Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
30 Eylül 2009, 18:57
#9321
arkadaşlar disk kilidi tavsiyesi lazım. feyizden alıp da uyduran var mı? hırsızlar cıbıf sever mi?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:57 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:54 PM ----------
solda debriyaj. sağda değil.
benim yaşadığım sıkıntılar:
1) 2den, 3 yerine 1e atıyorum, rodeo yapıyorum.
2) panik yavaşlamalarda vites küçültmeyi unutup gazı bir açıyorum stop ediyor. durduğu yerde 1e de alınmıyor. rezillik yaşıyorum
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
Reklamlar
-
30 Eylül 2009, 20:05
#9322
ilhan YAZICI adlı üyeden alıntı
10/40 yazıyosa sorun olmaz sanırım, bazı servislerde 20/40 dahi konuluyo mesela ama oda olmassa shell var 10/40 oda gayet iyi bence.
izmirde bol bol mevcut dün aldım 16 lira.
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
-
30 Eylül 2009, 20:32
#9323
jr. adlı üyeden alıntı
ethem sen yine de koy abicim bi yandan çekilmiş. bu fotolardaki cam değil plastik çünkü. ha fikir verdi ama canlı görmek daha iyi olur.
motor jikleden kurtuluyor rolantide calısıyor gazsız. ama yola cıkıyorumgazı acıyorum "tık"
berbat bir durum. rolanti sesini arkadaşımınkiyle kıyaslayınca benimkinin düşük olduğunu farkettim ama bununla ilgisi var mıdır bilmiyorum. biraz yol yapınca bu problem oortadan kalkıyor.
Sağ gri kapak varya bacağının altında kalan onun mat siyah kısmında ufak bir delik var ordan ince ve 10-12 cm uzunluğunda düz bir tornavida sok vidaya ulaşırsın biraz çevirip rölantini ayarlayabilirsin Sorunun muhtemelen rölantinin düşük olmasından kaynaklanıyor aslında sorunda değil rölantin düşük o kadar
AydoganX adlı üyeden alıntı
Yağ konusu açılmışken
"Castrol Power 1 10/40" Yağ bulabiliyormusunuz? Sarı kutuda olanlardan ?
Burada büyük marketlerde ve benzinliklerde olanlar Castrol Power1 Scooter 10/40 olarak var.
Bu yağı bizim motorda kışın kullansam sorun olurmu?
Üzerinde Scooter yazdığı için tedirgin oldum.
Sen yinede scooter alma derim ben Bizim motorların debriyajıda bu kartere koyduğumuz yağ ile yağlandığı için kullandığımız yağ biraz daha farklı bir formülle hazırlanıyor diye biliyorum ben Zaten farklı olmasa müyendizler neden farklı isim versin bu yağlara 10/40 Castrol der geçer
Haa kullansanda olur olmaz değil motorlarda araba yağı kullananlarda var ama uygununu kullanmak mantıklı olan
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:32 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:31 PM ----------
KaPTaNH adlı üyeden alıntı
izmirde bol bol mevcut dün aldım 16 lira.
10/40 mı kullanmaya başladın artık
-
30 Eylül 2009, 21:01
#9324
jr. adlı üyeden alıntı
arkadaşlar disk kilidi tavsiyesi lazım. feyizden alıp da uyduran var mı? hırsızlar cıbıf sever mi?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:57 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:54 PM ----------
solda debriyaj. sağda değil.
benim yaşadığım sıkıntılar:
1) 2den, 3 yerine 1e atıyorum, rodeo yapıyorum.
2) panik yavaşlamalarda vites küçültmeyi unutup gazı bir açıyorum stop ediyor. durduğu yerde 1e de alınmıyor. rezillik yaşıyorum
Durduğun yerde 1 e mi alamıyorusun, boşamı atamıyorsun ? Bire alınabilmesinde bi problem olmalı aslında. Eğer 1 den boşa atamıyorsan durduğu yerde 1. vitesteyken yarım debriyaj yap bi kaç kere, daha sonra boşa geçer. Ama gereçk problen debriyaj boşluğunun olması gereken ayardan daha farklı olması kaynaklıda olabilir. Debriyaj erken kavrıyorsa dişliler tam ayırmadığından 1 den boşa atman güç olacaktır. Bunu düzeltmek için manetin önündeki plastik korumanın altındaki vidayı biraz gerdirerek tabiki debriyajın eğer erken kavrıyorsa bu kötü durumu ortadan kaldırabilirsin. Deniye deniye yap çok ta fazla gerdirme, sona yakın kavrama hem kullanımını güçleştirir, hemde debriyaj sıyırma noktasına yakın bi noktada kavrama yapmaya başlar. Deniye deniye yaparsın aslında sorun yaşamassın. Problem debriyaj boşluğundan kaynaklanmıyorsa tekrar aynı ayarına getirmen hiç te zor değil.
