım şeklini almamış birbirine alışmamış dişlileri birbirine vurdura vurdura sağlıksız dengesiz aşınma sonucunda bi daha vites geçişleriniz hep sesli kalacaktır.

    Şöyle düşünün. Size belki 40-50 bin km hizmet edecek olan bi debriyaj balatasının, size 20-25 bin km hizmet edecek bi fren balatasının, size 80-100 bin belki daha da çok hizmet edecek olan motorun rodajı kesinlikle 1000-2000 km gibi küçük rakamlar olmamalıdır. Rodaj dönemi bence en az 6000-8000 km olmalı.

    Yasin dün Gebzeden dönüyordum Feribotla karşıya geçtim Ankara evleri civarında banketten yavaş yavaş Karamürsel yönüne doğru ilerleyen bi cbf i 90-100 km/h hızla soladım. Sonra shell ışıklarda denkleştik, ama benim çarşıda işim olduğundan ben sahile saptım, o cbf te senin eve doğru yukarı çıktı. Uzaktan selamlaştık. O senmiydin dayı oğlumuydu ? Bu arada bu hafta içi yağışsız bi gün yakalarsak sabah 8 de yola çıkmak kaydıyla db ye beraber gidebiliriz. Gazete dağıtım işi buna müsade edermi bilmiyorum ama ben 16/00:00 vardiyesindeyim. Bu yüzden.

    Metocum saolasın, bi şırıngam var. Sabah bi motor yağı enjekte edeyim kilit göbeğinden Kontak kilidi eskisi gibi yumuşak değil, zor dönmeye başladıda. Metoya sordum napalım diye, sonu ne olur bu kilidin diye saolsun servisinden öğrenmiş. Sırıngayla içine yağ basıcam biraz

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:14 ----------

    Alıntı warlike41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ona nasıl bakıyorz abi benimkinede baksak
    Servise gittiğinde hepsini öğrenebilirsin, yetkili servisler sistemlerinden bakabiliyorlar. Motora yapılan işlemler yetkili servisinde yapıldıysa görülebiliyor. Ülkenin neresindeki yetkili serviste olursa olsun motora yapılan tüm işlemlere diğer bir yetkili servis ulaşabiliyor. Böyle bi sistemleri var. Plaka yada şase numarasından çıkartıyorlar. (Ha. Meto soracakmış yaw, ok sorun yok )

  5. #10985
    zeymen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBR 600 F
    Alıntı blue white adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gel sana benımkını satayım. 2009 model 8,000km de


    dostum ne kadar istiyorsun..? İstanbulun neresindessin

  6. #10986

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Bu rodaj konusu zaten muamma.
    Kimisi derki motorun ciğerini sökecen?
    Kimisi derki aman yumuşak kullan.
    Veyahut önce yumuşak 500 km sonra ciğerini sök.
    Şimdi ise rodaj 1000-2000 km ile sınırlandırılmamalı.

    Manyacağım yahu. Amann olan olmuştur. Zaten memleketimde motosiklet kullanmak, ipte yürümeyle eş.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  7. #10987
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı cihan_35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf 150 bugün beni çok üzdü. Evden ayrıldım. yaklaşık 1 1,5 km sonra teklemeye başladı ve stop etti. Boşa aldım çalıştırdım. Yola devam ettim vites 1-2 dedim üçe atıcaktım ki yine tekledi ve stop etti. Motor rolantide normal çalışıyordu fakat yüke binince tekleyip stop ediyordu. Baktım düzelecek gibi değil eve dönmeye karar verdim. Aynı sorunu eve gelene kadar 8-10 kez yaşadım. Hava yağmurluydu. Fakat buji başlığına yada başka bir yere şu kaçacak şekilde su birikintisinden geçmedim. Koltuğun altınada baktım hava filtresinin orasıda kupkuruydu. Birde en son 1 hafta önce benzin aldım eğer benzinde su yada pislik olsaydı daha önce sorun çıkarırdı diye düşünüyorum. Acaba sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? Teşekkürler.
    Kardeş sen sakın Jıkleyı cekik unutmuş olmayasın... Benzer bişi bir defada benim başıma geldi. 1.2 diyorsun gazlıyosun 3 ' e atacan motor gaz yememeye başlıyo tekliyo. Gazı bırakıyosun normal..
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  8. #10988

