Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Motorun sol gri kapağını sök. Benzin musluğu tarafındakini yani. Benzin musluğundan çıkan hortumun, karbratöre giren ucunu söküp benzin musluğunu aç ve benzin akışını kontrol et. Kesik kesik veya damla damla gelmemeli, sürekli bi benzin akışı olmalı. Bunu test ederek deponda pislik benzinde pislik veya benzin musluğunda bi arıza olup olmadığını anlayabilirsin.
Bu aşama okey alırsa karbratörden motora benzin gidişi kontrol edilmeli, karbratör temizliği ihtiyacı olabilir. Bu sıklıkla stop etmek şeklinde olmasa bile geçmiş tarihlerde böyle bi sıkıntım olmuştu, karbratör temizliği yapılması gerekmişti.
Arkadaşlar özellikle yeni motor alacak olanlar, motorun rodajını pls düzgün yapalım veya ikinci el alıyorsak motorun rodajının nasıl yapıldığını soruşturalım.
Bunca zaman kendi motorum haricinde, kendi motorumda çok çok düşük km lerde bir çok cbf kullanmışımdır ve anlam verilemeyen, kullanımı engellemeyen fakat ufak ta olsa rahatsız edici olan problemlerle ilgili aşağıda yazdığım şekilde bazı düşüncelerim oluşmuştur.
Tüm bakım unsurları mükemmel olduğu halde, rodajı düzgün yapılmamış bir motorun problermlerinin giderilmesi ya çok masraflı ya hayli zor, yada sorunun teşhisi güç olabilir. Motorun yerli yersiz stop etmesi (çok seyrekte olsa), motordan gelen yabancı sesler, balata, şanzıman grubunun konforu, (vites geçişleri sert veya sesli veya yumuşak sesiz geçiş), gibi daha sayılabilecek bir çok olumsuzluk motorun rodaj döneminde itinalı kullanılmadığının işareti olabilir. Rodaj dönemi motorun tüm mekanik aksamını kapsamalı. Rodaj sadece 70 i 80 i geçmemek değil, tüm vites fren debriyaj motorun tüm yürüyen aksamına yumuşak komutlar vermek motoru istediği, en sevdiği devirlerde kullanmaktır. Ondan sonra 8-10 binli km lere gelsin istediğiniz kadar yüklenin, ne stop eder ne viteslerden ses gelir. Ne eksozdan patlama sesi gelir ne bişey. Ne sizi üzer, ne yolda bırakır.
Sıfır debriyaj veya fren balatasına ani yüklenirseniz dengesiz aşınma oluşabilir ve ilerki zamanlarda freni sıkarsınız mesela, tutar bırakır tutar bırakır, (ne oluyo bu frena yaw, ben bu Hondanın) dersiniz. debriyajınızın rodajını önemsemezseniz, sert kullanırsınız, sonra kavrama aşamasında debriyajı yavaş yavaş bıraktığınız halde sizin hamleniz dışında kavramayı geçiktirir veya hızlandır.
Vites geçişlerinin rodajını önemsemessiniz, rodaj aşamasında daha sağlıklı kullanım şeklini almamış birbirine alışmamış dişlileri birbirine vurdura vurdura sağlıksız dengesiz aşınma sonucunda bi daha vites geçişleriniz hep sesli kalacaktır.
Şöyle düşünün. Size belki 40-50 bin km hizmet edecek olan bi debriyaj balatasının, size 20-25 bin km hizmet edecek bi fren balatasının, size 80-100 bin belki daha da çok hizmet edecek olan motorun rodajı kesinlikle 1000-2000 km gibi küçük rakamlar olmamalıdır. Rodaj dönemi bence en az 6000-8000 km olmalı.
Yasin dün Gebzeden dönüyordum Feribotla karşıya geçtim Ankara evleri civarında banketten yavaş yavaş Karamürsel yönüne doğru ilerleyen bi cbf i 90-100 km/h hızla soladım. Sonra shell ışıklarda denkleştik, ama benim çarşıda işim olduğundan ben sahile saptım, o cbf te senin eve doğru yukarı çıktı. Uzaktan selamlaştık. O senmiydin dayı oğlumuydu ? Bu arada bu hafta içi yağışsız bi gün yakalarsak sabah 8 de yola çıkmak kaydıyla db ye beraber gidebiliriz. Gazete dağıtım işi buna müsade edermi bilmiyorum ama ben 16/00:00 vardiyesindeyim. Bu yüzden.