Disk kilidi Master Lock 5 mm kullanıyorum. Feyizoğlunda göremedim 5 mm. ama 10 mm falan var ama bizimkilere olmuyor sanırım. 5 mm de aslında biraz bol geliyor ama elbette iş görüyor. Belki 6 yada 7 mm olsaydı daha boşluksuz takılabilecek diske ama bundan emin olamadığım için 5 mm aldım. Kullanıyorum
memnum. Almak aklımda hiçte aklımda değilken bir gün Real Hiper markete gittim. Oto aksesuarların olduğu reyonda bide baktım 5 mm master lock, ne işi var yaw bunun burda dedim. Baya bi şaşırdım. 19 tl idi fiyatı ve aldım hemencik
Uzun camlı foto ekliyeyim, bi kaçını bu akşam çektim, bi kaçını bu akşam üzeri çektim, bi kaç tanesi daha eski.
[img=http://img176.imageshack.us/img176/9281/img0192q.jpg]
[img=http://img59.imageshack.us/img59/7634/img0234p.jpg]
[img=http://img245.imageshack.us/img245/378/img0652k.jpg]
[img=http://img245.imageshack.us/img245/5097/img0646z.jpg]
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:01 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:58 PM ----------
KaPTaNH adlı üyeden alıntı
izmirde bol bol mevcut dün aldım 16 lira.
İzmir de 4 mevsim 15w/50 kullanılmalı bence, iklimi müsait. 10w/40 İzmir için bence ince.
-
30 Eylül 2009, 21:36
#9325
debriyaj değil sıkıntı ya. 4te ya da 3te durursan hareket etmeden 3-2-1 yapmıyor dert orada.
çok ucuza bulmuşsun masterlock. 10luk kalın oluyor demek. ben de 5lik falan bulayım. kilitteki pimden sonraki "boyun" derinliği de önemli mi?
tur camına bayıldım. orijinal mi satılıyor? kac para? nerede?
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
01 Ekim 2009, 00:26
#9326
tur camı güzel bişey ama kaskın camını açtığınız zaman rüzgar yüzünüze vuruyor.tek sıkıntısı o. bendede takılı sırkecıden 50 tl ye almıstım.
-
01 Ekim 2009, 01:06
#9327
İzmir de 4 mevsim 15w/50 kullanılmalı bence, iklimi müsait. 10w/40 İzmir için bence ince.[/QUOTE]
ben yazı 10/40 ile geçirdim. evet ince ama vitesler de en ufak bir ses yok. az önce yağımı da değiştirdim. baktım kutuda 15/40 yazıyor rafdan alırken bakmadım 15/40 ı almışım bakalım ne gibi değişiklikler olacak.
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
-
01 Ekim 2009, 10:49
#9328
jr. adlı üyeden alıntı
debriyaj değil sıkıntı ya. 4te ya da 3te durursan hareket etmeden 3-2-1 yapmıyor dert orada.
çok ucuza bulmuşsun masterlock. 10luk kalın oluyor demek. ben de 5lik falan bulayım. kilitteki pimden sonraki "boyun" derinliği de önemli mi?
tur camına bayıldım. orijinal mi satılıyor? kac para? nerede?
Boyun derinliği sanıyorum standart, çünki benim 5 mm kilidin bile oldukça yeterli derinlik mesafesi var. Tek ölçü pimin mm cinsinden ölçüsü. Şimdi ölçtüm hatta, 5 mm disk kilidimin, boşluğu 9 mm. Yani diskimiz 8-9 mm kalınlığında da olsa bu kilit kullanılabilir. Zaten böyle kalın bir disk herhalde hiç bir marka ve model de yoktur. Bu boşluk standart olmalı.