    Üyelik
    16 Nisan 2009
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    2009 CBF 150 - 2007 DL650A - 2006 CBF 500
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yavv çok kısa olmadımı neden?

    evet kısa oldu galiba, ama neden sorusunun cevabını özellikle bu forumda bulabilirsiniz. Kısaca özetlemek gerekirse;

    1- Kalite (Honda standartları yüksektir, motora oturduğunuz an hissedersiniz)
    2- Fiyat (hem uygundur, hem de ikinci eli nispeten daha az düşer)
    3- Yedek parça (hani derler ya şahin-doğanın yedek parçasını bakkaldan alırsın diye, CBF150 de bu hesap işte)
    4- Performans (ben sıkıntı çekmedim, gayet iyi)
    5- Yakıt (inanılmaz, 2 lt/100 km civarı yakıyor)
    6- Dayanıklılık (çok sağlam, kurye arkadaşlar daha iyi bilir, 10 binlerce km sorunsuz binilir, hatta çok daha fazla)
    7- Görünüş (CBF150, kendi klasmanında en iri ve şık motordur, bu konuda tartışmaya girmem bile, 250'lik çok motordan büyük ve heybetlidir.)
    8- Rahat kullanım (çok ama çok rahat, neredeyse 5 katı fiyatındaki DL650 kadar)
    9- Japon kalitesi (her ne kadar çin de üretilse de HONDA kalitesi ile üretiliyor. Çin malları ile kıyaslanması hata olur, zaten iki motoru yanyana koyun, 5 metreden anlarsınız farklarını)
    10- bunları daha da arttırabiliriz

    İki kişi yurtdışı ve yurtiçi mesafeler gidebilmek için CBF 150 mi sattım, ama bugün sorsanız satmazdım, koyardım garaja, şehir içinde binerdim.
    Belli de olmaz, bakarsınız ikinci el bir tane alırım...

    Kısaca CBF 150, her açıdan ve özellikle FAYDA/FİYAT oranı açısından çok ama çok iyi bir motosiklet. Kesinlikle tavsiye ediyorum.

    Bilmem, biraz daha anlatabildimmi?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:34 ----------

    Alıntı gezgin_33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş sen sakın Jıkleyı cekik unutmuş olmayasın... Benzer bişi bir defada benim başıma geldi. 1.2 diyorsun gazlıyosun 3 ' e atacan motor gaz yememeye başlıyo tekliyo. Gazı bırakıyosun normal..
    bravo , hakkaten nedeni bu olabilir, bana da olmuştu, ama vites değişimlerinde problem olmamıştı, 5 e kadar atabilmiştim ama gitmiyordu meret

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:36 ----------

    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şase no at pm özel mesajla ben yarın buraya bakım vs servis kayıtları (VARSA TABİ) yazarım...yoksa zaten nanaydır durumlar...sizden önceki elemanın keyfine bakar titizliğine bakar bu işler biraderim...kısmet işte...
    Servis kayıtlarını nerden buluyon, bence se hakkaten artık HONDA da çalışmaya başla, zaten neden bu iş,i yapmıyorsun anlamıyorum, yok mu ANES de filan satış ta birilerini arayan?
    Eğer Honda bayisi olsam, seni kesin işe alırdım...
    [COLOR="Red"][B]"HEDEF" YOLUN TA KENDİSİ !!![/B][/COLOR]

  9. #10989
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı AlperAy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet kısa oldu galiba, ama neden sorusunun cevabını özellikle bu forumda bulabilirsiniz. Kısaca özetlemek gerekirse;

