Kardeş olan abi ama bende mühendis sayılırım Bilgisayar mühendisliği 2. sınıftayım %25 mühendisim
Sedatın yerine ben söyleyeyim abi 38500 de ybr yi sattım en son yağ değişimimimde tamı tamına 1 litre yağ aldım geriye hatta o güne kadar hiç bakmazdım ben, bir arkadaş inanmadı senin için ölçücem dedimde onun için baktım 3.5-4 sene boyunca 3-4 defa bakmışımdır. o da genel bir temizlik yaparken öylesine
By Hirkil
Vay anasını, ne motormuş ben yağ kapasitesi mesela kitapçıkta 1 lt yazar, ben 100 gram fazla atarım her seferinde, ilk 1000 km bakmam. 1000. km de bakarım, eksilme genelde fazla görmem. görsemde 50-100 gram azalmış ta olsa kritiğe düşmemiş olur. Takviye yapmam. Ama tam kitapçığa uyayım diyerek 1 lt yağ koyduğumda. 1000 km sonra bi 100 gram sallamak istiyor. Bide bu şeye bağlı, motoru asla sert kullanmam ama bazen eşe dosta uyuyoruz, Fethiyeden dayı oğluyla gelirken İzmir' den otobana girdik, nereden çıktık şimdi hatırlayamadım ama aşağı yukarı 1,5-2 saat kadar kesinlikle gaz kolunu bırakmadan yol aldık. Eve geldiğimde ertesi gün kesin eksiltmiştir bi bakam dedim. 200 gram kadar yağ atmak zorunda kalmıştım. O günden sonrada ben neden uydum d. oğluna uydum o motora eziyet ettim vs uykularım kaçtı. O günden sonrada yani Temmuzdan beri hiç takviye yapmam gerekmedi. Bakıyorum mesela, eksilme var ama mesela 1100 gram koyduysam 50-100 gram eksiltmiş falan ellemiyorum vb gibi.
tabiki hacı yag yakmasaydı yan sanayisi gelişmiş olsaydı (ybr kadar) niye gidipte ybr alayım öyle degilmi boy olarak ybrde sırıtıyoruz fakat yapacak bişey yok işimiz görülüyor yeter diyoruz kimimiz var kime hava atalim Honda pahalı motör kardesim gariban adamin motoru ybrdir....
Beni Cbfçi kardeşi biliniz saygılar
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Ok. şimdi anladım hanginizin hanginiz olduğunu Bu arada yağ eksiltme olayı cbf i tercih etmemek için bi olumsuzluk sayılmaz bence. Abi açıkça söliyim bu motor beni 60-70 bin götürsün, gidip 0 motoru daha motor bitmeden kendi ellerimle yaptırırım. Ki zaten 60-70 bini görmeden de satarım belki kimbilir.
abi ne diyosun sen yav o kadar eksiltiyor mu? 200 gr çok fazla ben bunu alırken zorlamam eksiltmez diye aldım. benim düşüncem de adamlar zorluyor ondan yağ yakıyor yoksa yakar mı honda bu vardı.
ben ybr de dipgaz nadir yapardım ama onu yaparkende hiç korkmazdım yağ yakacak mı diye...
By Hirkil
ethem abi şimdi ybr yi nasıl dizayn ettiler bilmiyorum çok derin söküp bakmadım yada sökülmüş vziyette bi yerde görmedim....
Cok uzun geziler yaptim yaz sıcagında kış sogugunda cogu tek kişiydim...Gerek son gaz gittim grek 80 sabit gittim hiç unutmam otobana girdimi otobüsün arkasından cok gitmişimdir 110 la sabitkamyonların arkalarından 80*90 hızına göre...İstersen ybr ile depo bitene kadar elini gazdan çekme bas basabildigin kadar en fazla motorr bi noktadan sonra gitmez yani en son bu kadar der sana kendi dilinde ....Ama hiç bi şekilde sert kullanim sonucu yag eksildigini göremezsin belki eksilten vardır ama hiç denk gelmedim.... Bi keresined hiç unutmamklora marka bi yag koymuştum motora 10-40 ankaraya gidip geldik 1000 km... burdada 1200 km yapmiştim degiştirdim yagi tekrar 1 litrelik kap dolmuştu.... uzun yoldada kullandım anlayacagın şehir içindede son gazda yarım gazda durum degişmedi...
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Bence tekken 4. vites 70
Artçılı iken 80 yap, yani senin yazdığının tam tersi.
