Meto ya,
şu motora çok yağ yaktırıyosun, elinde bi tane mevsime uygun motorundaki yağ ile aynı özellikte yağ bulundur. 1000. km de 100 gram 150 gram salla.
nası yağ yaktırıyorum lan...sert kullanım düşük vitesler için geçerli İstanbulda nerede dip gaz gidebileceğimki ...130 videoları için TEM de bir süre zorlamış olmamlamı alakası var sence...bence değil...
yooo beni öpselerr yağ eklememmm...o motorun kendi ayıbı kanka takıntılıyım...nedne ekleyeyeyim...en azından motorun ne halt yediğini bilirim eklemediğim sürece...krankta ciddi sıkıntıları görebilmek için ne kadar eksik olduğunu bilmem görmem lazım...ben bu şekilde piston sekmanımı garanti kapsamında değiştirebilirim...takılan parçaların 1 yıl garantisi var sonucta neden servise gitmeye devam ediyorum sence...
Motordaki eksilmiş yağ, eksilmeyi daha fazla tetikleyen bi etken olabilir. Yani bence bu şekilde eksik yağ ile motoru kullanma. Eksik yağ ile çalışan motor daha fazla ısınır. Motor çalışırken daha yüksek sıcaklıklarda çalışır. Hatta belki motor daha iyi kaçar. Daha verimli çalışır. Ama bu aşırı ısınmada, yağ eksilmeyi tetikler gibi geliyor bana.
kanka bak sen daha iyi bilirsin ama moto blok içinde 1 litre yağ var dimi...bu yağ her işlevi yapıyor...800 gr olsa ne olur...ve bu yağ birden 800 gr olmuyor...2000 km boyunca ...500 km de 50 gr gidiyor desek...2000.km de bakımda 200 gra ulaşıyor dimi manık bunu gösteriyor...farzet bulaşık yıkıyorsun...içind ebulaşık yıkadığın suyun oranında %20 lik azalma olsa ne farkedecekki...senin yağ ekleme olayın yanlış bunu biliyorsun...servis fazla yağın zararlı olduğunu söyledi ne alakaysa...
Ayrıca motorun ömrü açısından da eksik yağ ile çalışması iyi olmayabilir. Belki 40 binde motorun bitmesinin zeminin de sen oluşturmuş olabilirsin.
mümkün değil abi...neden yağ eksiltiyor söyleyeyim...piston dahil silindir ve diğer tüm blok parçalarının malzeme kalitesizliği...kanka gerçek bir piston daha dayanıklıdır ve uzun süre sonra çizilmeye başlar...yani benim pistonu görmeliydin...iki taraflı kocaman çivi kafası büyüklüğünde delik ve yanlarında aşınmalar vardı...yağ neden uçar...silindirden akar gider dimi...bizdeki dandik malzeme yüzünden(yani saflığı tartışılır silindir bloğu ve piston alaşım içeriği) piston üzerinde oluşan çiziklerden yavaş yavaş buharlaşıyor egszodan çıkıyor bence...olay budur...yağ yakıyor şerefsiz makina...ybr nedne yakmıyor söyleyeyim...YBR piston alaşımı saf çelik veya buna benzer çok sağlam bir silindir bloğu...ben alaşım yüzünden yakıyor diyorum...yani daha az kaliteli...kanka Mondıal UKH 100 cup yağ eksiltmezken Hondanın bu hususta sıkıntı yaşaması sence aklın alacağı bir şeymi...
Motorun yağ kapasite standardı 1 lt. Eksiye ne kadar töleransı var bilemem ama 200 gram eksik yağ ile de motora binme derim..
servis sorun yok değil diyor bende diyorum aslında...
Çünki hatırladığım kadarıyla daha önce, yani motorun bitmeden kısa bir süre önce yağ eksilmenin arttığından bahsediyordun. Yani bu şekilde kullanım motoru bitirmişte olabilir. Yani yağ seviye kontrolü veya takviyesi yapmadan kullanım. Mesela belki dün gelmiş olsaydın 800 gram yağ ile yardırıp duracaktın hacıı
Karamürsel-İznik 52 km vites 2-3. yazık olacaktı. 150 bini görmeye niyetli motor belki 100 binde bitecekti. Böyük konuşmayım ama ben 200 gram eksik yağ ile marşa dahi basmam ve her zaman takviye yağım vardır. Yağ değişiminde 1100 gram yağ koyarım. 2000 km de 200 gram dahi yaksa 2000 km sonunda karterden 900 gram yağ çıkar. Buda kritik seviye sayılmaz. Veya 1100 gram yağ koyarım. 1000. km de 50-100 gram daha atarım vs.
abi makinayı göz göre göre neden ateşe atayım...makul sınırlarda yağ yakmayı idare ediyoruz...servisde bunu kanıksamış vaziyette...