    1- Kalite (Honda standartları yüksektir, motora oturduğunuz an hissedersiniz)
    2- Fiyat (hem uygundur, hem de ikinci eli nispeten daha az düşer)
    3- Yedek parça (hani derler ya şahin-doğanın yedek parçasını bakkaldan alırsın diye, CBF150 de bu hesap işte)
    4- Performans (ben sıkıntı çekmedim, gayet iyi)
    5- Yakıt (inanılmaz, 2 lt/100 km civarı yakıyor)
    6- Dayanıklılık (çok sağlam, kurye arkadaşlar daha iyi bilir, 10 binlerce km sorunsuz binilir, hatta çok daha fazla)
    7- Görünüş (CBF150, kendi klasmanında en iri ve şık motordur, bu konuda tartışmaya girmem bile, 250'lik çok motordan büyük ve heybetlidir.)
    8- Rahat kullanım (çok ama çok rahat, neredeyse 5 katı fiyatındaki DL650 kadar)
    9- Japon kalitesi (her ne kadar çin de üretilse de HONDA kalitesi ile üretiliyor. Çin malları ile kıyaslanması hata olur, zaten iki motoru yanyana koyun, 5 metreden anlarsınız farklarını)
    10- bunları daha da arttırabiliriz

    İki kişi yurtdışı ve yurtiçi mesafeler gidebilmek için CBF 150 mi sattım, ama bugün sorsanız satmazdım, koyardım garaja, şehir içinde binerdim.
    Belli de olmaz, bakarsınız ikinci el bir tane alırım...

    Kısaca CBF 150, her açıdan ve özellikle FAYDA/FİYAT oranı açısından çok ama çok iyi bir motosiklet. Kesinlikle tavsiye ediyorum.

    Bilmem, biraz daha anlatabildimmi?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:34 ----------



    bravo , hakkaten nedeni bu olabilir, bana da olmuştu, ama vites değişimlerinde problem olmamıştı, 5 e kadar atabilmiştim ama gitmiyordu meret

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:36 ----------



    Servis kayıtlarını nerden buluyon, bence se hakkaten artık HONDA da çalışmaya başla, zaten neden bu iş,i yapmıyorsun anlamıyorum, yok mu ANES de filan satış ta birilerini arayan?
    Eğer Honda bayisi olsam, seni kesin işe alırdım...
    Vites atışlarında sorun olmaz ama motor 50-60 km den yukarı cıkmaz. Kesiciye girmiş gibi teklemeye başlar.
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  10. #10990
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    [/COLOR]
    Alıntı AlperAy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet kısa oldu galiba, ama neden sorusunun cevabını özellikle bu forumda bulabilirsiniz. Kısaca özetlemek gerekirse;

    1- Kalite (Honda standartları yüksektir, motora oturduğunuz an hissedersiniz)
    2- Fiyat (hem uygundur, hem de ikinci eli nispeten daha az düşer)
    3- Yedek parça (hani derler ya şahin-doğanın yedek parçasını bakkaldan alırsın diye, CBF150 de bu hesap işte)
    4- Performans (ben sıkıntı çekmedim, gayet iyi)
    5- Yakıt (inanılmaz, 2 lt/100 km civarı yakıyor)
    6- Dayanıklılık (çok sağlam, kurye arkadaşlar daha iyi bilir, 10 binlerce km sorunsuz binilir, hatta çok daha fazla)
    7- Görünüş (CBF150, kendi klasmanında en iri ve şık motordur, bu konuda tartışmaya girmem bile, 250'lik çok motordan büyük ve heybetlidir.)
    8- Rahat kullanım (çok ama çok rahat, neredeyse 5 katı fiyatındaki DL650 kadar)
    9- Japon kalitesi (her ne kadar çin de üretilse de HONDA kalitesi ile üretiliyor. Çin malları ile kıyaslanması hata olur, zaten iki motoru yanyana koyun, 5 metreden anlarsınız farklarını)
    10- bunları daha da arttırabiliriz

    İki kişi yurtdışı ve yurtiçi mesafeler gidebilmek için CBF 150 mi sattım, ama bugün sorsanız satmazdım, koyardım garaja, şehir içinde binerdim.
    Belli de olmaz, bakarsınız ikinci el bir tane alırım...

    Kısaca CBF 150, her açıdan ve özellikle FAYDA/FİYAT oranı açısından çok ama çok iyi bir motosiklet. Kesinlikle tavsiye ediyorum.