3. veya 4. viteste dursanda yarım debriyaj yaparsan vites küçültmeye durduğun yerde de devam edebilirsin. Motor vitesteyken rölanti devrinde deb.. hareketiyle hafif hafif motoru oynat. Yarım debriyajla bi dene. Ama şu da var. Prensip olarak vitesi sırayla düşürerek hızını düşürmelisin. 5-4 yada 3 ten boşa 1 e falan yarım debriyaj yapmadan geçmemesi normal, bu bir arıza değil, Kendini bu konuda geliştirmelisin. Vitesli motosiklette durma veya yavaşlama eylemi yaparken vitesleri teker teker küçülterek durursun, 1 i görmek zorunda değilsin, 2 den boşa atabilirsin. ama 5-4-3-2 yapman lazım. Ha bazen deniyorum mesela durduğum yerde 3 ten sırayla boşa atıyor yarım deb. falan uğraşmadan. Dişlilerin denk gelmesi lazım, yoksa yarım debriyaj istiyor. Allah korusun bir karşına çıkan ve hemen durmanı gerektirecek bi tehlike ile karşılaştın ve aniden durman gerekti, ok deb. ı sıkar viteslerle uğraşmadan frenlere asılırsın, ama kontrollü dururken veya yavaşlarken vitesli motorlar tabiatları gereği vites küçülterek bu eylemi yaparlar.
Tur camı evet motora yakışıyor daha hoş gösteriyor. Tabi buna katılmayanlarda var. Nereden temin ettiğimi bi kaç mesaj üste yazmıştım. Bu arada göğüsün rüzgar almıyor, buna gayet güzel faydası var. Fakat cam uzun olduğundan boyu kask hizasına kadar geliyor. Buda özellikle yüksek hızlarda kaska daha fazla rüzgar gelmesine sebep oluyor. Camın üzerinden aşan rüzgar direk kaska geliyor. Kaskınızda kalitesiz bişeyse uğultuya sebep olabiliyor. Camı zaten yüksek süratlerde açmadığımızdan camın açık olup olmaması problem olmaz sanıyorum. Bence kış mevsimi için ideal.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:49 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:25 AM ----------
KaPTaNH adlı üyeden alıntı
İzmir de 4 mevsim 15w/50 kullanılmalı bence, iklimi müsait. 10w/40 İzmir için bence ince.
ben yazı 10/40 ile geçirdim. evet ince ama vitesler de en ufak bir ses yok. az önce yağımı da değiştirdim. baktım kutuda 15/40 yazıyor rafdan alırken bakmadım 15/40 ı almışım bakalım ne gibi değişiklikler olacak.[/QUOTE]
Buradaki servisler dahi kışın 10w/40 kullnırken yazın 15w/50 koyuyorlar ve farkı her değişimde ben çok belirgin biçimde hissediyorum. 10w/40 ta motor ısınınca oluşan şakırdama 15w/50 de daha az oluyor ve saatlercede sürüş yapsan vites geçişleri sesiz ve yumuşak olma üzelliğini yitirmyor. 15w40 değilde bence sen orada yani İzmir' de 4 mevsim full sentetik 15w/50 kullan. Kalın yağ motorun ısısını daha fazla üzerine alır. Uzun yolculuklarda çok dahai iyidir. Hele İzmir gibi bi yerde bence mutlaka 15-50 kullan. Çok memnun kalırsın. Ve şu anda vites geçişlerinde bi kalitesizlik olmadığını hissetsende bi değişiklik hissedeceksin. Ben burada bide, buranın iklimi oraları gibi sıcak olmadığı halde yazın 15w/50 yağ alabilmek için 70 km yol tepiyorum. Buralarda hep 10-40, 15-40, 15w50 yok mübarek memlekette. Çok mübarektir bizim memleket
-
01 Ekim 2009, 13:28
#9329
etoş hacı cavcav lastiğini dün yollamış bizim Kasım...teslim aldınmı hacoli...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
01 Ekim 2009, 16:50
#9330
akü
arkadaşlar çalıştırıken sorun yaşamaya başladım.canı isterse sabahları yapıor bazen de hemen söndükten 2 dakika sonra çalıştırmaya çalışssam yapıyor.marş cansız ölü bir şekilde basıyor.çalışmıyor.motor 3 senelik.acaba akünün ömrümü bitti ki?
''Güçlünün haklı olduğu değil, haklının güçlü olduğu bir dünya istiyorum."
-
01 Ekim 2009, 16:57
#9331
akü olabilir dediğin gbi benm bildigim cbf 45000 km ye kadar aküden başka bişy istemez.. birazdan ustalar gelir zaten kafan biraz karşır ama çözüm bulunur
-
01 Ekim 2009, 17:26
#9332
Bu cbf 150lere takılan uzun camlar çok yakışıklı duruyorlar. Peki motorun gidişine olumlu veya olumsuz ne etkileri var?
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
01 Ekim 2009, 17:37
#9333
mete_han adlı üyeden alıntı
etoş hacı cavcav lastiğini dün yollamış bizim Kasım...teslim aldınmı hacoli...