Metocum saolasın, bi şırıngam var. Sabah bi motor yağı enjekte edeyim kilit göbeğinden Kontak kilidi eskisi gibi yumuşak değil, zor dönmeye başladıda. Metoya sordum napalım diye, sonu ne olur bu kilidin diye saolsun servisinden öğrenmiş. Sırıngayla içine yağ basıcam biraz
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:14 ----------
Servise gittiğinde hepsini öğrenebilirsin, yetkili servisler sistemlerinden bakabiliyorlar. Motora yapılan işlemler yetkili servisinde yapıldıysa görülebiliyor. Ülkenin neresindeki yetkili serviste olursa olsun motora yapılan tüm işlemlere diğer bir yetkili servis ulaşabiliyor. Böyle bi sistemleri var. Plaka yada şase numarasından çıkartıyorlar. (Ha. Meto soracakmış yaw, ok sorun yok )
Bu rodaj konusu zaten muamma.
Kimisi derki motorun ciğerini sökecen?
Kimisi derki aman yumuşak kullan.
Veyahut önce yumuşak 500 km sonra ciğerini sök.
Şimdi ise rodaj 1000-2000 km ile sınırlandırılmamalı.
Manyacağım yahu. Amann olan olmuştur. Zaten memleketimde motosiklet kullanmak, ipte yürümeyle eş.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
evet kısa oldu galiba, ama neden sorusunun cevabını özellikle bu forumda bulabilirsiniz. Kısaca özetlemek gerekirse;
1- Kalite (Honda standartları yüksektir, motora oturduğunuz an hissedersiniz)
2- Fiyat (hem uygundur, hem de ikinci eli nispeten daha az düşer)
3- Yedek parça (hani derler ya şahin-doğanın yedek parçasını bakkaldan alırsın diye, CBF150 de bu hesap işte)
4- Performans (ben sıkıntı çekmedim, gayet iyi)
5- Yakıt (inanılmaz, 2 lt/100 km civarı yakıyor)
6- Dayanıklılık (çok sağlam, kurye arkadaşlar daha iyi bilir, 10 binlerce km sorunsuz binilir, hatta çok daha fazla)
7- Görünüş (CBF150, kendi klasmanında en iri ve şık motordur, bu konuda tartışmaya girmem bile, 250'lik çok motordan büyük ve heybetlidir.)
8- Rahat kullanım (çok ama çok rahat, neredeyse 5 katı fiyatındaki DL650 kadar)
9- Japon kalitesi (her ne kadar çin de üretilse de HONDA kalitesi ile üretiliyor. Çin malları ile kıyaslanması hata olur, zaten iki motoru yanyana koyun, 5 metreden anlarsınız farklarını)
10- bunları daha da arttırabiliriz
İki kişi yurtdışı ve yurtiçi mesafeler gidebilmek için CBF 150 mi sattım, ama bugün sorsanız satmazdım, koyardım garaja, şehir içinde binerdim.
Belli de olmaz, bakarsınız ikinci el bir tane alırım...
Kısaca CBF 150, her açıdan ve özellikle FAYDA/FİYAT oranı açısından çok ama çok iyi bir motosiklet. Kesinlikle tavsiye ediyorum.
Bilmem, biraz daha anlatabildimmi?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:34 ----------
bravo , hakkaten nedeni bu olabilir, bana da olmuştu, ama vites değişimlerinde problem olmamıştı, 5 e kadar atabilmiştim ama gitmiyordu meret
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:36 ----------
Servis kayıtlarını nerden buluyon, bence se hakkaten artık HONDA da çalışmaya başla, zaten neden bu iş,i yapmıyorsun anlamıyorum, yok mu ANES de filan satış ta birilerini arayan?
Eğer Honda bayisi olsam, seni kesin işe alırdım...
[COLOR="Red"][B]"HEDEF" YOLUN TA KENDİSİ !!![/B][/COLOR]
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
2009 7.ayda 1000 bakımı yapılmış...