    Bilmem, biraz daha anlatabildimmi? [COLOR="Silver"]
    Valla cok cok faydalı oldu.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:51 ----------

    CBF lerde vidalarında şaşesinde falan paslanma oluyor mu?
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  11. #10991
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı cihan_35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2009 model 4500 km de. 4000 km deyken 2, el aldım. Alalı 2 ay oluyor.
    2009 7.ayda 1000 bakımı yapılmış...

    2009 10.ayda 4000 bakımı yapılmış (3811. kmde..)

    değişeni çatlayanı patlayanı gözükmüyor...




    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıfır debriyaj veya fren balatasına ani yüklenirseniz dengesiz aşınma oluşabilir ve ilerki zamanlarda freni sıkarsınız mesela, tutar bırakır tutar bırakır, (ne oluyo bu frena yaw, ben bu Hondanın) dersiniz. debriyajınızın rodajını önemsemezseniz, sert kullanırsınız, sonra kavrama aşamasında debriyajı yavaş yavaş bıraktığınız halde sizin hamleniz dışında kavramayı geçiktirir veya hızlandır.

    Metocum saolasın, bi şırıngam var. Sabah bi motor yağı enjekte edeyim kilit göbeğinden Kontak kilidi eskisi gibi yumuşak değil, zor dönmeye başladıda. Metoya sordum napalım diye, sonu ne olur bu kilidin diye saolsun servisinden öğrenmiş. Sırıngayla içine yağ basıcam biraz [COLOR="Silver"]


    Servise gittiğinde hepsini öğrenebilirsin, yetkili servisler sistemlerinden bakabiliyorlar. Motora yapılan işlemler yetkili servisinde yapıldıysa görülebiliyor. Ülkenin neresindeki yetkili serviste olursa olsun motora yapılan tüm işlemlere diğer bir yetkili servis ulaşabiliyor. Böyle bi sistemleri var. Plaka yada şase numarasından çıkartıyorlar. (Ha. Meto soracakmış yaw, ok sorun yok )


    bende bu debriyaj kullanımı hakkında birşeyler yazmak istiyorum...yahu arkadaşlar debriyaj size düşman gibi düşünün...ondan nefret edin...

    artık işi paranoyaya vuralım...saçma olacak ama her debriyaja bastığınızda debriyaj levyesinin size küfür ettiğini düşünün...

    mesela sen debriyaj levyesini her sıktığında o levye sana HAY SENİN GİBİ KULLANICININ... BURDA NİYE HAYBEYE BENİ SIKIYOSUN demesini düşünün...


    cıs...kaka debriyaj...sadece durmaya yakın stop öncesi ve vite sgeçişleri haric eliniz levyede gezinmeyin...çok basit...

    lanet debrijaj levyesinden ne kadar uzak durursanız debriyaj balatalrınızın ömrü o kadar uzar...3 kuruışluk debriyaj balatası demeyin...motor frenide yapın demiyorum...ama gazdan elinizi çektiğinizde zaten motorda yığılma olur...vites düşerek durunda demiyorum ...hız düşünce zaten vitesi istediğiniz kadar küçültebilirsiniz beyler...5 den 2 ye...5 den 3 e ...vs...

    Bir örnek vereyim...Bir arkadaşım var...3 tane motoru oldu...YBR 125...fazer...ve benim baskımla cbf 150 aldırdık...sırf motordan soğumasın diye...fazeri evlendiği için sattı...borc harc nedenlerinden...geçen birşeyi farkettim...eli debriyajdan düşmüyor...

    yahu neden böyle yapıyosun dedim...1 yıl fazer kullanmış adam...ben böyle alıştım diyor...FRENE bastığında aynı anda eli debriyajda oluyor...frene ne zaman bassa debriyajada basıyor...yahu debriyaja basarsan motor serbest kalır ve bu seferde debrija balatalarıyla birlikte fren balatalarıda aşınır...yüksek hızda durma veya yavaşlama esnasında debriyaja basınca(alışkanlıktan dolayı) motor boşalır ve durma işi için daha fazla frenlere asılmak zorunda kalırsın...yahu motor kompresyonu kullansana...sen fazer kullanmış yüksek hızlara çıkmış adamsın...


    bana diyor ki yok bu iş böyle oluyor...sen 150 cisin sen anlamazsın...