Aslında sen yanlış yazmışta olabilirsin. Çünki tek ile artçılı yazdığın değerleri değiştir.Yani tek kişi kullnm için yazdığın yolculu kullanımı, yolculu kullanım için yazdığınıda artçılı kullanım için uygula. Bu değerlerle zaman zaman 3 aşağı 5 yukarı oynayabilirsin veya oynaman gerekebilir. Devir saatinin olmaması durumuna da kısa zamanda alışırsın. Canını sıkma.
Ya bizim cbf lerin motorunuda şöle yapamadılar, çok zor sanki, Koca honda 150 cc de yağ yakmayan bi motor nasıl yapamaz veya neden yapmaz anlamam. Nesi farklı bu motorların acaba. Malzeme alaşım kalitesimidir. Başka bişeymidir. Kimbilir. Belki şöyle 2010 lar veya gelecek zamanda 2011-2012 ler de falan bu kronik ortadan kaldırılırsa çok tatlı olur. Ya Güneye inerken yanıma 200-300 gr yağ almıştım ha canı isterse diye Güneye inmeden 2-3 gün öncede servis bakımına götürmüştük 2 cbf ide. biraz muhabbet ettik. Lastik patlama ihtimnaline karşı yanınıza farklı boyutlarda vida alın dedi. Patlarsa patlayan mataryali çıkartın vidayı sıkmak suretiyle lastiğe takın şişirip servis noktasına kadar devam edin falan. Bunu biliyomuydunuz bilmiyorum ama böyle bi yöntem varmış bizde o gün öğrenmiştik. bujiye ihtiyacımız olurmu dedik. yok olmaz dedi. Yağ muhabbetine getirdim konuyu, ne yapalım yanımıza ne alalım falan dedim. Servis elemanının yağ konusu ile ilgili dediğini aynen yazıyorum. Yanınıza bi litre yağ alın siz, iki motorda 400-500 er gram yağ yiyebilir. Gerçekten benim motor o gezide 400 gram yağ yimişti. 200 gram Muğla' da atmıştım. 200 gramda eve dönünce Gavur gibi sıcak, saatlerce git babam git, biz bile eriyoduk az kaldı ki zati yağ yakan kronik bi motora sahibiz. Ne yazık ki motorumuzda, mevsimine, sürüş alışkanlıklarına, yağ çeşidine, aynı yağ ile kullanılan zamana vs gibi etkenlere bağlı olarak değişim gösteren yağ eksiltme durumu var.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:42 ----------
Hirkil kardeşim ybr yi nasıl kullanıyordu bilmiyorum ama bizim motor uzun vadede sıkıştırmaya gelmiyor. Yani böyle dip gaz kullanma alışkanlığı varsa bu alışkanlığını değiştirmesinde fayda var. Yoksa gerçekten 30-40 bini gördünmüydü motor isteyebiliyor. Yağ yakma olayını büyütmemek motorun uzun ömürlü olmasını sağlamak birazda kullanıcının elinde, doğru mevsimde doğru yağ, uzun yol seyir hızı ortalaması 80-90 km/h, dipgaz alışkanlığı ile kullanmamak, yağ eksildiği görüldüğünde, müdahale etmek, es geçmemek. Kendi deneyimim yağ yakma olayı 2000 km de bir 100-150 grama kadar normal denilebilir. Ama 2000 km de 300-400 gram yağ gitti ise. Özelliklede km de 40-50 binin üzerindeyse tırsmakta ve devamında önlem almakta fayda var Yani o şekilde bi motorla şöyle güneye gideyim veya kuzeye gideyim falan, problem olabilir. Önümüzdeki yağ değişiminde tam sentedik 10-40 shell koyucam tam 1 lt atıcam 1000 km boyunca hiç bakmıyıcam ve takviye yapmıyıcam. Fakat 10-40 ı deneme amaçlı düşünüyorum. Eğer kışın 15-4-50 bu ikllimde problem çıkartmazsa kışında burada 15-50 düşünüyorum. Neyse bakalım ne yakmış görücez. O zaman km 22 bin falan olacak.
Mevsimine uygun olmayan yağ kullanımına bi örnek, bi kaç sayfa önce İzmir' den bi arkadaşımız 4 mevsim 10-40 ayğ kullandığını yazmıştı. Bende yapma kardeşim 15-50 yi çak 4 mevsim, oraya 10-40 ince kaçar demiştim ama ne yaptı bilmiyorum. İşte buda mevsime ve iklime uygun olmayan yanlış yağ seçimine bir örnek.
Bide buralarda 15-50 yağ bulunmuyor. Bizim buradaki mondiciler kanuniciler valla hiç acımıyorlar. Tüm motorlara 4 mevsim 10-40 10 tl lik Delphi marka araba yağını çakıyorlar. Bide kendilerini şöyle savunuyorlar (Abi bu yağ opelerin orjinal yağı) vay anasını bak sen 15-50 moto yağı ne burada nede sanayi başkenti olan kocaeli il merkezinde yok. 60 km yol tepiyom 15-50 yağ alabilmek için. ama gittiğimde 2 tene alıyorum.
