Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Aralık 2009, 02:28
#10661
Reklamlar
-
15 Aralık 2009, 09:10
#10662
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Yağ seviyeni 3-5 dk değilde en az motoru stop ettikten sonra 15-20 dk sonra kontrol et veya en sağlıklısı motoru düz bir zemine park et ve ertesi gün motorun başına geçtiğinde kontrol et. 3-5 dk gibi kısa br süre karterdeki yağın tamamiyle süzülmesi için yeterli olmayabilir ve ölçüğmlerinde seni yanıltır ve çubukta olması gerçeğinden az yağ görmene sebep olur.
Yağ seviyesi alt çizgilerdeyse, yani yağı sadece çubuğun 1 kaç milimetre ucunda görüyorsan, motorunun 150-200 gram yağa ihtiyacı olabilir. Aynı yağdan temin edip takviye yapmalısın. Genelde motorunda her zaman maksimum seviyesine yakın oranda yağ bulunmasına özen göstermelisin?
Teşekkürler Ethem hocam .Bir dahaki kontrolü anlattığın şekilde yapıcam.
-
15 Aralık 2009, 10:47
#10663
benim 8.000 bakımı geldi.efe honda da olacak bakım.garantisi devam ediyor.servise sordum muhtemelen buji ve hava filtresi değişir dediler.56 tl bakım ücreti o 2 parçayla maliyet 120 tl yi bulur dediler.pek güvenemedim bu km de buji değişir mi?
-
15 Aralık 2009, 10:57
#10664
baran06 adlı üyeden alıntı
benim 8.000 bakımı geldi.efe honda da olacak bakım.garantisi devam ediyor.servise sordum muhtemelen buji ve hava filtresi değişir dediler.56 tl bakım ücreti o 2 parçayla maliyet 120 tl yi bulur dediler.pek güvenemedim bu km de buji değişir mi?
Buji 8000 km de bir değişiyor, doğrudur. 8000 bakımına 80 lira ödemişim, buji yağ ve hava filtresi değiştirilmiş. 8-10 ay önce, zam geldiğini düşünsek dahi yinede bu kadar olmamalı. 120 tl biraz fazla geldi bana.
-
15 Aralık 2009, 11:01
#10665
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Buji 8000 km de bir değişiyor, doğrudur. 8000 bakımına 80 lira ödemişim, buji yağ ve hava filtresi değiştirilmiş. 8-10 ay önce, zam geldiğini düşünsek dahi yinede bu kadar olmamalı. 120 tl biraz fazla geldi bana.
bana da üstad.acaba bahara mı bıraksam diye düşünüyorum ama ertelemek de olmaz.
-
15 Aralık 2009, 11:32
#10666
baran06 adlı üyeden alıntı
benim 8.000 bakımı geldi.efe honda da olacak bakım.garantisi devam ediyor.servise sordum muhtemelen buji ve hava filtresi değişir dediler.56 tl bakım ücreti o 2 parçayla maliyet 120 tl yi bulur dediler.pek güvenemedim bu km de buji değişir mi?
Sırf Efe'nin bu fahiş fiyat politikası yüzünden bakımlarımı kendim yapıyorum.
Ankara'da tek servis olduğu için , ne yazık ki rekabet ortamı yok.
8binde buji değişir. Orijinal NGK 10TL.
Hava filtresi değişir. 8 TL.
Yağ değişimi 1 litre castrol 10-40 : 20 TL
Maliyet : 38 TL.
Gerisini sen hesapla baran...
-
15 Aralık 2009, 12:09
#10667
AydoganX adlı üyeden alıntı
Sırf Efe'nin bu fahiş fiyat politikası yüzünden bakımlarımı kendim yapıyorum.
Ankara'da tek servis olduğu için , ne yazık ki rekabet ortamı yok.
8binde buji değişir. Orijinal NGK 10TL.
Hava filtresi değişir. 8 TL.
Yağ değişimi 1 litre castrol 10-40 : 20 TL
Maliyet : 38 TL.
Gerisini sen hesapla baran...
Servislerin hepsi boyle motorun var sevıslerden cekecegın var.
38 nerde 120 nerde.. offoff..
-
15 Aralık 2009, 14:09
#10668
lezzet gider,mesuliyet kalır...
-
15 Aralık 2009, 14:47
#10669
erdo2002 adlı üyeden alıntı
O Xenon u zati Meto ya almışlar anladığım kadarıyla
-
15 Aralık 2009, 15:41
#10670
arkadaşlar metehan size bir mesaj iletmemi istedi
Sevgili Blue Whıte Barış...eline ayağına sağlık kanka hakkın ödenmez...zahmet etmişsin aksaraylara kadar...şu benim 15 ocak muayene bitsin 16 ocakta yapalım şu işi...
erdoş ve etoş lütfen kıskanmayalım...nazar etme ne olur çalış xenonda olur...
İki kişinin bindiği motor değildir.
-
15 Aralık 2009, 15:50
#10671
sametrix adlı üyeden alıntı
arkadaşlar metehan size bir mesaj iletmemi istedi
Sevgili Blue Whıte Barış...eline ayağına sağlık kanka hakkın ödenmez...zahmet etmişsin aksaraylara kadar...şu benim 15 ocak muayene bitsin 16 ocakta yapalım şu işi...
erdoş ve etoş lütfen kıskanmayalım...nazar etme ne olur çalış xenonda olur...