    yahu bu işin cc ile alakası yok ki kullanım mekanik ve fizik kurallarıyla alakalı bir durum...sen motoru neden boşa alıyorsunki dedim yüksek hızda... ne anlamı var...alışkanlığı onun doğrusu olmuş...sorun burada...ALPER AY abi bu hususta bişeyler yazsın lütfen...sonucta büyük cc ye geçiş yaptı...

    ve ben şuna inanıyorum ki BÜYÜK CC makina kullanım hızlanması ve frenajı daha kolay...ne dersiniz...haklımıyım sizce...ben V Stromun veya başka bir yüksek cc nin düşük hızlardaki manevra durumu haric çok daha rahat ve keyifli olduğuna inanıyorum...


    bizim yaptığımız hamallık...250 cc de hamallık bence...tamamen bütçe ve ihtiyac larla alakalı bu seçimimiz...bir nevi mecburiyet...



    küçük bir açıklama daha...Kış geldi kontağınız ister istemez su alacaktır...veya soğuktan işlevselliği azalacaktır...kontak anahtarlarınızın giriş çıkışları zorlanacaktır...kontağı elinize almadan veya diresksiyon kilidinde motorunuz olduğu yerde kalmadan kullandığınız motor yağını şırıngayla veya çay kaşığıyla bir kaç damlasını kontağınızın için eboşaltın...

    servisdeki ustam ayçiçek yağının bile bu işte kullanılabileceğini söyledi...yağ olsunda ne olursa olsun dedi...garanti kapsamında olanlar stres yapmasın..

    servis 100 küsür liralık (kontak-sele altı anahtar kısmı ve benzin depo kapağı üçlüsünü mecburen garantiden değiştiriyor...değiştirmek zorunda...

    ama en azından uzun yola bi yere gidersiniz orda motorunuz asla kontaktan çalışmaz...ha 2 ile vurdurursunuz sorun kalmaz belki ama...direksiyon kilidinmde kalırsa makinanız olduğu yerde o zaman işte .ıçtığının resmidir...


    benim başıma geldi...makinam direksiyon kilidinde kaldı...resmen patladım işe geciktim bi ton başım ağrıdı...garantiden değiştirdiğim dönemler....



    Alıntı zeymen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum ne kadar istiyorsun..? İstanbulun neresindessin

    Ulan Barış daha gezemeden satıyon...

    Alıntı AlperAy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet kısa oldu galiba, ama neden sorusunun cevabını özellikle bu forumda bulabilirsiniz. Kısaca özetlemek gerekirse;

    1- Kalite (Honda standartları yüksektir, motora oturduğunuz an hissedersiniz)

    Honda standartları yüksektir AMA...Japonyada üretilenler için geçerli bu...bize layık görülen bu model kalitesi gerçektende düşük...işçilik zayıf...

    2- Fiyat (hem uygundur, hem de ikinci eli nispeten daha az düşer)

    fiyat uygundu...ama HONDA ÖTV indirimini bile zam olarak bizim aleyhimize yansıtan BAYAĞI bir firma oldu nazarımda...şu an sıfır motor almak hata olur...bu motorun ederi 4200 değil...2.el en makulu..


    3- Yedek parça (hani derler ya şahin-doğanın yedek parçasını bakkaldan alırsın diye, CBF150 de bu hesap işte)

    30 liralık krank bir gecede 150 lira oldu...Baktılar piyasada yer edindi cbf %300 zam yaptılar yedek parçalara...buna adilik derler...ha birde kapitalizm

    4- Performans (ben sıkıntı çekmedim, gayet iyi)

    YBR ile kıyasladığımda tek avantajı biraz fazla olan TORKU...

    5- Yakıt (inanılmaz, 2 lt/100 km civarı yakıyor)

    TVS Apaçi en az tüketen commuer makina...85-90 ykr yakıyor...2.sırada ybr ...3.sırada cbf 150 diyeblim...


    6- Dayanıklılık (çok sağlam, kurye arkadaşlar daha iyi bilir, 10 binlerce km sorunsuz binilir, hatta çok daha fazla)

    abi bu yazdıkların YBR 125 için geçerli...cbf işçiliği zayıf... motor bloğu ve diğer mekanik aksam alaşım kalitesi düşük...