Sıkıştırmadan kullanırsan rahatsız edici bi yağ eksiltme ile karşılaşmazsın merak etme. Dipgaz uzun süre motoru tutmıyıcan, 90 la sabitle istediğin yere git, ama uzun yola dip gaz yağ eksiltmeyi tetikliyor. Ya yağ değişiminde 1100 gram yağ at. yada yok ben kityapçığa uyarım dersen 1 lt koyduğun zaman 1000 km dolunca bi kontrol et. takviye istediğini görürsen 100 gram at. Aslında eksilmemiş olsa dahi sen 100 gram at. 2000 km boyunca yani diğer yağ değişimine kadar 50-100 gram yaksada sorun olmaz. 100 gram fazla yağ koymakta motorda bi olumsuzluğun veya sıkışık çalışma keçeleri patlatma bilmem ne gibi bi olumsuzluğu olmuyor. Bu 100 gram fazla yağ konulabilmesi olayını bana Honda yetkili servisinde 25 yıllık motor ustası (bu 100 gram da motorun sigortası) yorumunu yaparak önerdi. Bende hep böyle yaptım 21 bindeyim hiç bir olumsuzluk yaşamadım. O uzun gezide motorun öyle yağ yakması beni fazla şaşırtmadı. Çünki Muğladan 12 saatte gelmiştik. 12 saat içinde ortama toplamda 1,5 saat mola verdik. O 12 saat içinde motor 10,5 saat yaz sıcağında yol aldı. Anormal bişey yoktu ve beklediğim gibi idi.
Bu gün 35 km yaptim motorumla dip gaz sogukta ne gidiyor mübarek soguktan dondum ama öyle bi gidiyoki verdikçem gazı çildiriyo Kartalda reale ugradım 14 dk da eve geldim 12-13 km 100 ün altına düşmemişti motor maaşşllah...bi ara transitin rüzgariyla 115 e kadar çiktim baktım azrail hala peşimde yavasladım
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
matıklı aslında soguk havada daha az ısınacagından yaz ayına göre istedign kadar basabilirsin hararet noktasına gelmemiş olur motor...ocakta 2 senelik ybr sahibi olmuş olucam edindigim tecrübelerden kısın performans kaybı olmadan daha uzun süreler son gaz gidebiliyo bu hepsinde öylemi bilmiyorumda ybr sogugu seviyorburdan düzceye kapatıp gitsem 110 ortalama düzceye varmadan en fazla 100-105 e düşer hızım pek etkilemez yazın olsa 90 a kadar düşer adım gibi eminim
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Hirkil kardeş bu arada hoşgeldini unutmuşum...
bu topacın ganyatosu bana çalışır...
Müsadenle fotonu koyucam arkadaşlar tanımış olur...2 farklı foton var elimde...
Yeberecilerden bi transfer yaptık artık daha güçlüyüz...
usta çamırada girdik ama bir daha tövbe hiç çekilmiyor debriyajda yalan oluyor bu arada...saplandınmı bittin...
etoşcum söylemek istediğim şey birde şuydu...
Pırellı neden bu kadar ucuz 50 gayme...
Durolar bile o civarda...
ybr ve estetik anlayışı...tipe bak çay demle... vuslat...
YBR tutuluyor tamam...ama servis konusunda bilmediğiniz çok şey var...Yamaha TR Mümessili Türk Ortağın ağırlığındaki bir ortaklık...Koç Yamaha...Koç Beldeyama bu hususlarda çok seçici değil...çok basit örnek 4.Levent Sanayi Mahalesinde bir Yamaha bayisi var...kaç metrekare olduğunu gidin görün...Bir markaya yakışacak servismi diye...
ve Honda servislerin düzenli olarak Japonyadan gelen kişilerin denetlediğini bilirmisiniz...ve şu anki servislerin sayısı kadar servisin küçük aksaklıklar nedeniyle yetkilerinin elinden alındığını...
valla mı diyenler bu hususta bilgiyi Honda Pazarbaşı Motor Engin Pazarbaşından bizzat öğrenebilir...
tam bu şekilde vitesler...devir saatine gerek yok...
vay heyvan vayy...motoruna acırım...
hadi ordan len...bu ne çamura bulanmış bir hali yok motorun...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
ulan hacı cav cav iyiki bi 20 gayem nakliye ödedin ha... ömür boyu suratıma vurcan galiba...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)