Metocum teker geldi saol, yalnız kargo ücreti 17,76 tl tuttu, biraz fiyat ucuk geldi, şaşırttı beni ama ürünü aldım. Teşk.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:37 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:35 PM ----------
htmetin adlı üyeden alıntı
Bu cbf 150lere takılan uzun camlar çok yakışıklı duruyorlar. Peki motorun gidişine olumlu veya olumsuz ne etkileri var?
Hıza veya hazlanmaya hiç bi olumsuz etkisi yok, çünki zaten cam olmasada camın arkasında rüzgara direnen bedeniniz var camın arkasında.
-
01 Ekim 2009, 17:40
#9334
gerçekten güzel motor almayıda düşünüyorum şehir içi kullanımlarında herkesden duyduğum gördüğüm kadarıyla gayetde kullanışlı
4 teker bedenimizi 2 teker ise ruhumuzu taşır.diğer aleme motorlamı gidecez die bana sormayın gidip gelmedim...:queen:
-
01 Ekim 2009, 17:44
#9335
eveeet sonunda yolda da kaldım.marşa basıyorum tı tık dior başkada bişi olmuyo.ne yapsam ki şimdi vurdurcam ama okulun bahçesinde karizmayı çizdircez:D
''Güçlünün haklı olduğu değil, haklının güçlü olduğu bir dünya istiyorum."
-
01 Ekim 2009, 18:02
#9336
caberli adlı üyeden alıntı
arkadaşlar çalıştırıken sorun yaşamaya başladım.canı isterse sabahları yapıor bazen de hemen söndükten 2 dakika sonra çalıştırmaya çalışssam yapıyor marş cansız ölü bir şekilde basıyor.çalışmıyor.motor 3 senelik.acaba akünün ömrümü bitti ki?
3-5 tl işçiliğini versen ve bi oto elektrikçiye götürsen akünü ölçerler, bakarlar, akünün bittiğinden böyle emin olabilirsin, kontak açıkken sinyaller, korna vs canlı çalışıyorsa, aküde sorun olmamalı, marş motorunun da ömrü bitmiş olabilir. Eski motorumda böyle bir arıza yaşamıştım, marş motoru ilk hareketi almakta zorlanıyordu, yavaş dönüyordu, bir müddet böyle kullandım, en sonunda bi gün hiç çalıştıramadım. Tık tık.. ses yapıyordu marşa bastığımda, marş motorunu değiştirmek zorunda kalmıştım. Eğer aküde bişey yoksa bence bi oto elektrikçide hem ölçtür, hemde kutup başlarını vs temizlettir. Suyuna seline baktır, akünün sağlam olduğundan emin olduktan sonra servise git, muhtemelen marş motoru arızası, bana öyle geliyor. Yetkili servis yakınsa direk servise de gidilebilir tabiki.
caberli adlı üyeden alıntı
eveeet sonunda yolda da kaldım.marşa basıyorum tı tık dior başkada bişi olmuyo.ne yapsam ki şimdi vurdurcam ama okulun bahçesinde karizmayı çizdircez:D
Abi marş motoru kömürü veya marş motoru değişicek büyük ihtimal. Aküde bi problem olduğunu sanmıyorum, arızanın ne olduğunu ve maliyetini yazarsın ok. Geçmiş olsun. Eski motorumda başıma gelen aynı şey senin başına geldi gibi geliyor bana.
-
01 Ekim 2009, 18:04
#9337
hımm anladım.zaten bende de aynen anlattığın gibi oldu.önce yavaş dönndü bir süre ama ben 1 kaç gündür o şekilde kullandım.şimdi ise tık tık.peki marş motoru olayı nasıl halledilir.servise gitmek şartmıdır çok uzak buraya.ve maliyet ne kadar tuttarki?
''Güçlünün haklı olduğu değil, haklının güçlü olduğu bir dünya istiyorum."
-
01 Ekim 2009, 18:43
#9338
Pirelli arka teker..90-90-18 orjinal ebatta, Meto tarafından halledilme, DB motordan alınma, Aras kargodan İstanbul-Kocaeli arası 18 tl kargo ücreti ödenilerek afiyetlen kazık yinilen Fatura üzerinde debi veya kg cinsinden kargonun ölçüsüde yazılmamış. Neye göre fiyatlandırıldığı faturada belirtilmemiş kargo ücretinin. Neyse geçelim bunu. Arasa şükranlarımızı sunalım. Lastik 70 tl. İnceledim. Diş desenleri çok sağlam, hamuru çok kaliteli, yere çok sağlam basacak gibi geliyor. Metoda da bu lastikten var. Onun motorda görüp beğenmiştim. Durolardan sonra ilaç gibi geleceğine eminim.. Bide ön lastik uydurdummu IRC, Shinko falan Duro haricinde iyi bişey, kısa sürede değiştirticem inşallah. Birde Metonun motoru üzerindede lastiği inceledim, ebat olarak orjinal durolarla aynı olduğu halde durolardan daha geniş ve kalıplı jantta duruyor.