    7- Görünüş (CBF150, kendi klasmanında en iri ve şık motordur, bu konuda tartışmaya girmem bile, 250'lik çok motordan büyük ve heybetlidir.)

    bu doğru...cbf 250 den bile iri diyebilirim...

    8- Rahat kullanım (çok ama çok rahat, neredeyse 5 katı fiyatındaki DL650 kadar)

    genelde tvs ybr ve cbf kullanımı bisiklet gibi...


    9- Japon kalitesi (her ne kadar çin de üretilse de HONDA kalitesi ile üretiliyor. Çin malları ile kıyaslanması hata olur, zaten iki motoru yanyana koyun, 5 metreden anlarsınız farklarını)

    Japon kalitesine aslında yakışmayan fason ÇİN Honda fabrikasında üretilmiş özen gösterilmeyen bir model...en basit örnek aydınlatma düzeneği...


    10- bunları daha da arttırabiliriz


    evet bende artırabilirim...

    İki kişi yurtdışı ve yurtiçi mesafeler gidebilmek için CBF 150 mi sattım, ama bugün sorsanız satmazdım, koyardım garaja, şehir içinde binerdim.
    Belli de olmaz, bakarsınız ikinci el bir tane alırım...

    büyük cc alan biri olarak bende satmanı mantıksız buldum...2 tane motor şart...büyük cc yanına düşük cc şart... kışın büyük cc yatar ve şehiri içi trafiğinde kesinlikle düşük cc...

    Kısaca CBF 150, her açıdan ve özellikle FAYDA/FİYAT oranı açısından çok ama çok iyi bir motosiklet. Kesinlikle tavsiye ediyorum.


    ben eğer 80 kilo ve 1.80 üstü değilseniz YBR 125 de önerebilirim...tip derdiniz yoksa ybr ilk tercih olmalıdır...ybr makinamd avardı 2004 te...sattığıma pişmanım diyebilirim...ama 130 kilo ve 1.90 lık bir kardeşiniz olarak cbf 150imle çok mutlu olduğumuda söyleyebilirim...

    ybrnin motor bloğu...cbfnin kasası...tvs apaçinin performansı birleşse dadundan yinmez...


    Bilmem, biraz daha anlatabildimmi?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:34 ----------




    Servis kayıtlarını nerden buluyon, :

    servis kayıtlarını servisten öğreniyorm Alper Abi...

    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/

    CBF lerde vidalarında şaşesinde falan paslanma oluyor mu?
    oluyor...benim şasi no damgası kenarları paslandı...3.yılda normaldir...birde yıkanmadığında (1 hafta kadar) vites ayaklığında oksitlenmeler görüyorum...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:39 ----------

    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/
    CBF lerde vidalarında şaşesinde falan paslanma oluyor mu?
    biraderim mesajına yeni cevap yazıyorum kusura bakma...aman keeway falan uzak dur onlardan...neden diye sorma bile...cbf alırsan yardımcı olurum...ama servisim artık ayrıcalıklı sıfır fiyatı vermiyor...servis patronum aynı ama satış konusunda toptan satış yaptığı için perakende satışları çok önemsememeye başladı...

    bu ara kampanya var...1400 peşin...kalan 3000 lirası taksitle...ama kaç taksit aramam lazım...bütçen nedir...en iyi fiyatı bu ara ANES veriyor...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  12. #10992
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Özelden pm attım cevap vermedim diye alındım ama verdiğin cevap için teşekürler metehan abi valla benim boy 180 kilo 83 tam sınırdayım ve kilomun artış potansiyeli var tam sınrıdayım yani aslinda senin actığın konulara baktım haklısında ozelikle bu krank olayından sonra Hondaya karşı tavrın %180 derece döndü. YBR ile CBF arasında cok fazla kalite ve servis farkı yoksa tipinden dolayı CBF almak daha sıcak geliyor. 0 Almak konusunda da ödemede kolaylık sağlaması kredi kartı ile ve moter servis falan uğraştırmıycağı ve garanti olayından dolayı sicak geliyor. Alırsam 2 yıl sonra satarım diye düşünmüyorum bir aksilik olmazsa hurdası cıkana kadar kullanırım ve yüksek cc bir makine alsam bile bu durur kenarda gibi bu gün ehliyet sonucuda acıklanmış zaten gece ruyalarıma giriyor

