ben giderken yağı yanımda götürürüm hep hangisini koy dersem servis koymak zorunda benim cıbıfı 20/50 yle ne hale getirmişlerdi hay o yağın ben.....sonradan akıllandık..
ben giderken yağı yanımda götürürüm hep hangisini koy dersem servis koymak zorunda benim cıbıfı 20/50 yle ne hale getirmişlerdi hay o yağın ben.....sonradan akıllandık..
Benim serviste hep repsol kullanıyordu, ve bana dedi ki (Kışın da 15-50 kullan bişey olmaz). Kışın 15-50 olmuyor, keşke 10-40 olması konusunda ısrar eseydn veya yağını kendin getirseydin. Yağ yakma olayına gelince repsol de yazın yağ eksiltiyor. Ama kışın sana 15-50 koymuşlar, belki bunun bi avantajını görürsün yağ eksiltme konusunda. Şu anda motorundan aldığın olumlu performans yağ değişiminin devamda değil de, hava filtresi, buji vs gibi bakım unsurlarının bakımlı olmasından kaynaklanıyor olmalı. 15-50 motoru kışın ağırlaştırıyor. Yoruyor. Benim motordada 2 gün öncesine kadar servis bakımında koyulan 15-50 repsol vardı. Bazı olumsuzluklarını gördüm, biraz yukarıda bahsetmiştim olumsuzluklardan. Ve 10-40 la değiştirdim. Yani demek istediğim şu. Servisin her dediğine gebe kalmamak lazım. 15-50 ile kışın motoru ısıtman zor olacaktır. 15 50 zati kalındır ve yazlık yağdır. Kışın soğuk iklimin etkisiytle daha da kalınlaşıyor ve motorun o mevsimde kaldırabileceği vizkozitenin üzerine çıkıyor. Motordan kışın 15-50 ile 10-40 performansını alman güç olacaktır. Özelliklede motoruda zorlar sıkıştırırsan motor için risk oluşturursun. Sıkışık çalışan motorun keçelerden yağ atma durumu söz konusu olabilir. Allah göstermesin tabiki. Motorum branda altında dışarda duruyor. 4-5 gün kullanmadığım zamanlarda motoru ısıtmak için en az 5 dk belki daha bile fazla bekliyordum hafif hafif gaz vere vere, buna rağman motor chaopper gibi, pancar motor gibi çalışıyordu. Hele şehir içinde motor neredeyse hiç ısınmadan işimi görmek durumunda kalıyordum. Ama şimdi 10-40 koydum. Canavar oldu. Dk sında motor ısınıyor ve mevsime uygun incelikte yağ olduğu için içerde krankın pistonların vs daha rahat ve sıkışmadan çalıştığı gerçekten anlaşılıyor. Adım gibi eminim bizim serviste bu mevsimde bile 15-50 koyuyor her keze, çünki (kışında devam et) demişti. Ne gerekçeyle bunu önerdiklerini bilmiyorum. Belki eksilme az olur diye öneriyorlardır ama yağ seviyesi kontolünü ara ara yapıyorsan buda sorun olmaz. Bir dahaki bakımıma 3000 km var. Bu km yi kış mevsimi içersinde yapabileceğimi sanmıyorum ama kışın bu km yi tamamlayarak bakıma gidersem 10-40 yağımı yanımda götürücem. Yukarıdada bahsettiğim gibi 3 gün öncesine kadar motorumda 15-50 repsol yağ vardı. En son bakımda değişmişti ve 2000 km olmasına ve değişimesine daha 500 km vardı, buna rağmen yağı 10-40 ile değiştirmem gerekti.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:06 ----------
Metecim, Adapazarı Honda Yetkili servisi, ayrıca Repsol ün Adapazarı yetkili satıcısı imiş. Bende merak edip bi kaç ay önce bakmıştım.
http://www.repsolturkey.com/dealers.html
2. sıradaki Adapazarı servis Ersin Motor, Ersin Sivri. Bu sitede belirtilmemiş haliyle repsol ün sitesi olduğu için ama burası ayrıca Adapazarında benim gittiğim Honda yetkili servisi. Honda.com.tr den de bakabilirsin.
Ayrıca şunuda söyliyim. Repsol yağın hiç bir esprisi yok. Yine eksilme yapıyor vs. Yani hususi ben repsol alıcam diye kargo vs haricen para ödemeyin. Elinizin altında ne varsa kullanın dandik olmasın motosiklet yağı olsun. Mevsime uygun olsun yeterli.
Bide bunlara yağ nedense hep 4 lt ambalajda geliyo. 1 lt liği yok. Cbf lerde hep 4 lt lik ambalajdan koyuyorlar. Zaten hep 100 gram falan da fazla koyduğu için böyle alışmışlar. Bi kere yağ alayım dedim bakıma gittiğimde 2000 km sonra arada kendim değiştirmek için. Bi lt lik pet şişenin içine koyup vermişlerdi
Yaw 4 te işe gidicem 3 te servisim gelicek, çekilirmi yaw gece 12 ye kadar Of
Dostum yaw, nostalji yaşattın bana inan gider ayak Yani işe gider ayak Bu yaz da gelecen ha, ok 3-4 ay yimeden, harcama yapmadan bi borç ödeyeyim de. Yuvacıgın tepelerine çıktığımız gündü. Hadi ben kaçar.
[QUOTE=mete_han;1864060]yaklaşık 2 yılda 22.222 çok az be hacı...bunlar tabi eskimez böle...