[img=http://img185.imageshack.us/img185/9247/img0658q.jpg]
[img=http://img134.imageshack.us/img134/5899/img0661d.jpg]
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:29 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:22 PM ----------
caberli adlı üyeden alıntı
hımm anladım.zaten bende de aynen anlattığın gibi oldu.önce yavaş dönndü bir süre ama ben 1 kaç gündür o şekilde kullandım.şimdi ise tık tık.peki marş motoru olayı nasıl halledilir.servise gitmek şartmıdır çok uzak buraya.ve maliyet ne kadar tuttarki?
Servis noktası banada uzak mesela, benim başıma böyle bişey gelseydi ilk önce yazdığım gibi bi oto elk.. giderek aküye baktırırdım, aküde bişey yoksa belki suyu seli eksilmiştir, kutup başları oksitlenmiştir. Hem akünü ölçtür, hem bakımını yaptır, akünün sağlam olduğundan emin olduktan sonra marş motoru ile ilgilenmeye başla, eğer sadece marş kömürü bittiyse fiyatını bilemesemde maliyeti oldukça düşük olacaktır. Ama marş motoru değişimi istiyorsa biraz daha pahalı olabilir. Fiyatını bilemiyorum. Ne yap biliyormusun. Aküde problem olmadığından emin olduktan sonra. Servisini ara, aküde problem yoksa aküye baktırdığını ve problem olmadığını söyle. Arızayı tarif et, mutlaka bi yorum yapacaklardır ve sanada fiyat vereceklerdir. Arıza şuysa şu fiyat, buysa bu fiyat şeklinde yardımcı olacaklardır. Ama marş motoruda değişse çok tuzlu olacağını sanmıyorum. Motorunun galiba garanti süresi geçmiş, yetkili servis sana uzaksa çevredeki en yakın kanuni, mondial, yamaha vs vs servisleri bile sana yardımcı olabilir diye düşünüyorum. Bizim motorlardan her motor ustası aşağı yukarı anlar. Çünki motor yapısı oldukça klasiktir. Her motorcu anlar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:43 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:29 PM ----------
Marş motorunu değiştirmek zor olmamalı, bi elektrik bağlantısı vardır ve en fazla iki üç tane vida ile motora sabitlenmiştir. O gözle bakmadığım için bilemiyorum. Bu marş motoru değişimini her hangi bi oto elktrikçi dahi yapabilir gibi geliyor bana. Ama tabiki problem marş motorundaysa marş motoru temin etmem lazım. Abi yakın çevrede varsa sen ilk önce bence bi oto elktrikçiye git. Doğru teşhisi işini bilen her hangi bi oto elektrikçide koyabilir. Yani akü mü ? Marş motoru mu ? Marş kömürü mü ? Bu konuda yani arıza teşhisi konusunda sana bence oto elktrikçide yardımcı olabilecektir. Daha sonra gerkli parçayı kargo vs temin edersin ve yakın çerede veya elinden geliytorsa kendin değiştirebilirsin.
-
01 Ekim 2009, 18:50
#9339
@ethemm76
Lastiğin hayırlı olsun. Aman lastik rodajını unutma. İlk 500-1000 Km virajlara dikkatli gir. Markası ne olursa olsun yeni lastiğin üzerindeki maddeden dolayı alışana kadar çok kayıyor.
-
01 Ekim 2009, 23:50
#9340
selam arkadaşlar bugün bi geziye çıktım gayet güzel ormanlık inişli çıkışlı bol virajlı yollarda gidiyorum o da ne rampada polis cevirme yapıyo tehlikeli bi noktada yolda hafif mıçırlı durdurdu çektim kenara ayağımı attım tutunmak için ama mıcırdan kaydı ve motorda devrildi allahtan koruma demiri var grenajda en ufak bi çizik bile yok ama demirde çizikler var bi de ön fren kolu yamuldu ucuz atlattım yani siz siz olun koruma demirini eksik etmeyin çok faydası var. o polisleri de koruma demirine baktıkça büyük bi özlemle anmaya devam edicem
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:50 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:49 PM ----------
bu arada ön fren kolu kaç ytl acaba bilniniz varmı?
İnsan olmak yetmez, yetmiyor zaten süpermen olmak lazım bazen..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 42 kullanıcı var. (0 üye ve 42 misafir)
Bu Konudaki Etiketler