Vay Metocum, inşallah yazın Xenonlarımızı takmış bi biçimde tekrar takılırız. Esksi gibi. Ne güzel günlerdi
-
15 Aralık 2009, 20:12
#10672
AydoganX adlı üyeden alıntı
Sırf Efe'nin bu fahiş fiyat politikası yüzünden bakımlarımı kendim yapıyorum.
Ankara'da tek servis olduğu için , ne yazık ki rekabet ortamı yok.
8binde buji değişir. Orijinal NGK 10TL.
Hava filtresi değişir. 8 TL.
Yağ değişimi 1 litre castrol 10-40 : 20 TL
Maliyet : 38 TL.
Gerisini sen hesapla baran...
eyvallah abi cebimde beş kuruş para yok zaten.artık parçaları kendim alacağım.servis için randevu almıştım iptal edeceğim.
-
15 Aralık 2009, 22:42
#10673
merhaba arkadaşlar,
bu aletin yağ filtresi varmı
-
16 Aralık 2009, 02:17
#10674
papazkemal adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar,
bu aletin yağ filtresi varmı
Cbf 150 lerde periyodik bakımlarda düzenli değişim gerektiren bi yağ filtresi yok. Sadece motor içersinde ızgara şeklinde yağı süzen bir süzgeç var. Oda sanırım motor ne zaman açılırsa veya debriyaj balatası değişiminde falan ne zaman kapak açılırsa temizlenip tekrar takılması yeterli oluyor sanıyorum. 22 bindeyim. Daha bu fitrenin temizlik ihtiyacı olmadı. Deb. balatası değişiminde artık temizletiriz. Oda 40 bin mi olur 50 binmi, bilmiyorum. Ama yinede bu filtrenin temizliği ile ilgili 24 bin bakımında servise söylemeyi düşünüyorum bakalım ne diyecekler. Büyük ihtimal gerek olmadığını söyliyeceklerdir diye düşünüyorum. Şunu sorayım. Sadece bu tel filtrenin temizliği için kapak açtıran varmı aramızda ?
-
16 Aralık 2009, 02:23
#10675
erdo2002 adlı üyeden alıntı
Hızda bukadar fark edermi yahu
bir kademe büyütmek
arkayı 100 lük yapmak yada önü 90 yapmak hızı düşürüyormu artıyor mu?
kesinlikle düşüyor . sürtünme yerle temas artıyor hız düşüyor yakıt artıyor vb. vb. ee en önemlisi de süspansiyon işlevi düzgün çalışmıyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:17 ----------
blue white adlı üyeden alıntı
ethem dostum tabiiki uzun kısada var ancak cbf ye pek uygun değil ayrıyetten bir ekıpmanı ve bağlantı düzeneği var motorlu olduğu için. ampulun arkasının uzun olmasıda dezavantaj sağlıyor cbf e.e tabi fiatı biraz daha fazla
uygun olmadığı için fiatınıda sormadım ama yinede piyasanın altında fiata alırım yani
inş senide birgün xenonlandırırız
bu h7 değilmi. eğer h7 ise yuvaya küçük gelecek. aparat mı keseceksin takmak için?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:19 ----------
çünkü 2 gün önce söktüm h7 çook küçük kalıyor yuvaya.. arkasına bir aparay kesmem lazım ki o aparatı öyle yapmalıyım ki öne gitmesini engellediği gibi geri çıkmasını da engellesin. altına yuvarlak plastik kesmekle olcak iş değil yani.
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
-
16 Aralık 2009, 10:35
#10676
-
16 Aralık 2009, 10:37
#10677
AydoganX adlı üyeden alıntı
Birol bu filtreyi temizlemek için kapağı açmıştı diye hatırlıyorum
Aslında dediğin gibi filtre değilde süzgeç demek daha doğru olur.
21.700 de falan debrıyaj balatasını degiştirmek amacı ile actırmıştım. Bu esnada temizlendi yeterince tıkanmış durumdaydı. Bana kalırsa bu suzek 2veya 3 yag degişiminde bir temizlenmeli..
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
16 Aralık 2009, 10:40
#10678
gezgin_33 adlı üyeden alıntı
21.700 de falan debrıyaj balatasını degiştirmek amacı ile actırmıştım. Bu esnada temizlendi yeterince tıkanmış durumdaydı. Bana kalırsa bu suzek 2veya 3 yag degişiminde bir temizlenmeli..
Oraya pislik nereden giriyor? Ben bunu çözemedim. Acaba yağ değişimlerinde açık kapaktan giren ufak tefek pisliklermi tıkıyor?
-
16 Aralık 2009, 10:54
#10679
AydoganX adlı üyeden alıntı
Oraya pislik nereden giriyor? Ben bunu çözemedim. Acaba yağ değişimlerinde açık kapaktan giren ufak tefek pisliklermi tıkıyor?
Onlar da Olabilir tabi. Benim motorumda asırı zorlamamdan dolayı bedriyaj balatasının yuzu yanmıştı. Biraz kacırmaya başladı. Vites gecisleri kemiklendi. Ayrıca motorda oluşan kucuk caplı metal tozları balatadan kopan tozlar yag ile birlikte bu suzgece giliyor ve zamanlar tıkanıyor.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
16 Aralık 2009, 14:10
#10680
en güzeli benim durumum ikinci el aldım motoru garantisi bitmişti zaten . aklıma neresi yatıyorsa söküyorum takıyorum.
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler