Ginger, yastık planım bildiğin gibi değil seleye bir nevi kemerle bağlı olacak kayma ihtimali olmayacak selenin altından geçecek, eğer evimin yakınındaki döşemeciye iyi tarif edebilirsem keyifli bir yastık olacak anlayacağın. Yaptırabilirsem fotoğrafını koyarım. Olmazsa seleye komple artçı kısmında yumuşak sünger katkılı olacak şekilde bir kılıf da olabilir. Bakalım, bu uzun yol için yoksa kısa mesafede bizde de sorun yok.
Yeni alanlara hayırlı olsun. İşe giderken hergün en az 4 - 5 tane cbf150'ye rastlıyorum, işteki kahve molalarımda pencereden bakarken daha da çoğunu görüyorum. Bu motor bir yıla en çok satan motor olur arkadaşlar, belki de şu an itibariyle olmuştur bile.
Bu arada sarrrman benim hayal ettiğim şeyi gerçekleştirmiş. Zemin katta oturuyor olsam bu manzarayı ben de yapacaktım.
yahu arkadaşlar almayın şu motoru çünkü tahminlerime göre 2008 mayıs ayında ben bundan alcam korkuyorum kalmayacak
aslında sırf bu motosiklet için işe girdim aynı çiçek abbas filmindeki gibi aldığım parayı bankaya atıyorum birde buranın kış memleketi olması işimi zorlaştırıyor erzurumdayım ama harbi motorcuyum pederde yanaşmıyor almama zamanında kaza yapmış
yahu kıskanıyorum şu motoru alanları
birde acaba üretimi durur mu yada talepten dolayı honda şımarırsa fiyatı artarmı diye endişelerim var arkadaşlar motoru alamazsam gözlerim açık gidecek
cbf 150 cbf 150 cbf 150
ben sende tutuklu kaldım kendi hayatımdan da harbiden çaldım
herkese selamlar erzurumdan muhammet
sarrrman bacım hayırlı olsun demedik sanada herbindiğinde tadını çıkar doya doya ahhhhhhhhhhh cbf 150 cbf 150 vbf 150 cbf 150 cbf 150 cbf 150 cbf 150 ben herhalde bu şekilde ölecem mezarıma cbf 150 yazsınlar onlar kavuşamadı desinler
muhammet ve cbf 150 aşkı kıtabımı çıkarsınlar efsaneler yazsınlar bu aşk üzerine abarttım mı tabiki hayır
arkdaslar ben hyosung alacaktım ama bu formdan takıp ettıgın kadarıyla once cbf 150 sonrada cbr 600 rr almayı daha ıyı buldum (bu arada ınsallah cbr 600 rr mod. dogru yazmısımdır ) ben daha once honda nx 250 kullanıcısıydım 93 model ,tabı o zamanlar ben 11 yasındaydım ama bu nx e gecen sene kavustum ınanın hıcbır problem yasamadım yanı 80 mod bıle olsa yıne honda yıne honda dıyorum .bu topıkte yazan arkadaslara tesekkurler ınsallah motorumu nısan basında alıyorum ,paramı bankaya atıyorum
arkadaslar topigi yaklasık 4 saatte okuyarak nihayet bitirebildim ben 2 gün önce 2006 model 4500kmde ybr mi sattım motoru aldıgım günden beri bana cıkartmadıgı dert kalmadı daha dogrusu birazda ugursuzluk diyim en sonunda sattım cbf 150 almaya karar verdim bitürlü hondanın rahatlıgını bulamadım o motorda bu motoru almak istiyorum ancak önceki sayfalarda yag eksiltme problemi var dendi ne kadar dogru bakımda böle bi problem yasayan arkadas varmı bide su plaka aydınlatması dediginiz parca neden kırılıyor resmi varmı ne yapmak gerek aldıktan sonra nereyi sıkıcaz cok titiz oldugumdan yeni aldıgım motorumda sorunolsun istemiyorum cevaplarınızı bekliyorum tesekkürler saygılar.
hocam zaten bu motorun zamlanma olayı nezamandan beri var.Martta kadar büyük ihtimalle zamlanıcak diyorlardı. Burdan ön bilgi olarak verdik.Almayı düşünenler varsa acele etsin sonra zammı yiyince 2.ele yönelmesinler diye söylüyoruz Satışların azalacağından bahsetmişsin ama bence daha da artar nedeni ise havaların iyi olmasından dolayı. Bayi bana elinde cbf 150 kalmadığını söylemişti yeni gelenlerininde zamlı olabileceğini söyledi. bilginiz olsun.
valla olursa kötü olucak insallah olmaz ya arkadaslar su yag olayından bi haber cıkmadı daha kontrol eden varmı nekadar azaltıyo 3000 kmde cok önemli mazallah kazara motoru yakarız uzun yolda bakımı az gecsin derken bi cevap yazın yavv ben taktım buna.
aykan bana kalırsa her makine biraz yağ yakar..ama ben sanmıyorum öyle ciddi boyutlarda yağ eksilteceğini..bu birinin basına gelmiştir çeşitli nedenlerden ötürü, sonra adı cbf 150 yağ yakıyora çıkmıştır..öyle kolay değil bu işler
bakın bu topikte yazan muratd nickli arkadaşımız Honda bayisinde yetkili bir arkadaş...işte zam haberi şimdi onaylanmıştır...haydi geçmiş olsun...yarın sabah ilk işim www.honda.com.tr ye bakmak olacak...
Dün sevgili ginger beni ziyarete geldi, aslında hiç beklemiyordum, sürpriz yaptı bana
son zamanlarda cbf 150ye ilgi duymam sonucu sağolsun ginger yanıma kadar gelip motoru iyice incelememe imkan sağladı, bir çok resim ve bir kaç video da çekmemize rağmen sd cardın hata vermesi yüzünden bir çok resmi kaybettim, sadece bir kaç resmi kurtarabildim ve kısmen 1 video dosyasını geri getirebildim.
neyse cbf 150 hakkındaki düşüncelerime gelince.ilk olarak şunu söylemek istiyorum, daha önce hiç bir cbf 150 yi bu kadar yakından inceleme fırsatım olmamıştı.beni ilk etkileyen şey motorun cidden çok heybetli oluşu.tahmin ettiğinizden çok daha yapılı duruyor.motordan anlamayan birisi kolaylıkla bu motoru abileriyle karıştırabilir.işçilik bana gayet iyi geldi.evet cbf de honda tarafından çinde üretiliyor olabilir ama kesinlikle işçiliği diğer çinlilerin 5 adım ötesinde.benim çok hoşuma gitti.
bir de egzost meselesi var.forumda insanlar genellikle egzostun çok uzun olmasından yakınıyorlar, ama hiç de öyle değil.motorun yanında durup baktığınızda egzost sizi hiç rahatsız etmiyor.bana gayet güzel geldi mesela.ses olarak da oldukça tatmin edici, devirlenince de diğer 150 likler gibi bir tizleşme mevcut değil.kulağa gayet hoş geliyor.kurtarabildiğim video dosyasında zaten sesi siz de duyacaksınız.ek olarak göstergeleri falan da çekmiştik ama o dosyaları kurtaramadım malesef.
zaten ginger geldiği sırada biraz meşguldum, aşağı inip motora bakmamız 10-15 dk sürdü.sonrasında motor hakkında konuşmaya başlayınca zamanın nasıl geçtiğini anlayamadık ve videolar için karanlığa kaldık.bir dahaki sefere hava aydınlıkken videoları çekicez merak etmeyin
far olayına gelince.evet motor rolantide çalışırken biraz sönükler ama gaz verince hemen yeterli aydınlığa ulaşıyorlar.ayrıca görünüşleri çok hoş.ışığın azalıp çoğalması da hiç rahatsızlık vermiyor insana.bunu da videoya cektik, izleyebilirsiniz.eklemeden edemeyeceğim, arabayla giderken eğer arkanızdan bir cbf yaklaşırsa far görünüşü tıpkı büyük bir motosiklet gibi.arkanızdan gayet kaslı bir makinanın geldiğini sanabilirsiniz.
artçı konusuna gelince, ginder in söylediğine göre artçı olan arkadaşları gayet memnunmuş.gene büyük bir makinanın artçcı koltuğundan farkı olmadığını söylüyorlarmış.ben bu olayı kendimce şöyle test ettim.motoru eşime de göstermek için bir ara eşimin işyerine gittik.
eşim oldukça zor beğenen biridir.ama motoru ilk gördüğü anda oldukça beğendi.önceden ona kaç tane motor gösterdiysem beğenmemişti mesela.genelde race tipleri sever(cbr 125r a bayılmıştı ve sonrasında hangi motoru görse beğenmemişti mesela, buna cbf250-gs500-er5 de dahil) ama bu motorun görüntüsüne bayıldı.artçı olarak da gayet rahat seyahat etmeyi seven biridir eşim ve artçı olarak da oturma yerini çok rahat bulduğunu eklemek istiyorum.
bir ara ginger sürücü ben artçı yola çıktık.motor gayet dengeli ve ivmelenmesi çok güzel.dönüşlerde ginger 2 3 defa nerdeyse 20-25 derece yatırdı motoru ve motor gayet güzel tepki verdi.monoshock süapansiyon çok rahat.sırf süspansiyonu göstermek için nerdeyse bulduğu her çukura girdi.inanın hiç hissedilmiyor.darbeleri motor gayet güzel absorbe etti.rahatlık üst seviyede.
ilk vites oranı biraz kısa kalıyor ama bu size rahatsızlık vermiyor.ginger bana performansı göstermek için bir ara gayet sıkı gazladı ve vitesler hızlı hareketlere gayet güzel reaksiyon gösterdi, vites atması falan hiç yaşanmadı.benim denemem de de vitesler bir parça kemikli de olsa gayet rahatlardı.aslında bu kemik olayı benim hoşuma bile gitti.tam olarak vitese geçtiğini belli ediyor motor.bu sayede yanlışlıkla 1 yerine 2 vites falan atmamış oluyorsunuz.zaten vites göstergesi çok güzel.hangi viteste olduğunuzu şık gösterge tablosundan an ve an takip edebilirsiniz ki bu bence devir saatinin eksikliğini büyük ölçüde gidermiş.çünkü motor zaten devirlenmesini gayet güzel hem sesle hem ivmesi ile belli ediyor.devir saatinin eksikliğini nerdeyse hiç hissetmiyorsunuz.bana göre ileriki modellerde eğer devir saati eklenir ve bundan dolayı vites göstergesi kaldırılırsa daha kötü olur.tabii 2si birden gösterge tablosunda olsa yemede yanında yat.
şu an için söyleyeceklerim bu kadar.aklıma gelen şeyler olursa buradan sizlerle paylaşırım ilerde.
şimdi resimler ve video(kurtarabildiklerim sadece :(
bu dizlikler de ginger ın dün arkadaşı için aldığı dizlikler.
mototr dan almış.bence de çok hoşlar...
Bu arada ŞU AN itibariyle aldığım habere göre zam kesinleşti.500 civarı bir zam var.Honda bayilere motor bile vermiyormuş.Zam yürürlüğe girene kadar motor vermeyi kesmiş.bu durumda motor hayalleri başka bir bahara kaldı.daha çok şey derdim ama forum müsait değil, atılırım sonra
Bu arada ŞU AN itibariyle aldığım habere göre zam kesinleşti.500 civarı bir zam var.Honda bayilere motor bile vermiyormuş.Zam yürürlüğe girene kadar motor vermeyi kesmiş.bu durumda motor hayalleri başka bir bahara kaldı.daha çok şey derdim ama forum müsait değil, atılırım sonra
Resimler güzel, yorumlar profesyonelce, elinize sağlık
En ufak resimi bile bırakmanızı rica ediyorum.Resimler kullanıcıların çok istediği materyaller.
Muhim bişey yoktur takma kafana toz filan kaçmıştır diskin biyerlerine.
Toz diil sanırım :S temızledım biraz kesildi gibi sanki ama diskte sanırım 1 haftaya kadar metin ustaya goturecem gelişmelerden haberdar ederim. bide bı sorum olcak su benzın alt tarafa ındırdıgımızde yedek depo Ust tarafa batığında çubuk ana depo dimi? tşk şimdiden
adamın imzasına bakın gerekeni anlarsınız zaten tvs si ile başı dönmüş.
metehan,
yazdığım gibi holy bir arkadaşımın nick'i uzun süredir forumlara girmiyor. Senin iyi dileklerini kendisine ilettim bu cuma günü. Kendisi ile benim motoru test ettik o da beğendi motoru.
erdo servisteki herifler benim derken beni hatırlayabilmen için yazmıştım bak keyfine.