2009 10.ayda 4000 bakımı yapılmış (3811. kmde..)
değişeni çatlayanı patlayanı gözükmüyor...
bende bu debriyaj kullanımı hakkında birşeyler yazmak istiyorum...yahu arkadaşlar debriyaj size düşman gibi düşünün...ondan nefret edin...
artık işi paranoyaya vuralım...saçma olacak ama her debriyaja bastığınızda debriyaj levyesinin size küfür ettiğini düşünün...
mesela sen debriyaj levyesini her sıktığında o levye sana HAY SENİN GİBİ KULLANICININ... BURDA NİYE HAYBEYE BENİ SIKIYOSUN demesini düşünün...
cıs...kaka debriyaj...sadece durmaya yakın stop öncesi ve vite sgeçişleri haric eliniz levyede gezinmeyin...çok basit...
lanet debrijaj levyesinden ne kadar uzak durursanız debriyaj balatalrınızın ömrü o kadar uzar...3 kuruışluk debriyaj balatası demeyin...motor frenide yapın demiyorum...ama gazdan elinizi çektiğinizde zaten motorda yığılma olur...vites düşerek durunda demiyorum ...hız düşünce zaten vitesi istediğiniz kadar küçültebilirsiniz beyler...5 den 2 ye...5 den 3 e ...vs...
Bir örnek vereyim...Bir arkadaşım var...3 tane motoru oldu...YBR 125...fazer...ve benim baskımla cbf 150 aldırdık...sırf motordan soğumasın diye...fazeri evlendiği için sattı...borc harc nedenlerinden...geçen birşeyi farkettim...eli debriyajdan düşmüyor...
yahu neden böyle yapıyosun dedim...1 yıl fazer kullanmış adam...ben böyle alıştım diyor...FRENE bastığında aynı anda eli debriyajda oluyor...frene ne zaman bassa debriyajada basıyor...yahu debriyaja basarsan motor serbest kalır ve bu seferde debrija balatalarıyla birlikte fren balatalarıda aşınır...yüksek hızda durma veya yavaşlama esnasında debriyaja basınca(alışkanlıktan dolayı) motor boşalır ve durma işi için daha fazla frenlere asılmak zorunda kalırsın...yahu motor kompresyonu kullansana...sen fazer kullanmış yüksek hızlara çıkmış adamsın...
bana diyor ki yok bu iş böyle oluyor...sen 150 cisin sen anlamazsın...
yahu bu işin cc ile alakası yok ki kullanım mekanik ve fizik kurallarıyla alakalı bir durum...sen motoru neden boşa alıyorsunki dedim yüksek hızda... ne anlamı var...alışkanlığı onun doğrusu olmuş...sorun burada...ALPER AY abi bu hususta bişeyler yazsın lütfen...sonucta büyük cc ye geçiş yaptı...
ve ben şuna inanıyorum ki BÜYÜK CC makina kullanım hızlanması ve frenajı daha kolay...ne dersiniz...haklımıyım sizce...ben V Stromun veya başka bir yüksek cc nin düşük hızlardaki manevra durumu haric çok daha rahat ve keyifli olduğuna inanıyorum...
bizim yaptığımız hamallık...250 cc de hamallık bence...tamamen bütçe ve ihtiyac larla alakalı bu seçimimiz...bir nevi mecburiyet...
küçük bir açıklama daha...Kış geldi kontağınız ister istemez su alacaktır...veya soğuktan işlevselliği azalacaktır...kontak anahtarlarınızın giriş çıkışları zorlanacaktır...kontağı elinize almadan veya diresksiyon kilidinde motorunuz olduğu yerde kalmadan kullandığınız motor yağını şırıngayla veya çay kaşığıyla bir kaç damlasını kontağınızın için eboşaltın...
servisdeki ustam ayçiçek yağının bile bu işte kullanılabileceğini söyledi...yağ olsunda ne olursa olsun dedi...garanti kapsamında olanlar stres yapmasın..
servis 100 küsür liralık (kontak-sele altı anahtar kısmı ve benzin depo kapağı üçlüsünü mecburen garantiden değiştiriyor...değiştirmek zorunda...
ama en azından uzun yola bi yere gidersiniz orda motorunuz asla kontaktan çalışmaz...ha 2 ile vurdurursunuz sorun kalmaz belki ama...direksiyon kilidinmde kalırsa makinanız olduğu yerde o zaman işte .ıçtığının resmidir...
benim başıma geldi...makinam direksiyon kilidinde kaldı...resmen patladım işe geciktim bi ton başım ağrıdı...garantiden değiştirdiğim dönemler....