    Anesten fiyat aldım ve bizede çok yakın sende öyle diyorsan ordan alırım Seni referans verim mi tanırlar mı yamuk yaparsanız Metehan abim gelir yamultur diyim mi
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  13. #10993
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özelden pm attım cevap vermedim diye alındım ama verdiğin cevap için teşekürler metehan abi valla benim boy 180 kilo 83 tam sınırdayım ve kilomun artış potansiyeli var tam sınrıdayım yani aslinda senin actığın konulara baktım haklısında ozelikle bu krank olayından sonra Hondaya karşı tavrın %180 derece döndü. YBR ile CBF arasında cok fazla kalite ve servis farkı yoksa tipinden dolayı CBF almak daha sıcak geliyor. 0 Almak konusunda da ödemede kolaylık sağlaması kredi kartı ile ve moter servis falan uğraştırmıycağı ve garanti olayından dolayı sicak geliyor. Alırsam 2 yıl sonra satarım diye düşünmüyorum bir aksilik olmazsa hurdası cıkana kadar kullanırım ve yüksek cc bir makine alsam bile bu durur kenarda gibi bu gün ehliyet sonucuda acıklanmış zaten gece ruyalarıma giriyor

    Anesten fiyat aldım ve bizede çok yakın sende öyle diyorsan ordan alırım Seni referans verim mi tanırlar mı yamuk yaparsanız Metehan abim gelir yamultur diyim mi
    Canım kardeşim bende isterim hurdasını çıkarana kadar bin...CBF 150 her fiziğe uyar...kalıplıdır...artcınla rampaları sorunsuz bayılmadan vites düşmeden çatır çatır çıkarsın...

    motorun bir dezavantajı sıkıştırılmaya gelmiyor...yani aşırı sert kullanımda yağ eksilmesi ve benim 40.000 de yaşadığım piston gömlek değişimi durumuyla birlikte keyfen krank değişimi olayıda yaşanabilir...ama istisna diyelim bunlara...

    sonucta kuryelerin 1000 kmde kendilerinin cbf 150 ye yağ eklediğini unutmayalım...hangi kuryeye sorarsanız sorun size aynı cevabı verecektir...


    ybr daha sorunsuz hep derim...ama bu zamanda kalıp kasa boy pos motorda görüntü daha önemli...

    Aneste Hakan Beyle geçen eldiven alırken tanıştık...burada hepimize eşit mesafede...çok derin samimiyetim yok işin aslı...ama motoru aldıktan sonra servis konusunda yetkili servis (D&B Konşuk Motor Çamlıcada her hususda kefil olduğum servistir...ayrıcalıklı hizmet ve bakım garantisi veriririm...

    DB Hondada bunu diyebilirsin...dağıtırım tükanı valla kankalarımla ilgilenilmezse...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  14. #10994
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Canım kardeşim bende isterim hurdasını çıkarana kadar bin...CBF 150 her fiziğe uyar...kalıplıdır...artcınla rampaları sorunsuz bayılmadan vites düşmeden çatır çatır çıkarsın...

    motorun bir dezavantajı sıkıştırılmaya gelmiyor...yani aşırı sert kullanımda yağ eksilmesi ve benim 40.000 de yaşadığım piston gömlek değişimi durumuyla birlikte keyfen krank değişimi olayıda yaşanabilir...ama istisna diyelim bunlara...

    sonucta kuryelerin 1000 kmde kendilerinin cbf 150 ye yağ eklediğini unutmayalım...hangi kuryeye sorarsanız sorun size aynı cevabı verecektir...


    ybr daha sorunsuz hep derim...ama bu zamanda kalıp kasa boy pos motorda görüntü daha önemli...