Ginger valla süper bilgiler veriyorsun hepimizi aydınlatıyorsun.
adamın imzasına bakın gerekeni anlarsınız zaten tvs si ile başı dönmüş.
metehan,
yazdığım gibi holy bir arkadaşımın nick'i uzun süredir forumlara girmiyor. Senin iyi dileklerini kendisine ilettim bu cuma günü. Kendisi ile benim motoru test ettik o da beğendi motoru.
erdo servisteki herifler benim derken beni hatırlayabilmen için yazmıştım bak keyfine.
Ginger valla süper bilgiler veriyorsun hepimizi aydınlatıyorsun.
ugrasmayın su çimliyle alın bı tane apache bakın keyfınıze uğrasmayın yaa
apache ile ilgili sana daha öncede bir başlıkta yazmıştım
32000 kullanıcılı forumda apache kullanan "BİR TEK" sen varsın
koskoca apache nin de tuzla, pendik kartalda yeri var sadece
cesaretli kullanıcı ayağına motorun satılmamasını gölgelediniz hadi diyelim
ya seneye bu firma "ulan TR de hiç satış yapamadık, bırakalım bu ülkeyi" dediğinde sen ve belki etkilemeyi başardığın 3-5 kullanıcının hali ne olacak
ok, motorunu almışsın, güle güle kazasız belasız kullan ama bilinçsizce "bu iyidir, bi onu bilirim" mantığı ile yanlış yönlendirme yapma
motorunu da tekrar ediyorum, güle güle , güzel günlerde kullanırsın inşallah, umarım hiç sorunsuz keyifle binersin
Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
geçmiş olsun...üzüldüm bak...kaza işi sakat...insan sarsılıyor...psikolojisi bozuluyor...Allah korumuş diyelim...fazla özgüvende kazaya sebebiyet verebilir...hep en olumsuz olanı düşünmeli trafikte...ben bugün bir AUDİ araca dikkat ettim...ulan içimden bir ses dedi ki bu herif sağa kıracak...artık müneccim şeyimi yedik...baba en soldan bi kırdı benim önüme...Karayolları binasının önünde...akıllara zarar...ama ben ölü noktadayım farkındayım...bir detay var...sürekli sinyalim yanık gezerim...sağ veya sol...aptalca belki ama sanki şerit değiştircekmiş gibi bir hava olur...nedeni çok basit ...arkamdaki aracı tedirgin etmek...düz yolda giderken sinyalim hep yanar...grup sürüşünde yapmam tabi ama İstanbul içinde mutlaka...farkedilmek adına...
ginger adlı üyeden alıntı
Benzin koymasakta olurmu?
Abi senin aklın yatıyormu bu söylenene?
Motor lastiği döndürmek için zinciri kullanıyor.Zincir üstünde bir sürü parçalar olan ve sürekli hareket eden bir parça.Çamurdan,tozdan,topraktan geçiyorsun geçmesende o otoyolda onları üstüne alıyor.Zincir aralarındaki milimetrik hareketli kısımlar iyice toz topakla doluyor varsayalım zincir yağsız zaten zor hareket ediyor araları birde toz topakla iyice zorlanıyor hareketi.Sen zinciri yağlamassan kuru kuru çalışması epey zor olur ön ve dişlerin aşınması kolay olur çünkü kuru kuru sürdünme sırasındaki aşınma fazla olur ama yağlı iken daha rahat zincir ve dişli birbirini kavrayacağından geçişleri rahat ve metal aşınması zor olur.
Benim bildiğim yağlama derdinden kurtaran iki sistem var biri şaftlı biri kayışlı motorlar.
dostum D&B ye gitmişsin yazmadan önce arkadaşlar söylemişti bana...bende koruma demiri takdırdım senden 2-3 saat sonra...aynen böyle dediler...15 ytl lik yağdan kaçınmam ama oring zincirin özelliği olsa gerek...her ne haltsa... yoksa ben ybrmde sürekli spreyle yağlardım...
honda servisleri de motoruna göre hizmet vermeye başladılarsa vay motorcuların başına gelene.
zincir tozlu yolda kullanılıyorsa 100 - 150 km tozsuz yolda kullanılıyorsa 200 - 250 km de temizlenip yağlanması, eğer uzun yolda kullanlıyorsa her molada en azından bir parça yağlamak gerekir. zincir bakımı ile ilgili olan yazıda o şekilde yazıyordu.
demekki bu motorlarda yüksek teknoloji zincir olduğu için yağ filan istemiyor