Ulan Barış daha gezemeden satıyon...
servis kayıtlarını servisten öğreniyorm Alper Abi...
oluyor...benim şasi no damgası kenarları paslandı...3.yılda normaldir...birde yıkanmadığında (1 hafta kadar) vites ayaklığında oksitlenmeler görüyorum...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:39 ----------
biraderim mesajına yeni cevap yazıyorum kusura bakma...aman keeway falan uzak dur onlardan...neden diye sorma bile...cbf alırsan yardımcı olurum...ama servisim artık ayrıcalıklı sıfır fiyatı vermiyor...servis patronum aynı ama satış konusunda toptan satış yaptığı için perakende satışları çok önemsememeye başladı...
bu ara kampanya var...1400 peşin...kalan 3000 lirası taksitle...ama kaç taksit aramam lazım...bütçen nedir...en iyi fiyatı bu ara ANES veriyor...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Özelden pm attım cevap vermedim diye alındım ama verdiğin cevap için teşekürler metehan abi valla benim boy 180 kilo 83 tam sınırdayım ve kilomun artış potansiyeli var tam sınrıdayım yani aslinda senin actığın konulara baktım haklısında ozelikle bu krank olayından sonra Hondaya karşı tavrın %180 derece döndü. YBR ile CBF arasında cok fazla kalite ve servis farkı yoksa tipinden dolayı CBF almak daha sıcak geliyor. 0 Almak konusunda da ödemede kolaylık sağlaması kredi kartı ile ve moter servis falan uğraştırmıycağı ve garanti olayından dolayı sicak geliyor. Alırsam 2 yıl sonra satarım diye düşünmüyorum bir aksilik olmazsa hurdası cıkana kadar kullanırım ve yüksek cc bir makine alsam bile bu durur kenarda gibi bu gün ehliyet sonucuda acıklanmış zaten gece ruyalarıma giriyor
Anesten fiyat aldım ve bizede çok yakın sende öyle diyorsan ordan alırım Seni referans verim mi tanırlar mı yamuk yaparsanız Metehan abim gelir yamultur diyim mi
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Canım kardeşim bende isterim hurdasını çıkarana kadar bin...CBF 150 her fiziğe uyar...kalıplıdır...artcınla rampaları sorunsuz bayılmadan vites düşmeden çatır çatır çıkarsın...
motorun bir dezavantajı sıkıştırılmaya gelmiyor...yani aşırı sert kullanımda yağ eksilmesi ve benim 40.000 de yaşadığım piston gömlek değişimi durumuyla birlikte keyfen krank değişimi olayıda yaşanabilir...ama istisna diyelim bunlara...
sonucta kuryelerin 1000 kmde kendilerinin cbf 150 ye yağ eklediğini unutmayalım...hangi kuryeye sorarsanız sorun size aynı cevabı verecektir...
ybr daha sorunsuz hep derim...ama bu zamanda kalıp kasa boy pos motorda görüntü daha önemli...
Aneste Hakan Beyle geçen eldiven alırken tanıştık...burada hepimize eşit mesafede...çok derin samimiyetim yok işin aslı...ama motoru aldıktan sonra servis konusunda yetkili servis (D&B Konşuk Motor Çamlıcada her hususda kefil olduğum servistir...ayrıcalıklı hizmet ve bakım garantisi veriririm...
DB Hondada bunu diyebilirsin...dağıtırım tükanı valla kankalarımla ilgilenilmezse...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Sorunu çözdüm yada kendiliğinden çözüldü. Emin değilim. Dün yağmurda motorun bir yerlerine su kaçtıysa akşam garajda kurudu düzeldi. Yada bujiyi zımpara yaptım ve tırnak aralığını biraz kapattım ondan düzeldi. Başkada hiç birşey yapmadım. Az evvel 40 km kadar test sürüşü yaptım hiç bir sorun yok. Yardım eden etmeyen herkese teşekkür ederim.
Hızlanmak motorun işidir, ancak onu durdurmak sürücünün becerisidir.
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
sor lan servise... veya oradaki parçacılara...
buarada 12 gayme buji...Honda servislerde 12-15 arası değişir...
http://www.yildizticaret.com/pro/2155/86/CPR8EA-9-BUJI
bak düşün sol elimde dijital foto makinası o şekilde tek elle 130 yapıyoruz...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)