Metocum böle giderse 2. 40 binde yine motor yicen ha. bak demedi deme. Servis bakımına gittiğin zaman bitanede aynı yağdan 1 lt yedek al. 1000-1500. km de falan 100-150 gram at. Biliyoruz ki kullanımına göre motorun 2000 km de bir 200 gram yağ yakıyor. Sen motora 1000. km de tam 150 gram yağ atacaksın abi. Buı kadar açık. Yağ çubugunun maksimum seviyesini 1-2 mm geçirmeye korkma. Yarım kg fala yağ da tabi konmaz ama 100 gram yağ koymaktanda korkma. ben 20 bindir böyle yapıyorum. Ne keçeler patladı ne bişey oldu. Bu 25 yıllık motor ustası tavsiyesi. Motor eksik yağ göreceğine 50-100 gram fazla yağ at. Her zaman daha iyidir. Db 1 lt yağı koyuyor. Yallah yapıyor hacı. Gerisi kullanıcıya kalmış.
yok abi kendime yediremiyorum yağ katmayı...mobiletci gibi benzinle yağı karıştırdığım günleremi döneyim lan...üşiendiğimden değil ama bi sıkıntı olursa en azından ne olduğunu anlayayım...
Benim servis 100 gram fazla yağ koyuyor. Bide inan bas bas her bakıma gittiğimde tembiliyor. (Abi bu motorlar yağ yakar; ben 100 gram fazla yağ attım ama sen yine 1000-1500. km de yağ seviyesini kontrol et. Gerekiyorsa yağ at.) diyor. Ve bunu her bakıma gittiğimde adamcağız söylüyor. Ha yakmayan da yakmıyor tamam inanırım, yakmayan motorlarda elbet olabilir. Nasıl oluyor aklım almasa da
Ama abi bizimkiler yağ yakıyor işte. Önlemini bi kullanıcı olarak kolaylıkla alabiliriz. 200 gram eksik yağ gördün yağ değşiminde. Peki ya 100 gram daha fazla eksilme olduğunu görmüş olsaydın ne olurdu sence ? Aman abi, bi daha servisin oralara yolun düşerse aynı mobil yağdan 1 lt al. Evine koy. Bende şu anda 2 lt Shell Advance 10-40 full sentetik var. Keyfimden almadım herhal
kanka belkide Hondanın kullandığı yyağ gerçekten dandik bir yağdır...Geçen servisime sordum..garantide dğeilim ne önerirsin yağ diye...bana söylenen şu....bana getirebilirsen IPONE yağ bakalım görelim ne eksiltecek...ama litresi 35-40 lira pahalı...yani inceden servis bana IPONE nın ne kadar kaliteli olduğüunu anlatıyor...önceden kitleyen actıvalar şimdi asla bu sıkıntıyı yapmıyorlarmış...mcdonalds galiba tüm motorlarında bu yağı kullanıyormuş...yada tüm burger kıng motorları hangisi hatırlayamadım ...yağ kaynaklı sıkıntıda olabilir...
Biri değişimlik. diğeri takviyelik. Soldakinden sağdakine 100 gram attım. Soldakini takviyelik yaptım. Sağdakini değişimlik. Tam 1100 gram. Ybrler yağ yakmıyorlar eksik yağ görmüyolar. Tabi bizim motorlardan fazla gidecekler. İstediğin kadar yardır. Motor her halikarda standartlarındaki yağ hacmini koruyor. Motorun aşınma yıpranması yağ kontrolü yapılmayan cbf e nazaran tabiki uzun olacaktır. Ybr ciler yağ takviye etmiyorlar. Çünki motorları yağ yakmıyor. Bizim motorlar yağ yakıyorsa yağ takviye etmek zorundayız. Yağ takviye etmeyipte ybr gibin kullanırsak zati iş bitmiş demektir. Ben yağ seviye kontrolleri ihmal edilmeyen bakımlı bir cbf in, her hangi bi ybr ye km ömrü olarak rahatlıkla kafa tutabileceği kanaatindeyim. Aradaki bilinen motor ömrü farkıda (ybr daha uzun gider) düşüncesinin kaynağı bence bu. Meto. Bidaa gelirsen bizim buralara evin önüne çekcem motörünü, gerekirse yağ takviyeni yapıcam
kanka ybr ile cbfyi kıyaslama sağlamlık konusunda kaybederiz...
Abi yani şöyle, yağ eksilten motara yağ takviyesi yapıması şart. Motorda bulunması gereken yağ 5/1 oranında eksikken yol yapılmaz. Bu her motorlu taşıt için geçerlidir.
]