    Aneste Hakan Beyle geçen eldiven alırken tanıştık...burada hepimize eşit mesafede...çok derin samimiyetim yok işin aslı...ama motoru aldıktan sonra servis konusunda yetkili servis (D&B Konşuk Motor Çamlıcada her hususda kefil olduğum servistir...ayrıcalıklı hizmet ve bakım garantisi veriririm...

    DB Hondada bunu diyebilirsin...dağıtırım tükanı valla kankalarımla ilgilenilmezse...
    Eyvallah çok sağolasın. Benim motoru cok sıkıştırma maximum hız gibi merakım pek yoktur zamanla kullanım şekilim ne olur bilmiyorum ama yine 130 yapim motorun arkasına öküz atım taşıyım derdim pek olmiycak tabi zamanla ben öküz gibi olmaz sam
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  15. #10995
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama yine 130 yapim motorun arkasına öküz atım taşıyım derdim pek olmiycak tabi zamanla ben öküz gibi olmaz sam
    var böle öküzler...



    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  16. #10996
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    var böle öküzler...



    Tamam Kesin CBF alıyorum bundan daha fazla istesemde sorlayamam kapasitem yetmez
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  17. #10997
    cihan_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    NC 700X

    sorun çözüldü.

    Alıntı cihan_35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf 150 bugün beni çok üzdü. Evden ayrıldım. yaklaşık 1 1,5 km sonra teklemeye başladı ve stop etti. Boşa aldım çalıştırdım. Yola devam ettim vites 1-2 dedim üçe atıcaktım ki yine tekledi ve stop etti. Motor rolantide normal çalışıyordu fakat yüke binince tekleyip stop ediyordu. Baktım düzelecek gibi değil eve dönmeye karar verdim. Aynı sorunu eve gelene kadar 8-10 kez yaşadım. Hava yağmurluydu. Fakat buji başlığına yada başka bir yere şu kaçacak şekilde su birikintisinden geçmedim. Koltuğun altınada baktım hava filtresinin orasıda kupkuruydu. Birde en son 1 hafta önce benzin aldım eğer benzinde su yada pislik olsaydı daha önce sorun çıkarırdı diye düşünüyorum. Acaba sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? Teşekkürler.
    Sorunu çözdüm yada kendiliğinden çözüldü. Emin değilim. Dün yağmurda motorun bir yerlerine su kaçtıysa akşam garajda kurudu düzeldi. Yada bujiyi zımpara yaptım ve tırnak aralığını biraz kapattım ondan düzeldi. Başkada hiç birşey yapmadım. Az evvel 40 km kadar test sürüşü yaptım hiç bir sorun yok. Yardım eden etmeyen herkese teşekkür ederim.
    Hızlanmak motorun işidir, ancak onu durdurmak sürücünün becerisidir.

  18. #10998
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam Kesin CBF alıyorum bundan daha fazla istesemde sorlayamam kapasitem yetmez


    Alıntı cihan_35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunu çözdüm yada kendiliğinden çözüldü. Emin değilim. Dün yağmurda motorun bir yerlerine su kaçtıysa akşam garajda kurudu düzeldi. Yada bujiyi zımpara yaptım ve tırnak aralığını biraz kapattım ondan düzeldi. Başkada hiç birşey yapmadım. Az evvel 40 km kadar test sürüşü yaptım hiç bir sorun yok. Yardım eden etmeyen herkese teşekkür ederim.
    hacı buji dediğin kaç kuruş ki...10 lira bişey...hemen değiştirirsin...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  19. #10999

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster




    hacı buji dediğin kaç kuruş ki...10 lira bişey...hemen değiştirirsin...
    5 Tl ,orjinal Ngk Made in Japan.

    Kamerayı nasıl tutuyorsun Metehan, uçmuyor mu

  20. #11000
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5 Tl ,orjinal Ngk Made in Japan.

    Kamerayı nasıl tutuyorsun Metehan, uçmuyor mu
    sor lan servise... veya oradaki parçacılara...


    buarada 12 gayme buji...Honda servislerde 12-15 arası değişir...


    http://www.yildizticaret.com/pro/2155/86/CPR8EA-9-BUJI


    bak düşün sol elimde dijital foto makinası o şekilde tek elle 130 yapıyoruz...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)

Bu Konudaki Etiketler