Aslında eskiyip eskimemesi kullanım tarzına baglı. Ben genel olarak sakin kullanıcıyımdır. Makinaya zarar verecek veya asırı zorlayacak hareketlerden kacınırım.. Kullanım olarak da normal bence Piyasada 4-5 yasını doldurmasına ragmen halen 10.000 km yi gecmemiş bir cok motor var...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
evet gezginim...herkesi kendim gibi sanıyorum...1 yılda en az 20-25.000 devirmeli sanıyorum...sonra ilanlara şüpheyle bakıyorum...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
mete aga faturadan fiyata hemen bakıyorum
bakmaya devam ediyorum
yağın fiyatı 20,95 tl yazıyo
ethem abi öyle 4lt lik değil 1 lt lik ambalajda yağ, şişeyide aldım ama garajda bi ara fotosunu çekip atarım siteye, sen iyi yine gece 24:00 da işten gelicen yaben ne yapayım
gece gidip sabahın 08:00 inde gelicem hadi kalın sağlıcakla cbf ciler
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
Selam dostlar. CBF 150 için özel bir cam yaptırdım.Uzun boy , koyu renk ve üzerlerine hondanın orjinal amblemini bastırdım.MT üyelerine özel 55 TL + taksit + ücretsiz kargo ile satışa sunulmuştur.Bu arada cbf 150 ile ilgiliteknik problemleriniz olursa bana yazın. Servis müdürümle beraber yardımcı olacağız.Saygılarımla.
İşte cam
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:21 ----------
http://www.anesmotor.com.tr/store/Pr...roductId=86297
Çok çok kaliteli bilinen bi ürünle 4000 km yapacağına, orta kalite bilinen ürünleri kullanarak 2000 de bir değiştirmen motorun için daha iyi olur. Şahsi fikrim. 3 ay veya 2000 km. 3 ay içinde 2000 km yi doldurmasam dahi, 3. ay dolduğunda yağ değişimi yaparım. Bu ay muhabeti benim şahsi uygulamam. Bu uygulama doğrudur, diğerleri yanlıştır demiyorum. Ama yağ değişim ömürleri 10000 km olan yeni nesil arabalarda dahi bu 1 yıl veya 10 bin km dir. Bizim içinde zaman sınırı mutlaka olmalı. Maximum bence 6 ay. 1 sene bizim motörlerdeki 1 lt yağ için çok bence.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:00 ----------
Slm, teknik servis müdürü arkadaşa bi sorum olacak, cbf 150 için biçilmiş kaftan denilebilecek mahiyette uygun, yağ eksiltme minimuma yakın olan yağ hangisidir. Birde cbf 150 için bazı servisler yarı sentetik bazıları tam sentetik öneriyorlar ? Birde emsal markalar 1 gram bile yağ yakmaz iken cbf 150 neden yağ eksiltir ? Servis müdürü arkadaşın bu konu ilgili yorumlarını merak ediyorum. Şimdiden teşk.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:08 ----------
Yaw bu Ls2 kask beni öldürecek bigün, dün geceli gündüzlü bi sürüş yaptım. Hala başım ağrıyo. İçine öyle bi soğuk alıyo ki kaşlarımın hizasından. Anlatamam, yaşamak lazım. Tüm korumaları aldık kışlık. Her şey güzel olcak derken kask enayi çıktı. 20 tl lik çin malı kask kullandığım zamanlar kafama poşet geçirdiğimi bilirim. Şimdide mi böyle yapsak ki
ls 2 kask bende de var aynı olaydan bende şikayetciyim ethem abi eski modeller dandik ama yenilerinde bu olayı cözmüşler güzgar falan almıyo
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
ya abicim yanlış anlamayında ipini koparan LS2 almış...bir hikmeti vardır bende diyordum... meğer yokmuş...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
bende ls2 çeneden açılır var.. nolana nazaran dandik ama rüzgar falan da almıyor...... ama eşimde kapalı ls2 var o beş para etmez....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Aynı sorun bende de var. Bizim koyde sevdigim bir kardeşim motor arıyordu. Gecen hafta gördüm. Ne yaptın motor aldın mı dedim..
Evet 15000 km 2007 haziran trafige cıkışlı CBF 150 aldım dedi.
Beni ilk tepkim.. Kesin bunun KM si ile oynanmıştır...dedim.. Ama arkadaş işi saglama almış.Servise ve daha önce servis ustalıgı yapmış bi ustamıza motoru gostermiş...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
aslında var ya grenaj değişse bile kazada şasi ve motor bloğun aldığı hasar önemli olan...bir yan yatmaya bir çiziğe ne motorları gözden çıkaranlar var...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
mete benim 1000rr 2005 model ikibin küsür km de idi...alan zengin çocuğu motoru 20 km ile yere yatırmış.... hiç motor tecrübesi yok para var diye motor almış..yan yatınca bacağı motor altında kalınca korkup sattı..3 aylık motoru piyasasında 6000 lira eksiğe almıştım... fren kolu yamuktu ben aldığımda....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
bii fren maneti bi pasta cila olay bitti değilmi...sen naptın sattınmı...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
2 senede 78 000 km ye getirip sattım... her hafta sonu 2 000 km yol yapıyoırdum..eşim yozgattaydı...cuma akşamı yozgat pazartesi sabaha karşı istanbul.... sağolsun mehmet konşuk arayıp haber vermişti motoru.... 2005 te alıp 2007 de sattım... alan arkadaş 21 kez patladı...motor şuan merdivenköyde...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)